You are not logged in.
. Onko Naisen logiikka NIIN paska että eivät kehdanneet edes boksille laittaa?
on
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
muumipoimuri wrote:. Onko Naisen logiikka NIIN paska että eivät kehdanneet edes boksille laittaa?
on
huonoudessaan kyllä hauskempi kuin moni speden muu tuotos
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
THE LIFE AND DEATHS OF CHRISTOPHER LEE **** (leffateatterissa)
Escape From New York **** (kotona)
Kiva leffapäivä!
Beetlejuice Beetlejuice
Hieman sekava ja ois voinut ehkä ottaa enemmän vielä irtiottoa ekasta, mutta hauska leffa ja tuntui että oli ollut myös hauskaa tehdessä.
***½
Areenasta katsottavissa oleva elokuva kaupparatsusta, joka lähtee mukaan saarnaamaan kiertävän evankelisen seurueen kanssa. Burt Lancaster tykittelee saarnauskohtauksissa, jotka ovatkin elokuvan parasta antia. Karismaattinen kristillisyys on vaan saanut yhä suuremman vaikutuksen yhdysvaltain yhteiskunnallisessa elämässä, ja vaikka elokuvan suomenkielinen nimi on mitä on, antaa se myös ihan hyvän kuvan siitä mikä tällaisessa toiminnassa on myös vetoavaa.
Megalopolis
En pitänyt.
Evil Does Not Exist ****
Tää oli kyllä erinomainen. Tykkäsin jopa hitusen enemmän kuin edellisestä Drive My Carista ****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
jookcha wrote:Evil Does Not Exist ****
Tää oli kyllä erinomainen. Tykkäsin jopa hitusen enemmän kuin edellisestä Drive My Carista ****
Hyvä elokuva kyllä. Saattaa päätyä henk. koht. parhaat talvielokuvat -listalleni.
Silti melkein kaksi viikkoa asiaa mietittyäni alkoi tuo neljä tähteä tuntua vähän ylilyönniltä. Tehty mikä tehty. Forkalle kun on kerran tähditetty niin sillä mennään. Jos saisin elää elämäni uudestaan niin antaisin kolme puol.
Last edited by jookcha (08.10.2024 17:02)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Lee (2023)
Varsin tavanomainen elämäkertaelokuva epätavanomaisesta ihmisestä. Ihan ok.
Tuli mieleen että miksi Lee Miller trendaa nyt niin kovasti kun Civil Warissakin oli se Lee -niminen sotavalokuvaaja. En tiedä lasketaanko tämä vielä trendaamiseksi.
Last edited by jookcha (10.10.2024 09:44)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
^ sama, kävin pitkästä aikaa ihan leffateatterissa ja (ehkä) ekaa kertaa Kino Tapiolassa. Tuonnehan vois mennä toistekin ja ottaa vähe Leffasta ja Kate Winsletista tykkäsin. Pitää lukea toi elämäkertakirja myös.
The Apprentice
Varmasti draaman takia kärjistettyä näkemystä Trumpin takavuosien touhuista, mutta toimivaa elokuvaa ja possuhan se on.
Ohjus 3/5. Suomilainen musta komedia. Ei ihastuta/vihastuta. Vanhoja näyttelijälegendoja liikkeellä sivurooleissa. Lehtisen Kaitsu vilahtaa valkokankaalla pitkästä aikaa. Vähän sekavasti toteutettu. Liian pitkä.
Alien: Romulus
Ripleyn lokoisat eläkepäivät floridalaisessa huoneistohotellissa keskeytyvät, kun ovikelloa soittaa yllättäen Alien jonka selän takana piilottelee kukkakimppu eiq uusi sukupolvi nuorisolaisia törmää tähän ultimaattiseen pahaan ja täydelliseen elämänmuotoon leffasarjan uudelleenlämmittelyssä, jossa hienoin yksityiskohta on se, että musiikki on aitoa kultakauden leffaklasaria eikä mitään tasapaksua zimmer-synaa. Myös likaiset ja törkyiset raketinrämät, ikiwanhat atk-laitteet ja tekoälyasioilla päivitetyt botit ovat mainiota kamaa. Aivan oivalliselle leffalle voinee antaa kovana alien-fanina varovaiset ***
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Wild Robot
Perhana täytyy nostaa hattua, että perinteinen animaatiofilmien asetelma "eläimet harmoniassa luonnon kanssa, paha ihminen tulee ja tuhoaa käyttäen teknologiaa" oli heitetty mäkeen ja sen sijaan kiinnostavasti tehty robottihahmo alkoi oppia inhimillisyyttä ja jakaa oppejaan myös muille. Olihan tässä sitä pakollista ison animaatioleffan siirappiakin, mutta ei liikaa, ja Pixarin Wall-e:tä vietiin maaotteluhengessä kuin litran mittalaitetta ***
The Substance
Kovaa tykitystä, ehkä vähän liikaakin. Olisin viihtynyt vähän paremmin jos leffa ois kestäny vähän vähemmän aikaan, mutta se ehkä ei ollut se pointti. Jännää kuvaa, en tajua enää nykyisiä kameroita.
