You are not logged in.
kyllä se vaan kairon irse on tehnyt parasta suomalaista kenkiintuijottelua, tosin ne nyt ei ihan tyylipuhdasta kamaa tee vaan aika monenlaista ja originaalia eikä pelkkää pastissia, mutta kyllä niiden tuotannosta aika suuri osa osuu tuonne jonkinmoiselle dreampop/shoegaze-akselille
Ja jos nyt palataan omaan moodiin, niin ymmärtäähän senkin, että jos ei itsellee glooriaa heru vaikka itse Lehtipappa toiminut mogulina, niin ei ne nuorempien tekemiset miellityä silloin kun ne saavat arvostusta. Meikäkin oli joskus tollanen. Onneksi en ole enää.
haluatko tosiaan lukita vastauksen? Koska minun tekemäni levyt eivät ole tuoneet glooriaa, niin siitä syystä ei maistu Neiti olga tai ruissalo? Näköjään olet edelleen "tollanen".
dadadrlrl wrote:Ja jos nyt palataan omaan moodiin, niin ymmärtäähän senkin, että jos ei itsellee glooriaa heru vaikka itse Lehtipappa toiminut mogulina, niin ei ne nuorempien tekemiset miellityä silloin kun ne saavat arvostusta. Meikäkin oli joskus tollanen. Onneksi en ole enää.
haluatko tosiaan lukita vastauksen? Koska minun tekemäni levyt eivät ole tuoneet glooriaa, niin siitä syystä ei maistu Neiti olga tai ruissalo? Näköjään olet edelleen "tollanen".
No kieltämättä sun vastaus kuulostaa katkeran papan valittamiselta. Eikä ole edes ensimmäinen kerta.
ydis wrote:dadadrlrl wrote:Ja jos nyt palataan omaan moodiin, niin ymmärtäähän senkin, että jos ei itsellee glooriaa heru vaikka itse Lehtipappa toiminut mogulina, niin ei ne nuorempien tekemiset miellityä silloin kun ne saavat arvostusta. Meikäkin oli joskus tollanen. Onneksi en ole enää.
No kieltämättä sun vastaus kuulostaa katkeran papan valittamiselta. Eikä ole edes ensimmäinen kerta.
Jees, uskon kyllä että näet katkeria pappoja kaikkialla. Hyvää viikon jatkoa sinulle.
Jos nyt hetkeksi alennutaan Grandpa Simpson-tasolle, niin oletko pannut milloin viimeksi merkille että elämme Suomessa? Ei ole Lovelesseja odotettavissa ihan heti näiltä koordinaateilta.
Tämäkin on muuten melkoisen typerä kommentti. Miksi suomalaisuus estäisi tekemästä maailmanluokan musaa? Wigwam teki maailmanluokan progea, Magyar posse maailmanluokan postrokkia, Circle jumitti vuosituhannen vaihteessa esikuvansa suohon, kotimaisesta jazzista tai metallista puhumattakaan. Miksi suomalaiset shoegazen “suuruudet” jäävät larppiasteelle?
tämä winter taitaa mennä suorastaan tähän osastoon
taisi myös mennä viime vuoden parhaiden levyjen listanikin uusiksi ja albumi tilaukseen
siirretääs tänne kun en jaksa omaa otsikkoa tehdä:
Wilmalle ei vissiin ole topsua? Mutta kuitennii. Ovat aktivoitumassa ja keikkoja vissiin tulossa. Odotukset järjettömän suuret. Pitkästä aikaa sellaista keikkaa toteutuessaan, jonka takia vois jopa yrittää säätää töitä vapaaksi tilanteen mukaan.
Claudius ja Suuri valkea
tämän viestin innoittamana etsin claudius-cd:n (löytyi jo viiden minsan penkomisen jälkeen lol, levykokoelmani hieman siellä täällä eikä juurikaan järjestyksessä) ja onhan sillä useampikin kelpo ralli, nimibiisi aina ollut suosikkini mutta olin unohtanut että muitakin hyviä on. sitä ekaa wilma-levyä en tunne, mutta tämä varmaan ekoja ja edelleen parhaita tämän tyyylisiä suomalaisia levyjä
en tiedä oliko nää varsinaista shoegazingia, mutta hyvä bändi eikä tainnut olla omaa otsikkoa?
