You are not logged in.
Laitetaan Joanillekin oma topic.
Ei varmaan pahemmin esittelyjä kaipaa: 60-luvun alussa uransa aloittanut folk-laulajatar, joka osallistui ja taitaa edelleenkin osallistua aktiivisesti kansalaisoikeusjärjestön toimintaan. Vastusti kovasti Vietnamin sotaa, nauhoitti jonkun biisinkin Hanoissa pommisuojassa ja vähintäänkin keikkaili Dylanin kanssa. Nr. 5:lta löytyy Johnny Cash-koveri, jonka kuultuaan jotkut piirit Nashvillessä vakuuttuivat siitä, että Cashkin on osa kommunistien maailmanlaajuista salaliittoa.
En ole koskaan pitänyt Baezia aivan vaikkapa Dylanin tasoisena biisienkirjoittajana, mutta Baezin vahvuus onkin kovereissa, jotka on usein sovitettu todella hienosti ja Baezin ääntä kauniinpaa saa myös hakea. Uusin tuttavuuteni on Dylan-koverlevy Any Day Now, jossa Baez soittelee kantriversioita His Bobnesin biiseistä (jotka eivät minusta oikeasti NIIN kantria ole).
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Onhan naisella äänivaroja kyllä. Liiallinen vibra ehkä hämää välillä liikaa, varmaan sen takia en o jaksanu kirjastosta ettiä. Woodstockissa ihan mieletön keikka, mitä nyt DVD:iltä nähny.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ennio Morriconen säveltämä Here's to you on aika hyvä biisi Joanin laulamana
en ole kolmekybänen emoboy
[quote:515472f601="Pilke"]Onhan naisella äänivaroja kyllä. Liiallinen vibra ehkä hämää välillä liikaa, varmaan sen takia en o jaksanu kirjastosta ettiä. Woodstockissa ihan mieletön keikka, mitä nyt DVD:iltä nähny.
*[/quote:515472f601]
kysy hartsa-irc:lta mikä oli meno paikan päällä.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
[quote:760fc28dad="Ulvis"][quote:760fc28dad="silvawhale"][quote:760fc28dad="Pilke"]Onhan naisella äänivaroja kyllä. Liiallinen vibra ehkä hämää välillä liikaa, varmaan sen takia en o jaksanu kirjastosta ettiä. Woodstockissa ihan mieletön keikka, mitä nyt DVD:iltä nähny.
*[/quote:760fc28dad]
kysy hartsa-irc:lta mikä oli meno paikan päällä.[/quote:760fc28dad]
Mä kyl luulin, että Hartsis oli Baezin keikan aikana sotkemassa tsygällä Monterey Popista.[/quote:760fc28dad]
Mut näki kaksi vikaa biisiä plus encoren.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:9d3bfa6f52="noiseidea"][quote:9d3bfa6f52="Ulvis"][quote:9d3bfa6f52="silvawhale"][quote:9d3bfa6f52="Pilke"]Onhan naisella äänivaroja kyllä. Liiallinen vibra ehkä hämää välillä liikaa, varmaan sen takia en o jaksanu kirjastosta ettiä. Woodstockissa ihan mieletön keikka, mitä nyt DVD:iltä nähny.
*[/quote:9d3bfa6f52]
kysy hartsa-irc:lta mikä oli meno paikan päällä.[/quote:9d3bfa6f52]
Mä kyl luulin, että Hartsis oli Baezin keikan aikana sotkemassa tsygällä Monterey Popista.[/quote:9d3bfa6f52]
Mut näki kaksi vikaa biisiä plus encoren.[/quote:9d3bfa6f52]
sinkoili viel länsirannikolle tsiigaan grateful deadii samana iltana.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
[quote:be3a42a676="silvawhale"][quote:be3a42a676="noiseidea"][quote:be3a42a676="Ulvis"][quote:be3a42a676="silvawhale"][quote:be3a42a676="Pilke"]Onhan naisella äänivaroja kyllä. Liiallinen vibra ehkä hämää välillä liikaa, varmaan sen takia en o jaksanu kirjastosta ettiä. Woodstockissa ihan mieletön keikka, mitä nyt DVD:iltä nähny.
*[/quote:be3a42a676]
kysy hartsa-irc:lta mikä oli meno paikan päällä.[/quote:be3a42a676]
Mä kyl luulin, että Hartsis oli Baezin keikan aikana sotkemassa tsygällä Monterey Popista.[/quote:be3a42a676]
Mut näki kaksi vikaa biisiä plus encoren.[/quote:be3a42a676]
sinkoili viel länsirannikolle tsiigaan grateful deadii samana iltana.[/quote:be3a42a676]
Mä luulen et se oli ainaki tuolla Dick Cavett Shown studioyleisössä seuraavana iltana...
