You are not logged in.
Australian poppi-ihme suomalaisille hassulla nimellä.
Ovat tehneet kaksi levyä:
- Fingers Crossed oli yksi vuoden 2003 parhaista levyistä.
- In Case We Die on tähän mennessä kuluvan vuoden paras julkaisu. (Pitäisi ehkä hiljalleen ostaa omaksi.)
Myös levyjen nimet ovat hyvin kuvaavia, eli parhaita ikinä. Debyytissä ollaan jännittyneitä että mitä tapahtuu. Toinen levy on aika kokeellinen ja ihmeellinen edeltäjään verrattuna. Mitä seuraavaksi, ehkä teknoa?
Ylittivät myös kerran Helsingin Sanomien uutiskynnyksen, tosin ihan vain nimensä perusteella. Juttukin oli kaupunki-osiossa.
Bändillä on hienot nettisivut mitkä saavat minut raivoon hitaudellaan ja epäkäytännöllisyydellään.
http://www.architectureinhelsinki.com/
Tutustukaa!!
JepJep näähän on olleet paljon mm. Pitchforkissa esillä ja minun onkin pitänyt tutustua tähän tapaukseen jo pitkään. Kiitos muistutuksesta!
[quote:c8a8ae443f="leposi"]
- In Case We Die on tähän mennessä kuluvan vuoden paras julkaisu.
[/quote:c8a8ae443f]
- HuhHuh aika paljon luvattu!!!
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
- In Case We Die on tähän mennessä kuluvan vuoden paras julkaisu. (Pitäisi ehkä hiljalleen ostaa omaksi.)
No yksi parhaista ainakin. Pitäisi tosiaan ostaa. It'5 on vuoden piisejä!
Fingers Crossedia en arvosta yhtä paljon, ihan hyvää perusnössöilyä kyllä sekin. Tai en nyt edes tiedä nössöilystä, aika reipastakin välillä.
Nyt näyttää pahasti siltä, että eivät tule Suomeen seuraavalla kiertueellaan. Kaikki muut Pohjoismaat kyllä käydään läpi... orkl! Pannan lautalla Ruotsiin yks-kaks-go go!!!
Aika vitun törkeetä, jollei tolla bändinimellä tulla edes Suomeen.
"A repo man's always intense"
Ehkä niitä nolottaa tuo nimi? Sinänsä ihan kiva nimi bändillä, mutta jos ne pelkää ettei Helsingin arkkitehtuurissa olekaan oikeasti mitään hurraamista.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
tai pelkäävät että päätyvät vahingossa turkuun
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
khihi
ajattelin tässä nyt reipastua ja kysyä voisiko asialle tehdä jotain...
Asialle ei ilmeisesti voi tehdä mitään...
Mutta 7.11. Debaser, Tukholma
Uusin levy ja samalla koko bändi oli ensi kertaa kuuntelussa.
Biiseissä on kivoja rakenteita, ja erilaisten instrumenttien käytöstä (mm. tuubaa kuullaan paljon!) plussaa. Ei taida kuitenkaan olla sellaista musiikkia jota jaksaisin kovin usein pyöritellä. Jonkinlainen harmittomuus vaivaa. Kaikella tuolla määrällä soittimia ei saada aikaan sellaista syvyyttä saundimaailmaan jota kaipaisin.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Lippu tuli postissa. iiiiiiiiiiiih Isobel <3
Maanantaina keikka!!
Lievensin jännitystä tilaamalla Australiasta In Case We Die lp:n ja Keepsake cd ep:n. Nyt jännittää ehkä vielä enemmän!
Pannan copy-pastella toisaalta, kun emmä vaan osaa näitä kokemuksia kirjoittaa ylös:
Lehmä sanoo AiH, kun se menee halki! Ainaski mun huipussa uudessa t-paidassa se sanoo. Muutenkin näillä oli hirmu hassui paitoi: neliöjuuri 64 = AiH ja sellanen missä luki, että äiskä ja iskä meni Australiaan ja mä sain vaan tän kakan Architecture in Helsinki -paidan (ton olisin halunnu, mutta oli vaaleanpunainen, enkä oiken tykkää).
Architecture in Helsinki oli mahtava. Ihanaa nähdä neljä eri puhallinta, monia erilaisia kilkuttimia ja mitälie peltejä, soittimien vaihtoa kesken biisin, kaikkea ihanaa iloista menoa. Parhuus oli myös heti alussa nähdä kaikki ne suuäänet ja sormien napsutukset mitä levyllä on kuullu. Keikan huippuja oli The Owls Go'n kikkailut ja The Cemetaryn superhulina. Siinä ei kyllä ees tanssijalat meinannu pysyä mukana. Parhuus on myös, jos nyt ymmärsin ja kuulin oikein, että keikka nauhotettiin ja tulee kai tulevaisuudessa P3 liveltä. Hitaan lainakappaleen (tuttu, mutta en saanut päähän mikä oli, enkä ees kuullu, kun olin niin ihih-fiiliksessä) lopussa oli hiljanen hetki ja ihanasti mun eessä hoiperrellut humalainen tyttö tiputti viinilasinsa maahan ja kaikki vähän repes ja laulaja Cameronin ilme oli vähän njaahas. hihi. Uskomaton ääni tuolla Cameronilla. Välillä suorastaan pelotti kun se veti jännästi matalalta kurnuttaen. Soittivat aika tarkalleen tunnin tai vähän yli. AiH on näitä bändejä joilta voisi nähdä vaikka viisi keikkaa putkeen eikä varmaan kyllästyisi. Lähes kaikki biisit oli jollain tavalla uudelleen kyhätty. Yksi parhaista poppikeikoista ikinä. Lämppärinä pelannut Hemstad oli myös tosi hyvä. Soittivat juuri sen 20 minuuttia mitä niitä voi jaksaa.
