You are not logged in.
Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...
Nyt sä missaat pointin. Dylan oli oli oman aikakautensa kansan äänitorvi, samoin Irwin. Kansa vaan oli kovin erinäköistä.
Tero saatana, s'olet gay!
[quote:d29d693d88="Ylitarkastaja Tolonen"]Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...[/quote:d29d693d88]
Nyt sä missaat pointin. Dylan oli oli oman aikakautensa kansan äänitorvi, samoin Irwin. Kansa vaan oli kovin erinäköistä.
Irwin taisi pikemminkin luoda kappaleissaan "suomalaisen kansan"..
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:6a35c21bdb="Ylitarkastaja Tolonen"]Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...[/quote:6a35c21bdb]
Määrittele kansa, kummassakin tapauksessa....
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:01764fbfc1="silvawhale"][quote:01764fbfc1="Ylitarkastaja Tolonen"]Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...[/quote:01764fbfc1]
sä et vaan hiffaa irwinissä sitä hienostunutta ironiaa. [/quote:01764fbfc1]Aa, kuten Irwininin laulamaa Mutakuonoa ja lakupelleä (tosin Vexi Salmen & Kassu Halosen sanoittamaa).
Kerto:
Laps' Suomeen ällös päästä muita
sä maahas ihanaan1:
Ulos mutakuono ja joka lakupelle
joita viidakossa on grillannut helle
Tää maa on suomalaisten
ryynästen ja horttanaistenTäällä kunnon hiki, on miehen deodorantti
ja joka jätkä melkein kuin Isontalon Antti
Ellei puhe auta
niin puukko jumalauta
Täällä suulas muija on yönsä kuutamolla
ja ellei tyyli muutu, niin sitten haulikolla
Perheriidan tulos
on täällä ilmat ulosKerto:
Laps' Suomeen ällös päästä muita
sä maahas ihanaan2.
Ulos mutakuono ja joka lakupelle
joita viidakossa on grillannut helle
Tää maa on suomalaisten
ryynästen ja horttanaistenYhtä junttipäättäjää täällä on kuin kansa
Juu, laadukasta ja syvällistä ironia huokuu, kuten vuosittaisten Irwin-festarien yleisöstäkin Hämeenlinnassa.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Vapaata assosiaatiota Irwinin tiimoilta:
[URL=http://img72.imageshack.us/my.php?image=mediaturunsanomatfily5.jpg][/URL]
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Tää meinasi vielä unohtua.. Samaa populistista skeidaa.
Aa, kuten Irwininin laulamaa Mutakuonoa ja lakupelleä (tosin Vexi Salmen & Kassu Halosen sanoittamaa).
juuri näin. jos ei hiffaa ton biisin ironiaa ja sarkasmia niin taitaa olla tilliä muuallakin ku korvissa ja perseessä.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
juuri näin. jos ei hiffaa ton biisin ironiaa ja sarkasmia niin taitaa olla tilliä muuallakin ku korvissa ja perseessä.
Toisaalta tuollaisen biisin tekeminen tässä maassa on vähän tulenarkaa, kun sarkasmintaju on miinuksen puolella. Aika sujuvasti jengi hoilaa jotain Baarikärpänen, Rappiolla tai Juodaan viinaa -biisejä juomalauluina, vaikka ne kaikki ovat mun mielestä aika pistävää kritiikkiä sellaista ylimenevää dokailumeininkiä kohtaan.
Tero saatana, s'olet gay!
[quote:ef94c11438="silvawhale"]juuri näin. jos ei hiffaa ton biisin ironiaa ja sarkasmia niin taitaa olla tilliä muuallakin ku korvissa ja perseessä. [/quote:ef94c11438]
Toisaalta tuollaisen biisin tekeminen tässä maassa on vähän tulenarkaa, kun sarkasmintaju on miinuksen puolella. Aika sujuvasti jengi hoilaa jotain Baarikärpänen, Rappiolla tai Juodaan viinaa -biisejä juomalauluina, vaikka ne kaikki ovat mun mielestä aika pistävää kritiikkiä sellaista ylimenevää dokailumeininkiä kohtaan.
pitää paikkansa. ja kissantappovideoidenkin sanoma jää halpahallipopulisimin jalkoihin.
poika nimeltä päivi-biisin suosio suomen matkahuoltojen baareissa jaksaa myös hämmentää... joskus näinkin päin.
