You are not logged in.
Oli eilen niin väsynyt olo, että katoin Napoleon Dynamiten jälleen kerran.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Katsoin loppupuolen Forrest Gumpista. Tuo oli lapsuuden suosikkileffoja, ja vaikka nykyään tuntuu aika tylsältä, niin jotenkin vain sen ääressä mieli herkistyy, varsinkin niissä lopun käänteissä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Seitsemän Samuraita tuli viikonloppuna katsottua. Se oli jopa parempi kuin muistelin. Hieno leffa.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Mä rakastan Forrest Gumpia.
Mä rakastan Forrest Gumpia.
Minäkin rakastin sitä ainakin kun sen viimeksi näin. Siitä vaan on aika monta vuotta ja hieman pelkään etten enää tuntisisi samoin. Siksi en ehkä haluakaan nähdä sitä leffaa enää ja säilyttää illuusioni täydellisestä rakkaudesta.
<@DBGene> senkin karkki
Hyvä leffahan tuo Forrest Gump on mutta en sitä ihan sitä parhusluokkaan nostaisi laskelmoidun tunteellisuuden takia, joka vähän häiritsee jossakin paikoissa. Alkupuolisko oli paljon mielenkiintoisempi ja oikeasti sympaattinen, loppupuoli sitten vähän vähemmän. Jos haluaa vähän karheamman ja särmikkäämmän tulkinan samantapaisesta aiheesta, niin Billy Bob Thorntonin Sling Blade on erinomainen valinta. Elämänmakuisempi ja ei niin laskelmoidusti katsojien kyynelkanavia varten kyhätty elokuva.
[quote:4c8ac6ee0c="leposi"]Mä rakastan Forrest Gumpia.
Minäkin rakastin sitä ainakin kun sen viimeksi näin. Siitä vaan on aika monta vuotta ja hieman pelkään etten enää tuntisisi samoin. Siksi en ehkä haluakaan nähdä sitä leffaa enää ja säilyttää illuusioni täydellisestä rakkaudesta.[/quote:4c8ac6ee0c]
Hyvin sanottu, näin olisi itsekin voinut toimia.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Eilen katselin A Streetcar Named Desire, joka iski kyllä ihan täysillä! Marlon Brandon mielipuolinen ja eläimellinen roolisuoritus ja Vivien Leighin sekopäisyys valloittavat sydämeni täysin. Pitkän aikaa olin jo halunnut nähdä tämän klassikon, eikä se tuottanut pettymystä. Huikeaa ja hyvin pohjustettua henkilöhahmojen ja heidän välisten konfliktien rakentelua tässä Tennesee Williamsin näytelmään perustuvassa elokuvasovituksessa. Taisipa kohota kertaheitolla Top 20-listallani, tekisi mieli katsoa heti uudestaan. Eipä oikeastaan kukaan pysty näyttelemään yhtä intensiviisesti ja tunteella kuin Brando, ja juuri hänen 50-lukujensa raa'an brutaali elinvoima ja nuorekkuus peittoavat hänen ylistetyt 70-luvun työt 7-0 (vaikka nekin ovat todella hyviä).
Nyt tekisi vaan mieli hommata jostain tänne nainen, kohdella häntä kaltoin ja huutaa "STELLLLLAAAAAA!! HEY STELLLAAAAAAAA!!!!!!!!!", niin että seinät raikuisivat ja naapurit soittaisivat poliisit paikalle.
EDIT: Hauskana nippelitietona lisättäköön vielä se fakta, että simpsonien neljännen kauden jakso nimeltään A Streetcar Named Marge perustui tähän elokuvaan. "Marge liittyy näytelmäkerhoon ja osallistuu "Viettelyksen vaunu" -musikaalin tekoon." Ned Flanders ainakin muistaakseni näytteli Brandon esittämää Stanley Kowalskia, ja juuri tästä simpsons jaksosta nuo "Stella!"-huudot ovat jääneet mieleeni kun Ned niitä Margelle karjui.
Elainekin karjui kääketokkurassa STEEEEELLLLAAAAAAAA aika antaumuksella Seinfeldin astronauttikynäjaksossa
This must be what jail / I will scratch
the Beat my Heart Skipped
oli aika hieno kyllä...
späm
Elainekin karjui kääketokkurassa STEEEEELLLLAAAAAAAA aika antaumuksella Seinfeldin astronauttikynäjaksossa
Parhautta tuo.
kääketokkura on hauska sana.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Katsoin lauantaina Draculan. Leffassa oli ihan kiva tunnelma, mutta kyllähän siinä sai sinnitellä, että tuon leffan sai vihdoin loppuun asti katsottua. Winonastakaan en tykkää enää.
Lauantaina katsottiin Army Of Darkness. Aivan loistava nousuhumalaelokuva. Suosittelen.
Eilinen Chris Rock/Anthony Hopkins -toimintajännäri. Ei niin huono kuin odotin...
