You are not logged in.
Oli kyse trendibändistä tai ei, mulla levyhankinnat tuntuu aina venyvän vuoden-parin päähän julkaisusta. Poikkeuksena hankin uuden TV-Resistorin ihan tuoreeltaan, mutta toisaalta myös Fudge Tunnelin Complicated Futility of Ignorancen.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:6405788c4b="forssto"]Mä en silti tajua jengin hirveää kiirettä tsekata bändejä. Hyvä musiikki kestää kyllä aikaa ja jos joku juttu menee pilalle kun sitä ei tsekkaa "ajoissa", niin ei se kai ikinä sen arvoinen sitten ollutkaan. Siksi itse ainakin yritän pitää kuumissa uusissa bändeissä ainakin 2-3 vuoden karenssia. Välttyy pettymyksiltä. Ei tarvitse tsekkailla mitään helvetin Starsailoreita ja Museja.
Aivan!!! Veit sanat suustani!!! Ei tarvitse lukea typeriä musalehtiä, vaan luottaa siihen, että kyllä ne parhaat bändit hiffaa sitten, kun hype on mennyt ohi eikä enää ärsytä. En kuuntele juurikaan mitään uusinta uutta musaa. Ei tarvinnut tsekkailla joka helvetin electroclash-, garagerevival ja postpostpunkbändintekelettä eikä tarvitse nyt kuunnella Arctic Monkeysia eikä vittu Kaiser Chiefsiä.[/quote:6405788c4b]
Mutta onhan tuossa toinenkin puoli. Eikö siinä muka ole yhtään viehätystä kun löytää jonkun oikeasti uuden pändin jota diggailla ja olla siinä jutussa mukana alusta asti, niinku. Nähdä parhaassa tapauksessa keikallakin ja kaikkea. Ja sitten kolmannen levyn (tai vaihtoehtoisesti tokan demon) jälkeen haukkua kuinka ovat muuttuneet sell-outeiksi ja jättää.
Aika harvoin tuollaista kyllä tapahtuu ainakaan itselleni ainakaan isommassa mittakaavassa. Olen yhtä hidas kuin Moronica ja forssto, mutta en kyllä mitenkään tiedostaen. Tuon aina huomaa silloin kun yrittää väsäillä jotain vuosilistoja ja havahtuu siihen kuinka vähän samana vuonna julkaistua musaa onkaan kuunnellut.
Mutta onhan tuossa toinenkin puoli. Eikö siinä muka ole yhtään viehätystä kun löytää jonkun oikeasti uuden pändin jota diggailla ja olla siinä jutussa mukana alusta asti, niinku. Nähdä parhaassa tapauksessa keikallakin ja kaikkea. Ja sitten kolmannen levyn (tai vaihtoehtoisesti tokan demon) jälkeen haukkua kuinka ovat muuttuneet sell-outeiksi ja jättää.
Ei, siinä ei ole mitään viehätystä.
Okei, keikkatilanteet voivat olla nautinnollisempia ennenkuin bändi breikkaa tai muuttuu mulla tavalla yhteiseksi omaisuudeksi, mutta sen hinnan olen valmis maksamaan kernaasti.
Aika harvoin tuollaista kyllä tapahtuu ainakaan itselleni ainakaan isommassa mittakaavassa. Olen yhtä hidas kuin Moronica ja forssto, mutta en kyllä mitenkään tiedostaen. Tuon aina huomaa silloin kun yrittää väsäillä jotain vuosilistoja ja havahtuu siihen kuinka vähän samana vuonna julkaistua musaa onkaan kuunnellut.
Joo, sanavalintani oli siinä mielessä virheellinen, että "karenssi" viittaa vähän sellaiseen aktiiviseen välttämiseen. Mä tsekkaan jutut kun ne oikeasti kävelee vastaan, esimerkiksi jossain festareilla tai muuten, mutta en mistään hinnasta jaksa juoksennella jokaisen pikkubändin perässä vain siitä toivosta, että ne ovat muutakin kuin ylihypetettyä paskaa, ja voivat suoda minulle besserwisser-fiiliksen, kun hehkutan niitä joskus vuosien päästä myöhäisherännäisille.
Ei, mä uskon siihen, että hyvä musiikki on hyvää musiikkia myöhemminkin ja että paska ei kestä aikaa, joten aika mun mun liittolainen #1. Vaikka sitten olisinkin lesserwisser.
Tero saatana, s'olet gay!
