You are not logged in.
Bend sinister. Eipä löydy juuri pahaa sanottavaa tästä levystä. Toimii varmasti myös hyvin sisäänheittäjä levynä Fallille. A-puoli vähä parempi.
On kyl kova bändi.
tämähän oli mun eka fall-albumi, ostin joskus vuonna '87, kieltämättä yksi parhaista
Frenz experiment. Aika sama meno jatkuu, mutta ei ihan niin killerimatskua ku edellisellä. Ihan. Bremen nacht paras.
Kurious oranjin kuuntelin jo aiemmin. Parhaimmistoon kuuluu sekin.
frenzin paras on oswald defence layer, mutta guest informant olis ylivoimainen jos olis kokopitkänä mukana alkuperäisellä levyllä. kurious orangen paras biisi: van plague?
Extricate. Siirrymmä Fallin heikoimmalle dekaadille. Aikakauden alkupuolisko on kuitenkin vielä ihan jees, loppupuolisko ei niinkään. Tällä levyllä on kuitenkin jo hieman siirtymää löysempään suuntaan. Pari vähän leimiä biisiä löytyy, ja kauttaaltaan Markin laultyyli ottaa askeleen vaimeampaan suuntaan. B-puoli parempi, parhaat biisit Telephone thing ja loistava And therein, jonka olin kokonaan unohtanut. Ihan solidi levy kuitenkin, mutta ei 80-luvun tasolla.
Mitähän noita 90-luvun levyjä mulla oli vielä hyllyssä...
Last edited by muumipoimuri (16.07.2022 18:53)
Extricate ihan törkeen kova levy, oikeastaan vasta Middle Class Revoltilla alkoi pieni löystyminen ja sen jälkeiset pari levyä ehkä bändin heikoimmat
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Pieni löystyminen = vähintään neljän tähden levy, eihän Fall toki koskaan julkaissut huonoja tai edes keskinkertaisia kiekkoja
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Pieni löystyminen = vähintään neljän tähden levy, eihän Fall toki koskaan julkaissut huonoja tai edes keskinkertaisia kiekkoja
Kyllä sieltä keskinkertaisia löytyy. Älkää sortuko fanatismiin.
Shift-work
Ihan kuhtalaisen laatukamaa vielä. High tension line kohokohta, useampi 4/5 biisi, muutama lussu biisi alku- ja loppupuolella. Esim kaks vikaa (rose+sinister waltrz) olis voinu jättää pois.
The infotainment scan
Aika lailla samalla tasolla liikutaan. Modernimman saundin määrä lisääntyy. Smith laulaa paikoitellen hieman pontevammin taas. Kohokohdat Ladybird, Lost in music, Service. Lostari on muuten Fallin toiseksi soitetuin biisi spotifyssä.
Siinä oli meikämarjan 90-luvun fallit.
Shift-work
Ihan kuhtalaisen laatukamaa vielä. High tension line kohokohta, useampi 4/5 biisi, muutama lussu biisi alku- ja loppupuolella. Esim kaks vikaa (rose+sinister waltrz) olis voinu jättää pois.
nyt on höpöjuttua, rose ehkä koko levyn paras, tosin niin myös war against intelligence, edinburgh man jne. high tension line on muuten cd-bonari, sehän oli niitä vähän keskinkertaisempia fall-sinkkuja eikä siis löydy alkuperäiseltä vinyyliltä.
Siis tämä? TÄMÄ biisi!?
No tippuu kyllä levyn score jos High tension line ei kuulu pakettiin. Ilmeisesti kännissä arvottu biisit levylle
lol, toi on mestariteos se kai kertoo brixistä tai en tiiö
just parhaita tommoset mark e:n herkistelybiisit, bill is dead, entitled tai rose
toki niiden toisenlaisten ohella, eihän toi toki mikään new puritan ole, mutta huippubiisi silti
Eka kuulemani Fall kappale koskaan oli varmaan Infotainment scan levyn The League Of Bald-Headed Men. Muistan ajatelleeni, että hyvä biisi, hyvä riffi, paska laulaja.
Ei varmaan harvinainen näkemys Fallista ylipäätään. Sittemmin on tullut totuttua Smithin mongerrukseen kyllä.
The real new fall lp
Solidi setti. Täynnä peruslaadukasta Fall materiaalia, ei kauheesti 3/5 osastoa paitsi ehkä Houston ja pari muuta. Tällä levyllä lienee paras kansikuva.
