You are not logged in.
Valdur Mikita: Lingvistinen metsä
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Jukka Viikilä : Taivaallinen vastaanotto
Tällä romaanilla on erinomainen musiikkimaku. Olen lukenut noin 150 sivua ja toistaiseksi on mainittu muun muassa Masonna, Anal Cunt, Derek Bailey, John Zorn, Ryoji Ikeda. Olispa hauskaa jos Viikilä voittais taas Finlandian.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Anton Monti: Maailman vaarallisin rikollisjärjestö ’Ndrangheta
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Eilen luin:
Jörn Donner : Suomi Finland
Jörn Donner : Terveenä laitoksessa
Nyt luen:
Rafael & Jörn Donner : Ennen kuin olet poissa
Seuraavaksi luen:
Jörn Donner : Kotiin syyssateessa
Jörn Donner : Raportti Tonavalta
Jörn Donner : Olotiloja
Jörn Donner : Uusi maammekirja
Jörn Donner : Talo jossa asun
Jörn Donner : Miksi olen
Jörn Donner : Tapaus naisenkuvia
Jörn Donner : Vastavirtaan
Jörn Donner : Muistiinpanoja Mannerheimista
Jörn Donner : Maailmankirja
Jörn Donner : Ihmisen ääni
Jörn Donner : Viettelysten aika
jos jookcha on väyrynen niin donner on dostojevski
Tossa on listattu noin 25% Donnerin tuotannosta eli ihan Väykän "suoritukseen" ei noilla taida päästä.
tähänkö tää nyt kaatu
Anton Monti: Maailman vaarallisin rikollisjärjestö ’Ndrangheta
Oli kyllä kiinnostava ja osin aika järkyttäväkin kirja. Ilmeisesti Calabriassa yhteiskuntaa pitkälti pyörittää järjestäytynyt rikollisuus. Jännää myös, miten ulkoisesti todella köyhästä kylästä johdetaan globaalia kokaiinikauppaa.
barton_funk wrote:Anton Monti: Maailman vaarallisin rikollisjärjestö ’Ndrangheta
Oli kyllä kiinnostava ja osin aika järkyttäväkin kirja. Ilmeisesti Calabriassa yhteiskuntaa pitkälti pyörittää järjestäytynyt rikollisuus. Jännää myös, miten ulkoisesti todella köyhästä kylästä johdetaan globaalia kokaiinikauppaa.
Tää oli kyl hyvä. Todellakin yllättäviä mittakaavoja tolla toiminnalla, hämmentävää ja kuumottavaa.
Purokuru, Lahtinen: Mikä liberalismia vaivaa?
Ennakko-asenteita ja epäilyksiä kirjaa kohtaan oli. Ja lyhyeksi lukeminen jäi. Ei ole vakavasti otettava kirja.
Haen kirjastosta tilalle Jane Goodalin kirjan. Sekin kertoo apinoista. Mutta ei ole apinoiden kirjoittama haaahhahhahhahha
^Ohhoh noinko arkaan paikkaan osui? Hyvä hyvä
Ei osunut arkaan paikkaan. Kirjan aihe on ihan hyvä.
Jees. Luet ja kuuntelet enemmän puhdasta soopaa kuin yksikään tuntemani henkilö niin melkein kiinnostaisi miksi juuri tuo kirja ei ole vakavasti otettava ja kirjoittajat ovat apinoita (?) mutta ei ehkä sittenkään
Asia-aiheet asiatyyliin, ränttäykset somessa. Emmä kyl kauheesti soopaa lue kirjojen muodossa.
Marc Burrows - The Magic of Terry Pratchett
Dan Jones - Powers and Thrones: A New History of the Middle Ages.
Åsa Wikforss: Vaihtoehtoiset faktat. On kyl hyvä kirja. Varsinkin luku jossa ruoditaan hyvin kriittisesti Ruotsissa 90-luvulla alkanutta muutosta koulujen opetuksessa. Konstruktivismi sucks.
Heikki Kännö: Ihmishämärä
Michael Pollan: Tuntematon mieli
Ihan mielenkiintoinen
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Liimatan Serkkuteoria. Parhaimmillaan aivan hulvaton. Erityisesti se joulupukkiluku nauratti
Heikki Kännö: Ihmishämärä
1000 sivua myöhemmin, ihan hyvä kirja ja paljon kiinnostavia juttuja. mutta olisi voinut olla lyhyempi.
Onko Kännö Suomen Neil Gaiman?
suosittelen aloittamaan Kännön aiemmasta tuotannosta, hieno kirjailija
toivottavasti seuraava kirja on lyhyempi
Hyvää kansainvälistä lukutaidon päivää. Alkuviikosta lainasin Henry Rollinsin Mustan kahvin bluesin, mutta se osoittautui nopeasti ihan sukaksi. Onneksi oli noudettavana toinenkin kirja, Steven Weinberg: Unelmia viimeisestä teoriasta.
Last edited by muumipoimuri (08.09.2022 20:04)
Tämä oli ihan mukavaa luettavaa. Herra G:n filosofiasta ja opetuksista tässä ei puhuttu vaan keskityttiin nuoruusvuosien seikkailuihin. Luvut oli rakennettu näiden merkittävien henkilöiden ympärille, mutta niissä puhuttiin kyllä melko paljon muista asoista ja ihmisistä. Terävä kaveri, monipuolinen, osaava, maailmaa kyntänyt. Tästä sai kuvan järkevästä ihmisestä, mutta tämä onkin jannun helppolukuisin kirja. Yrjänän loppusanoissa taas maalattiin kuvaa vähän korkealentoisemmasta kaverista.
Jatketaan tutkimuksia kirjalla "Olemisen todellisuus : Gurdjieffin neljäs tie"
M.A. Numminen aloittaa elämäkertansa siitä kun hän on jo 25v. Kiitos tästä Mauri Antero. Eihän ne lapsuus sepustukset elämäkerroissa juuri kiinnosta.