Minä taas luen niitä musiikkilehtiä ihan vaan sen takia että löytäisin ne mahdollisesti mielenkiintoiset bändit että näkisin ne mahdollisesti keikalla ennenkuin ne hajoaa tai tekee kolme yhdentekevää combeck-levyä. En minä mitenkään tietoisesti yritä bongata jokaista tulevaa Oasista, mutta onhan se oikeasti mukavaa päästä näkemään joku uusi bändi livenä silloin kun ne oikeasti soittavat niitä parhaita biisejään. Kuitenkin suurin osa bändeistä kykenee tekemään vain pari hyvää levyä. Sehän kuitenkin menee niin että ekan levyn tekemiseen on ollut koko aiempi elämä aikaa... Vaikka on toki niitäkin, jotka jatkaa kaksikymmentä vuotta muuttumatta paskaksi, mutta aika harvassa sellaiset ovat.
Ja Muse oli minusta vitun kova livenä.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Sama.
"A repo man's always intense"
Mun mielestä Muse olis vitun kova hajonneena.
Every day, Rock'n'Roll is saving my Life
[quote:3683eee46b="Alxity"]Ja Muse oli minusta vitun kova livenä.
Mun mielestä Muse olis vitun kova hajonneena.[/quote:3683eee46b]
Älä nyt viitsi, mä en ole vielä nähnyt niitä livenä näinä parhaina päivinään.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Eikö siinä muka ole yhtään viehätystä kun löytää jonkun oikeasti uuden pändin jota diggailla ja olla siinä jutussa mukana alusta asti, niinku. Nähdä parhaassa tapauksessa keikallakin ja kaikkea. Ja sitten kolmannen levyn (tai vaihtoehtoisesti tokan demon) jälkeen haukkua kuinka ovat muuttuneet sell-outeiksi ja jättää.
Toki on viehätystä - mutta: korostaisin forsston jo mainitsemaa pointtia: ei jaksa innostua kaikesta uudesta ja tilata levyjä tai ravata keikoilla artistin uutuuden/trendikkyyden vuoksi. Enkä tässä nyt siis väitä, että te täällä olevat ihmiset olette sitä sakkia, jotka tätä harrastavat. Enkä koskaan haukku ketään selloutiksi, paskaksi kyllä.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
kaikki ekan demon jälkeen on sell-outtia.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
kaikki ekan demon jälkeen on sell-outtia.
Puhumattakaan ekoista treeninauhoista...
Every day, Rock'n'Roll is saving my Life
Mistä "trendi"bändeistä tässä nyt puhutaan? Koko keskustelu lähti Interpolista, eli puhutaanko tässä nyt suuren maailman kansikuvabändeistä? Ne juokseekin Suomessa keikoilla ihan jatkuvasti... Alkuaikoina Interpolin keikoillekin vielä mahtui (ja oli aito fiilis!), mutta pari viime Helsingin keikkaa on olleet täynnä epäaitoja faneja.
Vai jostain paikallisista ihmeistä? Niitä nyt näkee ihan milloin haluaa.
Mitä nämä bändit on, jotka on syytä nähdä heti alkutaipaleella ennen kuin meininki menee paskaksi?
En ymmärrä. Sitten ymmärrän jos asuu jossain maassa, missä kaulahuivia käytetään huvin vuoksi.
Täällä kaulahuivia käytetään lähinnä sattumanvaraiseen ohikulkijoiden kuristamiseen
Hei, joo - kyllähän niihin uusiinkin bändeihin välillä tulee tutustuttua, mutta nykyään yhä vähemmän kun kantapään kautta on oppinut jotta kovin usein kyllästyy äkkiä. Aika passiivista on tuo itselle uuden musiikin etsintä. Tutustumiseen johtavia impulsseja tulee otettua vastaan erinäisissä yhteyksissä visuaalisista ja auraalisista ärsykkeistä. Jossain vaiheessa kun on näitten ärsykkeiden luonne ja tiheys sitä luokkaa, että pitää paeta näitä ärsykkeitä ottamalla se väistävä kanta joko luo tai poispäin. Tahi sitten saadut impulssit ovat vain yksinkertaisesti niin houkuttavia.
