You are not logged in.
Tehdäänpä näillekin oma topic kun keskustelua voisi olettaa tulevan.
Uusi nimetön levy siis on julkaistu ihan vasta. Edellinen levy You Forgot It in People on kai saanut jonkinlaisen kulttiklassikon statuksen, emmätiä. Jotenkin en osaa suoralta kädeltä sanoa edes mitään hyviä vertailukohtia tai vaikuttajia bändille, aika omanlaista juttuaan tekevät. Eikä silti mitään taidemetakkaa vaan poppikoukkuja on paljon.
Capture the Flag on kenties maailman paras intro, ihan täyttä magiikkaa. Hakkaa jonkun Mewin uuden levyn intron 6-0. Ensimmäisillä kuunteluilla muistan olleeni aika pettynyt kun loput You Forgot It in Peoplesta ei kuulostanutkaan yhtään samalta kuin intro.
Kohta on kiire kouluun, lisää juttua myöhemmin.
Kuuntelin eilen Feel good lostin viisi kertaa putkeen. Se on mun mielestä paras BSS-levy. You forgot it ppl on paikoitellen silkkaa parsaa, mutta levyllä on ehkä pari-kolme biisiä liikaa tavaraa. Uusi levy ei ainakaan vielä ole saanut kiljumaan riemusta. Tosin odotuksetkin olivat aika yli-inhimilliset. Näiden keikka Roskildessa 04 oli kyllä yksi parhaista ikinä.
YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON
Minun kuunteluni ovat rajoittuneet lähinnä tähän uusimpaan levyyn. Ei paha, ja saattaa vielä kehittyä kovastikin. Minua häiritsee tässä vaiheessa se, että vokaalit on toteutettu useimmiten musiikkia tukemattomalla tavalla, tuntuu siltä ettei sovituksia ole mietitty ihan loppuun asti. Minulle tulee mieleen (sen lisäksi että on samoja jäseniä) myös musiikillisesti yhtye nimeltä Do Make Say Think, jota voinkin suositella varauksettomasti kaikille BSS:n ystäville. Se on groovimpaa, jatsimpaa, hienovaraisempaa, ja ennen kaikkea ei ole näitä vokaaleja häiritsemässä... Mutta lisäkuuntelua tämä uusi BSS silti kaipaa, ja aion myös tutustua niihin vanhempiin tuotoksiin.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
En ole oikein koskaan tutustunut. Do Make Say Think -yhteydet saavat kiinnostumaan, mutta tässä on sitten kerrankin niin huono bändin nimi, että kynnys minulle, joka en voi mp3:sia kuunnella, on aika kova.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Päätin kuunnella You Forgot It in Peoplen pitkästä aikaa. Intro ei vieläkään jäänyt päähän, mutta on tässä monta hyvää kappaletta. Kokonaisuus on kyllä liikaa kerralla sulatettavaksi, ähky iskee. Ihan hyvä ostos tämä silti oli, levymessuilta seitsemän levyä kahdellakympillä (kuten "ehkä" olen joskus ennenkin pröystäillyt), samassa satsissa sattumoisin yksi Do Make Say Think. Sekin on hyvä levy, jota ei ole tullut kuunneltua liikaa, enkä ole mihinkään musiikillisiin yhtäläisyyksiinkään kiinnittänyt huomiota.
[quote:6caae00bff="ex-kolja"]mutta tässä on sitten kerrankin niin huono bändin nimi, että kynnys minulle
Olen kovin yllättynyt, koska minusta bändin nimi on suorastaan hyvä! [/quote:6caae00bff]
Yllätyin myös. Minusta tämä on ihan neutraali nimi, jonka hyvyys tai huonous riippuisi paljon musiikin tasosta.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
[quote:e6d80d2a8c="stratum"][quote:e6d80d2a8c="ex-kolja"]mutta tässä on sitten kerrankin niin huono bändin nimi, että kynnys minulle
Olen kovin yllättynyt, koska minusta bändin nimi on suorastaan hyvä! [/quote:e6d80d2a8c]
Yllätyin myös. Minusta tämä on ihan neutraali nimi, jonka hyvyys tai huonous riippuisi paljon musiikin tasosta.[/quote:e6d80d2a8c]
tylsä nimi se kyllä on, vähän niinku joku ocean colour scene mutta huonompi...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
[quote:5bfa2b4f5b="Laatu"][quote:5bfa2b4f5b="stratum"][quote:5bfa2b4f5b="ex-kolja"]mutta tässä on sitten kerrankin niin huono bändin nimi, että kynnys minulle
Olen kovin yllättynyt, koska minusta bändin nimi on suorastaan hyvä! [/quote:5bfa2b4f5b]
Yllätyin myös. Minusta tämä on ihan neutraali nimi, jonka hyvyys tai huonous riippuisi paljon musiikin tasosta.[/quote:5bfa2b4f5b]
tylsä nimi se kyllä on, vähän niinku joku ocean colour scene mutta huonompi...[/quote:5bfa2b4f5b]
Yhtyeen nimi kuulostaa joltain Conor Oberstin varhaisteiniprojektin nimeltä.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Nostetaanpa ylös! Koko päivän olen kuunnellut repeatilla, ja jossain vaiheessa naksahti. Parhaimpia poppilevyjä tänä vuonna. Todella monipuolinen saundimaailma, hienoja groovaavia biisejä, kaikkia pieniä jatsikoukkuja ja studionäpertelyjä löytyy vaikka millä mitoin, rummuttelutkin ovat hauskan monipuolisesti toteutettuja - mikäs siinä kun bändissähän operoi levyllä toistakymmentä jäsentä. Tuntuu kutkuttavalta että koko porukka on onnistunut kaiken tuon saundivallin säätämisen ohella keksimään levylle punaisen langan. Sen löytäminen vaati ainakin minun tapauksessani useampia kuunteluita.
