You are not logged in.
Onko kirjassa juttuja Maon tuesta kolonialismistaan vapautuville afrikan maille? En tiedä asiasta oikeasti kauhean paljoa, mutta ymmärtääkseni tää on yksi syy miksi kiinaa fanitetaan osassa afrikkaa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Foorumilla huuhaa ukoksi parjatun Carl Gustav Jungin elämäkerta.
Laatu wrote:Harry Salmenniemi: Varjotajunta
Harry Salmenniemi: SydänhämäräTrilogian ekassa osassa matkustetaan junalla. Tokassa lapsi on sairaana. On kaikki kovin vaikeaa. Ja vaikeus vain jatkuu ja jatkuu. Hyvää kirjallisuutta. Kolmatta osaa odotellessa. Tässähän meillä on oma keski-suomen knausgård.
Sydänhämärä tuli luettua. Todella kova. Tuotantonsa taso oli jo ennestään korkea mutta tuo taitaa olla Salmenniemen paras teos.
Varjotajunta luettu, piti lukea kahteen kertaan kun oli niin hyvä. En tiedä onko tämä parempi kuin Sydänhämärä. Kuten kirjassakin todetaan, mitä väliä sillä onko joku kirja parempi kuin joku toinen.
Kaikki on väsyttävää, mahdotonta, ylitsepääsemätöntä. Ihmiset ovat naurettavia ja uuvuttavia. Kokemukset ovat rasittavia.
Aivan mahtavaa kirjallisuutta.
Last edited by jookcha (21.05.2024 13:50)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
En ole mikään kovin kova Elton John fani, mutta kuuntelin Bernie Taupinia Maronissa aikonaan ja kuulosti kiinnostavalta jutut. Tarvitsin jotain helppoa luettavaa tähän hektiseen internetaikaan, ja varasin tän kirjastosta. Kyllä tää on aivan viihdyttävää lukemistoa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Viime aikoina on kiinnostanut yrittää ymmärtää paremmin kummallista rajanaapuriamme. Näistä on ollut iso apu:
Sheila Fitzpatrick: Shortest History of the Soviet Union. Perhana se oli Stalin, joka tasa-arvon nimissä komensi ensimmäisenä naiset liukuhihnan ääreen 30-luvulla. Ja neukut tosiaan aivan käsittämättömällä tavalla ottivat jenkit lähestulkoon kiinni teknologisessa kehityksessä Sputnikin aikaan 50-luvulla.
Ilkka Karisto: Vankina Venäjällä. Poikkeuksellisen kiinnostava kuvaus Venäjän tämän hetken vankiloiden karuakin karummasta meiningistä. Lusimaan joutunut suomalaistyyppi oli tarkkanäköinen havainnoitsija ja Karisto on erinomainen kirjoittaja.
Janne Saarikivi: Jonain päivänä Putinia ei ole. Kaksi loistavasti kirjoitettua esseetä, toinen ennen Ukrainan sotaa, toinen sen alkamisen jälkeen. Saarikivi on saanut veli venäläisten kanssa ryypiskellä ja sekoilla sydämensä kyllyydestä, koska venäläiseen kohtalonuskoon ei kuulu turha moralisointi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
^ toi vankina Venäjällä oli khyl mielenkiintoinen
Itseäni kiinnostaa erityisesti fillarimatkailukirjat tällä hetkellä.
Tällä hetkellä menossa tämä kertomus 70-luvun lopulta.
Ja sitä ennen tämä tuoreempi tarina:
Ja seuraavaksi varmaan Matti Rämön Polkupyörällä Himalajalle.
Cormac McCarthy : All the Pretty Horses
Edelllisestä lukukerrasta varmaan 15 vuotta. Piti lukea tämä jo viime vuonna, kun kirjailija vaihtoi hiippakuntaa mutta enpä saanut aikaiseksi. Ajattelin nyt kesälukemisena sitten ottaa uusinnan koko Border-trilogiasta.
Sellainen tuli mieleen että onko tämä kaikkien aikojen kahvitteluromaaneja? Sumppia ryystetään aivan jatkuvasti
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
David Robertson: Kirjeitä tohtori Dawkinsille - ateistiset myytit uhattuina
Aloin nyt lukemaan Liimatan Mansea, varmaan tulee luettua hieman nopeammin kuin Liukkonen...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Linkolan perintö: Esseitä puolesta ja vastaan.
Matti Virtasen essee kahmaisee tästä koko kirjan ensimmäisen puoliskon. Onko se essee jos se on 150 sivua?
Linkolan perintö: Esseitä puolesta ja vastaan.
Matti Virtasen essee kahmaisee tästä koko kirjan ensimmäisen puoliskon. Onko se essee jos se on 150 sivua?
Mielenkiintoinen kirja. Painottuu olemaan selvästi enempi vastaan kuin puolesta, kuten syytä onkin. 90% kirjasta on Matti Virtasen ja Jussi K. Niemelän tekstiä, jotka molemmat on jyrkästi vastaan. On kyllä paljon palstatilaa Linkolalle annettu mediassa ja vähäisellä päässyt ottaen huomioon juttujen radikaalin sisällön. Ehkä ihmiset piti häntä Pekka Siitoin tyyisenä sketsihahmona. Ihmisiä kiinnostaa erikoisihmiset ja heidän erikoismielipiteet. Itekin harrastan niitä paljon. Ei kyllä tänä päivänä sais Linkola medianäkyvyyttä muualla kuin vaihtoehtomediassa.
Luin Zeke Faux: Number Go Up: Inside Crypto's Wild Rise and Staggering Fall
Suosittelen jos kiinnostaa ponzihuijaukset ja krypto-brot ja kaikki se härski sekoilu mikä kryptovaluuttoihin liittyy - ja miten ahneuksissaan ihmiset ovat valmiita uskomaan vaikka siihen että apina-jpg:t ovat hyvä sijoituskohde
Bart D. Ehrman: Armageddon: What the Bible Really Says about the End.
Jon Fossen Septologyn sain vihdoinkin luettua loppuun. 800 sivua ja periaatteessa yhtä lausetta pötköön. Puoli vuotta meni tähän savottaan. Aika hyvä!
Nyt tarttee jotain vähän kevyempää niin otin Tapani Kinnusen "suomi-sixpackin" lukuun.
Steven Saylor: Egyptiläinen vieras
Steven Saylor on yksi turvasatamistani. Kivan uskottavasti historiallista dekkari Rooman tasvallan loppuopuolelta. Jos tällläisestä tykkää, niin siitä tykkää.
Luin juuri Katja Hoyer: Muurin takana - Itä-Saksan historia 1949–1990
Suosittelen vahvasti. Jos haluaa ymmärtää saksan nykyistä sekoilua, pitää myös ymmärtää vähän Itä-Saksaa. Kirja on kirjoitettu varsin vetävästi ja sisältää haastatteluihin perustuvaa henk. koht. muistelua, mutta on myös aika pitkä, itellä meni se muutama viikko aktiivista lukuaikaa että sai kahlattua läpi.