Välillä näkee hienon levynkannen ja huomaa että levy on tehty jossain 1975-1985 välillä, silloin on pakko antaa levylle mahdollisuus levydivarin levysoittimessa ja sit se matkustaa kotiin jos ansaitsee pikatuomionsa perusteella. Sitten nää ystävät täällä päässä tuntuvat olevan aika paljon ajan trendeistä irti - valtavirran alla virtaa toki omat virtansa, mutta ne ovat yleensä ajasta enemmän irti - että ei noita oikein tule tarkasteltua. Pettymyksiltä on tultu vältyttyä, ja väitänpä että tutustuttua vieläpä enemmän hyvään musiikkiin, ja nähtyä parempia keikkojakin. Roskildekokemuksista ovat tasaisesti paskimpia olleet ne uudet tapaukset, joilla yhdessä & ihka oikeelle yleisölle soittamisessa on vielä hakemista. Enkä nyt tarkoita mitään "esiintymistä" tai muuta, vaan ihan sitä Musiikin Toteuttamista tai mitälie elämyksellistä paskaa.
impulsseja, ärsykkeitä, tiheyksiä visuaalista ja auraalista....varaukseton luonnontieteelliselle käsitteistölleni, mut perkele en jaksa editoida
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Mitä nämä bändit on, jotka on syytä nähdä heti alkutaipaleella ennen kuin meininki menee paskaksi?
en tiedä mutta kylläpä harmittaisi jos esim. en olis seurannut kahta suurinta suosikkiani (kempsut ja respat) ekoista seiskoista lähtien, joutuis muutamaakin levyä metsästään kalliiseen hintaan...
ja miettikää niitä raukkoja jotka ei olleet "legendaarisen" new young pony clubin ekalla suomen vierailulla, tapaus jota muistellaan vielä pitkään:
[quote:835f6be025]New Young Pony Clubin melodinen electrotanssipunk on villinnyt brittejä viime syksyn ajan ja nyt yhtye on valmis valloittamaan muunkin Euroopan. Sellaisia elektronisen musiikin legendoja kuin Greg Wilson (mm. Hacienda) tallissaan pitävä Tirk/Nuphonic-yhtiö otti asiakseen julkaista yhtyeen kaksi ensimmäistä singleä ja ne myytiinkiin ennätysajassa loppuun.
Bändiä on verrattu niinkin erilaisiin artisteihin kuin Blondie, Joy Division, Madonna, Stooges ja Gang Of Four. Arvostettu Playlouder- nettisivusto nosti esikois-singlet korkealle vuosiäänestyksessään, kansallinen radio XFm otti bändin soittolistalleen ja saarivaltakunnassa onkin jo meneillään NYPC-kuume, joka levinnee kulovalkean tavoin tälle vuodelle luvatun debyyttialbumin saapuessa kauppoihin.
Kuningasklubin esiintyminen on osa NYPC:in neljän keikan Skandinavian kiertuetta. Viisikon saapumista Helsinkiin voisi verrata The Strokesin esiintymiseen Tukholmassa ennen suurta läpimurtoaan.[/quote:835f6be025]
tai sitten ei...
spämmiksi meni tämäkin, mutta toisaalta olen kuullut tasan yhden interpol-biisin enkä siitäkään muista enää yhtään mitään...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
ja miettikää niitä raukkoja jotka ei olleet "legendaarisen" new young pony clubin ekalla suomen vierailulla, tapaus jota muistellaan vielä pitkään:
No tämä oli juuri yksi mitä mietin. Että tässä nyt varmaan olisi ollut ainutlaatuinen mahdollisuus nähdä tulevaisuuden indietykki orastavan uran alkutaipaleella ("olla mukana alusta asti") ja vielä sopuhintaan.
näistä "pitää nähä ennenku niistä tulee kuuluja" tulee mieleen tossa loistavassa Bill Drummond <-> Pete Doherty -pilassa
http://www.dogsy.com/fm/viewtopic.php?p … 08ed150bf8
joka toki kuulostaa pelottavan todelliselta monilta osin. Juuri tämä uutta musiikkia kuopivien journalistien kohubändikaivuutyöt ovat todella mätiä, välillä vetävät bändiltäkin housut jalasta siinä samalla. Mikäs se yks äsken hajonnut uus komeetta oli jota nää NMEt nostivat jalustalle kilpaa? Hajotessaan mainitsivat että ei vittu kiinnosta enää tällanen huhumyllymeininki, me ku aateltiin tehä lähinnä rokkiva...