Ei tuo uusi levy vieläkään ole täysin avautunut, täysipainoisia kuunteluitakaan ei kyllä kovin montaa ole takana. Liiaksi taustamusiikkina olen yrittänyt kuunnella, mutta kyllä tuosta pikkuhiljaa biisi biisiltä alkaa saada selvää.
Joo, ei tuo uusin muutamalla kuuntelulla ole vielä kunnolla avautunut, mutta on siinä paljon hyviä elementtejä. Ei ehkä ihan suurimmaksi suosikiksi tule nousemaan lisäkuunteluidenkaan myötä, mutta hyvä levy kyseessä on. Samalla tasolla kuin edeltäjänsä, sanoisin. Feel Good Lostia pitäisi kai testata jossain vaiheessa.
Taas tänään kuulosti hitusen paremmalta kuin edellisellä kerralla. Kiva välillä näinkin, että saa tehdä töitä levyn eteen niin että levy kuitenkin koko ajan palkitsee lisää.
Deby kait pitäis tosiaan saada kuunteluun.
Taas tänään kuulosti hitusen paremmalta kuin edellisellä kerralla. Kiva välillä näinkin, että saa tehdä töitä levyn eteen niin että levy kuitenkin koko ajan palkitsee lisää.
Mä olen fiilistellyt tätä uutta levyä _koko päivän_, eikä se nyt lopulta niin hirveästi vaivaa maksanut. Kolmosbiisi 7/4 Shoreline on mahtava, oikeastaan kolme ekaa biisiä ovat. Ja sitten Windsurfing Nation.
[quote:370b804ffe="börjeslandet"]Pannaan nyt topicci keikan kunniaksi, sillä onhan tämä poppoo ehkä mielenkiintoisin bändi JUURI NYT. Etenkin keikka oli ihan parhusta, kun pienellä lavalla (vähän isompi kuin semi, mutta parempi äänentoisto kuin tavastialla) oli parhaimmillaan 9 tyyppiä samanaikaisesti ja saman biisin aikana saattoi käydä yli tusinan verran tyyppejä (yksi herra myös yleisöstä).
Mitäköhän tästä nyt sitten sanoisi? Kaikki kolme levyä kuulostaa aika erilaisilta, varmaankin johtuen siitä, että kokoonpano ei säily samana. Uusin on ehdoton suosikkini, ja kollektiivi on kehittynyt koko ajan mielenkiintoisempaan suuntaan. Ladatkaa tai jotain? Paranee uusintakuunteluilla.
Keikasta vielä sen verran, että 2 tyyppiä yleisöstä oli kiertäny euroopassa näiden keikoilla ainakin kolmessa eri kaupungissa... Ja voin hyvin kuvitella miksi, koska vierailijat ja settilistat vaihtelee jonkin verran. Lava oli tosi matala ja yleisön ja bändin välinen kommunikaatio oli todella miellyttävää. Yleisökin osasi käyttäytyä Settilistaa mulla ei oo, mutta alussa soittivat hulinabiisejä uudelta ja muutamia tokalta levyltä, sitten puolessa välissä tuli vähän rauhallisempia. Keikka kesti yli 100min![/quote:370b804ffe]
Ohos. Oon ettiny tätä topiccia, mutta en oo löytäny. Tulossa sokeaksi? Nyt luin ensikertaa ja kiva, että on ollu edes vähän keskustelua
Keikka oli siis toissapäivänä Tukholmassa, Kägelbananilla. Ainut miinus (joka jäi kirjottamatta) oli encoren laimeus verrattuna vikaan biisiin ennen encorea.
