1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joy Division

#181 02.12.2007 12:48

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Website

Re: Joy Division

Spoiler!!!

Kävin eilen katsomassa Controlin ja annan hyväksyntäni elokuvalle. Corbijn sai elokuvan näyttämään hienolta ja myös ihailen sitä kuinka paljon oikeita henkilöitä ja tapahtumia oli elokuvaan saatu rekonstruoitua. Toki kun tarina oli täysin tuttu niin sellaiset pienet asiavirheet siellä tökkivät (Electric Circuksen keikkalla joka julkaistiin livelevynä John Cooper-Clarke höpöttää eri asioita yms yms) mutta ne olivat kuitenkin hyvin pieniä juttuja. Terry Masonin mukanaololle peukku ja myös Crispy Ambulancen Alan Hempsdallille ja monille muille pienille sivuhahmoille. Kaikesta näki että fani oli tehnyt elokuvan ihailunsa kohteista mutta myös samalla häiritsivät Corbijnin valokuvista tutut maneerit joita tässä viljeltiin vähän väliä (esimerkkinä kun Ian sanoo Debbielle ettei rakasta häntä enää niin kuva pysyy Ianissa ja Debbie kävelee kameran edustalta pois ruudusta - ei muilla häiritsisi mutta Corbijn on käyttänyt tuota kikkaa niiiiin usein valokuvissaan..).
Suurimmat puutteet mielestäni olivat se että näyttelijät soittivat kuin huono coverbändi (monesti liian hitaasti ja erityisesti hookyn basson paukuttelua ei saatu imitoitua) ja se että vähän ontoksi jäi vastakkainasettelun tekeminen JD:n keikkamenestyksen ja rock-elämän sekä Macclesfieldin lähiörauhan välille. Yhdessä kohtauksessa näkyi toki se NME:n kansi mutta muuten kohtaukset olivat hyvin intiimejä ja niinpä ei se ero tuntunut niin suurelta mitä olisi halunnut. Myöskään Hannettin rooli ei oikein noussut mitenkään esiin, noista asioista piti tietää jotta sai kaiken irti.
Kaikenkaikkiaan sellainen neljä tähteä, näyttelijät selviytyivät rooleistaan hyvin ja plussaa että pojat oikeasti näyttivät pojilta. Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)

"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

#182 02.12.2007 13:48

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

aqzu wrote:

Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)

Jep... itku

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#183 02.12.2007 13:54

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

upsetter wrote:

[quote:0bebb69648="aqzu"]Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)[/quote:0bebb69648]
Jep... itku

Ja sit vielä ne savut piipusta taivaalle  itku  itku  itku  itku  itku

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#184 02.12.2007 14:05

aqzu
herra tarkastaja
Website

tigrushka wrote:

[quote:b4b9546d2b="upsetter"][quote:b4b9546d2b="aqzu"]Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)[/quote:b4b9546d2b]
Jep... itku[/quote:b4b9546d2b]

joo, siinä vaiheessa oli jo istuimen edusta märkänä kyynelistä..  itku  itku  itku  itku  itku

#185 02.12.2007 14:09

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005

tigrushka wrote:

[quote:53bd005dfa="upsetter"][quote:53bd005dfa="aqzu"]Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)[/quote:53bd005dfa]
Jep... itku[/quote:53bd005dfa]

Tää oli kyl viimeinen niitti siihen..

tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

#186 02.12.2007 14:11

aqzu
herra tarkastaja
Website

upsetter wrote:

[quote:bb38c8cd99="tigrushka"][quote:bb38c8cd99="upsetter"][quote:bb38c8cd99="aqzu"]Kyllähän lopussa silmät kostuivat (Athmosphere pauhaa ja tuleva New Order kokoontuu managereineen sohvalle päät painuksissa. _b)[/quote:bb38c8cd99]
Jep... itku[/quote:bb38c8cd99]
Ja sit vielä ne savut piipusta taivaalle  itku  itku  itku  itku  itku[/quote:bb38c8cd99]
Tää oli kyl viimeinen niitti siihen..

Pointsit Antonille ettei käyttänyt sitä ohjaamansa Athmospheren videota kuten 24HPP:ssä vaan teki uuden mykistävän yksinkertaisen lopun.

#187 02.12.2007 15:17

cramp
Member
Registered: 21.05.2007

Tavallaan täyttymys, tavallaan pettymys. Visuaalisuuteen ja bändisoiton hyvyyteen ei mitään lisättävää. "Ian" esitettiin kuitenkin niin yksioikoisesti ja mielenkiinnottomasti että krediiteissä olisi voinut lukea "based on Torn Apart instead of Touching From A Distance".