...ja mainittiinhan siinä Wu-Tang Clan:kin.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Moottoripyöräpäiväkirja tuli katsottua toistamiseen. Ihan viihdyttävä roadmovie (vai mikä nyt sitten onkaan). Che Guevaran hahmo nyt nostettu aikamoiselle jalustalle ja glorifioitu. Ainakin Chen oman Moottoripyöräkirjan mukaan suurin osa noista tapahtumista oli paljon vähemmän jaloja. Granadon Travelling With Che Guevaraa en ole (vielä) lukenut, joten sen perusteella en osaa elokuvaa arvioida. (Käsittääkseni elokuvan käsikirjoitus perustuu noihin kahteen kirjaan). Ihan viihdyttävää katsottavaa kuitenkin ja sinänsä ihan mukava katsoa välillä muitakin kuin Hollywood-leffoja.
Hollywood-leffoista voisin mainita myös Rita Hayworth: Avain pakoon (Shawnshank Redemption) leffan, jonka suomennos on kyllä mennyt totaalisesti päin helvettiä. Voiko spoilaavampaa nimeä leffalle enää antaa? Itse leffa on ihan viihdyttävää katsottavaa, vaikka en aivan täysin ymmärräkään sen korkeaa sijoitusta IMDB:ssä. Juoni ei kuitenkaan ole niin kliseinen kuin voisi olettaa ja helpostihan tuonkin toiseen kertaan katsoi.
Neil Youngin (tai miehen alter egon Bernard Shakeyn) ohjaaman Greendale leffankin ehdin sairastaessani katsoa. Siitä enemmän vaikka Neil Young otsikossa...
Seuraavaksi voisi katsoa joko Igmar Bergmanin Mansikkapaikan tai sitten The Othersin.
<@DBGene> senkin karkki
Hollywood-leffoista voisin mainita myös Rita Hayworth: Avain pakoon (Shawnshank Redemption) leffan, jonka suomennos on kyllä mennyt totaalisesti päin helvettiä. Voiko spoilaavampaa nimeä leffalle enää antaa?
Totta. Ilmeisesti uusissa painoksissa tuo Rita Hayworth on jätetty nimestä pois.
Itse leffa on ihan viihdyttävää katsottavaa, vaikka en aivan täysin ymmärräkään sen korkeaa sijoitusta IMDB:ssä.
Minä en ymmärrä yhtään. Onhan se tosiaan viihdyttävä, mutta mihnä pihvi?
Ilmeisesti uusissa painoksissa tuo Rita Hayworth on jätetty nimestä pois.
mutta tv-ohjelmatiedoissa ainakin vielä oli. on kyllä yksi parhaista king-filmatisoinneista, muistaakseni.
enpä ole muuten varmaan katsonut yhtään elokuvaa pariin kuukauteen... ollut vissiin muita kiireitä tai jotain.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Wes Andersonin Rushmore (dvd Anttilassa 5e). Jopa miehen paras leffa kenties. Ja loistosoundtrack!
muuta viikon aikana: Almodóvarin !Átame!, Kummisetä I, Kauas pilvet karkaavat, Tähdet kertovat, komissaario Palmu
Turussa kävin katsomassa Wallace & Gromitin ja Liikkuvan linnan. W&G oli viihdyttävä. En odottanut siltä mitään, kun yleensä nää tälläset leffat ei kestä loppuun saakka, mutta tää kyl meni läpi helposti kyllästymättä. Liikkuvan linnan maailma oli ihana, mikä ei tietenkään yllättänyt. Oli jännää olla teatterissa ihan yksin ainoana katsojana.
Turussa kävin katsomassa Wallace & Gromitin ja Liikkuvan linnan. W&G oli viihdyttävä. En odottanut siltä mitään, kun yleensä nää tälläset leffat ei kestä loppuun saakka, mutta tää kyl meni läpi helposti kyllästymättä. Liikkuvan linnan maailma oli ihana, mikä ei tietenkään yllättänyt. Oli jännää olla teatterissa ihan yksin ainoana katsojana.
huigggg
ite kun olin kattomassa Tuvalua maximissa vai mikäsenyon..no se fazerin vieressä oleva, niin oli lisäkseni vain yksi. oli vielä niin hiton hyvä elokuva että vaihdoimme leffan jälkeen katseen joka merkitsi "parhutta!" ja sitte lähin livohkaan
livohka on muuten siisteimpiä sanoja
ite kun olin kattomassa Tuvalua maximissa vai mikäsenyon..no se fazerin vieressä oleva, niin oli lisäkseni vain yksi. oli vielä niin hiton hyvä elokuva että vaihdoimme leffan jälkeen katseen joka merkitsi "parhutta!" ja sitte lähin livohkaan
Oli viel tosi jännää kun en ollu ikinä ollu siinä teatterissa niinq. Hyvä että osasin sieltä ulos. Se on muuten tosi pelottavaa leffateattereissa niinq tuo ulostautuminen. Mut oli kivaa kattoo. Joskus oon Hangossakin ollu ihan yksin kattomassa.
Eilen tuli katottuu The Day After Tomorrow. On kyl kivaa kattoo tollasta välillä. Ja oli ihan positiivinen yllätys. Paskaa, mut sellasta viihdyttävää paskaa. Tykkään jotenkin tollasista superkatastrofielokuvista sillee jotenkin...
Il buono, il brutto, il cattivo.
Leonen lähilähikuville ja Morriconen musiikeille
Eilen:
Meri sisälläni vaikutti ja ihastutti hyvyydellään.
24 Hour Party People oli vähän diibadaaba, kun emmä oo sellanen Madchester-skidi. Emmä vaan tajuu. Leffana tylsä, odotin enemmän pilemeininkiä ja sellasta.