You are not logged in.
Kerro, Hantta, toki lisää suomifututriviaa, saatan käyttää näitä yhdessä jutussa.;)
Tää oli mulle saman skenen aivan uusi tuttavuus ja yllättävän hyvän kuulosta, mikäli noi nyt on niitä originaaliversioita. Vielä Tampereelta! Neuroactive-tyyppejä mukana...
http://www.myspace.com/thisisadvancedart
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
mitäs on vielä mainitsematta, jimi sumén (between orient & accidents -levy on huippu!), hot sox... oliks vielä jotain? aika vähän näitä aikanaan oli. entäs äpyli, en musita oliks ihan futua mutta nove chase -sinkku muistaakseni ihan asiamenoa silti. iskelmäpuolella myös yllättäviä juttuja, esim. einillä ja meiju suvaksella joskus kasarin alussa, soundit aika futua.
advanced arttiin en oo tutustunu, sitä jotain sinikantista levyä näkee aina joskus divareissa. tai oon ainaki joskus nähny
Niin, ja Kirka ja Dannyn ninjailut käytti ilmeisesti ekaa kertaa Fairlightia tässä maassa.
Organiahan tässä varrotaan, hiiohohou!
"No more mistakes, like the last one."
Tässähän nousee OrganKIIMA kun teen taustatöitä ja kuuntelen jälleen pitkästä aikaa.
Mikä on jengin lempibiisi Organilta? Musta on aina tuntunut siltä, että se olis Kolme prinsessaa, siinä on upee synakoukku ja sanoituksille joutuu koko ajan repeilemään. Mutta huippuja on myös noi For next (se on tekno!), Itäväylä, Robotti ja monet muut omalla tavallaan. Kundi meikkaa oli toki eka biisi johon joskus tutustuin.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
robotti on kyl ihan tajuttoman hyvä
muita suosikkeja: kolme penninkymmenystä, kani kertoo, kundi meikkaa, for next...
onhan noita
joo harvasta keikasta oon nyt niin innoissani kun tästä organin comebackista, vähän vaan pelottaa et kuinka "tosissaan" ne nyt on vuosien jälkeen. että tuleeko ne sinne partaisina rähjäisissä vaatteissa vai meikit naamassa ja kunnon futumeininki päällä
Langan päässä oli juuri Saarela, jolta kysyin tuota. Kysymys kirvoitti totaalisen repsähdyksen. Epäili, ettei niin vanhoja äijiä kannata meikeillä parannella
[quote:be7a52266e="psykokarkki"]joo harvasta keikasta oon nyt niin innoissani kun tästä organin comebackista, vähän vaan pelottaa et kuinka "tosissaan" ne nyt on vuosien jälkeen. että tuleeko ne sinne partaisina rähjäisissä vaatteissa vai meikit naamassa ja kunnon futumeininki päällä
[/quote:be7a52266e]
Langan päässä oli juuri Saarela, jolta kysyin tuota. Kysymys kirvoitti totaalisen repsähdyksen. Epäili, ettei niin vanhoja äijiä kannata meikeillä parannella![]()
mihis tää juttu tulee ja koska? kiinnostais nähdä.
Vastauksena Organ-keikkaan:
(en jaksanu photoshopata vanhoja pois.)
mun lempibiisi on Suajele mua vähän jostakin päin, seiskatuumanen sinkku,
soimassa ens maanantaina 12.11. Helsingin Lähiradiossa 100,3mhz, muutenki aika hehkeä jakso, suosittelen. klo 19.30
[quote:a92b1e605b]kaikki mitä hän kirjoittaa, peilautuu hyvin helposti sitä vasten, mikä hänen yksityissuhteensa on.[/quote:a92b1e605b]
Näin muuten unta että Organ esiintyi ekaa kertaa telkkarin välityksellä ja jäi vituttaan aika paljon ettei pääse keikalle. Siinä oli yks tyyppi rummuissa ja toinen syntsassa ja sit kaks tyyppiä punasiin pukeutuneina ja ihan ylimeikattuina, melkein surullisiksi klovneiksi muttei onneksi ihan, kunhan vaan heiluivat siinä kai.
