You are not logged in.
Adaptation
Charlie Kaufmanin aivoituksista tullut nähtyä kaikki muut paitsi jostain kumman syystä tämä, ja menipäs heittämällä kärkeen. Tässä on loistavassa balanssissa kaufmanilainen metatason hassuttelu ja vahva tarina, joka kriitikoiden hehkuttamasta Sydecdoche, New Yorkista minusta puuttuu. Erikoismaininta Nicholas Cagen hikipisaroille. Ei saakeli, miten sujuvasti soljuu Kaufmanin kynästä lähtevä dialogi *****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Adaptation
Charlie Kaufmanin aivoituksista tullut nähtyä kaikki muut paitsi jostain kumman syystä tämä, ja menipäs heittämällä kärkeen. Tässä on loistavassa balanssissa kaufmanilainen metatason hassuttelu ja vahva tarina, joka kriitikoiden hehkuttamasta Sydecdoche, New Yorkista minusta puuttuu. Erikoismaininta Nicholas Cagen hikipisaroille. Ei saakeli, miten sujuvasti soljuu Kaufmanin kynästä lähtevä dialogi *****
ihana elokuva
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Babylon
Sekava kokoelma kaikenlaista, draama ei oikein toimi hahmojen osalta, mutta satiiri ja varsinkin kuvaus paikoitellen oiken hyvää. Nautin, vaikka ois voinu olla parempi (ja lyhyempi).
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Braindead
Hauskaa zombimättöö a'la Peter Jackson
Kärsimys. Lue buddhalaisia tekstejä, syö tummaa suklaata.
The Banshees of Inisherin
****½
Ihana elokuva.
Pimeys odottaa
Vaillinainen elokuva, joka osin ei toimi lainkaan, mutta silti oikein kiinnostava. *** Ei aina tarkoita keskinkertaista.
Sauna ***½
Aivan hyvä toimintaelokuva, joka välillä pikkaisen tökkii ja on ilmeisen velkaa innoittajilleen, mutta ei tällaista puhdasta elokuvallista toimintaa ole koskaan tehty Suomessa aiemmin tällä pieteetillä.
Texas Chainsaw Massacre (1974)
Dawn of the Dead (1978)
Evil Dead (1981)
Creep
Lolita (1997)
Apollo 18
The Happening
Double Down
Last edited by Z Is for Zpede (20.02.2023 23:27)
Kärsimys. Lue buddhalaisia tekstejä, syö tummaa suklaata.
Laatu wrote:Adaptation
ihana elokuva
on
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
The Whale
Olipa pettymys. Teksti on paikoin kökköä asioiden rautalangasta vääntämistä, leffa muistuttaa ylinäyttelyineen liikaa teatteriesitystä, tärkeä sivuosa-teinityttö on kehno ja ainoa kantava asia tässä Aronofskyn pannukakussa on läskipuvussa toikkaroiva karismaattisen comebackin tekevä Brendan Fraser **
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
To Leslie
Monet varmasti muistavat, että annoin tässä samaisessa otsikossa poikkeukselliset viisi tähteä Tár-elokuvalle ja kehuin Cate Blanchettin roolisuoritusta maasta taivaisiin. No nyt hän sai oscar-mittelöön ainakin haastajan Andrea Riseborough'sta, joka vetää todella kovan suorituksen viinaanmenevänä hupakkona ****
En nyt jaksa sepustaa, joten pannan vaan tähtiä
Dragon Inn **** (Bonuksena hämmentävä Taiwanin suurlähetystön delegaatio, miinuksena digitaalinen rahina ääniraidalla)
Murder on the Orient Express (1974) ***
Kille Joe ****
The Fabelmans ****
Evil Under the Sun (1982) **½
Kummisetä 1 ****
Kummisetä 2 ****½
Kummisetä 3 ***
The Irishman ****½
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
The Survivalist (2015)
Tiivis post-apokalypsivisio. Realistista ja totista tyyliä, ei huumoria tai keventäviä elementtejä. Oikein hyvä 4/5
Leave no trace
Tomaattimittari 100(!?), muumimittari 83.
Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa 4/5. Hyvin tehty elokuva, kova näyttelijäsuoritus Deppolta. Monta tuttua naamaa sivuosissa. En tiennyt että tämä on monty python Gilliamin elokuva. Tomaattimittari vain 50 no ehkä tää on liian pointless kriitikoille.
Freejack
Science fiction cyberpunk action film. Pääosissa Mick Jagger, Emilio Estevez, Anthony Hopkins. Huono elokuva, ei paljo naurattanut.
On the Late Show with David Letterman, Anthony Hopkins called the film "terrible".
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Viimeisimmät 10 katsottua elokuvaa tähditettyinä
Bullitt ***½
Paperikuu ****
Kaasuvalo ****
T2 Trainspotting **½
To Leslie ****
Varastettu kuolema ***
Pako Alcatzrasista ****½
Salaliitto Kairossa ****½
The Beast With Five Finger ***
Niagara ***
Last edited by barton_funk (10.04.2023 12:47)
Kummisetä 1 ****
The Irishman ****½
Heh
Tokyo story
Täydet 100 tomaattia ja joissakin yhteyksissä maailman parhaaksi elokuvaksi sanottu. En menisi niin pitkälle mutta oli se ihan mukava elikuva. Jakso kattoo vaikka kesti yli 2 timmaa. Kyllä näitä mielummin yytsii ku modernia länkkäriryönää.
Enys Men
Oli tylsää ja tässä tapahtui se, että en ihan ymmärtänyt mitä tätä hehkuttaneet olivat nähneet leffassa. Estetiikka oli ihan ok, mutta siis tämä toisteisuus ja tarinan viitteellisyys saivat lähinnä tylsistymään. Olen varmis hyväksymään aika paljon häröilyä (kts Lynch), mutta en tiiä. Ehkä tämä vain ei ollut minulle.
Suht sakia leffa kyllä
Enys Men
Oli tylsää ja tässä tapahtui se, että en ihan ymmärtänyt mitä tätä hehkuttaneet olivat nähneet leffassa. Estetiikka oli ihan ok, mutta siis tämä toisteisuus ja tarinan viitteellisyys saivat lähinnä tylsistymään. Olen varmis hyväksymään aika paljon häröilyä (kts Lynch), mutta en tiiä. Ehkä tämä vain ei ollut minulle.
Tähän samat. Hehkutustraileri jätti pahan mielen. Hieno 16 mm filmauskin meni haaskuun. Tämä ei vaan lunastanut yhtään mitään. Eikä ollut edes millään tavalla pelottava **
The Super Mario Brothers
Pienyrittäjä oppii syömään sieniä ja saavutttaa isänsä kunnioituksen.
Pickpocket
Ranskis klassikko. Suuri nerous ei näyttäytynyt minulle. Mutta kyllä näitä tuotantoja mielummin kattoo ku modernia tohinaa. 72min
Dungeons & Dragons - Honor Among Thieves ***
Viihdyttävää hömppää, läski lohhari nauratti.
The Banshees of Inisherin ****+
Jokseenkin kaurismäkeläinen henkinen prequel Father Tedille, tykkäsin kovasti.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Koko perheen/lasten eläinhassuttelu joka sijoittuu Vietnamin sotaan
Pääosissa Danny Glover, Ray Liotta ja Denis Leary
Paljonkohan meni koksua Disneyn studiolla tätä pläjäystä visioidessa
Jodorowsky: Holy Mountain
Huhhei