You are not logged in.
Radiopuhelimet on perustettu 1980-luvun puolivälissä Oulussa. Aggressiivis-rytmillistä rock-yhtyettä on tulkinnasta riippuen pidetty joko Suomen kaikkien aikojen parhaana bändinä (Soundi), maailman parhaana bändinä (Rumba) tai vähintäänkin paiskattu viiden tähden arvioilla (HS). Yleisesti allekirjoitettu konsensus on, että kaikki edellä mainittu pitää paikkaansa vielä tänäkin päivänä, 15 albumin ja satojen keikkojen jälkeen. Ja sitä 16. albumia juhlistetaan nyt G Livelabissa: Radiopuhelimet-niminen levy julkaistaan syyskuussa If Societyn kautta.
PERJANTAINA 29. SYYSKUUTA 2023 KLO 19.00 – 21.00
Tapahtuma, jonka järjestävät Sellosali ja RADIOPUHELIMET
Sellosali
Kotimaisen rockin notkein jäärä, vuonna 1986 perustettu Radiopuhelimet juhlistaa uutta, järjestyksessä 16. albumiaan syksyisillä julkaisukeikoilla.
Mielikuvituksellisen ”Radiopuhelimet”-nimen saanut levy ilmestyy syyskuussa 2023 If Societyn kustantamana ja sisältää 11 kappaletta. Vanhinta materiaalia edustaa ”Mielenilmaus aamuyöllä”, vuoden 2005 Tommi-näytelmästä peräisin oleva haikea tango, joka pohtii: ”Olenko paskiainen vai kusipää?” Muut biisit ovat uusinta tuotantoa ja hyödyntävät bändin rytmimusiikillisia vaikutteita entistä vapaamuotoisemmin ja värikkäämmin. Levyllä kuullaan muun muassa Joy Divisionin ja noiserockin ristisiitosta, Scandinavian action progea sekä vanhaa kunnon neofunkia. Tervetuloa viihtymään ja kiihtymään Radiopuhelimien omituisten rytmien tahdissa.
Kesto noin 2 h, sis. väliajan
Liput 25 € + tilausmaksu (alk. 1,50 €)
Kaikukortti-tapahtuma
Missä viipyy foorumin radiopuhelinmaanikon sideways keikka analyysi
Jaa-a, itsehän en siellä ollut, näin vain jotain klippejä somessa, soittivat mm. Iltatunnelmia
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Miten niin et ollut ?
Miten niin et ollut ?
en ollut festareilla kun myin lippuni koska panda bear & sonic boom peruutti ja piti mennä mökille istuttamaan sipuleita
Maailman paras yhtye tulee Suomesta – tältä näyttää sen uusi video
itsekin taidan vilahtaa videossa, johon kerätty fanien ottamia kuvia
tulevan levyn biisilista:
1. Kylmää hikeä
2. Jumalan nimeen
3. Muserrus
4. Maisema
5. Syvä uni
6. Aatteiden hautajaiset
7. “Ikä on numero”
8. Kirkonmäellä
9. Kirjeitä keskiluokasta
10. Mielenilmaus aamuyöllä
11. Omistettu
Katsoin 'puhelimien instasta clippejä keikasta, näköjään aika sateinen keli, täällä mökillä ei vieläkään sada mutta kuulemma Porvoossa jo. Pitäis varmaan ostaa lippu sinne levyjulkkarikeikalle niin tulis ehkä mentyäkin
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
jarno mällisen haastattelu eiliseltä ja pari uutta biisiäkin kuullaan: https://www.mixcloud.com/KROFM/rotosher … puhelimet/
mielenkiintoinen juttu albumeilta ylijääneistä biiseistä, maalla-levyltä jäi vainottu (sittemmin julkaistu parilla kokoelmalla, mm. hahmotushäiriö), oulu-levyltä jäi myrskyn silmässä, joka sittemmin kokoelmajulkaisun ohella lisättiin levyn vinyylipainokselle, mutta avaruus-levyltä yli jäänyt syksyä ilmassa on ilmeisesti edelleen julkaisematta, ehkä tulevalle uusintajulkaisulle sitten?