The real new fall lp
Solidi setti. Täynnä peruslaadukasta Fall materiaalia, ei kauheesti 3/5 osastoa paitsi ehkä Houston ja pari muuta. Tällä levyllä lienee paras kansikuva.
Alkuperäinen nettiin vuodettu versio tästä levystä oli muistaakseni vielä parempi.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
muumipoimuri wrote:The real new fall lp
Solidi setti. Täynnä peruslaadukasta Fall materiaalia, ei kauheesti 3/5 osastoa paitsi ehkä Houston ja pari muuta. Tällä levyllä lienee paras kansikuva.Alkuperäinen nettiin vuodettu versio tästä levystä oli muistaakseni vielä parempi.
osa biiseistä taisi olla ja sittenhän oli jenkkiversio, jossa oli osin eri biisit ja joka oli parempi kuin brittiversio
Fall heads roll
Siirrymmä yhtyeen rokkaavimpaan aikakauteen. Levyn alkupuolisko on killeriä, loppupuolisko ihan jees. Ehkä hieman vaihtelua olisi kaivannut rokkikaahauksen rinnalle. Ilmeisesti ovat tykännet pacifying joint kappaleesta niin paljon että ovat laittaneet sen levylle kaks kertaa peräkkäin eri nimillä.
Ei tämä kyllä taida yltääkään viiden parhaan levyn joukkoon, kuten olen aina olettanut.
Last edited by muumipoimuri (21.07.2022 21:09)
Enpä kuule tiijjä mahtuuko, mutta ihan killerikova kiekko on, paras tältä vuodituhannelta vai koska tää nyt ilmestyikään. Blind man, have mercy on me
^ pistinpä vinyylin soimaan, hyvä levy on
Eikös tolla ole Fallin paras biisi, eli Midnight in Aspen. Hot take, tiedän
Reformation post TLC
Heti alkuun hyvä kolmen suora samasta puusta veistettyjä biisejä, mutta se on hyvä puu niin mikäs siinä. Selkeemmät soundit ku edellisellä. Korina laulutyyli esiintyy tällä levyllä ensimmäistä kertaa Sama tilanne ku joka levyllä, eli useampi hyvä biisi, muutama vähä löpsömpi. Das boat ihan jees. Lopusta vois pari biisiä karsia ja white line fever.
Reformation post TLC
Lopusta vois pari biisiä karsia ja white line fever.
lopusta pari biisiä kun lopussa vain lyhyt outro ja sitä ennen yksi levyn kohokohdista: systematic abuse
muumipoimuri wrote:Reformation post TLC
Lopusta vois pari biisiä karsia ja white line fever.lopusta pari biisiä kun lopussa vain lyhyt outro ja sitä ennen yksi levyn kohokohdista: systematic abuse
Lopusta = vikat 5-6 biisiä
psykokarkki wrote:muumipoimuri wrote:Reformation post TLC
Lopusta vois pari biisiä karsia ja white line fever.lopusta pari biisiä kun lopussa vain lyhyt outro ja sitä ennen yksi levyn kohokohdista: systematic abuse
Lopusta = vikat 5-6 biisiä
wright stuff ja scenario myös levyn parhaimmistoa, ehkä outron ja das boatin vois sitten karsia
Das boat pidetään levyllä se on jämpti.
Imperial wax solvent
Vaihteeksi pari ekaa biisiä EI kuulu levyn kärkikastiin. Kuningasbiisi 50 year old man, muuta parhaimmistoa Strangetown, Tommy shooter. Suht monipuolinen levy. Laulutyyli lipuu entisestään kohti rosoisempaan suntaa Parempi/huonompi kuin edelliset? Vittu en minä tiedä.
^ kakkosbiisi wolf kidult man on napannut riffinsä radiopuhelimilta
Your future our clutter
Vitu kova vitu kova vitu kova. Jälleen levy avataan vetämällä muutama biisi samalla poljennolla. Jälleen parhaat biisit löytyy levyn alusta: OFYC, Bury, Hot cake, Mexico. Weather reportin elektroninen jälkipuolisko on myös hyvä. Kyl mä näkisin että tää on parempi ku muutama edellinen. Tässä on asenne kohdillaan. Räväkät ja selkeet saundit. Ja Mark on luonut itsensä uudelleen laulajana.
^ juu, todella hyvä levy ja syystäkin myöhäisajan klassikko. bury! ja slippy floor