You are not logged in.
Kolumni: Toivottavasti ”Kääryle” ei voita Euroviisuja
Paitsi sitten on tämä Suomi, jolle kaikki edellä käsitelty on vierasta. Meille Euroviisut ovat nimenomaan laulukilpailu, johon suhtaudutaan ironiattomalla kansallismielisyydellä. Vain voitto kelpaa. Hajoava korvamonitori on kuin katkennut suksisauva, tekninen ongelma, joka voi pilata kaiken.
Se sopii suomalaiseen kulttuurikäsitykseen, jossa taide on sitä kiinnostavampaa, mitä enemmän se vaikuttaa urheilulta. Analyysi on helppoa ja kivaa, jos eurooppalaisessa kulttuuritapahtumassa ei tarvitse pohtia Eurooppaa, kulttuuria eikä tapahtumaa vaan yksi kysymys riittää: voittaako vai eikö voita.
Tälläkin viikolla mediassa on jo näkynyt vakavia artikkeleita siitä, mitä Googlen hakutrendit ja ennakkohaastatteluiden määrä kertovat Suomen menestysmahdollisuuksista. Kohta kai konsultoidaan ennustajaeukkoa.
Suomalaisen euroviisukäsityksen vinouden näkee jatkuvista toiveista lähettää suuria kotimaisia tähtiä viisuihin menestymään. Tähdet itse kokevat onneksi tekevänsä musiikkia ja kieltäytyvät.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
"Me luovutamme” – Näin Euroviisuista pudonneet purkautuvat somessa
täytyy kyllä sanoa, että mieluummin olisin nähnyt pudonneiden listalla norjan, tsekin, sveitsin ja portugalin
Putinisti onninen toivoo Suomen tappiota enpä olisi uskonut
Putinisti onninen toivoo Suomen tappiota enpä olisi uskonut
Ai onko Venäjä tuolla kisaamassa vai miten tää liittyy
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
ydis wrote:Putinisti onninen toivoo Suomen tappiota enpä olisi uskonut
Ai miksikö putinisti toivoo vihollis maa suomelle huonoa menestystä sitä sietääkin pohtia ja mainitsiko muuten turautuksessaan että on puhdasta pahuutta että venäjä ei päässyt karkeloihin mukaan, itseltäni jäi jostain syystä lukematta tuo
jookcha wrote:ydis wrote:Putinisti onninen toivoo Suomen tappiota enpä olisi uskonut
Ai miksikö putinisti toivoo vihollis maa suomelle huonoa menestystä sitä sietääkin pohtia ja mainitsiko muuten turautuksessaan että on puhdasta pahuutta että venäjä ei päässyt karkeloihin mukaan, itseltäni jäi jostain syystä lukematta tuo
ctrl+f "venäjä" nolla osumaa turautuksessa
ydis wrote:jookcha wrote:Ai onko Venäjä tuolla kisaamassa vai miten tää liittyy
ctrl+f "venäjä" nolla osumaa turautuksessa
Kuulin luotettavasta lähteestä että kolumni sisälsi alunperin kappaleen, jossa Oskari kärkevästi viittasi Venäjän kisoista ulos jättämiseen, tässä kohtaa oli terävä viittaus juutalaisten kohteluun 1930-luvulla… Iltiksen toimitus päällikkö olisi klikkien toivossa sen ilmeisesti halunnut sisällyttää mukaan mutta omatunto alkoi lopulta soimaamaan. Oskarilta on kuulemma tulossa viiltävä twiitti asiasta lähipäivinä…
Tästä käy ilmi että voittobiisit ovat läpi historian olleet aika surkeita. AINOA hyvä biisi on abban waterloo ja sit luxemburg '72 ihan jees.
Käärijä loisti erityisesti välispiikeissä
Kiinnostavaa analyyshiä
Ensinnäkin: Käärijän show on aika lailla sitä, mitä euroviisuissa on totuttu odottamaan itäisen Euroopan mailta.
— Jussi Jalonen (@jojalonen) May 10, 2023
Vuonna 2022 NATO-jäsenyydestä tuli projekti, jossa Suomi hyväksyi itäeurooppalaisen identiteettinsä.
tokasta semifinalista ei jäänyt kauheasti kerrottavaa jälkipolville, taso tosiaan harvinaisen onneton. no eipä rannalle jäänyt siis hyviä biisejä, parhaat ehkä sinänsä vähe tylsät viro ja liettua ja australian pojilla oli hyvä meno vaikkei biisistä jäänytkään mitään mieleen kertakuulemalla. niin ja albanian perheyhtye oli ihan symppis.
MUTTA LAUANTAINA PIDETÄÄN KAKSIN KÄSIN KIINNI TV-TUOLISTA KU CHA CHA CHA VOITTAA
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Asiantuntijan mukaan Ylen nykyisten juttujen otsikoiden takana on yksi yllättävä syy.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
All 69 Eurovision song contest winners – ranked!
eka ja vika yllättäen ruotsista mutta aika random järjestykseltä vaikuttaa, lapsuuteni suursuosikki a-ba-ni-bi vasta sijalla 62
Lordin voitonjuhla Helsingissä 2006. pic.twitter.com/JOCOLHgFdb
— Jari Järvenpää (@JariJarvenpaa) May 12, 2023
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Euroviisut - more is more
Kaikki esiintyjät aivan paskoja tähän mennessä. Asia korjataan kohta
Jaa eiks me voitetakaa
Nyt kävi näin, mutta Suomi toki moraalinen voittaja
Joka tapauksessa hieno tulos päästä kakkoseksi eikä tampereellakaan tartte enää miettiä mistä saada hotellihuonetta ensi vuonna nääs