Vaihdoin myös pari sanaa Isobelin kanssa. (Oli muuten ensimmäinen Isobel kenen kanssa olen ikinä puhunut!) Kerroin, että oon Helsingistä ja sellasta. Hän kehu myös Saturday Looks Good to Me'tä (mulla oli slgtm paita päällä), että olivat soittaneet heidän kanssa jossain ja hyvää musaa jne.
Matkalla vitutti ainoastaan suomalaisten Coldplay-fanien rynnäkkö samaan laivaan ja samaan hostelliin missä olin. Globenissa oli siis myös maanantaina Coldplay ja Goldfrapp lämppärinä. Tiistaina lehdessä luki, että 14 500 ihmistä koki suuria ja keikka oli mahtava blahblah. Silti AiH radioitiin! Ihana Ruotsi!! Coldplayn otsikkona oli jotain, että se oli itkettävän kaunista.
plpl. Oli siis supersuperihanaa!!!
Tulispa jo se tilaamani In Case We Die lp!!!
taisin vähän noin enemmän
NYT-liitteessä oli In Case We Dien arvio. Vähän viivettä, mutta ihan kivaa että sai neljä tähteä.
No emmätiiä, kyllä musta Tampereen arkkitehtuuri on paljo hianompaa....
No emmätiiä, kyllä musta Tampereen arkkitehtuuri on paljo hianompaa....
En oo oikein ikinä tutustunut Tampereen arkkitehtuuriin, eli väitteesi saattaa hyvinkin olla totta.
Kuvasta #42 voi bongata LEHMÄN <3
Elättelin pientä toivoa, että In Case We Die ois ollu Stupidowiikoilla alessa, van eipä ollunna
Onhan sen hinta tippunut parilla eurolla. Eikö siitä ollut sellanen pahvikantinen versio aluksi, nyt kaupoissa on vaan sellanen muovinen? Mut joo, sitä vinyyliä edelleenkin odotellessa.
On muuten kummaa jos Belle & Sebastian ei taannoin mahtunut (tarinan mukaan) Tavastian lavalle ja nää sitä mahtuu orkl nurkkaan:
hööj
Jassoo
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
no siis itepä en tiedä näistä juurikaan mitään. joku mitä kuulin oli iha hyvää ja joku taas vähän rasittavaa, jos edes oli lopulta tämä bändi kyseessä. muut saa jatkaa...
Kuuntelin sitä uusinta levyä, mutta en jaksanut hirveästi syventyä, vaikka enemmän kuuntelua se olisi ehdottomasti ansainnut. Biisit olivat hauskan omaperäisesti toteutettuja, ja niistäblabaholtlötjtölölölölölölölölbaattk emmä jaksakaan ny.
loppuiko usko asiakirjoittamiseen kesken lauseen? äkkiä spämmitopikkiin virkistäytymään siitä
ja nää ei kai ottanut nimeään helsingistä sen takia, että siellä olisi (on!!) hienoa arkkitehtuuria, vaan koska "halusivat valita itselleen mahdollisimman tylsän nimen" tai jotain sinnepäin. kertoikohan sen joku minulle juuri tässä topikissa? ehkä, mutta sanotaan nyt uudelleen
ja nää ei kai ottanut nimeään helsingistä sen takia, että siellä olisi (on!!) hienoa arkkitehtuuria, vaan koska "halusivat valita itselleen mahdollisimman tylsän nimen" tai jotain sinnepäin.
eli siks nää ei kehdannu tulla tänne keikkaileen?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
[quote:69f7f0b4ce="babriga"]ja nää ei kai ottanut nimeään helsingistä sen takia, että siellä olisi (on!!) hienoa arkkitehtuuria, vaan koska "halusivat valita itselleen mahdollisimman tylsän nimen" tai jotain sinnepäin.
eli siks nää ei kehdannu tulla tänne keikkaileen?[/quote:69f7f0b4ce]
kenties, mutta toisaalta sittenhän olisivat voineet vaihtaa tarinaa - "bändimme nimi on kunnianosoitus helsingin art nouveau -arkkitehtuurille. lisäksi ensi levymme nimeksi on tulossa Makkaratalo"
[quote:a7ab673077="babriga"]ja nää ei kai ottanut nimeään helsingistä sen takia, että siellä olisi (on!!) hienoa arkkitehtuuria, vaan koska "halusivat valita itselleen mahdollisimman tylsän nimen" tai jotain sinnepäin.
eli siks nää ei kehdannu tulla tänne keikkaileen?[/quote:a7ab673077]
Siis asiahan on niin, että kukaan ei "halunnut" niitä tänne, eli ei järkätty ja sit olis ollu kai liian kallis... (bah)
Tuota nimitarinaa en enää muista. Oliskohan ollu, että joku tyypeistä oli käyny joskus täällä... Emmää tajuu. Kiva nimi minusta.
Onhan tää (varsinkin uuden levyn) pimputus vähän sellasta jakavaa. Sen huomaan hyvin levyarvosteluista. Miusta tää on vaan niin kivaa ja helppoa musiikkia, ns. hyvän mielen musiikkia. Ja sit ku nii....
Tais olla jotenkin niin että valitsivat sanomalehdestä tukun sanoja ja yhdistelivät nimen niistä.
Mä muistelisin jotain semmoista, että yhden tyypin isoisoisoisä olisi toiminut arkkitehtinä Helsingissä, mutta se oli suunnitellu heikon talon, joka oli romahtanut kokoomuksen eduskuntavaaliehdokkaan niskaan, ja niinpä se karkoitettiin vankilaivalla Australiaan...
Mikä vitun Vilkkuva Timo Jutila?
Älä päästä painiks sitä
Mä oon Vilkkuva Timo Jutila.