You are not logged in.
Kyllä isä osaa 3.5/5
Eipä ollu hahmot muuttuneet mihinkään paitsi Jussi. Lindholm veti ihan kuin ennen vanhaan.
Wag The Dog
Pitkästä aikaa. Terapeuttista.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
MadS
Ranskalainen nuorten tekijöiden yhden oton kauhuleffa on paikoin niin pirunmoisen kunnianhimoista ja kovaa ajoa, että verinen käsi hakeutuu väkisin lippaan. Välttämätöntä katsottavaa genren ystäville ja miksei muillekin. Leffan avaus on cineman mukaansatempaavuutta parhaimmillaan ****
My Favourite Cake
Pahus miten kova täysosuma tämäkin, kaksi yksinäistä vanhusta kohtaavat toisensa ja tekevät yhdessä sen minkä ultrakonservatiivisessa Iranin siveyspoliisivaltiossa vain voi tehdä: pistävät salaa tanssiksi ****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
The Conversation
Saatanan kova elokuva. Ihanaa paranoiaa ja yksinäisyyttä. ****½
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Ed Wood
Ihana elokuva *****
My Favourite Cake
Pahus miten kova täysosuma tämäkin, kaksi yksinäistä vanhusta kohtaavat toisensa ja tekevät yhdessä sen minkä ultrakonservatiivisessa Iranin siveyspoliisivaltiossa vain voi tehdä: pistävät salaa tanssiksi ****
Tää oli kyl hyvä. Vahva suositus.
Gremlins 2, ei tää nyt ihan niin hyvä ollut kuin joskus 30+ vuotta sitten
ihana elokuva
Prakk wrote:Gremlins 2, ei tää nyt ihan niin hyvä ollut kuin joskus 30+ vuotta sitten
ihana elokuva
Parempi kuin ykkönen?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
barton_funk wrote:Prakk wrote:Gremlins 2, ei tää nyt ihan niin hyvä ollut kuin joskus 30+ vuotta sitten
ihana elokuva
Parempi kuin ykkönen?
Ehdottomasti
Conclave
Konklaavi oli hyvin viihdyttävä ja esteettinen elokuva.
Uncut Gems, periaatteessa kai ihan hyvä leffa, ja Sandlerilta hieno roolisuoritus. Vituttaa vaan katsoa tällaisia leffoja joissa kaikki hahmot on enemmän tai vähemmän epäsympaattisia kusipäitä.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Tangerine
Sean Bakerin vuoden 2015 leffaa ei voi kuin suositella. LA:n katuprostituution ainutlaatuisen inhimillinen kuvaus yhdistettynä nostattavaan bassomusiikkin tekee tästä räiskyvästä sekametelisopasta kaikkien aikojen jouluelokuvan *****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Red Rocket
Eräs henkilö taitaapi olla tämän hetken leffantekijöistä kovin. Saatatte tietää. Hän on Bakerin Sean. Tämä tuli katsottua nyt ekaa kertaa ja mitäpä muuta voin antaa kuin viisi tähtelöistä *****
The Florida Project
Laita iso kattilallinen vettä kiehumaan. Säädä lämpötila niin kuumalle kuin hellasta lähtee. Kun vesi kiehuu, lisää kourallinen suolaa ja mausteita. Anna kiehua kannen alla puolitoista tuntia. Mitä muuta sä haluat tietää, Sean Baker, Willem Dafoe ja nippu hämmästyttävän roolisuorituksen tekeviä penskoja näyttävät, mitä on elämä Disneyworldin naapurissa *****
Here
Cgi vähän vaikeaa, mutta silti
Nosferatu
Loppua kohti paranee. Kivaa että tällaistakin Eggers tekee, mutta joo. Ilmeisesti oli unelma tämä. Silti kyllä aivan viihdyin.
Spede 3/5
Veskun esittäjä oli vakuuttava. Draaman kaari oli aika lattea ja elokuva tuntui loppuvan kesken.
Spede 3/5
Veskun esittäjä oli vakuuttava. Draaman kaari oli aika lattea ja elokuva tuntui loppuvan kesken.
Mikäs Vääpeli Körmyjen tilanne?
Wild At Heart
Piti ottaa katseluun ainoa Lynchin leffa, jota en ollut vielä nähnyt. Valmistui ysärin taitteessa, Lynch-huuma oli kovimmillaan, Kultaista palmua kaatui niskaan buuausten kera. Fiilis katsomisen jälkeen
Wikipediassa oli just oikeat sanat tästä leffasta:
In his review for the Chicago Sun-Times, Roger Ebert wrote that Lynch 'is a good director, yes. If he ever goes ahead and makes a film about what's really on his mind, instead of hiding behind sophomoric humor and the cop-out of 'parody', he may realize the early promise of his Eraserhead. But he likes the box office prizes that go along with his pop satires, so he makes dishonest movies like this one.'
In his review for Sight & Sound magazine, Jonathan Rosenbaum wrote, 'Perhaps the major problem is that despite Cage and Dern's best efforts, Lynch is ultimately interested only in iconography, not characters at all. When it comes to images of evil, corruption, derangement, raw passion and mutilation (roughly in that order), Wild at Heart is a veritable cornucopia.'
**
Kuhan jaksan teen kilpailevan WIld at Heart arvioni. Vähiten katsomiani lyncheja ja oma muistikuva on siinä ***½ paikkeilla, mutta kassotaan kun ehitään.