You are not logged in.
kk
Last edited by shanks (30.09.2019 10:35)
Emmätiä, ensimmäinen ja viimeinen/-sin levy vielä kuulematta. Suosikki on You Turn Me on, aika selkeä kakkonen Black Candy. Jamboreellakin ja Dreamylläkin on toki hetkensä. Paras biisi jolla Calvin Johnson on ollut mukana taitaa kylläkin olla Heavenly-duetto C Is the Heavenly Option
This must be what jail / I will scratch
Jamboree on paraaas. s/t ja Black Candy siinä kannoilla.
You turn me on!!
Sleepy head on niin ihana! Paras!
Varikset komentavat
Haluaisin kovasti sen Crashing Through -boksin
Ikävä kyllä joulubugikin taitaa tuoda ilkeälle natsimodelle vain risuja
This must be what jail / I will scratch
boxi olis kiva, mulla on vaan se 1983-85 kokoelma ja black candy, molemmat tosi hyviä.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Vituttaa siinä määrin, että taidan kohta lähteä ostamaan You Turn Me Onin paikallisesta. Muistelisin, että levy on hyvä. Olen sen kerran kuullut kaverini luona, mutta siitä on sen verran aikaa, että tämä laskettakoon puhtaaksi heräteostokseksi.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Joo. Ensikuuntelu oli pettymys. Itse asiassa vähän samanlainen kuin ei-lasketa-ensikuunteluksi-koska-tapahtui-sivukorvalla-raumalaisessa-asunnossa-ties-koska, eli bändi vaikutti liian "sympaattiselta" eikä Calvinin ääntely vakuuttanut, vaikka normaalisti pidänkin matalista miesäänistä.
Toinen ja kolmas kuuntelu taas saivat minut olemaan huomioimatta kaikkea söpöstelyä ja indeilyä. Calvinin ääni alkoi viehättää ja kiinnitin huomiota sanoituksiin, jotka olivatkin ei-nössöilevät, eli hyvät. Calvinin ääni toi itse asiassa mieleen indieversion Lee Hazlewoodista, mikä on positiivinen mielleyhtymä jos joku, ja yhtyeen sointikin alkoi tuoda mieleen ihan jotain muuta (/muita yhtyeitä) kuin söpöilyä yms., johon olen yhtyeen ennen yhdistänyt. Sanoisin, että pidän aika paljonkin kyseisestä levystä.
Itse asiassa, kiitos kuuluu yoshimille (koska hänen koneella oli Indian Summer) ja Plushille (joka kaivoi edellä mainitun kappaleen koneen kätköistä viime lauantaina).
Onkos joku kuunnellut The Halo Bendersia? Siinä on osallisena tuo Beat Happeningin Calvin Johnson ja Built to Spillin Doug Martsch.
"A repo man's always intense"
Eihän toi boxi näytä olevan hirveen kallis ees!! Tosin saako sitä Suomesta mistään on eri asia. Päätin kyl, että hankin "sen" ihan mitä pikimmin kun vaan rahaa saan.
www.jukeboss.com :issa näky ainakin olevan myynnissä. Sitä boksia siis.
Onkos joku kuunnellut The Halo Bendersia? Siinä on osallisena tuo Beat Happeningin Calvin Johnson ja Built to Spillin Doug Martsch.
Parin piisin perusteella ihan mukiinmenevää. Johnsonin laulu käy jostain syystä välillä vähän häiritsemään. Ei taida olla ihan paras mahdollinen laulukumppani Martschille.
Jonkun levyn vois varmaan joskus hommata, jahka ehtii.
Halo Bendersin Rebels Not In on yksi parhaita parin euron alelaarilöytöjä ikinä. Ei nyt niin loistava kuin There's Nothing Wrong With Love tai You Turn Me On mutta hyvä kuitenkin.
Paras biisi jolla Calvin Johnson on ollut mukana taitaa kylläkin olla Heavenly-duetto C Is the Heavenly Option
Täytyy kyllä myöntää, että en kovinkaan hyvin tunne Beat Happeningin tuotoksia. Huippubiisejä oon kuullu sieltä täältä. Pitäis varmaan kokeilla ihan oikeesti, kun kerta tykkäilen vähän jo nyt.
Vei minulta näköjään melkein kaksi ja puoli vuotta että sain hankittua näiltä jotain. Sen ajan olen tykännyt bändistä ihan helvetisti. Nyt asiaan tuli korjaus ja Black Candy -älppäri pyörii. Jumalauta, tämä on kyllä aivan parhautta, joka sinänsä tässä vaiheessa ei enää ole varsinainen yllätys.
Onko tuo Crashing Through vielä saatavilla? Toki indierunkkarismin kannalta olisi kivempaa omistaa kaikki levyt erikseen, mutta semmoinenhan menee turhamaiseksi kikkelinvenyttelyksi.
Nancy Sin on muuten maailman parhaita biisejä ja Calvin Johnson parhaita miesääniä.
Ja vielä: miltä levyltä löytyy se Sonic Youthin räkäisen rivo black candy -coveri?
Toinen ja kolmas kuuntelu taas saivat minut olemaan huomioimatta kaikkea söpöstelyä ja indeilyä. Calvinin ääni alkoi viehättää ja kiinnitin huomiota sanoituksiin, jotka olivatkin ei-nössöilevät, eli hyvät. Calvinin ääni toi itse asiassa mieleen indieversion Lee Hazlewoodista, mikä on positiivinen mielleyhtymä jos joku, ja yhtyeen sointikin alkoi tuoda mieleen ihan jotain muuta (/muita yhtyeitä) kuin söpöilyä yms., johon olen yhtyeen ennen yhdistänyt. Sanoisin, että pidän aika paljonkin kyseisestä levystä.
