You are not logged in.
Eikö tällekään tosiaan ole otsikkoa? Hienoa singer/songwriter folkkia. Kaikille kolmelle levylle allmusic antaa täydet 5 tähteä ja hyviähän nuo kaikki ovat olleet. Drake kuuluu myös nuorena kuolleisiin lahjakkuuksiin. Hän kuoli 26-vuotiaana masennuslääkkeiden yliannostukseen vanhempiensa kotona. Itsemurha vai ei, sitä ei koskaan varmuudella saada tietää.
Miksi sitten perustin nyt tämän otsikon? Ehkä siksi, että sain vihdoinkin hankittua loistavan Five Leaves Leftin, joka ehkä nousee omaksi Nick Drake suosikikseni. Vasta kolmisen vuotta se olikin ollut ostoslistalla. Onneksi tulin vihdoin järkiini.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
omistan kaksi ensimmäistä ja annoin ääneni Bryter Layterille. Molemmat on kyllä loistavia levyjä mutta ehkä taas menee tämän "ekana hyllyssä, parhaana mielessä" -periaatteen mukaiseen järjestykseen.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Kaikki kolme omistan, ja Bryter Layter oli pitkään suosikki kunnes pari kolme vuotta sitten Five Leaves Left iski viimein täysillä. Siihen tuli jo osittain kyllästyttyäkin, eikä ihan eheä mestariteos kyseessä ole edelleenkään, mutta huippuhetket ovatkin sitten todella hulppeita. Pink Moonin suitsutusta en ole koskaan tajunnut - onhan se varmaankin "intiimi" ja "herkkä", mutta ei puhuttele minua yhtä paljon kuin nuo muut.
This must be what jail / I will scratch
Lopullista heräämistä ei tämän artistin kohdalla ole ikinä tapahtunut. Bryter Later ja Five Leaves Left ovat seilanneet hyvän ja keskinkertaisuuden aallokossa jo vuosia, enkä välttämättä koskaan tule saamaan niistä irti sitä jotain. Luulen, että vaadittaisiin yhden kokonaisen illan pyhittämistä levyille, sikarinsavua ja masentuneisuutta, niin ehkäpä mieleni muuttuisi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
five leaves left, kyllä, hinoja piisejä ja enemmän vaihtelua. muutama niistä piiseistä on kyllä vähän turhankin hyviä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Äänestin ylivoimaista suosikkiani, Pink Moonia. Tykkään kyllä edeltävistäkin levyistä, mutta ne ovat joskus hieman täyteenahdetun tuntuisia. (Vain ja ainoastaan Pink Moonin yksinkertaiseen nerokkuuteen verrattuna.)
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Äänestin ylivoimaista suosikkiani, Pink Moonia. Tykkään kyllä edeltävistäkin levyistä, mutta ne ovat joskus hieman täyteenahdetun tuntuisia. (Vain ja ainoastaan Pink Moonin yksinkertaiseen nerokkuuteen verrattuna.)
sama
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Pink Moonilla muuten on vähintäänkin parempia yksittäisiä biisejä kuin Five Leaves Leftillä. Tosin enpä ole Five Leavesia pitkään aikaan edes kuunnellut. Pink Mooniakin tuli kuunneltua vain siitä syystä, että bongasin sen vihdoinkin divarista halvalla. Muutanhan Nick Drake on selkeästi syysmusiikkia.
Sitä harvinaisuuskokoelmaakin (tai jotain vastaavaa) näkyi aikanaan Hulluilla Päivillä. En vaan raaskinu ostaa kun Bryter Layterkin vielä hyllystä puuttuu...
<@DBGene> senkin karkki
Kaksi ekaa ovat minulle sellaisia kolmen tähden levyjä, ihan kivoja, mutta enpä jaksa suuremmin innostua. Pink moon taas on täydellinen levy. Mestariteos.
jos nyt äänestäisin niin ääneni menisi Pink Moonille jonka pari kuukautta sitten hommasin.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Onneksi et voi enää äänestää, koska olisit äänestänyt vaan väärin, sillä Five Leaves Left on se paras levy tältä mieheltä.
äänestin bryter layteria. se oli eka johon tutustuin ja on säilyttänyt magiansa vieläkin. Jossain vaiheessa pidin sitä maailman parhaana levynä. Vieläkin se on top 20 - levyjäni. Se on monipuolisin ja siksi kaunein. myös five leaves left on loistava, mutta ei aivan samaa tasoa. Pink Moon jää jotenkin vajaaksi.
Parin viime päivän aikana tulin tarttuneeksi ensi kertaa Pink Moon -albumiin. Levy on täynnä lähes täydellistä kitarafolkkia, ja nousi samantien, silmää räpäyttämättä, suosikki-Drake-levykseni. Pelkkä akustinen kitara ja laulu ovat kaikki mitä levyllä tarvitaan.