Grant Geen dokkari ennennäkemättömine footageineen kiinnostaa nyt muutenkin enemmän:

"No more mistakes, like the last one."

#188 02.12.2007 20:37

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006

aqzu wrote:

Kävin eilen katsomassa Controlin

sama. hieno pätkähän tuo. kuva oli komeeta, toisaalta yllätyksettä sen tyylistä mitä antonilta odottaisikin mutta kun herralla on toi oma staili niin mikäs siinä.

musta toi soitto + laulupuoli sujui oikein hyvin. just sopivan kompuroivaa, kun ei toi originaalikaan JD mikään tiukkuuden riemuvoitto ollut...

itse en bongannut kuin yhden pikkuriikkisen mokan autenttisuudessa: studiossa pyörii isolationin lauluosuuksien äänityksissaä vanha 2-raitamankka. semmoselle kun harvemmin lauluja tallennetaan...

ei toi nyt ihan viiden tähden pläjäys kyllä ollut. jotenkin liian mustavalkoista tosiaan toi vastakkainasettelu... ja jotkut roolihahmot vaikutti vähän yksulotteisilta (hooky varsinkin).

Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

#189 02.12.2007 20:47

aqzu
herra tarkastaja
Website

silvawhale wrote:

musta toi soitto + laulupuoli sujui oikein hyvin. just sopivan kompuroivaa, kun ei toi originaalikaan JD mikään tiukkuuden riemuvoitto ollut...

no ei tietenkään mutta noita liveäänitteitä jne kun kuuntelee niin tuntu vähän hidsalta jotkut biisit ja sellainen iskevyys puuttui. ehkä kyse vaan siitä ettei pysty objektiivisesti tuollaiseen suhtautuun. icon_smile

#190 24.12.2007 00:05

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

cramp wrote:

Tavallaan täyttymys, tavallaan pettymys.

Tähän sama. Olihan se varmasti tarkempi dokumentaatio kuin 24HPP, mutta kolme asiaa häiritsivät:
1. mustavalkoisuudesta huolimatta elokuva ei minusta tuntunut sijoittuvan mitenkään 70-luvun loppuun eli kovin hyvänä ajankuvana se ei minusta toiminut.
2. Martin Hannettia ei mainittu edes nimeltä ja muutenkin studionero olisi kyllä ansainnut hieman enemmän tulla esitetyksi
3. Kaikkein pahin oli se kliseinen loppukohtaus, kun ensin Ianilla vintti pimenee ja sitten Debbie tulee sisälle ja kirkuu. Voiko pahempaa klisettä enää olla. Paljon paremmin olisi toiminut kun olisi vaan suoraan siitä pimenemisestä menty siihen hienoon Athmosphere-kohtaukseen.

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#191 27.12.2007 17:40

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Control-elokuvan jälkeen olen pakotettu ostamaan nuo molemmat levyt ja sitten ehkä jonku sinkkukokoelman.

Mikä olisi joku hyvä kokoelma, missä ei olisi niinku noita levyjen biisejä? Mä en tiiä näistä mitään oikeestaan.

Levyissä olisi toivottavaa, että lyriikat olisi tarjolla. Onks niitä? Tänään ajattelin vielä käydä Jäänsärkijässä katsomassa. Emmä kyl yli kymppii viitti maksaa...

#192 27.12.2007 17:43

aqzu
herra tarkastaja
Website

No siis totuus on ettei Joy Division julkaissut mitenkään älyttömän paljon materiaalia. Kokoelmista suosittelen Substancea, siinä on paljon ei-levybiisejä. Jos haluaa lyriikat niin pitää sit ostaa se Heart&Soul -boxi jossa on kaikki levytetty materiaali, mutta kyllähän nuo esim netistä löytyy.

#193 27.12.2007 17:52

leposi
Viini-illan Göbbels

aqzu wrote:

No siis totuus on ettei Joy Division julkaissut mitenkään älyttömän paljon materiaalia. Kokoelmista suosittelen Substancea, siinä on paljon ei-levybiisejä. Jos haluaa lyriikat niin pitää sit ostaa se Heart&Soul -boxi jossa on kaikki levytetty materiaali, mutta kyllähän nuo esim netistä löytyy.

peuk

Käynpä katsomassa löytyykö tuota boxia alle 50 eurolla stadin kaupoista. Muuten pannan tilaten CDONilta.

#194 27.12.2007 19:41

leposi
Viini-illan Göbbels

cheer21

Ei näkynyt kaupoissa, joten panin just tilaten netistä.

#195 27.12.2007 21:35

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

[quote:3d533c27f8="leposi"]Control-elokuvan jälkeen olen pakotettu ostamaan nuo molemmat levyt ja sitten ehkä jonku sinkkukokoelman.