Tuossa Drummond Doherty episodissahan väitetään muunmuassa että Drummondin koneisto vuosi julkisuuteen tietoja Libertinesin tolkuttoman kovista keikoista, joita ei koskaan edes tapahtunut, ja lehdet olivat sitten täynnä keikka-arvosteluja näistä. Enpä ihmettelisi, vaikka tällaista tapahtuisikin. Olisihan se aikamoinen etulyöntiaseman menetys jollekin NMElle jäädä paitsioon Spektaakkeleista
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
No ehkå tuo livenä näkeminen olisi vaan aika iso bonus. Mutta siis lähinnä sellainen että ostaa pändin levyjä alusta lähtien, siinä on aina jotain jännää viehätystä. Johtunee siitä että itse ainakin harvoin tulee tuollaista tehtyä. Siinä on kai sitä löytämisen iloa!
meinasin ruveta keräileen pet shop boysia alusta kun ne oli tehny vasta opportunities ja west end girls sinkut, mut sit ne julkas sen huonon singlen (love comes quickly) joten päätin et antaa olla... ainakin tuli isot säästöt ja nyt omistan vaan yhden sinkun ja hittikokiksen.
[quote:96ecb2c098="noiseidea"]Alkuaikoina Interpolin keikoillekin vielä mahtui (ja oli aito fiilis!), mutta pari viime Helsingin keikkaa on olleet täynnä epäaitoja faneja.
[/quote:96ecb2c098]
Onko tämä nyt joku vitsi jota en kohmeessa tajua vai onko Interpol muka käynyt useastikin Suomessa niin etten ole siitä tiennyt? Tää on varmaan joku vitsi ja huomenna oon nolona joo. Miksi postailen.
[quote:8c3ceff58f="kri"][quote:8c3ceff58f="noiseidea"]Alkuaikoina Interpolin keikoillekin vielä mahtui (ja oli aito fiilis!), mutta pari viime Helsingin keikkaa on olleet täynnä epäaitoja faneja.
[/quote:8c3ceff58f]
Onko tämä nyt joku vitsi jota en kohmeessa tajua vai onko Interpol muka käynyt useastikin Suomessa niin etten ole siitä tiennyt? Tää on varmaan joku vitsi ja huomenna oon nolona joo. Miksi postailen.[/quote:8c3ceff58f]
Luepa tuota keskustelua vähän taaksepäin niin tiedät mistä on kyse.
Vielä muuten sellainen pointti, että ainakin minua harmittaa kovasti jos vaikka Roskildessa sattuisin missaamaan jonkun bändin, josta en vielä tiedä ja sitten ne menis ja hajoais ilman että ehtisin livenä näkemään ja sitten myöhemmin innostuisin musiikista. Eli mieluummin innostun jostain bändistä ennen keikkaa sen verran, että osaan keikalle mennä kun harmittelen myöhemmin että olishan ne siellä ollu, mutta en vaan jaksanu paikalle. Eli Roskilde toimii minulla sellaisena kannustimena tutustua uuteen musiikkiin (esim. Animal Collectiveen) että tietää kannattaako mennä keikalle vai katsoako jotain muuta.
EDIT: niin ja festareille menen siksi, että niissä on hemmetin hauskaa ja eihän tässä mistän sellaisesta otsahiessapakkonähdäkaikki-touhusta ole kyse vaan harrastus tämä on.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
EDIT: niin ja festareille menen siksi, että niissä on hemmetin hauskaa ja eihän tässä mistän sellaisesta otsahiessapakkonähdäkaikki-touhusta ole kyse vaan harrastus tämä on.
Pyh. Festareilla PITÄÄ harrastaa suoritusfestarointia.
nimim. "viime Roskilden tsekattujen artistien saldo = 43"
nimim. "viime Roskilden tsekattujen artistien saldo = 43"
Mulla oli oikeasti sellainen systeemi, että jos katsoi tarpeeksi pitkään (olisikohan minimi ollut jotain vartin tms.) ja kiinnostuneena (ei riittänyt, että söi eväitä teltan laitamilla, vaan piti oikeasti katsoa ja seurata) jonkun bändin keikkaa niin siitä sai pallon sen bändin kohdalle festarikirjaseen. Sitten festareiden jälkeen laskettiin pallot.
Vielä muuten sellainen pointti, että ainakin minua harmittaa kovasti jos vaikka Roskildessa sattuisin missaamaan jonkun bändin, josta en vielä tiedä ja sitten ne menis ja hajoais ilman että ehtisin livenä näkemään ja sitten myöhemmin innostuisin musiikista. Eli mieluummin innostun jostain bändistä ennen keikkaa sen verran, että osaan keikalle mennä kun harmittelen myöhemmin että olishan ne siellä ollu, mutta en vaan jaksanu paikalle. Eli Roskilde toimii minulla sellaisena kannustimena tutustua uuteen musiikkiin (esim. Animal Collectiveen) että tietää kannattaako mennä keikalle vai katsoako jotain muuta.
