You are not logged in.
Valehtelija (Mika Kaurismäki, 1981)
Jos aiotte katsoa elämässänne vielä yhden kotimaisen elokuvan, suosittelen, että se on tämä. Aki pääosassa ja käsiksen takana. Täyttä parhuutta. 53 minuuttia silkkaa neroutta ja hupia.
edit: vhs:n saa kirjastosta ja menee orionissa perjantaina
en ole kolmekybänen emoboy
[quote:0696cbfe2f="börjeslandet"]Valehtelija (Mika Kaurismäki, 1981)
Jos aiotte katsoa elämässänne vielä yhden kotimaisen elokuvan, suosittelen, että se on tämä. Aki pääosassa ja käsiksen takana. Täyttä parhuutta. 53 minuuttia silkkaa neroutta ja hupia.
edit: vhs:n saa kirjastosta ja menee orionissa perjantaina[/quote:0696cbfe2f]
näin ton telkkarista silloin kun se tuli (joskus 80-luvun alkupuolta, arvaisin et 82 tai 83), teki kyllä suuren vaikutuksen. en oo sen jälkeen nähnyt.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
[quote:c8ee05b8bc="börjeslandet"]Valehtelija (Mika Kaurismäki, 1981)
edit: vhs:n saa kirjastosta ja menee orionissa perjantaina[/quote:c8ee05b8bc]
Mun piti kans mennä kattoo toi. orkl. Unohtelen koko ajan arkiston juttui Mut sunnuntaina on PAKKO muistaa Maija Mehiläinen.
Tänään tuli katsottua Sideways. Ihastuttava, koskettava, hauska ja etenkin aito draama komediallisilla elementeillä. Paul Giamatti oli roolissaan aivan loistava, ja muutkin näyttelijät olivat hyvässä vedossa. Tykkäsin. ****/5.
(Mutta viiniä ei vieläkään alkanut tehdä mieli. :?)
[quote:6a65ea1db5="leposi"][quote:6a65ea1db5="börjeslandet"]Valehtelija (Mika Kaurismäki, 1981)
edit: vhs:n saa kirjastosta ja menee orionissa perjantaina[/quote:6a65ea1db5]
Mun piti kans mennä kattoo toi. orkl. Unohtelen koko ajan arkiston juttui Mut sunnuntaina on PAKKO muistaa Maija Mehiläinen.[/quote:6a65ea1db5]
Rauman kirjastossa on myös Valehtelija-vhs, jonka taisin teininä lainata ihan liian monta kertaa. Mika Kaurimäen ainoa täydellinen mestariteos, yllättäen ja mielestäni.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Kävin sitten tänään katsomassa Valehtelijan. Mahtavuus!
Godardin Laittomat oli ihan mahtis. Oli hassuu kun tuli se pyssykohtaus lopussa, ni olin et hei MÄ NÄIN TÄN JO VALEHTELIJASSA.
Eilen Yle Teemalta Seitsemän samuraita. Hyvin tuo tarina rullasi, ja 3h 20 min jaksoi innolla katsella. Hyvä leffa, mutta ei silti mikään maailman paras.
"A repo man's always intense"
Yöllä katsoin videolta Bunuelin Porvariston hillitty charmi. Ei niin hassu kun odotin, mutta aika epätodellinen. Mahtava kyllä tuokin!
Lauantaina katsoin 2 elokuvaa: Green Card ja Linnunradan käsikirja liftareille.
Eilen Yle Teemalta Seitsemän samuraita. Hyvin tuo tarina rullasi, ja 3h 20 min jaksoi innolla katsella. Hyvä leffa, mutta ei silti mikään maailman paras.
Kah, sama leffa oli eilen myös leffakerhon näytöksessä. Ihmettelinkin miksi paikalla oli niin vähän porukkaa, pitkän keston lisäksi toi tv-esitys taisi vaikuttaa vaikkei kaikilla digihömpötyksiä olekaan.
Hyvä elokuva oli toki edelleen toiseen kertaan nähtynä, varsinkin mifunen hahmosta sai irti vielä paljon enemmän, vitun apina jne. Tämän syvyyksistä huolimatta suosikki-Kurosawani on kyllä edelleen simppelimpi Yojimbo.
