You are not logged in.
Tässä teille oma topikki niin ei tarvi Fall-otsikossa spämmiä
Frosting on the Beater on kyllä hyvä levy, mutta en tiiä jaksaako / onko rahaa edes Tampereelle lähteä näiden perässä, kun se uusin levy ei juurikaan vakuuttanut.
This must be what jail / I will scratch
En ole koskaan ollut niin kovin innostunut tuosta joka parasta aikaa johtaa (ja tulee voittamaan) äänestystä. Minun suosikkini on sitä seurannut, vähemmän powerpopahtavampi (+:saa) ja vaihtelevampi levy, jonka hyvyyden takia on kaiketi pakko matkustaa Turkuun katsomaan kyseistä yhtyettä.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Kahdeksaisen vuotta sitten olisin saattanut itsekin olla Amazing Disgracen kannalla, mutta FotB on osoittautunut paljon kestävämmäksi. AD:nkin parhaimmisto toki menee edelleen, mutta muutama fillerikin on mukana.
Pitää hyvällä levyllä olla pari "filleriä", jottei maha täyty makealla.
Viime talvena pidin vain muutamasta Frosting on the Beaterin biisistä mutta tässä muutama viikko sitten jostain syystä koko levy alkoi kuulostaa parhuudelta. Ja se tunne on säilynyt ja vielä voimistunut kun sain sen viimein ostettua. Muitakin levyjä on tullut kuunneltua mutta niistä ei ole oikeastaan mitään jäänyt mieleen, ei edes levyjen nimet. Voisi niitäkin yrittää taas joskus.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Enpä ole tähänkään bändiin vielä tutustunut, mutta syytä varmasti olisi. Laitetaan nimi muistiin.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Tuli sitten lopulta lähdettyä keikalle. Paras sana kuvaamaan keikkaa voisi olla "erikoinen". Keikasta aiotaan tehdä dvd joten biisien piti onnistua hyvin. Noh, aivan kaikki ei mennyt nappiin, kun noin kymmenen biisiä (yksi husker du-cover myös joka jatkui hienosti flavor of the monthilla) oli soitettu täytyi 5 ekaa soittaa soittaa uudelleen koska lihavamman kitaristin (onko se nyt se Ken) kitara ei oikeen pelittänyt niiden aikana. Ihan hauskaa oli vielä tässä vaiheessa. 4 ekaa meni ihan hyvin uudella otolla, 5. biisi joka muuten oli aivan kauhea, keskeytyi kerran kun kosketinsoittaja puppeloi jotenkin. Noh kun se oli saatu loppuun jouduttiin siitä ihan ekasta biisistä (throwaway tais olla) soittaa uudelleen vielä eka minuutti. Tämäkin jouduttiin ottamaan uudelleen muutamaan kertaan, ensin puppeloi rumpali, sitten vielä basisti. Tästedes taisi kulkea ihan hyvin mutta yleisö näytti jo väsyvän, luulen että dvd:n viimeisten biisien aikana ei paljoa yleisöä näytetä Muutenki tulee olemaan kova työ editoijilla. Suosikkilevyltäni Frosting on the Beaterilta soitettiin yhteensä 7 biisiä johon olen ihan tyytyväinen. Love Letter Boxesia ei valitettavasti soitettu. Encoressa tuli samaiselta levyltä kolmen biisin putki, harmi kun silloin väsytti jo aika lailla, joten eivät aivan parhaalla mahdollisella tavalla toimineet. Viimeinen biisi Burn & Shine päätettiin ihan hinoihin hulinoihin. Hassuille välispiikeille täältä vielä
Uusintaottojen takia en sitten enää ehtinyt busseihin vaan jouduin ottaa taksin.
Korjaan huomenna virheet, nyt ei jaksa.
Mikäs hyssecoveri?
Uusintaottojen takia en sitten enää ehtinyt busseihin
Luin tuon ekan sanan alkuosan tietenkin vähän väärin
Mikäs hyssecoveri?
En kyllä osaa sanoa vaikka aika tutulta kuulosti. Jotain vanhempaa varmaan. Oli keikan parhaita.
Olipa erikoinen keikka
Varikset komentavat
Jäi väliin kun piti mennä pelaamaan jalkapalloa. (0-10 takkiin)
Mutta erikoinen keikka oli viimeksikin, olisko ollut joku neljä vuotta sitten, kun Ken ja Jon tekivät Tavastialla acoustic duo -keikan. Keikka kesti ~kolme tuntia kunnes lopulta Tavastialla pistettiin valot päälle ja virrat pois. Ja sen jälkeenkin vielä muutaman biisin. Kaksikko oli keikan alusta lähtien hyvässä vauhdissa, loppupuolella jo tuhannen päissään, mutta soitto kulki (olosuhteisiin nähden) hienosti. Silloinkin muistaakseni loistocovereita, ainakin R.E.M.in tunnetuksi tekemän SUpermanin.