Radiopuhelimet louhii keinuvalla lanteella – arviossa uusi Radiopuhelimet-albumi
Taattua laatua ja mukaansatempaavuutta – arviossa Radiopuhelimet : Radiopuhelimet
desibeli: https://www.desibeli.net/arvostelu/9054
kaikki antaa neljää tähteä, noisen arvostelija sanoo että on:
biisiensä puolesta monipuolisempi ja mukaansatempaavampi, jossakin määrin myös laadukkaampi kuin yhtyeen pari viimeisintä kiekkoa
mikä kuulostaa aika jännältä, kun miettii että se edellinen oli täysin suvereeni viiden (suorastaan kuuden) tähden nappisuoritus ja ehkä musiikillisesti monipuolisin 'puhelinkiekko ikinä, mutta kuunnellaan kuha keretään, duunin jälkeen käyn hakemassa vinyylin ja cd:n.
HUUUUUUUUUUUhhuuh mitä lunastusta.
Se ennakkoon julkaistu biisi oli kyllä aika heikko. Kai toi tulee tsekattua. Edellinenkin vielä kuulematta
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
^ edellinen kuulematta? JUMALAUTA, tiedät mitä tehdä
No nyt uutukainen kertaalleen kuunneltu, alkupuoli hieman laimea mutta viimeistään neljännessä biisissä lähdetään nousuun ja onhan tää naurettavan kovvoo kammoo, bändin 16. levy eikä joukossa ainuttakaan huonoa!
Selkeästi levy joka tulee parantumaan jatkokuunteluilla mutta jo nyt selvästi vuoden paras kotimainen. Maailman paras bändi, edelleen
Onhan tää nyt hämmentävän kova levy, kuinka nää osaakin, maailman paras bändi
soundin arvio: Arvio: Radiopuhelimet kulkee pää pystyssä omaa ankaraa polkuaan – uusi tyyli ei ehkä miellytä kaikkia
Mikä uusi tyyli?
Mikä uusi tyyli?
enpä tiedä, ehkä se tango ja parissa biisissä kuullut syntikat yllättivät arvostelijan
Kritiikeistä puheen ollen, Radiopuhelimet tuntuu aina saavan ne neljä tähteä, vaikka viisi tähteä oli niiden eräs levykin
Rohkaistukaas kriitikot antamaan täydet niille jotka sen ansaitsee, nyt taas tämä uutuus soimassa ja ei kun paranee vaan, taitaa kohta olla jo Kosmisen tiedottomuuden tasolla elikkäs 6/5 vapaalla Richterin asteikolla eiq mitäs
Huippu levy
Hesari anto 5 tähteä.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009901620.html
Joskus harvoin musakriitikot tajuu jostain jotain.
Kerrankin #ristiseinään
täytyy tässä vaiheessa todeta, että mielestäni uusi levy, vaikka onkin todella hyvä, ei kuitenkaan ole aivan yhtä kova kuin edeltäjänsä. sellaiset päänräjäyttävät bängerit puuttuu, kuten edellisen levyn vankifarmilla tai supertietoisuus. syntikkahommat on kyllä tosi jees tolla uudella kiekolla
Sois levyjulkkarikeikka tänään.
Radiopuhelimet keikka istumapaikoilla? Sopii minulle.
Hienoa, laita rapsaa sitten. Nyt on tosiaan sellainen tilanne etten itse pääse paikalle.
Eipä siinä. Hyvä show. Vaikka itse katon keikat mielellään istuen niin kyllä se ehkä hieman syö esitystä jos radiopuhelimet vetää istuvalle yleisölle. Vaikka kyllä siellä jotkut intoutuivat krebaamaan.
Tässä kävikin niin että porukka oli tullut katsomaan Westerlundia. Puhelimien aikaan ei paikka ollukaan täys. Hesarin juttu oli tehny tehtävänsä.
Last edited by muumipoimuri (28.10.2023 23:25)
Nii Mällisen teini-ikäinen poika Vilho oli soittelemassa syntsaa.