I love you and dream about the Führer
No, minkälainen mielipide sinulla on jälkimmäisestä?
En ole lukenut kirjaa, joten en oikein osaa sanoa. Ihan hyvää viihdettä oli tuo elokuva. Harmittaa kuitenkin vähän, että näin sen ennen kuin luin kirjan, sillä sen verran sekopäinen tarina oli että olisin itse halunnut kuvitella lukiessa miltä kaikki näyttää.
joo, järjestys oli väärä. Itselle kirjat on tärkeimpiä kirjoja ja oon ne viitisen kertaa lukenut orig- ja suomenkielellä. Elokuva kuitenkin aika hyvin tuo sen sekavuuden esiin mikä kirjassa on vielä moninkertaisena. Elokuvassa on paljon pieniä juttuja jotka viittaavat kirjaan ja jopa pari tribuuttia alkuperäiselle vuoden 82 tv-sarjalle. Koko Adamsin tuotantoa suosittelen, kaikki parhautta.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Eilen NAPOLEON DYNAMITE!
Parasta ikinä!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tuntematon sotilas
Hietaselle
Tänään katsoin Ingmar Bergmanin Persona. Toka kerta oli - ja on se vaan vieläkin
Kerro, että Pingviinien matka oli paska! En oo nähny, mutta vitun Emma Simon laulamassa ja sit ku ne kuulemma PUHUU!!! hyi!
Mut muuten pingviinit on ihkui.
Pingviinien matka oli minullakin suunnitelmissa käydä katsomassa, mutta puhuvat pingviinit eivät oikein jaksa innostaa...
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
miksi puhua? traileri oli oikein söötti...
lauantaina uudestaan greenawayn A Zed and Two Noughts...kyllä se vaan vieläkin on potentiaalinen paras elokuva ikinä harmi että tuli katottua kokki vaimo ja matlok vasta tuon jälkeen, suosittelen muille toisinpäistä järjestystä. vuokraamossa olisi vielä the Draughtsman's Contract joka trailerin perusteella vaikuttaa perustylsemmältä, mutta kai se pitäisi. lisäksi pari deeveedeellistä greenawayn lyhäreitä, mitä pitäisi kattella varmaan...zetaleffa taas pitää hankkia omaksikin, tuolla pätkällä kyllä riittää uudelleenkatsonta-arvoa.
tälläkin kerralla poimin paljon juttuja, jotka jäivät ensi katsomisella huomaamatta. ne taulut, katkarapuomenat, jonkun verran dialogia (dialogi on aika äkkipikaista, ja jalkapuoli puhuu hyvin saksalaisittain, eikä oo tekstitystä) ja kaikkea
eilen katoin Herzogin Nosferatun. Oikein hyvä, välillä peelottavakin. En tiennyt paljonko kello oli, olin yksin vanhassa nunnaluostarissa ylimmässä kerroksessa pimeessä, ja oli aika viileätä. huig & åhå
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
huig, herzog.
Juu kannattaa vuokrata Draughtsman's Contract. Ei sentään mikään kaksi nöyhtää, mutta oikein hyvä. Osa niistä lyhäreistä on ihan parhuutta.
Woody Allenin Manhattan oli ihan sairaan hauska. Löysin aika paljon itseäni Woodyn esittämästä hahmosta. Joo ja ne New Yorkin maisemat. Tahtoo jo!!!
Woody Allenin Manhattan oli ihan sairaan hauska. Löysin aika paljon itseäni Woodyn esittämästä hahmosta. Joo ja ne New Yorkin maisemat. Tahtoo jo!!!
Mun piti tulla, mut sit en jaksanu ja meen perjantaina.
[quote:c2e0568d4e="leposi"]Woody Allenin Manhattan oli ihan sairaan hauska. Löysin aika paljon itseäni Woodyn esittämästä hahmosta. Joo ja ne New Yorkin maisemat. Tahtoo jo!!!
Mun piti tulla, mut sit en jaksanu ja meen perjantaina.[/quote:c2e0568d4e]
Mä meen ehkä perjantaina kattoo Bergmanin Viettelysten iltaa, ja lauantaina Paha maa ehkäpä.
Katoin 40 päivää ja 40 yötä En ois muuten mutku tää oli siinä.