en ole kolmekybänen emoboy
kiitos raportista
hyviä olivat poijjaat roskildessakin silloin, koko keikkaa en nähnyt
11.2 täällä keikalla, myöskin sellaisessa "semifinalia vähän isommassa jossa on parempi äänentoisto". viikkoa aikaisemmin leposin kanssa söpöillääyn crap your hands say meh:n keikalla
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
11.2 täällä keikalla, myöskin sellaisessa "semifinalia vähän isommassa jossa on parempi äänentoisto". viikkoa aikaisemmin leposin kanssa söpöillääyn crap your hands say meh:n keikalla
Tuli muuten tieto, että keikkapaikka on vaihtunut Crawdaddystä The Villageen! Onko hyvä vai huono juttu?
voi vittu
village on vähänniinku nosturi mut paljon paskempi ryysistä ja läpäläpä ja paska soundi jos ei o iha eessä
village on vähänniinku nosturi mut paljon paskempi ryysistä ja läpäläpä ja paska soundi jos ei o iha eessä
Mut nää ei ehkä tarvii "hyvää" soundii. Laulajan ääni on peelottavan ärsyttävä
[quote:94eed761a2="Ulvilan pikkunatsi"]Säähä kiertelet maailmaa
Eka olit turuus ja ny ruottis, kuisaany tollee?[/quote:94eed761a2]Juu vähän on tullut seikkailtua. Nyt vois vähän rauhottua... Paitsi tammikuussa Rotterdamin leffafestareille
Laulajan ääni on peelottavan ärsyttävä
Eri.
Vähäsen harmittaa etten lähtenyt tuonne Tukholmaan, aika kovasti keikkatiedosta silloin innostuin. Mutta rahatilanne...
Tajusin juuri, että miehän näin puolikkaan keikan näiltä Roskildessa pari vuotta sitten. Tais olla ne mutafestarit. Hitto. Tykkäsin, mut jotain parempaa oli muualla, joten piti jättää kesken, en kyllä muista mitä ja oliko ees oikeesti hyvää. Levyltä ei jotenkin jaksa kuunnella yhtään. En kyllä oo kovin keskittyneesti pitkään aikaan kuunnellut... Vois skannaa pari kuvaa joskus jos jaksaa tuolta keikalta.
Ihan hyvää juu
Varikset komentavat
Emmää sitten lopulta oikein innostunut tuosta uudesta levystä. Meno ja meininki on kohdallaan. Ei se edes tunnu liian täyteenahdetulta soundipuolella, kuten voisi kuvitella. Vika taitaa kuitenkin olla levyn hajanaisuudessa (kuten edelliselläkin levyllä) ja biisien laadussa. Tässä yhteydessä tarkoittamani hajanaisuuden moni varmasti mieltää monipuolisuutena, ja se heille suotakoon. Biisintekijänä tyypit voisivat vaan olla taitavampiakin. Lähinnä vain Ibi Dreams of Pavement aiheuttaa jotain väristyksiä. Joo, se on se näitten "shoegazing"-biisi, josta minä en kyllä löydä shoegazingia hyvällä tahdollakaan. Mutta mm. Laatun hehkuttama 7/4 (Shoreline) tuntuu vaan alusta asti liian ilmiselvältä ja ei etene yhtään vapautuneesti. Ikään kuin bändi pidättelisi suurinta osaa paukuistaan.
Ei uusi levy silti minusta huono ole. Lähinnä pettymys, kun ei siitä useiden lisäkuuntelujen jälkeenkään paljastunut mitään sellaista, mikä olisi oikeuttanut kaikki kehut jotka levy on saanut.
Mutta, You Forgot It in People sentään kantaa puoliväliin levyä.
Livenä en jättäisi enkä jätä väliin. Varmasti jyräävät!
Harmittaa kun jäi keikkalippu ostamatta ennen kuin myi loppuun. Soittavat kuulemma tällä kiertueella jotain 2½-3 tunnin settejä
Uuden albumin tuplavinyylihässäkässä on muuten mukana joku eepee...
[quote:c855b36edb="babriga"]Harmittaa kun jäi keikkalippu ostamatta ennen kuin myi loppuun. Soittavat kuulemma tällä kiertueella jotain 2½-3 tunnin settejä
Uuden albumin tuplavinyylihässäkässä on muuten mukana joku eepee...[/quote:c855b36edb]
Joo keikalla pahoittelivat, etteivät soita kovin pitkää settiä, vaikka lopulta se kesti aika tarkalleen 2 tuntia jos encore taputukset laskee mukaan.