You are not logged in.
Pakko pakoilla tenttiinlukemista vielä hetki ja perustaa pari otsikkoa...
Muistaakseni näillä oli oma topic edellisellä foorumilla ja nyt kun vihdoinkin sain näihin tutustuttua totesin, että ainakin Shootenanny! on oikein kelvollinen levy. Biisit ovat sopivan vaihtelevia ja vaikka en kaikista biiseistä niin älyttömästi innostunutkaan niin The Good Old Daysin tasoiset biisit takaavat sen, että levy tulee vierailemaan soittimessa useamminkin. Blinking Lights and Other Revelationsia olen myös joskus kuullut vähän alusta ja vähintäänkin lupaavalta se kuulosti. With Strings: Live at Town Hall
on myös näyttänyt saaneen aika positiivisia arvioita alan lehdissä.
EDIT: ainakin tästä Shootenannysta tulee muuten mieleen sellainen bändi kuin Jayhawks.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Beautiful Freak on innottomimpia kuulemiani levyjä. Novocaine for the Soulista tosin tykkään. Tietäen että BF:a pidetään yleisesti kuitenkin hyvänä Eels-tuotoksena, ei kiinnosta tipan vertaa tutustua muihinkaan levyihin.
Souljacker (2001) ja Shootenanny! (2003) ovat vallan mainioita levyjä ja noista ensin mainittu on ehkä aavistuksen parempi. Vanhemmat kiekot on olleet lainassa useammankin kerran, mutta ne ei ole ylittäneet ostokynnystä, vaikka ehkä debyä lukuunottamatta nekin ovat ihan kelpoja tapauksia. Blinking Lights and Other Revelations levyä en ole kuullut yksittäisiä (vakuuttavia) biisejä lukuunottamatta, mutta ostan tuon levyn heti kun hinta tippuu vaan sopivammaksi. Viimeksi Stupidossa ainakin tuon hinta oli reilusti yli 20 ecua.
Eels on muuten erinomaista autoilumusiikkia ja täytyykin muistaa ottaa sitä mukaan pääsiäisviikon ristiretkelle Lappiin.
spûm
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Eels on vähän epätasainen bändi. Huippubiisejä löytyy kyllä jokaiselta levyltä, mutta yksikään ei toimi ihan moitteettomasti kokonaisuutena. Uusinta en ole tosin vielä ehtinyt kuulla. Hyvä bändi kuitenkin. Tykkään myös aika paljon E:n sanoituksista. Souljacker on oma Eels-suosikkini, Electro-Shock Blues hyvä kakkonen.
Eelsille
Myönnettäköön, että Electro-Shock Bluesilla oli muutama hyvä biisi. Ja Beautiful Freakilläkin tais olla yks, en tosin muista mikä.
This must be what jail / I will scratch
Odotinkin jo DBGenen täsmäiskua.
Uusimmasta levystä taidan tykätä eniten; täynnä kipeitä lyriikoita ja surullista tunnelmaa, mutta silti myös pieni toivon pilkahdus paistaa sieltä läpi. Eelsillä on siitä harvinainen tapa, että lyriikoita lukiessa/kuunnellessa joutuu monesti toteamaan, että "noinhan minäkin olen ajatellut joskus!", mikä on vain hienoa. Toivottavasti tekee vielä monta levyä tulevaisuudessakin.
Hyvä bändi, vaikka levyt ovatkin useimmiten vähän keskinkertaisia. Beautiful Freak ja Souljacker löytyy hyllystä, vaikka Electro Shock Blues ja uusin tupla ovat suosikkeja
Makasiinien keikka oli muuten aivan helvetin kova.
en ole kolmekybänen emoboy
No vitsi, minä taas en ole uusimmasta innostunut vaikka eelsistit kovasti kehuvat. Shootennannyn! suhteen olen jo luovuttanut. Mutta niin, kolmikko beautiful freak - electro-shock blues ja souljacker on toisinaan kovaa kamaa, etenkin keskimmäinen, ja etenkin pari vuotta sitten.
EDIT: pitäiskö vielä mainita että löysin tämän bändin sen jonkun mtv3-musiikkilista -ohjelman myötä, kun nörttien salaliitto bottiäänesti eelsin listaykköseksi mutta ohjelman tekijöille ei moinen kelvannut vaan diskasivat koko bändin tms.
I love you and dream about the Führer
[quote:1a65c79a89="turkele"]
EDIT: pitäiskö vielä mainita että löysin tämän bändin sen jonkun mtv3-musiikkilista -ohjelman myötä, kun nörttien salaliitto bottiäänesti eelsin listaykköseksi mutta ohjelman tekijöille ei moinen kelvannut vaan diskasivat koko bändin tms.[/quote:1a65c79a89]
Sama oli myös oma ensitutustuminen bändiin. En tosin jaksanut yhtä biisiä pidemmälle.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
emmä osaa, vaiks se porkkanavideo olikin joskus hieno sinänsä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Souljacker on hyvä levy, muut aika tylsiä.
Tosin Railroad man on mahtibiisi.