Yhen biisin jälkeen yks niistä tyypeistä alko riehumaan ihan älyttömästi ja kiroilemaan ja pistään juttuja paskaks, ja sanottiin että tää oli nyt sitten tässä, kaikki luultiin että tähän tää Organ nyt sitten kaatu, mutta se yks tyyppi vaan lopetti ekan biisin jälkeen ja ilmeisesti näin oli alunperinkin tarkoitus. Sen nimi oli jotenkin tuttu muista kuin Organ-yhteyksistä mutta eipä muistu. Hiton hyvin toimi kuitenkin vokaalit ja kaikki, tsemppii vaa
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
TÄNÄÄN!!!!!11
jos on hyvä niin pitää ostaa jippu myös saarelan 50-vuotissynttäreille (tavastialla 16.1.), siellä soittavat taas. jostain kuulin huhua et joku argon-biisikin saatetaan kuulla, ja jopa jotain "uuttakin" matskua
mutta kundit ei kuulemma enää meikkaa
mutta kundit ei kuulemma enää meikkaa
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Huhhu. Tuli melkein sama tunne kuin Kraftwerkissa 2004 - hauskinta, sympaattisinta, parasta ikinä! Alkuperäisiltä digitoidut taustanauhathan siellä oli käytössä muttei pahemmin haitannut - ylösnousemus olis voinut jäädä tapahtumatta jos kaikki biisit olis yritetty vaivalloisesti ohjelmoida uudestaan ihan alkutekijöistään. Olihan siellä jotkut kosketinosuudet livenä kun ne mokailikin ja taustanauhojen käyttöä ei edes yritetty peitellä - päinvastoin, siitä vitsailtiin!
Biisilista oli kyl kunnareita kunnareiden perään - Nekrofiilis (eli tuo synapopin bluesshouter), For Nextin elektro, Kaavakekauhun ja Organin yhteislaulu, Saarelan äijätanssi Paajanen-coverissa, Kärpästen Juhlat ja Argonin San Salvador oli mulle ne highlightsit. 50 minuutin setin olivat saaneet kasaan, ehkä Tavastialla kuullaan sit pitempi.
Se "sähkömagneettinen nainen" oli kait se uus biisi, ja maittoihan sekin. Suomifutu on elossa taas ja siinä tilassa pysyköön.
uusimmassa helsingin uutiset -ilmaisjakelussa mikko saarela kansikuvassa otsikolla
MEIKIT JÄÄ laittamatta keikalle, vissiin asiasta on kyselleen ihan kaikki
joo, mitähän eilisestä osais sanoa, hirveesti piti varoa ettei ota liikaa voskaa ettei taju mee ennen keikkaa ja kylhän sen verran tolkussani vielä olin että muistan jotain eturiviin toki änkesin, sen verran oli pohjia et JS666-keikalta tutut tanssimuuvit ois lähteneet mut heiluppa nyt siinä ryysiksessä... joo, sedät oli vähe vanhentuneet
mut kyllähän se lähti, kuten joillekin totesin niin vähän samalta tuntu ku silloin kun kraftwerk oli suomessa 2004, että tossa ne papat nyt on, ilmielävinä, ei meinannu uskoo... onhan nää vähän q suomen kraftwerk. lahtisella ja tolosella oliki mäc-läppärit, sivuilla olleilla laulavilla herroilla (saarela ja parkkinen) sit kosketinsoitin-tyyppiset ratkaisut, ja taustalla 20 vanhaa telkkaria joihin tuli visuaalit.
ekassa biisissä (nimikkobiisi organ) oli vähän vielä hakemisen makua, parkkinen unohti yhden laulukohdan mut sit homma lähti kyl pelittään ja oli just sitä mitä tilasin: papat soittaa hittejä jotka kuulostaa edelleen niin tuoreilta vaikka ovatkin läpikotaisin tuttuja. olis varmaan helpompi luetella ne biisit mitä ei soitettu, mut nämä ainakin kuultiin, järjestystä en musita: organ, kani kertoo, suajele mua vähän jostakin päin, neekerisuukkoja, for next, nekrofiilis, kundi meikkaa, kärpästen juhlat, san salvador, kaavakekauhu... lisäksi yksi uusi kappale (sähkömagneettinen nainen? tjsp) ja encorena eli illan viimeisenä valssina regina linnanheimon silmät. oli kyl aivan uskomattoman hieno homma, en tiedä tuleeko tästä ihan oikea comebäkki mut yleisö ainakin tuntu tykkäävän
ja kyllä se uusi biisi pitäis levylle saada, parkkinen sen laulo ja hyvältä kuulosti, olispa tänä vuonna ollu avanto-cd niin sinne olis sopinu.
