1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Gang Of Four

#1 04.11.2005 14:45

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Website

Gang Of Four

Topic oli nyt paikallaan, koska ei ole juuri ollut keskustelua tämän bändin uusista tuulista. Nämähän julkaisivat tänä vuonna ties monenko vuoden tauon jälkeen uuden albumin, jossa uusien biisien sijasta on vanhat hitit uudelleensoitettuna. Bändi siis kokoontui studioon soittamaan livenä, ja julkaisu on nimeltään "Return The Gift". Tämän lisäksi yhtye on myös tunnetusti aloittanut keikkailun uudestaan.

Livestudiolevy on aika mielenkiintoinen tapaus. Saundit on nyt päivitetty uuden tekniikan tasolle, ja alkuperäiskokoonpanolla on soitto edelleen hallussa. Sinänsä julkaisu on kuitenkin turhahko, koska kaikki biisit kuulostavat vanhoilla levyillä vähän paremmalta, oman aikakautensa musiikilta, joten miksi ostaa tätä? Taustalla eivät ole pelkät taiteelliset näkemykset, vaan kyse on teostosopimuksista, joiden takia bändi ei ilmeisesti enää saa rahaa levy-yhtiön omistamista vanhoista biiseistä. Osittain tästä syystä ne päätettiin julkaista uusina versioina. En voi kieltää etteivätkö näin pitkän ajan jälkeen uudelleensoitetut biisit silti kuulostaisi erittäin hyviltä, ja jos vanhat biisit on tullut kuunneltua puhki, en epäröi suositella levyä mukavaksi vaihteluksi. Eivät biisit lopulta niin erilaiselta kuulosta, bändi on yhtä hyvässä vireessä kuin vuosikymmeniä sitten, studiosaundit vain ovat muuttuneet.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#2 04.11.2005 19:38

Laatu
Moderator
Website

Re: Gang Of Four

Okei, kokeillaan toista kautta. Mikäs on teidän suosikki-Gang Of Four -levynne? Jos ette ole ikinä kuulleet, niin haluaisitteko? Entertainment on aika hyvä, ellei jopa parasta ikinä.

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#3 04.11.2005 19:49

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Website

Entertainment! on kyllä hyvä, vaikken sitä ihan yhtä suuressa arvossa pidäkään kuin ns. piireissä on tapana. Ei o Solid Goldkaan kehno, melkeinpä tuon debyn veroinen.

This must be what jail / I will scratch

#4 04.11.2005 19:54

Laatu
Moderator
Website

DirtyBlueGene wrote:

Entertainment! on kyllä hyvä, vaikken sitä ihan yhtä suuressa arvossa pidäkään kuin ns. piireissä on tapana. Ei o Solid Goldkaan kehno, melkeinpä tuon debyn veroinen.

Missä piireissä? Jos tarkoitat musiikkikriitikoiden ylistyksiä, niin kaipa tuo on ajan hammasta kestänyt paremmin kuin (useimmat) muut vastaavat. Bändin myöhempi tuotanto ei kyllä ole järin arvostettua kaiketi.

#5 04.11.2005 19:56

Big Brother
Member
Registered: 13.06.2005

Entertainment! on oikein hyvä. Solid Goldin ostin joskus mutta aika vähälle kuuntelulle on jäänyt, en kyl tiedä miksi. Vopis pannan sen soimaan vaikka nyt. Eli späm!

This is what happens when you fuck a stranger in the ass

#6 04.11.2005 20:39

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

Onhan näillä kivoi biisei, mutta ei kyl kokonaista levyä oikeen jaksa. Entertainment! on ihan jees kai. Späm taijotain?

#7 04.11.2005 22:10

stratum
not tupi
Registered: 20.06.2005
Website

Laatu wrote:

Jos ette ole ikinä kuulleet, niin haluaisitteko?

Haluaisin kyllä. Tämä on vaan aina jotenkin levykaupassa jäänyt muiden jalkoihin.

#8 05.11.2005 00:27

Leif Erikson
Member
From: Tku

Jos kaikki biisit ois samaa tasoa ku Damaged Goods ni  peuk

Mutta kun ei ole...

"A repo man's always intense"

#9 05.11.2005 13:27

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Website

Ihan sama, en oo päässy juoneen koskaan ja levy lojuu pyörittämättömänä hyllyssä. Return the Giftin soitin töissä kerran ja ainakin soundit oli melko nuhjuiset siihen nähden mitä oikeasti olis voinut vääntää jne. Biiseistä en saanut oikein otetta edelleenkä.

laddism begins at home

#10 05.11.2005 22:42

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

Entertainment! on toistaiseksi ainoa levy minkä olen Hang of Fourilta kuullut. Solid Gold on taas ollut pitkään "hankintalistalla". Ensiksi mainittu on kyllä lähes parhautta, eli ainakin lähes sellainen viiden tähden levy. Siihen, onko tämä levy ansainnut kohdalleen saamaa statusta näissä ns. piireissä ja muutenkin, en ota kantaa ja se on loppujen lopuksi aivan sama. Tärkeintä on että itse tykkää (tai ei tykkää).

Entertainmentin, ja samalla koko bändin, paras biisi on minun mielestäni kuitenkin "Anthrax". Levy saa siitä arvoisensa lopetuksen.

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#11 05.11.2005 22:45

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Website

Tulipas kerrassaan hassu kirjoitusvirhe edelliseen...  icon_rolleyes

"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

#12 06.11.2005 02:44

Laatu
Moderator
Website

hooky wrote:

Entertainmentin, ja samalla koko bändin, paras biisi on minun mielestäni kuitenkin "Anthrax". Levy saa siitä arvoisensa lopetuksen.

Asiapuhetta!! Anthrax on minulle _se_ post-punkkibiisi, jonka ylittänyttä ei ole. Aivan loistava kappale. Kaksi vokalistia, molemmilla mahtavat lyriikat, joista toinen lauletaan vasempaan, ja toinen puhutaan oikeaan kanavaan samaan aikaan. Kerrassaan upea lopputulos, jonka voisi laittaa melkein autiosaaren kymmenen biisin joukkoon. Huomautetaan tähän vielä sellainen juttu, että ainakin Entertainmentin vinyyliversiolla Anthrax päättää a-puolen, eli on levyn puolivälissä.

#13 07.11.2005 10:10

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

Laatu wrote:

Huomautetaan tähän vielä sellainen juttu, että ainakin Entertainmentin vinyyliversiolla Anthrax päättää a-puolen, eli on levyn puolivälissä.

offtopiciksi menee totta kai, mutta nää on jänniä että jos vinyylilevyssä sekoittaa puolet ja luulee että a on b ja päin vastoin. mulle r.e.m:n eka on sellainen, joskus huomasin että oon soittanut sitä väärin mutta ei enää osaa korjata kun siitä on muodostunut päässä semmonen kokonaisuus. muistan että miettinen luuli radiossa joskus new orderin low-lifestä a-puolta b-puoleksi.

jaa gang of four? hyllystä löytyy eka sinkku, eka peel sessio ja eka lp, en tiedä tarvitsisinko muuta. oikein hyvää, mutta on parempaakin.

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#14 07.11.2005 11:53

lintumies
Member
From: Tampere
Website

psychocandy wrote:

[quote:82f664f49e="Laatu"]Huomautetaan tähän vielä sellainen juttu, että ainakin Entertainmentin vinyyliversiolla Anthrax päättää a-puolen, eli on levyn puolivälissä.[/quote:82f664f49e]

offtopiciksi menee totta kai, mutta nää on jänniä että jos vinyylilevyssä sekoittaa puolet ja luulee että a on b ja päin vastoin.

Jep, kyllä minun originaali-Entertainmentissani Anthrax on b-puolen lopussa. Saattaa olla koko levyn paras biisi kyllä, vaikka Ether kilpaileekin tiukasti kärkisijasta. Bändin muuta tuotantoa en sitten olekaan kuullut, enkä tiedä onko niin väliksikään.

#15 07.11.2005 15:59

Laatu
Moderator
Website

Minulla on joku uusintapainos levystä.

#16 07.01.2006 20:33

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005

Parhus tämä kokis mikä mulla on, tuo hyvin paljon mieleen Wiren. Kitarat hakkaa Wiren vastaavat, siitä  peuk

ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

#17 20.06.2011 19:58

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Website

Nää on tulos Suomeen 017

Lauantai 3.9.2011
GANG OF FOUR (UK)
klo 21–03
K-18
Korjaamo, Vaunusali / Töölönkatu 51 A, 00250 Helsinki

Liput ennakkoon 34€ + mahd. toimituskulut / ovelta 36€
Korjaamolaiset 30,50€ + mahd. toimituskulut / ovelta 32,50€

Ketä on korjaamolaiset?

#18 20.06.2011 20:02

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Junkieman wrote:

Nää on tulos Suomeen 017

Lauantai 3.9.2011
GANG OF FOUR (UK)
klo 21–03
K-18
Korjaamo, Vaunusali / Töölönkatu 51 A, 00250 Helsinki

Liput ennakkoon 34€ + mahd. toimituskulut / ovelta 36€
Korjaamolaiset 30,50€ + mahd. toimituskulut / ovelta 32,50€

Ketä on korjaamolaiset?

Sellaset mimmit ja jannut kenellä on Korjaamolaisten ns. jäsenkortti.

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#19 22.06.2011 13:58

ILR
matlök
From: täällä sitten taas

Omituisen vähän kiimaa aiheuttanu tää ilmoitus jostain syystä vaik tonne kyllä aion mennäkin. Settilistat näyttää olevan oikeutetusti aika Entertainment/Solid Gold -painotteisia ja kylhän noi kai vieläkin ihan rokkauskunnossa ovat mitä nyt Youtubepätkän poikineen kattonu.