Shoegaze Greats Drop Nineteens Announce First New Album In 29 Years
kuulostaapa hyvältä
Official music video for "Scapa Flow," the lead single from Drop Nineteens’ new album 'Hard Light,' out November 3rd via Wharf Cat Records.
siirretääs tänne kun en jaksa omaa otsikkoa tehdä:
leposi wrote:Wilmalle ei vissiin ole topsua? Mutta kuitennii. Ovat aktivoitumassa ja keikkoja vissiin tulossa. Odotukset järjettömän suuret. Pitkästä aikaa sellaista keikkaa toteutuessaan, jonka takia vois jopa yrittää säätää töitä vapaaksi tilanteen mukaan.
Claudius ja Suuri valkea
tämän viestin innoittamana etsin claudius-cd:n (löytyi jo viiden minsan penkomisen jälkeen lol, levykokoelmani hieman siellä täällä eikä juurikaan järjestyksessä) ja onhan sillä useampikin kelpo ralli, nimibiisi aina ollut suosikkini mutta olin unohtanut että muitakin hyviä on. sitä ekaa wilma-levyä en tunne, mutta tämä varmaan ekoja ja edelleen parhaita tämän tyyylisiä suomalaisia levyjä
Eikös Yrjänä tuottanut näiden levyn ja tais tehdä sanoituksiakin. En oo koskaan kuunnellut mutta täytyy ehkä tsekata.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Suuri valkea -levyllä ainaski jotain Yrjänä touhunnu mukana.
psykokarkki wrote:en tiedä oliko nää varsinaista shoegazingia, mutta hyvä bändi eikä tainnut olla omaa otsikkoa?
Shoegaze Greats Drop Nineteens Announce First New Album In 29 Years
kuulostaapa hyvältä
Official music video for "Scapa Flow," the lead single from Drop Nineteens’ new album 'Hard Light,' out November 3rd via Wharf Cat Records.
Todella hyvän kuuloinen biisi!
On Drop Nineteensistä täällä varmaan jotain puhetta ollut. Delaware on hieno albumi, biiseistä Winona ja Kick the Tragedy pienimuotoisia klassikoita.
1990-luvun suomalainen kulttiyhtye on tekemässä paluuta lavoille?
elikkäs wilma, josta jo olikin puhetta ylempänä
10 Shoegaze Albums Slowdive’s Simon Scott Thinks Everyone Should Own
kaikki nämä löytyy toki
kannattaa myös lukea simonin jutut ja muistelut noista levyistä, vaikuttaa hienolta tyypiltä jolla on erinomainen musamaku
hyvä musamaku mutta daydream nation ja laughing stock jollain shoegaze-listalla?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
hyvä musamaku mutta daydream nation ja laughing stock jollain shoegaze-listalla?
proto-kenkiintuijottelua, silver rocket - you made me realise -yhteys olikin tuolla mainittu. veikkaan myös että shoegaze-nimitys keksitty toimituksessa, varmaan pyydetty vain listaamaan tärkeitä levyjä.
Drop Nineteensilta tullut yllärinä uusi levy. Tykkään siitä valtavasti. Ihanaa musiikkia!
Drop Nineteensilta tullut yllärinä uusi levy. Tykkään siitä valtavasti. Ihanaa musiikkia!
nyt tilaamani levy viimein noudettavissa, haen duunin jälkeen. laitoin nyt sitten ennakkona bandcampista soimaan ja onhan tää aika käsittämättömän kovaa kamaa. jos vuoden muihin kenkiintuijottelijoihin pitää verrata niin kyllähän tämä esim. kovin ylistetyn ja sinänsä ihan pätevän slowdiven pesee mennen tullen, mahtava levy
leposi wrote:Drop Nineteensilta tullut yllärinä uusi levy. Tykkään siitä valtavasti. Ihanaa musiikkia!
nyt tilaamani levy viimein noudettavissa, haen duunin jälkeen. laitoin nyt sitten ennakkona bandcampista soimaan ja onhan tää aika käsittämättömän kovaa kamaa. jos vuoden muihin kenkiintuijottelijoihin pitää verrata niin kyllähän tämä esim. kovin ylistetyn ja sinänsä ihan pätevän slowdiven pesee mennen tullen, mahtava levy
Oon kuunnellut tätä nyt jatkuvalla soitolla työmatkoilla. Another One Another on täydellinen biisi!