Mielensäpahoittajan rakkaustarina
Olipahan iso positiivinen ylläri. Ihana elokuva!
Big Heat
Tätä leffaa on pitkään pitänyt katsoa, ja nyt sekin tuli katsottua, Ottaen huomioon Fritz Langnin ja leffan maineen, oli yllättävänkin tavanomainen film noir. Mutta rullasi kuin juna ja siksipä ****.
Mies vailla menneisyyttä
Te tiedätte mikä on elokuvan arvosana.
Frantic (1988)
Harrison Fordin esittämän lääkärin vaimo on kateissa Pariisissa. Yhteistyö poliisien kanssa ei oikein lähde rullaamaan ja asteittain sekaannutaan yhä hämärämpiin alamaailman kuvioihin. Todella mainio pläjäys ja turhan aliarvostettu leffa Polanskin tuotannossa.
Weird: The Al Yankovic Story
Aivan kelpo tykittelyä, muotona todella paljon velkaa Walk Hardille ja siksikään ei tunnu niin järkyttävän tuoreelta. Mutta kiva että tällaistäkin tehdään. Madonna huumekartellin johtajan huvitti.
Luottomies 4/5. Ei ole turhaan kehuja kerännyt.
Katsoin lounastauolla Kuolleet lehdet puoleen väliin. En ole pitkään aikaan katsonut mitään Aki Kaurismäen elokuvia (Le Havre kai edellinen ja se oli ihan pl), mutta ajattelin nyt kokeilla kun tuo foorumillakin kohuttu leffa ilmestyi Areenaan. Vaikea käsittää mitä ihmiset saa irti tuosta töksäyttelevästä dialogista ja 80-luvun rekvisiitasta. Tulee lähinnä joku ylipitkä huono sketsi mieleen. Harkitsen vielä katsonko loppuun huomisella lounastauolla.
Katsoin loppuun. 2/5. Toinen tähti koiran ansiosta.
Anora
Bakerin Seanilla on taito pistää sopivassa kohdassa meininki niin riehakkaaksi ja volat mankasta niin kovalle, että katsoja ei enää pysty sanomaan vastaan siihen tosiasiaan että elämä on pelkkää juhlaa ja elokuva taiteen muodoista se kaikkein suurin. Jos vertaa monumentaaliseen Florida Projectiin, Anoralle ei pienen ylimääräisen höpsöyden takia ihan pysty viittä tähteä antamaan, mutta olkoon nyt väkivahvat ****
The Substance
Lyhytelokuvan verran ideaa venytetty ja vanutettu aaaivan liian pitkälle kolmannelle tunnille. Tämän klassikkosadun olisi voinut kertoa seitsemässä minuutissa **
Megalopolis
Hämmentävä elokuva. Ei voi moittia suuruudenhulluuden puutetta. Ei voi moittia näyttelijäsuorituksia, tietysti Adam Driveria etunenässä. Ei voi moittia visuaalista kimmellystä tai cineman juurille kumartamista. Pöhköä käsikirjoittamista olisi syytä moittia ***
Sairaan kaunis maailma
Edellisestä katselusta oli kerennyt vierähtää varmaan ainakin 25 vuotta. Muistin silti jokaisen repliikin ulkoa. Ok, aika iso prosentti niistä on vittua mutta so not. Hyvä leffa. Say no to drugs
Sairaan kaunis maailma oli ensimmäinen suomalainen elokuva, jolle tehtiin oma internet-kotisivu.
Sairaan kaunis maailma oli ensimmäinen suomalainen elokuva, jolle tehtiin oma internet-kotisivu.
Smile 2
Jatko-osa mainiolle kauhupläjäykselle, jonka kirjoittaja ja ohjaaja Parker Finn on selvä genren uusi lahjakkuus. Täytyy sellainen asia todeta, että tämä normaalia tasokkaampi kauhuelokuva ei suoranaisesti inspiroinut minua kirjoittamaan. Inspiraationi lähde on elokuvan pääosan esittäjä. Oletteko koskaan kokeneet vahvaa tunnetta, että tuon henkilön pitäisi olla superstara? Tällainen tunne voi iskeä kerran viiteen, kenties kerran kymmeneen vuoteen. Jos olen koskaan aiemmin havainnut supertähtiauraa ennen kuin henkilö on supertähti, se hetki on nyt. Pääosaa esittävä, liki tuntemattomuudesta ponnistava Naomi Scott on todella valovoimainen ja taitava näyttelijä, joka nostaa keskinkertaisen kauhuelokuvan päähahmon aivan uudelle tasolle. Toivottavasti kuulemme hänestä vielä lisää ***