Mikä olisi joku hyvä kokoelma, missä ei olisi niinku noita levyjen biisejä? Mä en tiiä näistä mitään oikeestaan.[/quote:3d533c27f8]
substance, kaikki albumien ulkopuoliset biisit eikä yhtään lp-raitaa (paitsi she's lost control josta kuitenkin ihan eri versio).

jaa niin, stillin kanssa pari yhteistä raitaa.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#196 31.12.2007 11:42

reiska
Member
Registered: 01.06.2006

holopainenuusvNS_ps.jpg

#197 31.12.2007 12:40

aqzu
herra tarkastaja
Website

noni.
tää oli sit tässä.
goo-paitojen tultua carlingsiin piti lopettaa sonic youthin kuuntelu ja nyt tämä.

#198 31.12.2007 13:56

psykokarkki
Website

joo, eiköhän oo joykkarit nyt kuunneltu tongue

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#199 31.12.2007 13:58

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

psykokarkki wrote:

joo, eiköhän oo joykkarit nyt kuunneltu tongue

Jpp, jatkot levykaupustelutopikissa.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#200 31.12.2007 14:04

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

hrmunoita wrote:

[quote:554110d03d="psykokarkki"]joo, eiköhän oo joykkarit nyt kuunneltu tongue[/quote:554110d03d]

Koskahan Joy Division-paitoja saa H&M:stä...

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#201 01.01.2008 23:41

public
Member
Registered: 18.06.2005

hrmunoita wrote:

[quote:bf65417dce="psykokarkki"]joo, eiköhän oo joykkarit nyt kuunneltu tongue[/quote:bf65417dce]

Eihän tuo vielä meinaa mitään, LWTUA kun edelleenkään ei itselle kolahda icon_cool

#202 20.01.2008 13:43

aqzu
herra tarkastaja
Website

tänpäiväisen hesarin mukaan LIKE julkaisee suomeksi tuon deborah curtisin kirjan Touching from the distance. Jpp, sivuillaan lukee että kirja nimeltä "Etäinen kosketus" ilmestyy toukokuussa. Tuosta on niin kauan aikaa kun lainasin kirjastosta alkuperäisen teoksen että en enää tarkkaan muista mutta mielikuva on ettei ole mikään kovin superteos (tai no aloitteleva joikkari-fani olisi kai vaan silloin halunnut lisää bändijuttua..) mutta voisi varmaan jossain vaiheessa antaa toisen mahdollisuuden.

#203 20.01.2008 16:54

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Leffan jälkeen innostuin bändistä noin 5-7 päivän ajaksi, nyt taas hiipunut tyystin. En vaan osaa.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#204 22.01.2008 11:13

cramp
Member
Registered: 21.05.2007

cramp wrote:

Grant Geen dokkari ennennäkemättömine footageineen kiinnostaa nyt muutenkin enemmän:

Proper trailer

"No more mistakes, like the last one."

#205 22.01.2008 11:28

aqzu
herra tarkastaja
Website

cramp wrote:

[quote:6435416260="cramp"]Grant Geen dokkari ennennäkemättömine footageineen kiinnostaa nyt muutenkin enemmän:[/quote:6435416260]
Proper trailer

no joo, pikkuisen varmasti eriluokkaa kuin tuo Joy Division - Under Review, joka viime vuonna ilmestyi.

#206 08.02.2008 00:06

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

silvawhale wrote:

musta noi näyttelijät vetikin tiukemmin kuin joy division, ja laulajakin osui ihan nuotteihin, toisin kuin ian... eli tosi hyvä coverbändi. icon_smile

on kyllä hienoa musaa, nyt kun tää closer tässä pyörii. voi kyl olla että käy kuten laatulle, ja kiima laskee parin päivän sisällä

#207 08.02.2008 17:41

psykokarkki
Website

ydinaukio wrote:

on kyllä hienoa musaa, nyt kun tää closer tässä pyörii. voi kyl olla että käy kuten laatulle, ja kiima laskee parin päivän sisällä

håmåepäilytopicissa nämä redface_new

#208 08.02.2008 21:21

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006

ydinaukio wrote:

[quote:f4e326f3e5="silvawhale"]musta toi soitto + laulupuoli sujui oikein hyvin. just sopivan kompuroivaa, kun ei toi originaalikaan JD mikään tiukkuuden riemuvoitto ollut...[/quote:f4e326f3e5]
musta noi näyttelijät vetikin tiukemmin kuin joy division, ja laulajakin osui ihan nuotteihin, toisin kuin ian... eli tosi hyvä coverbändi. icon_smile

No joo, yhtä hyvin voi sanoa, että joku baaribändi soittaa paremmin kuin Rolling Stones omia piisejään. Mut ei se vaan oo sama.