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Joku levy mulla on ja se on vissiin ihan kiva ja silleen
This must be what jail / I will scratch
Joku levy mulla on ja se on vissiin ihan kiva ja silleen
Joo, löyty joku kokoelmakin vinyylinä parilla eurolla, mutta en vielä ehtiny kuunnella ja nyt ei olekaan 6 viikkoon vinyylisoitinta käytössä eli enpä tiiä sitten onko se hyvä vai ei. Ainakin siinä taisi pari-kolme Dylan-coveria olla.
Ja DJ Tupou kyllä yllätti tiedottomuudellaan.
<@DBGene> senkin karkki
Jotenkin tän topikin innostamana oon haeskellu Baezia kirjastosta ja tänään tärppäsi, eka levy löytyi. Kuulostaa ihanalta, tiedä sitten vaikuttaako asiaan se, että väsyttää ja on jo yö, mutta hienoa silti. Tuntuu, että illalla & yöllä on paljon helpompi keskittyä musiikkiin, kun on hiljasta ja on rauhottunu. Kuulostaa niin turvalliselta ja unettavalta. Voi johtua myös siitä, että oon kuulu tähän asti Joania vaan Woodstock DVD:iltä ja se esiintyy iltahämärässä, niin assosioin hyvät fiilikset siihen. TAI sitten syy on yksinkertasesti vaan siinä, että tää on niin hyvää ja rauhallista. No sen näkee aamulla miltä tää kuulostaa. Ehkä tää toimii vaan pimeällä.
Pitäsköhän mennä nukkumaan...
Mut laitetaan vielä:
*
Taas löysin jonkun kokoelman (Golden Hour Collection vol. 2) halvalla ja aivan mahtavaa tämäkin! En usko, että Joan on tehnyt yhtään huonoa biisiä. Todella mahtava ja kaunis ääni
<@DBGene> senkin karkki
Isäni levyhyllystä näitä löytyy. Suosikkini taitaa olla Come from the Shadows.
How long since I've spent a whole night in a twin bed with a stranger
His warm arms all around me?
How long since I've gazed into dark eyes that melted my soul down
To a place where it longs to be?
All of your history has little to do with your face
You're mainly a mystery with violins filling in space
You stood in the nude by the mirror and picked out a rose
From the bouquet in our hotel
And lay down beside me again and I watched the rose
On the pillow where it fell
I sank and I slept in a twilight with only one care
To know that when day broke and I woke that you'd still be there
The hours for once they passed slowly, unendingly by
Like a sweet breeze on a field
Your gentleness came down upon me and I guess I thanked you
When you caused me to yield
We spoke not a sentence and took not a footstep beyond
Our two days together which seemingly soon would be gone
Don't tell me of love everlasting and other sad dreams
I don't want to hear
Just tell me of passionate strangers who rescue each other
From a lifetime of cares
Because if love means forever, expecting nothing returned
Then I hope I'll be given another whole lifetime to learn
Because you gave to me oh so many things it makes me wonder
How they could belong to me
And I gave you only my dark eyes that melted your soul down
To a place where it longs to be
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Joanin biisit Silent Running -leffassa saa kyl meitsin pillittämään. Noi löytyy tuubistakin, mutta suosittelen kyllä ensin koko leffan kattomista alusta loppuun.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Huomasin muuten, että olen innoistuksissani ostanut kaksi samaa Joan Baezin vinyyliä
Love Is Just a Four Letter Wordille Meinasin jo sanoa, että tuon biisin sanoituksissa Baez on päässyt jo Dylanin tasolle, mutta päätin sitten vielä tarkistaa kuka sen onkaan sanoittanut...
<@DBGene> senkin karkki
Sittenkun ostan vahingossa jonku levyn minkä jo omistan niin se olkoon merkki, että levyjä on liikaa hyllyssä.
Vähän sama tuli kyllä itsellänikin mieleen...
<@DBGene> senkin karkki
[quote:750d9dc922="shanks"]Sittenkun ostan vahingossa jonku levyn minkä jo omistan niin se olkoon merkki, että levyjä on liikaa hyllyssä.
Vähän sama tuli kyllä itsellänikin mieleen...[/quote:750d9dc922]
Mikäs Joanin levy? Itsellä on eka ja sit se blaablaablaa--Angelika.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Diamonds and Rust
Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.
Diamonds and Rust
Kyllä! Hieno biisi kaikin puolin.
Judas Priest muuten tehnyt biisistä ihan toimivan koverin.
<@DBGene> senkin karkki
Tänään ysiltä Teemalla dokkari, kesto jotain puolentoista tunnin pintaan. Tulee myös Areenaan. Tää on nähtävä.
*
Tänään ysiltä Teemalla dokkari, kesto jotain puolentoista tunnin pintaan. Tulee myös Areenaan. Tää on nähtävä.
*
eilen tuli myös tämmönen
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Pilke wrote:Tänään ysiltä Teemalla dokkari, kesto jotain puolentoista tunnin pintaan. Tulee myös Areenaan. Tää on nähtävä.
*
eilen tuli myös tämmönen
Kiitti vinkistä, oli hyvä.
*
Täytyypäs muistaa tsekata tämä! Niin dokkari kuin artistikin.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.