Sama, vaikka kaikki ns. tapahtuikin jo ekalla. Jos tuntisin tuon Leen, saattaisin olla samaa mieltä. Ylipäänsä, kuten Shanks sanoikin, oikeastaan kaikki näiltä on jokseenkin hienoa. Ja sopivasti kieroa.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
Tiger Trap on kauniihko veisu.
Mutta! Miksi tiikeri muuten halutaan aina ottaa kiinni, vaikka sen pitäisi nimenomaan hypätä?
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
[quote:18b2bbbd6c="fassu"]Tiger Trap on kauniihko veisu.
Mutta! Miksi tiikeri muuten halutaan aina ottaa kiinni, vaikka sen pitäisi nimenomaan hypätä?[/quote:18b2bbbd6c]
Jaaha. Pullo pois.
Miksi sen pitäisi hypätä? Hyppiminen on rasittavaa. Samoin vapaus. Kyllä sinä tiedät.
Pullolle ja humalaiselle narsismille
Luennalle oireista:
Ei-rasittavien asioiden rasittavalle rasittavaksi-nimeämiselle.
Postasin alkujaan kai siksi, että luin Brechtin runoa "On the Suicide of the Refugee W. B. [Walter Benjamin]", ja kuuntelin ko. levyä samalla kertaa. Tuo runo on muuten yksi niistä harvoista, joista todella pidän.
Jotta topikkiin voisi myös sanoa jotain. Alan olla sitä mieltä, että vaikka Jamboree oli ns. ensirakkauteni näiltä, ja sen jälkeen pidin kaikista melko tasaisesti, nousee You Turn Me On aika kevyesti muiden yli. Se ei ehkä ole yhtä hulvaton kuin Jamboree, mutta biisimateriaali verrattomasti parempaa.
Viikareille. :twisted:
http://venuszine.com/stories/music_interviews/1672
Tuolla pelaa pieni Calvin Johnson haastattelu.
Tänään tapahtui asia, jota olinkin jo vähän odotellut: huomasin että tämä on aika vitun hyvää. Ainakin eka levy. Olin aiemminkin tykännyt sillee vähän, mutta en oikein ollut saanut juonesta kiinni. Ehkä meininki oli jotenkin liian riisuttua tai jotain. Nyt sitten kuin taikaiskusta kaikki alkoi toimia.
Muistan kun melkein inhosin Rough Traden indiepop (voi ei, kirosana sanottu!) -kokoelmalla olevaa Indian Summeria, mutta nytpä sekin toimii kuin tauti!
[quote:de894fc3c7="stratum"]
Muistan kun melkein inhosin Rough Traden indiepop (voi ei, kirosana sanottu!) -kokoelmalla olevaa Indian Summeria, [/quote:de894fc3c7]
...josta muuten Luna on tehnyt hienon version varhaiselle cdep:lleen.
Hyvä bändi, melkeinpä loistava. 7 cd:n boksi löytyy hyllystä, mutta minkä helvetin takia sitäkään ei ole tullut kovin paljoa soitettua? Mitä?!
Boksia ei muuten löydy näköjään enää K Recordsin omasta kaupasta, joten mahtaakohan se olla loppuunmyyty? No, Amazonilta saa vielä...
http://www.amazon.com/Crashing-Through- … F8&s=music
[quote:2609312854="upsetter"][quote:2609312854="stratum"]
Muistan kun melkein inhosin Rough Traden indiepop (voi ei, kirosana sanottu!) -kokoelmalla olevaa Indian Summeria, [/quote:2609312854]
...josta muuten Luna on tehnyt hienon version varhaiselle cdep:lleen.[/quote:2609312854]
indian summeria versioi aikanaan myös spectrum.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
k
l
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:602c7b9141="upsetter"][quote:602c7b9141="stratum"]
Muistan kun melkein inhosin Rough Traden indiepop (voi ei, kirosana sanottu!) -kokoelmalla olevaa Indian Summeria, [/quote:602c7b9141]
...josta muuten Luna on tehnyt hienon version varhaiselle cdep:lleen.[/quote:602c7b9141]
Joo, hieno on. Ja jopa yllättävän uskollinen alkuperäisversiolle.
[quote:a2ce3d23a4="psychocandy"][quote:a2ce3d23a4="upsetter"][quote:a2ce3d23a4="stratum"]
Muistan kun melkein inhosin Rough Traden indiepop (voi ei, kirosana sanottu!) -kokoelmalla olevaa Indian Summeria, [/quote:a2ce3d23a4]
...josta muuten Luna on tehnyt hienon version varhaiselle cdep:lleen.[/quote:a2ce3d23a4]
indian summeria versioi aikanaan myös spectrum.[/quote:a2ce3d23a4]
Ilmankos se oli heti tutunoloinen biisi, vaikka en Spectrumin versiosta muista juuri mitään.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Sain vihdoin debyytinkin cd:nä. Tai voikohan tuota debyytiksi kutsua kun biisijärjestys on vedetty ihan sekaisin ja mukana on tuhat bonusbiisiä. Kokoelma tämä ennemmin on, vaikka debyytin kansitaide onkin. Haluaisin sen alkuperäisen, täma uusintapainos on pikkaisen liian tuhti. Pitänee etsiä vinnnyyyyl eBaysta.
You Turn Me On on (hehe) parasta edelleen! Melkein alkaa arvoasteikossa lähennellä debyä. Jota en kyllä oikealla biisijärjestyksellä ole koskaan edes kuullut. Voisikin poltella siitä uudelleenjulkaistusta debystä (joka on melkein ennemmin kokoelma) cd-r:lle alkuperäistä vastaavan kopsun.