Miksen ollut aikaisemmin kuullut tätä? Five Leaves Left ja Bryter saivat aina tuntemaan, että "tässäkö kaikki?", onhan Drake sentään niin maineikas. Pink Moon taas on loistolevy.
Drake nousi maineensa veroiseksi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
[quote:a2b296fd4a="Laatu"]Parin viime päivän aikana tulin tarttuneeksi ensi kertaa Pink Moon -albumiin. Levy on täynnä lähes täydellistä kitarafolkkia, ja nousi samantien, silmää räpäyttämättä, suosikki-Drake-levykseni. Pelkkä akustinen kitara ja laulu ovat kaikki mitä levyllä tarvitaan.
Miksen ollut aikaisemmin kuullut tätä? Five Leaves Left ja Bryter saivat aina tuntemaan, että "tässäkö kaikki?", onhan Drake sentään niin maineikas. Pink Moon taas on loistolevy.
Drake nousi maineensa veroiseksi.[/quote:a2b296fd4a]
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Tässä taisi nyt käydä niin, että Pink Moon vaivihkaa vei lopultakin kärkipaikan Five Leaves Leftiltä omana Drake-suosikkina. Kaikki kolme ovat silti äärimmäisen loistavia levyjä.
Miten muuten noiden harvinaisuuskokoelmien kanssa? Time of No Reply taitaa ollut jo pitkään loppuunmyyty, mutta onkos tuo Made to Love Magic mistään kotoisin? Noilla kahdella taitaa olla ainakin vähän päällekäisyyttä.
Miten muuten noiden harvinaisuuskokoelmien kanssa? Time of No Reply taitaa ollut jo pitkään loppuunmyyty, mutta onkos tuo Made to Love Magic mistään kotoisin? Noilla kahdella taitaa olla ainakin vähän päällekäisyyttä.
ostin sen anttilan alesta taannoin, ihan kivahan se, onkin pitänyt tarkistaa biisilistat mutta en oo jaxanu. ei vaan oo ollu nick draken kuuntelufiilistä viime aikoina, ehkä sit syssymmällä taas...
spåm
"time of no reply" on tosi hyvä ja sisältää paljon huippuja biisejä joita ei muilla levyillä ole (mm 2 ylijäämäbiisiä pink moonilta),
"made to love magic" on sit vähän kyseenalainen - pariin biisiin tehty jälkeenpäin jousisovitukset mikä on vähintäänkin arveluttavaa ja sit pari jotain eri versiota ja vissiin yks biisi jota ei oo muilla levyillä... ja pari jotka on time of no replylla.
sitten on olemassa myös muutama bootleggi joista yhden omistan eli "tanworth-in-arden 1967/68" jossa on vanhoja kotinauhoituksia, monta koveribiisiä jotka lähinnä iänikuisia bluesbiisejä, jotain dylania jne... ja yks söpö duetto jonkun tytön kanssa. muistaakseni 18 biisiä joista pari on varhaista versiota myöhemmin julkaisuista, huippuhieno levy. joskus oli stupidossa, ja jossain tamperelaisessa levykaupassa...
saapi kertoa jos jollain on hallussa jotain muita puolivirallisia julkaisuja.
Oletko heikki törmännyt tähän sivuun?
http://www2.skynet.ca/~nickdrake/
Harvinaisempaa osastoa takuulla. Nick Drake on varmasti yksi niistä harvoista artisteista, joiden äänittämästä materiaalista on kyllä aika tarkkaan tongittu kaikki esiin.
Eli jos halutaan Forumin geneerisin musanörtti nimetä niin tässä on yksi vahva ehdokas.
wouzi, kiitos paljon!
suurin osa noista vaikuttaisi kylläkin olevan myös tanwort-in-ardenilla lukuunottamatta tynkäbiisejä ja puhetta... mutta juu suuri suuren kiitos kiitos
Syksy on taas saapunut ja niinpä on tullut Nick Drakeakin taas kuunneltua. Aivan loistavia nuo molemmat omistamani levyt. Pitäisi viimeinkin hankkia myös tuo Bryter Layter-späm
<@DBGene> senkin karkki
Pink Moon, auto, hyvä ystävä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
[quote:21b52f0449="ginipoika"]Pink Moon, auto, hyvä ystävä.[/quote:21b52f0449]
Onko tää joku Ordersin uus bio?
Vaikee tietää mitään, kun on koko ajan vitun masentunut.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Nick Draken Pink Moon on melkoisen hyvä levy -späääm.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Nick Draken Pink Moon on melkoisen hyvä levy -späääm.
Smaa, späm
en ole kolmekybänen emoboy
Tylsä se on -spåm
Tylsä se on -spåm
ERI!
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Tylsä se on -spåm
taidat ite olla vähän tylsä