hieno ilta
jaha cramp ehti jo väliin
Aijjai, olishan sun pitänyt antaa tästä eka sana saada. Sen verta jäi tosta lopun Finlandiasta mieleen että ehkä ens keikalla sen vois sovittaa jo pitemmäkskin. Vai meniskö liian Wigwamiks, en tiijjä.
piti vielä sanoa että monipuolisuutta ei pändiltä ainakaan puutu, kuten saarela sanoi, he soittavat sekä purkkaa että jytää
tuolla keskustelua avanto-keikasta ja vähän tulevastakin, tolonen kirjoittaa mm. näin:
[quote:8a3400949c]Kiitos kaikille! Oli tosi mahtavat fiilikset soittaa ja upee yleisö! Oltiin tosiaankin vähän hämmennyksissä kun tultiin ja paikka oli ihan täynnä :-)
Visuaaleista mä haluisin vielä antaa krediitit Kvantti-Antti Teamille, jotka integroi täydellisesti meidän tyyliin. Yhtä hyvää ja parempaa kun Kraftwerkillä, oli kommentti yhden videopron suusta - harmi, et itse ei päässyt näkeen sitä livenä, mut treenissä kun ne demos systeemiä niin me oltiin että wow.
Seuraavaks treenataan toi Itäväylä ja 3 prinsessaa ja pari uutta. Ens keikka on tammikuussa Tavastialla Mikon synttäreillä ja se sano, et se tekeekin niistä avoimet eikä yksityistilaisuuden. Et siellä nähdään![/quote:8a3400949c]
jippu on jo hallussa, pvm siis 16.1.
argh! koskakohan mulla alkaa tammikuun luennot, ois aika siistii jos pääsis tonne. enpä kyl jaksa uskoo että ehtiin mut!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
tuolla synttäreillä soittaa siis neljä saarelan bändiä. mitkäköhän?
Mikko Saarela (s. 16.01.1958) on suomalainen muusikko. Hänen yhtyeitään ovat olleet muun muassa Eppu Normaali (19761979), Organ (1981), Freud Marx Engels & Jung (19851988) ja U-Bayou (1989-199?).
jotenkin kyllä vaikea uskoa että alkuperäiset eput olis tuolla mut toisaalta... eka soolosinkku lili marleen tehtiin nimellä mikko saarelan siivet, mutta itse asiassa siinähän soitti eppuja taustalla, oli tavallaan kuin kuudes sinkku eppujen sooloprojektien jatkoksi (vai ilmestyikö vähän ennen?).
en ole kolmekybänen emoboy
Mulla ois yks "bongaa foorumisti" -kuva myös, mut enpä tiiä jaksanko laittaa.. Toisessa kamera tarkens jonkun muun tisseihin ja toisessa enpä kuule tiiä en vaan osaa.
[quote:9b0f251948="börjeslandet"]Toisessa kamera tarkens jonkun muun tisseihin[/quote:9b0f251948]
Jos ei ole moobsit, niin kuva tiskiin niinku olis jo!!!
Ne on vaan eturivin gootin, mut pannan kohta, vaikka nää on kaikki aika kehnoja..
Tisseille ja kaljulle
bzort glorf bööth
Tisseille ja kaljulle
Hetkinen... eikös se ollut kassi ja kalja?
tämmöstä:
Lisätietoja Mikon synttäreistä: tilaisuudessa soittaa alustavasti 4 bändiä, joista jokainen esittää pari biisiä. Organ ei mahdollisesti lähde mukaan täydellä setupilla johtuen infrasta, jota ei ole mahdollista rakentaa lyhyttä esiintymistä varten. Valitan lipun etukäteen hankkineille ja tiedotan myöhemmin järjestelyjen edetessä jos asiassa on muutoksia.
no selvähän tuo ettei ihan täyttä keikkaa kuulla
vissiin tuolla myös eput vetää pari pnuk-rallia, "sille" toki