Älä päästä painiks sitä

#20 22.06.2011 14:12

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005

Ainakin viis vuotta sitten olivat hyvässä vedossa. Yleisöä ei tosin riittänyt Irlannissa, joten tokkopa täälläkään?

en ole kolmekybänen emoboy

#21 22.06.2011 14:25

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Website

Ai niin, tänää tuli liput. Vois panna harkiten.

#22 03.09.2011 14:14

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Onks missää etkoja? dance

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#23 04.09.2011 10:23

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008

Ihan helvetin hyvä keikka. Uudetkaan biisit siellä välissä ei kuulostaneet paskoilta, uutta levyä en ole kuunnellut. Vanhat papat oli kovassa vedossa, varsinkin King sekoili lavalla välistä täysillä. Kun yleisö ei aluksi vielä ollut niin lämmennyt hän heitteli muutaman kuperkeikan. Bändi soitti hyvin yhteen ja biisien intensiteetti saatiin todella kovaksi.

funkpunk!

hand ff hand

Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

#24 04.09.2011 14:53

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008

Mulle ei oikein uponnut... Uudet, tai mulle tuntemattomat biisit tuntui ihan helvetin pitkästyttäviltä, ja huomasin koko ajan vaan oottelevani parin ekan levyn tuttuja biisejä. Jotka toki toimi kuin häkä!  dance

Koko keikasta jäi kuitenkin ehkä vähän väsähtänyt fiilis... Vähän niinku että veteraanien olis ollut "pakko" pistää bändi uudelleen kasaan, kun nuoremmat bändit rippaa sen saundia ja tyyliä koko ajan menestyksellä, minkä seikan Gill on myös muistanut sanoa ainakin jokaisessa lukemassani ja radiosta kuulemassani haastattelussa.

"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

#25 07.09.2011 21:59

kauniitlapsenomaisetkasvo
Member
Registered: 15.08.2011

tomitarmo wrote:

Koko keikasta jäi kuitenkin ehkä vähän väsähtänyt fiilis... Vähän niinku että veteraanien olis ollut "pakko" pistää bändi uudelleen kasaan, kun nuoremmat bändit rippaa sen saundia ja tyyliä koko ajan menestyksellä, minkä seikan Gill on myös muistanut sanoa ainakin jokaisessa lukemassani ja radiosta kuulemassani haastattelussa.

Eri. Pirteästihän ne rokkas. Ja Andy Gill saa tuolla lavakarismalla laukoa ihan mitä tahansa, suvereeni esitys. Yhtäältä kohottava elämys tuijottaa suurta taiteilijaa silmästä silmään, toisaalta virkistävä tilaisuus nöyrtyä ja kokea oma pienuutensa kouriintuntuvasti. Paras livenä näkemäni kitaristi ikinä  hand   tongue   hand

Mulle keikan kohokohtia olivat At Home He's A Tourist, To Hell With Poverty ja tietysti encoren Damaged Goods ja I Found That Essence Rare, suosikkibiisini, jonka ehdin jo pelästyä jäävän soittamatta, mutta tulihan se sieltä sitten   dance  psykostep  cheer21

#26 21.06.2016 12:55

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

tämmöistä luin intterwebistä:

GANG OF FOUR TAVASTIALLE SYYSKUUSSA

Brittiläisen post punk -aallon arvostetuimpiin suunnannäyttäjiin lukeutuva Gang of Four saapuu syksyllä Suomeen. Vuonna 1977 perustettu post punk -legenda konsertoi Helsingissä Tavastia-klubilla keskiviikkona 14. syyskuuta. Keikan lipunmyynti käynnistyy torstaina 23. kesäkuuta Tiketissä.

Gang Of Fourin vuonna 1979 julkaisema ”Entertainment!” äänestetään järjestään kaikkien aikojen parhaiden albumeiden listoille. Polemiikkia aiheuttaneet lyriikat ja punkin raaka voima yhdistyvät albumilla tanssittavaksi ja kantaaottavaksi kokonaisuudeksi. Gang Of Fourin musiikki on vaikuttanut vahvasti lukuisiin tunnettuihin artisteihin ja yhtyeisiin, esimerkiksi Nirvanan Kurt Cobain, Red Hot Chili Peppersin Flea ja R.E.M.:in Michael Stipe ovat nimenneet bändin esikuvakseen.

Bändin tuorein studioalbumi ”What Happens Next” julkaistiin viime vuonna. Elokuun alussa Gang Of Four julkaisee Live In London -live-albumin, jolle on taltioitu bändin viimevuotinen Lontoon keikka. Konsertin settilista koostui biisimateriaalista yli 30 vuoden ajalta. Gang of Fouria suitsutetaan jännittävän ennalta-arvaamattomana livebändinä, joka säilyttää tunnetun kulmikkaan soundinsa lavallakin.

KEIKKA:
Gang Of Four (UK)
Ke 14.9.2016 Tavastia, Helsinki
Ovet klo 20, K-18

LIPUT:
Myyntiin torstaina 23.6.2016 klo 9
Palvelumaksuineen alkaen 27,50 euroa Tiketistä

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Gang Of Four

Board footer