Pistäkääpä keikalla olleet jotain settilistaa mahdollisuuksien mukaan. Kiinnostaa siis lähinnä, että miltä levyiltä biisejä sopii odottaa eniten.
theposies.netin foorumilta tuo. Mutta mikähän se mysteerinen Hüsker-coveri sitten on? (Sorry) Somehow?
[quote:a83af3b49b="DirtyBlueGene"]
theposies.netin foorumilta tuo. Mutta mikähän se mysteerinen Hüsker-coveri sitten on? (Sorry) Somehow?[/quote:a83af3b49b]
Ei se tainnutkaan olla husker du-coveri vaan husker du:sta kertova biisi Jotain sellaista ne selittikin..
Lopussa soitettiin muuten Coming Right Along ennen Earlier Than Expectedia jos en nyt aivan väärin muista.
Ja Dream All Day tais olla neljäs biisi.
Ei se tainnutkaan olla husker du-coveri vaan husker du:sta kertova biisi
Grant Hart kävi mielessä kyllä...
Ei se tainnutkaan olla husker du-coveri vaan husker du:sta kertova biisi Jotain sellaista ne selittikin..
10. biisi eli Grant Hart.
turston wrote:Ei se tainnutkaan olla husker du-coveri vaan husker du:sta kertova biisi Jotain sellaista ne selittikin..
10. biisi eli Grant Hart.
Näky toi olevan koneellanikin eli siksi varmaan kuulosti tutulta. Oli keikan selvästi rokein biisi.
Äsken opin että se lihavampi kitaristi olikin Jon Auer.
Ihan lyhyesti sanottuna, voi vittu mikä keikka eilen Turussa. Luulen, että olisin repinyt perseeni Tavastialla ja mököttänyt, onneksi en ollut. Turussa Ken Stringfellow kekkuloi lopussa kalsareilaan ja muutenkin häröily oli aika hassua. Ihme pikkupoikia nuo Jon ja Ken. Juuri sitä mitä osasi odottaakin. Nauratti ehkä eniten. Lopun häröilyyn lavalle kapusi Kenin Tavastian soolokeikalta tuttu "yleisökitaristi". Itse se "oikea" keikka oli sairasta tykitystä. Soittivat kaikki suosikkini Amazing Disgracelta, eli Daily Mutilation, Ontario, Please Return It, Everybody Is a Fucking Liar, Broken Record, plus jotain muutakin... Frostingilta tuli kans muistaakseni aika monta. Ei voi enää tajuu, ihan tajutonta tykitystä. Settilistaa olis kiva nähä... Taas loistava idea jäädä Turkuun hillumaan melkein viikoksi. Ei tätä voi mitenkään verrata Göteborgin keikkaan, joka oli suht tylsä. Jossain vaiheessa sain Stringfellow'n räät naamalle, vieläkin rilleissä on sitä, orkl.
Miii tykkää teh pousiis.
Ihan lyhyesti sanottuna, voi vittu mikä keikka eilen Turussa. Luulen, että olisin repinyt perseeni Tavastialla ja mököttänyt, onneksi en ollut. Turussa Ken Stringfellow kekkuloi lopussa kalsareilaan ja muutenkin häröily oli aika hassua. Ihme pikkupoikia nuo Jon ja Ken. Juuri sitä mitä osasi odottaakin. Nauratti ehkä eniten. Lopun häröilyyn lavalle kapusi Kenin Tavastian soolokeikalta tuttu "yleisökitaristi". Itse se "oikea" keikka oli sairasta tykitystä. Soittivat kaikki suosikkini Amazing Disgracelta, eli Daily Mutilation, Ontario, Please Return It, Everybody Is a Fucking Liar, Broken Record, plus jotain muutakin... Frostingilta tuli kans muistaakseni aika monta. Ei voi enää tajuu, ihan tajutonta tykitystä. Settilistaa olis kiva nähä... Taas loistava idea jäädä Turkuun hillumaan melkein viikoksi. Ei tätä voi mitenkään verrata Göteborgin keikkaan, joka oli suht tylsä. Jossain vaiheessa sain Stringfellow'n räät naamalle, vieläkin rilleissä on sitä, orkl.
Miii tykkää teh pousiis.
Vittu. Huono maku kyllä jääny Tavastian keikasta. Oispa kuvanneet sen dvd:n jossain muualla ja vetäneet kunnon keikan. Biisivalinnat sinänsä kelpasivat minulle kun oli aika hyvin keskitytty Frosting on the Beateriin mutta oishan nekin toimineet miljoona kertaa paremmin ilman tuollaista puppelointia.