[quote:7dfe4c6be5="silvawhale"]juuri näin. jos ei hiffaa ton biisin ironiaa ja sarkasmia niin taitaa olla tilliä muuallakin ku korvissa ja perseessä. [/quote:7dfe4c6be5]
Nimenomaan. Täällä kaikki oikeasti hauskat huumoribiisit otetaan tosissaan ja paskoille mustattujen hampaiden läpi rillit vinossa hoilatuille kakkaläjille nauretaan vatsa kippurassa.
Ei kannata edes yrittää.
Ja mä haluan jonkun asian kanssa tekemisissä olleen auktoriteetin lausunnon siitä ettei Irwin ollut esi-persussuomalainen mulkku. Vaikea uskoa muuten.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Ja mä haluan jonkun asian kanssa tekemisissä olleen auktoriteetin lausunnon siitä ettei Irwin ollut esi-persussuomalainen mulkku. Vaikea uskoa muuten.
ainakin olen 100% varma ettei asia ihan mustavalkoinen ollut. en ole kyllä hardcore-asiantuntija, mutta eikös irwin tavallaan ajautunut tosta "uraauurtava protestilaulaja"-hahmosta kohti "säälittävä juoppo hoilaa neekereistä"-hahmoon? osittain taustavoimien ansiosta? evil managers of the world unite?
Vexi Salmi tai ketä niitä nyt oli = Suomen Colonel Parker?
Varmaan asiaan vaikuttivat myös herran itsensä päätä pehmentävät elintavat...
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
asiakeskustelulle
Tää vois kuulua yhtälailla työkuulumisia- ja matkustelu-topikkeihin, mutta laitetaan tänne, kun aihetta on sivuttu... Tulin eilen yöllä duunireissusta Oulukuopiotampereturusta yhen uuden lauantai-illan tv-hömpän kuvauksista, jossa on tuomarina itse Vexi Salmi. Tää päivä vedetään henkeä, ja huomenna kuvataan vielä Helsingissä...
[quote:d048ea0a58="Wikipedia"]
Irwinin uran voi musiikillisesti jakaa erityyppisiin kausiin. 1965 syksyn ensilevytyksen ("En kerro kuinka jouduin naimisiin") jälkeiset alkuajat olivat protestilaulujen kautta. Vuosi 1967 ennakoi jo lippalakkipäisen protestilaulajan muutosta. 1968 ilmestynyttä Reteesti vaan -albumia voitaneen pitää Irwinin 1960-luvun kauden eräänlaisena huipentumana, ja "Ryysyrantaa" Irwinin alku-uran menestyksistä suurimpana. Samana vuonna hän hermostui suomalaiseen verotukseen siinä määrin, että lopetti veroilmoitusten tekemisen, ja loppuikäinen verovelkaantuminen alkoi.
[/quote:d048ea0a58]
Onhan se eräällä tavalla ollut myös Suomen proto-Ron Paul.
[quote:2bf90b310b="Ylitarkastaja Tolonen"]Ja mä haluan jonkun asian kanssa tekemisissä olleen auktoriteetin lausunnon siitä ettei Irwin ollut esi-persussuomalainen mulkku. Vaikea uskoa muuten.[/quote:2bf90b310b]
ainakin olen 100% varma ettei asia ihan mustavalkoinen ollut. en ole kyllä hardcore-asiantuntija, mutta eikös irwin tavallaan ajautunut tosta "uraauurtava protestilaulaja"-hahmosta kohti "säälittävä juoppo hoilaa neekereistä"-hahmoon? osittain taustavoimien ansiosta? evil managers of the world unite?
En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..
[quote:8d41e320d2="silvawhale"][quote:8d41e320d2="Ylitarkastaja Tolonen"]Ja mä haluan jonkun asian kanssa tekemisissä olleen auktoriteetin lausunnon siitä ettei Irwin ollut esi-persussuomalainen mulkku. Vaikea uskoa muuten.[/quote:8d41e320d2]
ainakin olen 100% varma ettei asia ihan mustavalkoinen ollut. en ole kyllä hardcore-asiantuntija, mutta eikös irwin tavallaan ajautunut tosta "uraauurtava protestilaulaja"-hahmosta kohti "säälittävä juoppo hoilaa neekereistä"-hahmoon? osittain taustavoimien ansiosta? evil managers of the world unite?[/quote:8d41e320d2]En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..
