You are not logged in.
Uusi levy lähti painoon! Albumi sisältää ennenjulkaisemattomia Kaseva-kappaleita Mikko Jokelan sekä Asko Raivion kynästä, uusia livetaltiointeja vuodelta 2017 sekä suurimmat hitit. Ensimmäinen single Miljoona löytyy jo Spotifystä
levyn nimi tänään ja eilen.
mikko jokela 70 v.
Tamperelainen Kaseva oli aikansa rock-buumissa kummajainen "Aloitimme huipulta"
Onnea
bzort glorf bööth
rolling records julkaisee heinäkuussa uusintapainoksen kun maailma elää -albumista, bonarina sinkkubiisit ujo & ikävä, ilmeisesti lisättynä albumille eikä erillisenä sinkkuna.
Pitääpä ostaa kun tulee levykaupassa vastaan. Tuskin tulee näille korkeuksille tarjolle.
bzort glorf bööth
Pitääpä ostaa kun tulee levykaupassa vastaan. Tuskin tulee näille korkeuksille tarjolle.
tiedä sitten onko tämä taas niitä eksklusiivisia julkaisuita joita ei muualta saa, mutta tilaukset varmaan kulkee kauemmaksikin.
kyllähän tuo varmaan pitää vinyylinäkin hankkia, sen verran hyvä levy kyseessä.
Kyllä mulla tuo muistaakseni on, mutta olisi voinut uuden ostaa halvalla. Eli ei tee mieli maksaa posteja.
bzort glorf bööth
joo ylös!
viime aikoina tullut kuunneltua tätä, kun maailma elää on kiistaton klassikko, vinyylikin tullut hankittua ja kyllähän se debyyttikin varsin kova, pikku hiljaa biisi biisiltä tykkään enemmän. siitäkin melkein voisi vinskan jossain vaiheessa poimia jos vastaan tulee.
mutta siis täytyisi kai se kolmaskin levy hankkia, vaikkei taida enää yhtä tasokas olla, mutta kai silläkin hetkensä lie? about kympillä näyttäisi cd irtoavan.
joo ylös!
mutta siis täytyisi kai se kolmaskin levy hankkia, vaikkei taida enää yhtä tasokas olla, mutta kai silläkin hetkensä lie? about kympillä näyttäisi cd irtoavan.
Anna minun kuvitella, että edes yksi hyvä biisi löytyisi...
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Mitä enemmän tätä Meidän huoneessa kuuntelen, sitä paremmalta kuulostaa
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Ylös! Soimassa Meidän huoneessa, 5/5 ja papukaijamerkki
Sorry jos oon kåpnish &Bill West not sorry
*papukaljanmerkki
Minun päivällä nukkua täytyy sillä öisinhän ehdi mä en
Kuulkaas nyt, kyllähän homma on niin, että Meidän huoneessa on ihan yhtä hyvä levy kuin kaksi edeltäjäänsä. Ihan huikean kova kiekko täynnä mestarillisia biisejä. Kuunnelkaas uudestaan jos ette usko. Parasta ikinä
Last edited by psychocandy (12.03.2022 01:19)
Alussa hieman tökki kun päätösraita nallekarhu on ihan täysverinen lastenlaulu, minulla on jalassa huopatossut tintan tintan tei, mutta lastenlaulut ei koskaan ole kaukana psykedeliasta, ja deeleissähän sitä on kuin lapsi, kokee kaiken kuin ensimmäistä kertaa ja siksi voi nähdä tutut asiat ihan uudesta kulmasta.
Koko yön minä metsässä liikun, koko yön minä marjoja syön
Suositellaan todellisen psykedelian ystäville
pakko vielä hypettää tätä tämän hetken suosikkilevyäni tsekatkaa nyt vaikka tää biisi, menee heittämällä bändin parhaiden klassikoiden rinnalle, upea melodia, hieno sovitus, hyvät sanat, aika lailla täydellinen poppibiisi, anna minun kuvitella
tai entäs tämä, en päivällä sua nää? kitarariffi vaikutti aluksi jotenkin melkein ärsyttävältä, mutta biisihän on pelkkää neroutta, taas ihan huikea melodia, upeat sanat, kaikin puolin 6/5-kamaa
tästä levystä sais tulla vinyyliuusinta, missä viipyy?
outo juttu muuten, että meidän huoneessa -levyn cd-versiolla tosiaan vaihdettiin tuo kansi tuommoiseksi tylsäksi, mutta lisäksi biisijärjestystä hieman muutettiin. no, cd kun on tutuksi käynyt niin kyllähän se toimii, mutta mikä idea lienee ollut taustalla?
vinska:
A1 Onnellinen Mies
A2 Äijä Lähti Tänään
A3 Meeri
A4 Kotiin
A5 En Päivällä Sua Nää
A6 Anna Minun Kuvitella
B1 Meidän Huoneessa
B2 Äiti
B3 Ensimmäinen Laulu
B4 Kamut
B5 Mä Vaikenin...
B6 Nallekarhu
cd:
1 Onnellinen Mies
2 Kamut
3 Anna Minun Kuvitella
4 Kotiin
5 Meeri
6 En Päivällä Sua Nää
7 Äijä Lähti Tänään
8 Mä Vaikenin...
9 Ensimmäinen Laulu
10 Meidän Huoneessa
11 Äiti
12 Nallekarhu
Meidän huoneessa soi, maailman paras levy
Kai se on sit joskus kuunneltava.
Kai se on sit joskus kuunneltava.
tsekkaa noi 2 biisiä jotka postasin ylempänä. toki aika monipuolinen levy kyseessä, löytyy myös niin rokkia kuin lastenlaulujakin mutta homma toimii.
ilmeisesti kasevan jälkeen asko raivio julkaisi yhden albumin, asko raivio & karisma vuonna 1986. löytyy ainakin youtubesta, vinyyli toki varsin harvinainen ja kallis jos sen jostain löytäisi. ei ihan yhtä kovaa matskua kuin kaseva, mutta ei huono, uusintapainoksen paikka? ja sittenhän kaveri menehtyikin 1989, rip.
Meidän huoneessa on kuunneltu. Iskelmäradio musaa, tuikitavallista. Äijä lähti ja Anna minun kuvitella parhaat.
Kaseva täyttää ensi vuonna 50 vuotta. Alkuvuodesta ilmestyy Hannu Linkolan toimittama kirja yhtyeestä.
Jouko Järvinen sanoo teoksen olevan valtavan paksu. Siinä on muun muassa paljon haastatteluja, kappaleiden taustoja sekä arvostelijoiden juttuja Kasevasta.
Bändi tekee myös huhtikuusta alkaen pienimuotoisen juhlakiertueen suurissa saleissa.
enempi cover-bändiltä tuo nykykokoonpano vaikuttaa, vaikka rytmiryhmä onkin näitä vanhuksia, mutta kirja pitänee ainakin hankkia.
tässäpä kirja jota odotan innolla:
ja tuonnehan oli linkattuna myös tämä hieno nuorgam-juttu joka meni aikanaan itseltäni hieman ohi kun en vielä ollut superfani:
Suomipopin valkeat helmet #24: Kaseva – Joku jota rakastan (1976)
Kasevan johtohahmo Asko Raivio hukkui tapaturmaisesti kesken mökkiviikonlopun lähes 35 vuotta sitten. Useamman ikivihreän laulun kirjoittaneen hiljaisen ja ujon miehen elämää varjostivat synkkä lapsuus ja äidin itsemurha.
kirja hankittu, koskahan ehtis lukea...