Vittu. Huono maku kyllä jääny Tavastian keikasta. Oispa kuvanneet sen dvd:n jossain muualla ja vetäneet kunnon keikan. Biisivalinnat sinänsä kelpasivat minulle kun oli aika hyvin keskitytty Frosting on the Beateriin mutta oishan nekin toimineet miljoona kertaa paremmin ilman tuollaista puppelointia.
Nyt vasta luin, mitä Helsingissä. Ilmoitettiinko tuosta etukäteen ja maksoiko yhtä paljon kuin Turussa (17 euroa)? Itse olisin ainakin aika vittuuntunut tuollaisesta, kun en muutenkaan ole keikkaihmisiä.
turston wrote:Vittu. Huono maku kyllä jääny Tavastian keikasta. Oispa kuvanneet sen dvd:n jossain muualla ja vetäneet kunnon keikan. Biisivalinnat sinänsä kelpasivat minulle kun oli aika hyvin keskitytty Frosting on the Beateriin mutta oishan nekin toimineet miljoona kertaa paremmin ilman tuollaista puppelointia.
Nyt vasta luin, mitä Helsingissä. Ilmoitettiinko tuosta etukäteen ja maksoiko yhtä paljon kuin Turussa (17 euroa)? Itse olisin ainakin aika vittuuntunut tuollaisesta, kun en muutenkaan ole keikkaihmisiä.
Kai siitä oli ilmoitettu, en kyllä ite tiennyt vasta kun bändi kertoi. Liput makso 20 euroa + taksi kotiin 13 euroa kun bussit oli menny keikan venymisen takia
Huomas kyllä bändissä ja yleisössä vittuuntumisen merkkejä mutta pakkohan soittajien oli yrittää pitää edes jonkinlaista menoa. Joutuivat vielä anelemaan yleisöä jäämään kun pitivät tauon ja joku henkilökunnasta kävi ilmoittamassa että nyt pitäis taputtaa...
Onneks mua ei tule näkymään dvd:llä kun olin melkeen takana. Tuon takia jäi kyllä näkemättä ne yleisön seassa soitetut biisit.
Pesin äsken laseistani Kenin räät
Pesin äsken laseistani Kenin räät
Voie, et enää näe maailmaa Kennethin silmin!
Onneksi itse näen joka kerta silmät sulkiessani saman miekkosen hailakanpunaisissa, läpikuultavissa pikkupöksyissä heiluttelemassa lannettaan puolen metrin päässä nenästäni.
Reipasta menoa juu odotin, mutten ihan tämmöistä kohellusta. Kyllähän noista pojista on melkoisiksi velikulliksi. Ensin tunti täyttä rokkailua, sitten puolitoista loppua kohden melko kaatokunnossa, täyttä rokkailua.
I love you and dream about the Führer
[quote:1a09ce70e6="ex-kolja"][quote:1a09ce70e6="turston"]
Nyt vasta luin, mitä Helsingissä. Ilmoitettiinko tuosta etukäteen ja maksoiko yhtä paljon kuin Turussa (17 euroa)? Itse olisin ainakin aika vittuuntunut tuollaisesta, kun en muutenkaan ole keikkaihmisiä.[/quote:1a09ce70e6]
Kai siitä oli ilmoitettu, en kyllä ite tiennyt vasta kun bändi kertoi. Liput makso 20 euroa + taksi kotiin 13 euroa kun bussit oli menny keikan venymisen takia
Huomas kyllä bändissä ja yleisössä vittuuntumisen merkkejä mutta pakkohan soittajien oli yrittää pitää edes jonkinlaista menoa. Joutuivat vielä anelemaan yleisöä jäämään kun pitivät tauon ja joku henkilökunnasta kävi ilmoittamassa että nyt pitäis taputtaa...[/quote:1a09ce70e6]Kyllähän siitä ilmoitettiin etukäteen. Itse kyllä olisin ainaikin ensin lähinnä innostunut entisestään, mikäli olisivat ilmoittaneet että filmaavat Turun keikan. Olisi kuvitellut, että silloin olisi tulossa erityisen tiukasti vedetty ikimuistoinen show.
Niin, kuvitellut. Näemmä vähän liikaakin tekniikan ehdoilla tehtiin tuo. Ehkä ne eivät sitten uskaltaneet ryypätäkään kunnolla, jos pelkäsivät sen kuuluvan soitossa. No onneksi pääsin itse todistamaan aivan erilaisia pakkanaaleja.
I love you and dream about the Führer
Soittivat näköjään Love Letter Boxesin Tanpereella ja Turussa mutta ei Tavastialla