Mullakin vähän sellainen kuva ettei miehellä itsellään juurikaan mielipiteitä ollut (muuta kuin että halluan enemmän rahaa...) ja "protesti" katsottiin tuuliviiristä. Harmi että kuoli. Tony Halme/Irwin Goodman-yhteissinkula olisi varmasti saanut Waldemar Walleniuksen kusemaan hunajaa.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..
bob marley, anyone?
[quote:9147ca6766="sheino"]En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..[/quote:9147ca6766]
bob marley, anyone?
Samaa shittiä.
[quote:0388eb8237="sheino"]En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..[/quote:0388eb8237]
bob marley, anyone?
Mä kyllä yhä perään määritystä käsitteestä 'kansa' tässä tapauksessa. Ja kaikissa vastaavissa
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...
puhtaasti musiikillisesti miehet voisivat kyllä olla kaksosia.
stefanus populus!!
[quote:c9520bf788="Ylitarkastaja Tolonen"]Mä kyllä yhä perään määritystä käsitteestä 'kansa' tässä tapauksessa. Ja kaikissa vastaavissa
[/quote:c9520bf788]
[quote:2c6a005589="silvawhale"][quote:2c6a005589="sheino"]En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..[/quote:2c6a005589]
bob marley, anyone?[/quote:2c6a005589]Mä kyllä yhä perään määritystä käsitteestä 'kansa' tässä tapauksessa. Ja kaikissa vastaavissa
Mä en itse ylipäätään käyttäisi koko sanaa kovinkaan mielelläni. Siksi laitoinkin sen lainausmerkkeihin, koska Irwinistä tai ylipäätään kenestä tahansa puhuessa on järkevintä määritellä se suhteessa siihen miten kohde (eli Irwin) määrittelee sen itselleen.
"Suomen kansa" luodaan ja määritellään kansasta puhuessa ja kirjoitettaessa..
[quote:749d59455d="Ylitarkastaja Tolonen"]Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...[/quote:749d59455d]
puhtaasti musiikillisesti miehet voisivat kyllä olla kaksosia.
[quote:e2d59ff177="silvawhale"][quote:e2d59ff177="Ylitarkastaja Tolonen"]Dylanista voi sanoa mitä huvittaa, mutta ei se kyllä koskaan saavuttanut sellaisia junttiuden sfäärejä kuin Irwin, vaikka olikin aika turpealta seudulta...[/quote:e2d59ff177]
puhtaasti musiikillisesti miehet voisivat kyllä olla kaksosia.[/quote:e2d59ff177]
okei. irwin ei tainnu huudattaa niin paljo huuliharppuu. tämä kyllä lasketaan 100% irwinin voitoksi.
[quote:b5e331a653="Ylitarkastaja Tolonen"][quote:b5e331a653="silvawhale"][quote:b5e331a653="sheino"]En mäkään ole Irwinin suhteen mikään asiantuntija, mutta leimallisesti Irwinin musiikki on ollut jo ihan uran alkutaipaleelta asti populistista protestia "kansan puolesta" julmettua valtiovaltaa vastaan..[/quote:b5e331a653]
bob marley, anyone?[/quote:b5e331a653]Mä kyllä yhä perään määritystä käsitteestä 'kansa' tässä tapauksessa. Ja kaikissa vastaavissa [/quote:b5e331a653]
Mä en itse ylipäätään käyttäisi koko sanaa kovinkaan mielelläni. Siksi laitoinkin sen lainausmerkkeihin, koska Irwinistä tai ylipäätään kenestä tahansa puhuessa on järkevintä määritellä se suhteessa siihen miten kohde (eli Irwin) määrittelee sen itselleen.
"Suomen kansa" luodaan ja määritellään kansasta puhuessa ja kirjoitettaessa..
99% ajasta kun joku sanoo 'knsa', niin koko paska on niiden omassa päässä.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Dylanin huuliharpismille suuri ja ikuinen
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Dylanin huuliharpismille suuri ja ikuinen
luin "huuliherpesmille"