[quote:3c0c6eb6e1="Laatu"][quote:3c0c6eb6e1="turkele"]
EDIT: pitäiskö vielä mainita että löysin tämän bändin sen jonkun mtv3-musiikkilista -ohjelman myötä, kun nörttien salaliitto bottiäänesti eelsin listaykköseksi mutta ohjelman tekijöille ei moinen kelvannut vaan diskasivat koko bändin tms.[/quote:3c0c6eb6e1]
Sama oli myös oma ensitutustuminen bändiin. En tosin jaksanut yhtä biisiä pidemmälle.[/quote:3c0c6eb6e1]
Taisin äänestää tuolloin
Varikset komentavat
Makasiinien keikka oli muuten aivan helvetin kova.
Tuosta keikasta ei puhuta ääneen!
Parhuutta muuten tää Eels.
Tuosta keikasta ei puhuta ääneen!
No ei kyllä! 22-Pistepirkko ja Eels (+ Paleface!!!!!) samalla keikalla aikana, jolloin mun Eels-fanitus oli huipussaan ja sitten mä olin edellisenä iltana lähtenyt Hero Dishonest -kiertueelle. Okei, oli siistiä ja kaikkea, mutta harvan keikan missaaminen ottaa noin pahasti päähän.
Tero saatana, s'olet gay!
[quote:b02c1ad93e="leposi"]Tuosta keikasta ei puhuta ääneen!
No ei kyllä! 22-Pistepirkko ja Eels (+ Paleface!!!!!) samalla keikalla aikana, jolloin mun Eels-fanitus oli huipussaan ja sitten mä olin edellisenä iltana lähtenyt Hero Dishonest -kiertueelle. Okei, oli siistiä ja kaikkea, mutta harvan keikan missaaminen ottaa noin pahasti päähän.[/quote:b02c1ad93e]
Mä oli vittu armeijassa vankina sillo, että muuten ihan täysin smaa!
Ostin sen With Strings-levyn kun halvalla sai. Hieno coveri siinä oli Dylanin Girl From North Countrysta. Tajusin myös pitäväni Dirty Girlista todella paljon. Mutta oli siellä sitten paljon epätasaisiakin vetoja seassa. Täyshintaisena ei kannata ostaa.
<@DBGene> senkin karkki
[quote:33853d6e6d="Alxity"][quote:33853d6e6d="forssto"]
Eels - Live At Town Hall[/quote:33853d6e6d]
Kommentteja tuosta Eels-topiciin! Kerrotaan nyt samalla, että itsekin ostin tuon vissiin viime kesänä ja aluksi tykkäsin vähän, mutta enää ei jaksa tipan vertaa.[/quote:33853d6e6d]
Ensikuulemat luovat kyllä positiivisia vaikutelmia. Jousisovitukset on vähän vaniljat ja E:n laulu on pehmeän raspin sijaan vähän enemmän tuskaisen kähinän puolella, mutta muuten mun mielestä tällä on jopa parempi fiilis kuin aiemmilla Eels-liveillä, joita on hyllyyn päätynyt.
Tehokkaampi kuuntelu paljastaa kerrostuman tylsyyttä.
Noin tais mullekin käydä. En ole tätä bändiä viime aikoina enää oikein muuten jaksanut, mutta Dirty Girl Mahtava melodia, mahtavat sanat ja tulee muuten vahvasti assosisaatioita Endless Sunshine Of A Spotless Mindiin. Todellinen mestariteos varsinkin Shootenannyn albumiversiona. Stringeissä soitettuna ei enää toimi ihan yhtä hienosti. Voisi noita muitakin levyjä silti joskus ottaa lähempäänkin tutkiskeluun.
<@DBGene> senkin karkki
Beautiful Freakin ostin jo joskus keväällä, mutta en vissiin ole kuin pari kertaa kuunnellut. Enpä kyllä tiedä miksi: ei se muistaakseni huono ainakaan ollut. Ehkei sen aika vaan ole ollut nyt tai jotain.
<@DBGene> senkin karkki
Beautiful Freakin ostin jo joskus keväällä, mutta en vissiin ole kuin pari kertaa kuunnellut. Enpä kyllä tiedä miksi: ei se muistaakseni huono ainakaan ollut. Ehkei sen aika vaan ole ollut nyt tai jotain.
Ei se niin komea ole kuin kaksi seuraavaa levyä, mutta huippukohdat ovat kohillaan. Ainakin Rags to Rags on täyttä hulinaa
Ässäbiisejä aina välissä, mutta jotenkin levymitassa vaikeuksia. Parhaiten kokonaisuutena menee yllättäen Electro-Shock ja Blinking lights -tupla massiivisuudestaan huolimatta.
Minusta Beautiful Freak:in kohdalla tapahtuu se perusilmiö, että jos artisti ei kykene jotenkin vallankumouksellisesti uudistumaan ja tekee ns. samaa juttua uudestaan, liputetaan ekaa levyä aina parhaaksi, vaikka joku uudempi kaikessa samanlaisuudessaan parempi olisikin.
Paria kuulematonta(Novocaine, Daisies) lukuun ottamataa BF heikoin.
Menetetty peli
Mummielest toi vika tupla on kuulostanu aina todella kovalta, kun oon sitä kuullu. Muita en oo jaksanu, ku esim. se eka oli jotenkin paikoitellen niin valju.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Nii, ainakin Souljacker ja Shootenanny bongattu Stockan hulluilla päivillä 6,90.
ankerias-späm