No just näin mäkin tutustuin Interpoliin, festarivalmistautumisena.
ATP:ssa oli Dead Meadow, en tuntenut, en nähnyt, vituttaahan tuo.
Hmmph, otti näköjään oikein kunnolla aikansa, enne ku näihin miellyin. Keikkakin tuli nähtyä Roskildessa '05: "ihan jees", muttei säväyttänyt isommin. Turhan cooleja olivatten myös. Mutta nyt kuitenkin tuntuu toimivan. Sellasta laiskaa tai uneliasta iltayön musaa ikävään, jotain tällasta on tullu kaipailtuakin. Vahinkokuuntelemisille varaukseton:
Vaikka homman nimihän olisi tietenkin pyrkiä kumoamaan ikävöinti ikävöintinä, ei niinkään tehdä siitä mieluisampaa. Doh.
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
hah, interpolin on pakko toimia "pakollisena Toisenani" kun musiikista on kyse. jatkosyötöllä tulee kuunneltua.
eräässä mielessä se on melko kummaa. sillä en edes osaa ilmaista tarpeeksi vahvasti inhoani pikkukivasti "särkynyttä", ah niin tunteellista ja dramaattista, lopputtoman "sallivasti" subjektiivista ja täten jotakuinkin konservatiivista ("no ei millekään mitään maha, ihan sama..") indie-estetiikkaa kohtaan. tähän sit vielä tiettyä lifestyle-kamaa, jonka näihin jotenkin yhdistän, päälle ni vot...
en oikeastaan keksi tätä kaikkea paremmin ruumiillistavaa bändiä kuin interpol. ajattelen yhä noin. mutta jos niitä on, valistakaa minua! silti näitten kuunteleminen tuottaa melko suurta nautintoa. toki se johtuu pääosin hyvistä biiseistä, mutta toisinaan niittenkään avulla ei pääse em. muurin läpi jos muutoin ko. kuoppaan pudotaan.
interpol: :pintti:
Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.
[quote:d00b2d130a]INTERPOL
Our Love To Admire
07.10.07
Track Listing:
1. Pioneer to The Falls
2. No I in Threesome
3. The Scale
4. The Heinrich Maneuver
5. Mammoth
6. Pace is the Trick
7. All Fired Up
8. Rest My Chemistry
9. Who Do You Think
10. Wrecking Ball
11. The Lighthouse[/quote:d00b2d130a]
Siis 10. heinäkuuta. Jännää. Vieläköhän ne osaa?
[quote:80c2852b58="lintumies"][quote:80c2852b58]INTERPOL
Our Love To Admire
07.10.07
Track Listing:
1. Pioneer to The Falls
2. No I in Threesome
3. The Scale
4. The Heinrich Maneuver
5. Mammoth
6. Pace is the Trick
7. All Fired Up
8. Rest My Chemistry
9. Who Do You Think
10. Wrecking Ball
11. The Lighthouse[/quote:80c2852b58]
Siis 10. heinäkuuta. Jännää. Vieläköhän ne osaa?[/quote:80c2852b58]
Kappas. Enpä edes osannut odotella, vaiks Anticsista alkaa olemaan jo aika roimasti vissiin aikaa.
Noh, sellainen minikiima kai tuostakin sitten pääsee syntymään. Vaikka Anticsiinkin on jo aika kyllästynyt, niin on se silti monin paikoin aikas tiukka pläddy.
Joo, vaihdoin Leevit hetkeksi Anticsiin ja ei kyl jotenkin nyt yhtään osaa koskettaa tämä. Ehkä pääsin henkisesti niin vahvasti Pielisenjärven rannalle Leevien myötä, ettei New Yorkin näkemys Manchesterista ole just nyt saavutettavissa.
Vaikea sanoa, mitä odotan uudelta levyltä. Anticsia ei ole tullut kuunneltua pitkään aikaan (vaikka se muistaakseni eri hyvä onkin), mutta debyytti jaksaa pysyä soittolistalla aina vaan (jos ja kun soittolistalla tarkoitetaan siis sitä, että levy soi vähintään muutaman kerran vuodessa).
[quote:9307210ad2="forssto"]Kappas. Enpä edes osannut odotella, vaiks Anticsista alkaa olemaan jo aika roimasti vissiin aikaa.
Noh, sellainen minikiima kai tuostakin sitten pääsee syntymään. Vaikka Anticsiinkin on jo aika kyllästynyt, niin on se silti monin paikoin aikas tiukka pläddy.[/quote:9307210ad2]
smaa