#209 11.02.2008 12:09

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Website

aqzu wrote:

[quote:2d334533d4="cramp"][quote:2d334533d4="cramp"]Grant Geen dokkari ennennäkemättömine footageineen kiinnostaa nyt muutenkin enemmän:[/quote:2d334533d4]
Proper trailer[/quote:2d334533d4]
no joo, pikkuisen varmasti eriluokkaa kuin tuo Joy Division - Under Review, joka viime vuonna ilmestyi.

Tämä vaikuttaa kyllä tosiaan lupaavalta. Odotan innolla, varsinkin kun tuohon on saatu Anthony Wilsonia ja bändin jäseniä myöten noita auktoriteetteja kaivelemaan menneitä. Morrisin kaumpaukselle trailerissa vilahtaneessa ennen julkaisemattomassa materiaalissa varaukseton  peuk

Pitäisi ostaa nuo uusintajulkaisut, luultavasti ceedeenä, kun hyllystä ei kyseistä formaattia vielä noista levyistä löydy. Pirun kalliita vain ovat liikkeissä, enkä osaa oikein tuota nettikauppaa.

Contrlista jaan kyllä aika pitkälti samat ajatukset kuin mitä tähän asti viestiketjussa on ollut esillä. Yllätyin hieman siitä, kuinka arkinen kuva Ianista välitettiin tuossa leffassa. Se oli tavallaan todella hyvä asia, sillä kankaalle uudelleen muotoiltu romantisoitu jumalkuvakaan ei olisi kyllä palvellut ketään. Ianhan oli lopulta ihan paska, itsekeskeinen ja jopa hyvin lapsellinen jätkä tuon elokuvan perusteella. Enkä kyllä ihmettele tätä kuvaa jos Corbijnin kerronta perustui pitkälti juuri tuohon Deborahin "touching from a Distance" kirjaan. Eniten ärsytti se, että eikö mies perkele käsittänyt sitä, ettei kaikkea haluamaansa voi saada maailmassa ilman, että alkaa ihmisuhteet ja muut elämän perusrakenteet horjua. Toisaalta moinen tuska tuotti sitten jälkipolville niinkin mahtavaa eksistentialistista pop-elämystä.

Mulle elokuvassa oli muutamia huippukohtia, joista keskeisin oli varmasti Prestonin mellakkakeikan (siis keikka Ianin ensimmäisen itsemurhayrityksen jälkeisenä päivänä) jälkeinen Anthony Wilsonin ja Ianin sananvaihto, jossa Wilson kysyi Ianilta jotain tähän tyyliin "what the hell are you doing to yourself?" Odotin, että tässä vaiheessa viimeistään Ianin ystävät nousisivat pelastamaan miehen pohjalta, mutta sen sijaan Wilson jatkoi tyyliin "We got to keep the show going on, we're making history here!". Karseata, mutta varmasti totta! Se siitä romantisoidusta ja harmonisesta indierockin maailmasta. Yhtä samaa ahneutta kaikki paska! Bändi ja läheiset yhtä lailla pettivät Ianin sillä samalla kriittisellä hetkellä kun Ian keskittyi vain itseensä.

Aaargh.. alkoi taas vituttamaan. Mun mielestä näyttelijät vetivät ne livepätkät yllättävänkin hyvin, mikä lisäsi useiden otosten intiimiyttä Controlissa vaikkapa suhteessa 24HPP:n, jossa "livebiisit" olivat hieman nopeutettujaja kaiutettuja studioversioita. Controlissa ainoa todella epäonnistunut veto oli minusta Transmission, bändin ensimmäiseltä televisioesiintymiseltä Granada tv:ssä, jossa varsinkin basso laahasi pahasti jäljessä. Lisäksi tuohon sisältyi aika paha asiavirhe, sillä oikeasti kyseinen biisi oli Shadowplay. Samoin tuo Prestonin mellakkakeikka meni oikeasti siten, tai ainakin olen näin lukenut icon_razz, että Crispy Ambulancen Alan Hempstallin lisäksi Iania oli tuuraamassa A Certain Ration jengistä joku. Ian lauloi tuolla keikalla kaksi biisiä - muistaakseni Decadesin tai Eternalin ja Atmospheren. No joo, eipä nuo oikeasti juurikaan häirinnyt. Mainio leffa kaiken kaikkiaan.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#210 11.02.2008 12:18

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006

Feggy wrote:

No joo, yhtä hyvin voi sanoa, että joku baaribändi soittaa paremmin kuin Rolling Stones omia piisejään. Mut ei se vaan oo sama.

ja hyvä niin. ff

Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joy Division

Board footer