You are not logged in.
"Hi, my name is David Yow and I like The Birthday Party"
Ei ollu otsikkoa joten tein oman, sillä itse teksasin höyryvasara, SKRÄTS VITUN ÄSID KASAA TAAS RIVINSÄ!! Alkuperäsellä kokoonpanolla jopa.
Lukion opetussuunnitelmassahan terveystieto on nykyään korvattu pakollisella 'Steven elämä ja teot' -kurssikokonaisuudella, jonka läpikäyneenä te kaikki varmasti tiesittekin Rapemanin kokoonpanon jo ulkomuistista?
Asiaan. Scratch Acid oli ärhäkkä teksasilainen rähinäryhmä 80-luvun puolivälistä jotka edustivat jopa silloisen Touch&Go:n 'pigfuck'-linjan maanisempaa ääripäätä. Bändi hajosi yhden täyspitkän ja kahden minilevyn jälkeen ilman sen kummempaa fanfaaria. Pienen hiljaiselon jälkeen bassojumala David Wm. Sims ja David "maailmanlopun 5. ratsastaja" Yow jatkoivat puurtamista Jesus Lizard-nimikkeellä uuden kitaristin ja rumpukoneen kanssa (joka heivattiin helvettiin ekan levyn jälkeen). Loppu lienee historiaa.
Muistaakseni allekirjoittaneesta tuli Jesus Lizard -fani kun näin Viva Zweilta (rip ) n. 3 sekunnin pätkän bändin vikalta kiertueelta. Materiaali koostui kai siitä kun alaston David Yow yritti syödä mikrofoninsa lavalla. Tiesin että tästä tulee minun bändini.
Scratch Acidilla kaikki levytetty tuotanto on kasattu yksiin kansiin The Greatest Gift -nimikkeen alle. Hieman yllättäen eka ja vika EP kuulostavat erinomaiselta mutta niiden välinen täyspitkä jää vaisuksi. Musiikillissia vertailukohtia haettaessa Scratch Acidin voi sijoittaa jonnekin Flipperin ja Butthole Surfersin välimaastoon.
Jesus Lizardin levyistä oma suosikki on tilanteesta riippuen joko väkevä ja päällekäyvän intensiivinen Goat tai räjähdysherkän raivokas Liar. Näitä edelsivät raakilemainen rumpukone-ep Pure ja koherentimpi Head-täyspitkä, joista jälkimmäinen on ehdottomasti tutustumisen arvoinen.
Näkisin Jesus Lizardin kuntokäyrän alkavan osoittaa pahasti alaviistoon juuri tuossa Liarin kohdilla. Näihin aikoihin nuo joutuivat mm. STEVEn epäsuosioon major-levyfirmaflirttailujensa vuoksi (splittisingle Nirvanan kanssa, ajatella ) ja lopputuloksena Touch&Go julkaisi enää yhden levyn, miellyttävällä 'koiraa putoaa järveen' -kannella varustetun Downin joka sisältää toki paljon päteviä paalujunttaralleja mutta toisaalta myös enemmän filleriä kuin kolme edellistä levyä yhteensä. Tämän jälkeisistä Capitolin levyistä en jaksa edes puhua, kirjastosta löytyy.
Kuriositeeteista singlekokoelma Bang Chrome & Dicks-covereineen on ihan pätevä lisäys levyhyllyn L-kirjaimen kohdalle. Livelevy Show on muistaakseni nauhoitettu niihin aikoihin kun bändin kirkkaimmat huippuhetket alkoivat olla takanapäin, eli Down-promokiertueelta v. 1994 hujakoilta.
The big news, however, is that mighty noise-rock progenitors Scratch Acid, who broke up in the 1980s (members would go on to form the Jesus Lizard), are reforming with all original members. Every kid out there screaming over a fuzzed-out sludge-blues riff needs to get on their knees RIGHT NOW.
Älä päästä painiks sitä
<--
Ihmettelin jo miksi te neliörillimoppitukkaindietytöt ette ole vielä uskaltaneet avata ketjua näistä.