Edit: Eipä olisi ollut yllärinä tullut levy, jos lukisin foorumia tarkemmin. No mutta, olipa silti kiva ylläri.
Last edited by leposi (08.11.2023 17:02)
ruissalo amping julkaisee toisen albuminsa helmikuussa, tässä nimibiisi:
jokin tässä vähän edelleen tökkii, lisää surinaa ja kunnon kitaravalleja kiitos
ruissalo amping julkaisee toisen albuminsa helmikuussa, tässä nimibiisi:
jokin tässä vähän edelleen tökkii, lisää surinaa ja kunnon kitaravalleja kiitos
ei oo meikäläisen musaa tämä, se tuli selväksi.
pätee kyllä lähes kaikkeen shoegazeen että väärässä topsussa huutelen
mites tää hattara, näköjään kolme biisiä toistaiseksi julkaisseet bandcampissa, ihan jees
En jaksa tehdä Wilmalle omaa topsua. Haluan vain kertoa, että Anna Kuoppamäen ääni on jotain aivan järjettömän ihanaa ja Wilma on kaikkien aikojen suomalainen orkesteri. Niiden biisit on kuin tekoälyn tuottamaa leposi-musaa. Ei mitää järkeä missään. Keskiviikon (31.1.2024) keikka Tavastialla oli yksi parhaimmista mitä olen koskaan kokenut. Bändi selkeästi oli innoissaan, yleisöstä varmaan kaikki rakasti keikkaa ja minä itkin noin 70% ajasta.
Edit: korjataas vuosi oikeaksi.
Last edited by leposi (01.02.2024 10:33)
En jaksa tehdä Wilmalle omaa topsua. Haluan vain kertoa, että Anna Kuoppamäen ääni on jotain aivan järjettömän ihanaa ja Wilma on kaikkien aikojen suomalainen orkesteri. Niiden biisit on kuin tekoälyn tuottamaa leposi-musaa. Ei mitää järkeä missään. Keskiviikon (31.1.2024) keikka Tavastialla oli yksi parhaimmista mitä olen koskaan kokenut. Bändi selkeästi oli innoissaan, yleisöstä varmaan kaikki rakasti keikkaa ja minä itkin noin 70% ajasta.
virpi oli postannut facebookiin videon keikalta ja vielä siitä parhaasta biisistä (claudius) ja näytti ja kuulosti kyllä ihan uskomattoman hyvältä
p.s.
hesarin arvio: Ysäribändi Wilman pysyvämmälle paluulle voisi olla kysyntää
winter julkaisee uuden ep:n “…and she’s still listening” toukokuussa, tällä biisillä ei tosin kauheasti kenkiä tuijotella, enempi metsän puita tai en tiiö, mutta kun omaa topikkiakaan ei taida olla
tällä tammikuussa julkaistulla biisillä on sentään vähän enempi surisevia kitaroita:
winter oli taannoin euroopan kiertueella, mutta eipä tietenkään tänne asti löytänyt. vähän hölmö myös tuo taiteilijanimi kun joku samanniminen synkkä hevibändikin on, ja discogsissa tämä winter on vasta numerolla 35, mutta artistin nimi nyt vain sattuu olemaan samira winter.
laitoin nyt ruissalo ampingin uuden levyn soimaan bandcampista, kun kerran lämmittelevät jesus and mary chainia ensi viikolla. ehkä tuo livenä kuulostaa paremmalta, mutta on kyllä aivan liian laimennettua nysväystä, eipä ole tarvetta levyä ostaa. hattara olis ollu parempi lämmittelijä
"kaunosieluisuuden johtotähdeksi" tuolla näitä kutsutaankin
mutta minä haluan kenkiintuijotteluuni kirskuvia kitaravalleja kiitos
Luen tässä juuri uutta Soundia ja siellä arvostellaan uutta suomalaista "shoegazing-revivalist" bändiä nimeltä Taikayö Camping. En jaksa nyt etsiä näytteitä mutta tunteeko joku, liekö hyväkin? Kolme tähteä sai levy, tsekataan kuha jaksetaan.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi