You are not logged in.
Hieno mies. On tehnyt muutakin kuin kirjoittanut itselleen mukavia rooleja. Ingmar Bergmanin ystävä, Finlandia-palkittu kirjailija, Suomen Elokuva Arkiston perustaja, kahdesti Suomen elokuvasäätiön hallituksen puheenjotaja, ainut suomalainen joka on vastaanottanut Oscarin (Fanny & Alexanderin tuottajana)...
Parhaiten tunnettuja elokuvia on varmaankin Bille Augustin kuvaama Miestä ei voi Raiskata, Mustaa Valkoisella (maailman kaunein 60-luvun värielokuva) ja Perkele! Kuvia Suomesta (mm. M.A. Nummisen musaa). Teki yhteistyötä Pekka Lehdon ja Pirjo Honkasalon kanssa elokuvassa Yhdeksän tapaa lähestyä Helsinkiä.
SEA:ssa tänä kesänä:
http://www.sea.fi/esitykset/kesa2007/donner.html
http://www.sea.fi/esitykset/kesa2007/oh … ml?05#15.5.
en ole kolmekybänen emoboy
Minä sydän Jörkka.
Arvostan Donneria varmaan eniten vielä elossa olevista suomalaisista suurmiehistä. Luulenpa että tämänkin henkilön merkitys tajutaan kunnolla vasta kuolemansa jälkeen. Börje jo kertailikin sen ansiolistaa. Mulla oli suuri kunnia päästä haastattelemaan Jörniä erääseen pilipalilehteen. Haastis oli ihan ekoja mitä olen tehnyt, ja sen kyllä muistaa ikuisesti.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ja lisäksi vielä
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Tänään sixtynine 69
Ysiltä toi siis. Jörkan kuuluisimpia sanoja (oscaria vastaanottaessa): "Teillä on hyvä maku."
[quote:9728016338="tigrushka"]Ja lisäksi vielä
[/quote:9728016338]
Smaa. Ihana.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Pitääkin tsekata perjantaina.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Jpp, tänään vois käydä kattomassa jörkkaa.
Äh. Revin hiuksia päästäni kun Bellyssä olisi myös Joose & Paavis.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
Valitsin Donnerin. Kannatti.
Äh. Revin hiuksia päästäni kun Bellyssä olisi myös Joose & Paavis.
Mut Lostarissa oli noiseidea ja Ulvis.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Donner oli Runoraadissa tosi ihku. Onks kukaan lukenu Jören kirjoja? Mistä kannattais alottaa?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Donner oli Runoraadissa tosi ihku.
Hehe, smaa.
ja muistakaahan ensi viikolla AINOAT esitykset (siis uusinnoitta) Hellyydestä ja Krapulasta - AINOAT leffat, joita Donner itse ei haluaisi missään näytettävän... Tai siis tyyliin vastauksena leffafestareille on aina "ette saa minua paikalle, jos esitätte ne".
Pitää yrittää selvitä paikalle. Perjantainen esitys jää väliin. Itselleni suurehko
Parasta IKINÄ
Tänään Hellyys viideltä. Sinne!
Joo oli aika hyvä
Jörnin näyttelemille rooleille myöskin
Eilen Melvillen Punainen ympyrä ja torstaina Jörkan Krapula
Etenkin Vesku Loirin uskomattomalle roolisuoritukselle
Nyt tosin arkisto meni kiinni melkein 7 viikoks
[quote:721fbaf03f="börjeslandet"]Eilen Melvillen Punainen ympyrä ja torstaina Jörkan Krapula
Nyt tosin arkisto meni kiinni melkein 7 viikoks [/quote:721fbaf03f]
Veskulle joo ehdoton
Miksi meni kiinni? Muistelin, että niillä olisi ollut näytöksiä heinäkuussa. Oon taas missannut kaikki oleellisimmat tiedotteet. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
[quote:469c20436b="hrmunoita"][quote:469c20436b="börjeslandet"]Eilen Melvillen Punainen ympyrä ja torstaina Jörkan Krapula
Nyt tosin arkisto meni kiinni melkein 7 viikoks [/quote:469c20436b]
Veskulle joo ehdoton
Miksi meni kiinni? Muistelin, että niillä olisi ollut näytöksiä heinäkuussa. Oon taas missannut kaikki oleellisimmat tiedotteet. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: [/quote:469c20436b]
Vissiin joku putkiremontti siinä rapussa
[quote:3faf1962b7="börjeslandet"][quote:3faf1962b7="hrmunoita"][quote:3faf1962b7="börjeslandet"]Eilen Melvillen Punainen ympyrä ja torstaina Jörkan Krapula
Nyt tosin arkisto meni kiinni melkein 7 viikoks [/quote:3faf1962b7]
Veskulle joo ehdoton
Miksi meni kiinni? Muistelin, että niillä olisi ollut näytöksiä heinäkuussa. Oon taas missannut kaikki oleellisimmat tiedotteet. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: [/quote:3faf1962b7]
Vissiin joku putkiremontti siinä rapussa [/quote:3faf1962b7]
Kai ne projektorit toimii ilman putkistoakin
Maamme-kirja on tärkeä. Äitivainaan veljeä eli enoa Jörkkä jututti Oulun kaduilla Perkeleeseensä: "No kun pitäs sinne etelään lähteä".
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.