Kuuntelin The Greatest Giftia taas kerran joku päivä sitten ja jatkuvasti hämmästelin kuinka saatanan hieno albumi se on (tai kuinka saatanan hienoista albumeista se koostuu). Samalla minulle tuli tarve hajottaa mahdollisen paljon eri asioita, mutta jätin sen ensi kertaan.
Mary Had a Little Drug Problem!
nykyään saan Scratch Acidistä melkeinpä enemmän lihallista mielihyvää kuin jeesusliskosta.
The Jesus Lizardin kohdalla minulla on aika pahoja aukkoja sillä en omista kuin neljä levyä, eli Goatin, Liarin ja Bluen ja jonkun EP:n. Varsinkin Goat on mieletön ja Liarkin erittäin hyvä, mutta Blue onkin sitten kuin laimennettu versio TJL:stä. Mielenkiinnotonta ja tylsää. Eikä se EP:kään mikään kummoinen ole.
Mutta kyllähän The Birthday Party vetää sen pisimmän korren. Siitäkään ei ole ketjua.
David Yowhan esiintyi melvinsin kanssa muutamassa biisissä lontoossa joskus viime vuonna. Tuo SA reunion oli kyllä aika kuumottava uutinen, mutta muuten mies taitaa olla lopettanut musiikkihommat ja keskittyy graafikon hommiin.
Kyylhän täällä kummittelee vaikka mitä jeesuslisko-kakkosnikkejä ja Birthday Party -otsikoita. Kokeile aarteenetsintää kevyempäästä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Muistaakseni allekirjoittaneesta tuli Jesus Lizard -fani kun näin Viva Zweilta (rip ) n. 3 sekunnin pätkän bändin vikalta kiertueelta. Materiaali koostui kai siitä kun alaston David Yow yritti syödä mikrofoninsa lavalla. Tiesin että tästä tulee minun bändini.
Helppo uskoa.
Mary Had a Little Drug Problem!
mahtava biisi! hävettää vähän kun greatest gift on vieläkin hankkimatta... jostain syystä jesus lizard ei ole koskaan sen kummemmin kolahtanut.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
mahtava biisi! hävettää vähän kun greatest gift on vieläkin hankkimatta...
smaaaaaaaaaaa
Jeesusliskolta oon tainnu kuulla vain ne parhaat levyt, Goatsea tosin ainoastaan hulinoiden taustalla tai jotain. Head on silkkaa murhaa ja suosikkini, Liar parhaimmillaan vielä parempaa mutta pari ei-ihan-niin-loistavaa biisiäkin tais loppupuolella vainota.
Muistelin että Birthday Partylle ois ollu topikki, mutta tais ollakin vain entisellä foorumilla...
This must be what jail / I will scratch
[quote:e85020f0a8]Muistelin että Birthday Partylle ois ollu topikki, mutta tais ollakin vain entisellä foorumilla...[/quote:e85020f0a8]
Kyllä se oli tuolla menneisyydessä kevellä puolella, mutta niputettu nickcave -otsikkoon.
KATSOKAA! IHAN VITUN SAIRASTA!
http://www.youtube.com/watch?v=Uu9lUbf5 … s%20lizard
Kaikki rakastaa David Yowta ja hän rakastaa takaisin.
on se hurja
Älä päästä painiks sitä
Älä päästä painiks sitä
No hitto, Liskoa DVD:llä! Ennakkotilaus tehty.
organizing the boy scouts for murder is wrong
ja mulle lainaan heti.
150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?
Ja mulle. Saat takaisin parin vuoden päästä
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Åhå, Dave-poju näyttää just siltä ku muistinkin
Älä päästä painiks sitä
150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?
DVD tuijoteltu läpi - mainio tallenne, hyvät soundit jne. Aikamoista hittiputkeahan tuo on, ja Yow'lla ns. hyvä meno päällä, yleisön seassa mennään koko ajan mutta mikki pysyy kädessä
Harvoista välispiikeistä herkullisin oli kun ensin Yow oli biisin ajan tunkenut toista kättään yleisön joukkoon, ei oikein saanut selvää mitä herra teki, jotain vain tuntui repivän sieltä: "Who else has got earplugs??"
Jos ny jotain olis toivonut lisäksi, niin vaikka vähän edes jotain muuta matskua arkistoista, mut ehkä noiden aika tulee joskus toiste. Nyt siellä on lopussa lyhykäinen tv-haastis. Ja "extroina" tosiaan viiden biisin CBGB live, joissa joistain syystä menun mainitseman Then comes dudleyn paikalla on Mouthbreader.
Mainio/PARAS
kasetillinen alastomia saunojia
Harvoista välispiikeistä herkullisin oli kun ensin Yow oli biisin ajan tunkenut toista kättään yleisön joukkoon, ei oikein saanut selvää mitä herra teki, jotain vain tuntui repivän sieltä: "Who else has got earplugs??"
Vitun viksua.
[quote:47a7fc08ee="janne m."]Harvoista välispiikeistä herkullisin oli kun ensin Yow oli biisin ajan tunkenut toista kättään yleisön joukkoon, ei oikein saanut selvää mitä herra teki, jotain vain tuntui repivän sieltä: "Who else has got earplugs??"
Vitun viksua. [/quote:47a7fc08ee]
Joo ei välttämäti hirmu fiksua, mutta erittäin huvittavan näköistä.
Vois piakkoin lähtee moikkaan Yowta...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Enpä meekkää, kuulostaa toi Quin uus levy aika kehnolta, pöh!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Liar on kyllä alusta loppuun niin timanttisen hyvä et kualen, Jesuksen paras levy mun mielestä. Ikuisuuden ollu älppäri ostoslistalla ja nyt oon vihdoin onnellinen omistaja.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
Ostin Liar LP:n alkuviikosta ja onhan toi nyt heti Big Blackin ohella parasta noiserockkia koskaan. Tosin olen täydellinen noviisi ko. genrestä puhuttaessa.
Ostin Liar LP:n alkuviikosta ja onhan toi nyt heti Big Blackin ohella parasta noiserockkia koskaan. Tosin olen täydellinen noviisi ko. genrestä puhuttaessa.
Tervetuloa genren pariin
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:af364ffb56="pallonapa"]Ostin Liar LP:n alkuviikosta ja onhan toi nyt heti Big Blackin ohella parasta noiserockkia koskaan. Tosin olen täydellinen noviisi ko. genrestä puhuttaessa.
Tervetuloa genren pariin [/quote:af364ffb56]
Kiitoksia. Scratch Acidia, Shellacia ja Cowsia olen myös kuunnellut jonkin verran. Rapemanin ja Killdozerin vois sit vaiks seuraavaks katsastaa.
[quote:c847424d3d="noiseidea"][quote:c847424d3d="pallonapa"]Ostin Liar LP:n alkuviikosta ja onhan toi nyt heti Big Blackin ohella parasta noiserockkia koskaan. Tosin olen täydellinen noviisi ko. genrestä puhuttaessa.
Tervetuloa genren pariin [/quote:c847424d3d]
Kiitoksia. Scratch Acidia, Shellacia ja Cowsia olen myös kuunnellut jonkin verran. Rapemanin ja Killdozerin vois sit vaiks seuraavaks katsastaa.[/quote:c847424d3d]
Ja ehkä Unsaneen kannattaa tutustua jossain vaiheessa.
Kiitoksia. Scratch Acidia, Shellacia ja Cowsia olen myös kuunnellut jonkin verran. Rapemanin ja Killdozerin vois sit vaiks seuraavaks katsastaa.
killdozerille varaukseton suositukseni, parasta ikinä! cowsin pari ekaa kans hienoja. entäs pussy galore, vähän erilaista kyl mut silti.
pussy galore
Ei se musta kovin noiserockmaiselta kuulostanut viimeksi. Suttusta ja lo-fiita ehdottomasti, mut ei ollut sellasta tälle genrelle ominaista teollista kitarasoundia. Ööh, mitäköhän höpisen...
Oisinko nähnyt ton joskus pentuna! Tai ehkä se oli kuitenkin joku muu, 80-luvun alussa nämä. Muistan elävästi, että joku rokkari yritti syödä mikrofoninsa ja se teki lähtemättömän vaikutuksen. Siinä oli jotain hyvin seksuaalista, vaikka en vielä tiennyt, mitä se oli.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.