You are not logged in.
Eiköhän ne ota. Yks tuttu oli löytänyt sieltä jotain legit arvokkaita rariteetteja ja viimeks kaivellessa löytyi yllättävän paljon kotimaista omakustanne-indietä. Toki siellä sitä valtavirtakamaa on niin maan perkeleesti, mutta en usko että ne siellä alkaa arvottamaan jotain levyjä sillä perusteella että "eihän tätä kukaan tunne".
Pientä remppaa cd-kokoelman kanssa tässä. Tilasin cdonista muovitaskuja, että pääsee (taas) jewelcaseista eroon. Muovitaskut menee sit ikeabokseihin, joista helppo selata. Hyllyyn saa jäädä sellanen about 150 jewelcasea ja sit tietty digipakit yms. erikoisemmat lootat.
Sit ehkä puolet levyistä on ennestään noissa hemmetin kansioissa, niillekin pitäis keksiä jotain kun ei niitä kansioita jaksa ikinä ottaa esille ja levyjä ei tuu kuunneltua. Ehkä pistän nekin muovitaskuihin ja kansiot mäkeen. Eihän täs mitään järkeä ole.
Life in plastic, it's fantastic
Last edited by jookcha (04.11.2021 13:17)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Pientä remppaa cd-kokoelman kanssa tässä. Tilasin cdonista muovitaskuja, että pääsee (taas) jewelcaseista eroon. Muovitaskut menee sit ikeabokseihin, joista helppo selata. Hyllyyn saa jäädä sellanen about 150 jewelcasea ja sit tietty digipakit yms. erikoisemmat lootat.
Sit ehkä puolet levyistä on ennestään noissa hemmetin kansioissa, niillekin pitäis keksiä jotain kun ei niitä kansioita jaksa ikinä ottaa esille ja levyjä ei tuu kuunneltua. Ehkä pistän nekin muovitaskuihin ja kansiot mäkeen. Eihän täs mitään järkeä ole.
Life in plastic, it's fantastic
Levyjä tuli taskutettua viikonloppuna ihan kiimassa, piti tilata vielä lisää kun loppuivat kesken. Nythän mä voin sitten ostaa hemmetisti lisää levyjä kun noi ei vie paljon mitään tilaa
Oon samalla tehny tässä inventaariota ja päivittäny levylistaa, joka ei oo ollu ajan tasalla aikoihin. Ei mulla edes ole niin paljoa levyjä, ehkä max 1000 nimikettä jos lasketaan jotku cd singletkin mukaan. Veikkaan että menee jotenki näin: 700 cd:tä, 250 vinyyliä, 50 kasettia. Laskennan lopulliset tulokset paljastetaan myöhemmin tässä topsussa.
Last edited by jookcha (15.11.2021 15:34)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Ei mulla edes ole niin paljoa levyjä, ehkä max 1000 nimikettä jos lasketaan jotku cd singletkin mukaan.
Ihan hyvä veikkaus. Nyt ollaan menossa 1003 paikkeilla ja laskenta alkaa olla loppusuoralla.
Ehkä ceedee uudelleentuleminen on alkanut niin kuin vinyylin uudelleentuleminen alkoi nollaluvulla.
Dune-soundtrack Äxästä ostettuna on cd-r. Mutta semmoinen se on myös Amazonissa lie. Ilmeisesti vain pieni painos julkastu oikeaa cd:tä amerikassa ja sitä saa/on saanu jostain valikoiduista kaupoista tai levy-yhtiöltä tai jostain mistä lie. Vähän tuntu suolaselta maksaa yli 20 e cd-r:stä, mutta joo. Eipä tuostakaan päällepäin voinu tietää mitä sieltä tulee kun ihan muoveissa oli paketti niin otin riskin ja nyt kävi näin.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Tää cdr-touhu kyl jaksaa hämmentää. Ei se lasimasterista "kunnon" cd:n painattiminen nyt niin paljoa kalliimpaa ole edes omakustanteena. Svartin kohdalla erityisesti ihmetyttää, kun niillä oli joskus niin kova jorina siitä et "meidän lafka tekee laatua", mut kai se sitten pätee pelkästään niihin formaatteihin, jotka on trendikkäitä.
En jaksa uskoa tähän revival hypeen. Ihmiset ei halua muovikoteloita hyllyihinsä eikä jengi jaksa ostaa soittimia.
^ riippuu ihmisistä, kaikki järkevät ihmiset haluavat, joten olet luultavasti oikeassa
Suoratoistohan on nimenomaan todellisten tutkimusmatkailijoiden valinta - meidän jotka haluamme kuunnella pääasiassa ennen kuulemattomia rieskoja.
Rolling Stone, 1980.
Rockin kuolema podcastissa oli hyvää höpinää cd-levystä (ja vinyylistä). Kaikki kolme oli sitä mieltä että paras formaatti on. Olivatko tätä mieltä 10 vuotta sitten?
Ei. 10 vuotta sitten alkoi se aikakausi kun kaikkea piti ruveta painamaan vinyylille koska VINYYLI. Silloin oltaisiin puhuttu siitä, miten vinyyli on ylivertainen ja best. Ajan hermolla oleminen ei tosin tee kenestäkään tekopyhää.
Millasia ja mistä jookcha tilasit cd-pussukoiksi? Pitäisi itse kans tehdä samanlainen projekti, jotta sais levyt kellarista pois. Kämppään ei oikein mahdu cd:t tavallisessa muodossa. Tollanen laatikkoon ja lärpykät vois toimia. Ja sitten toki jos joskus sais ostettua toimivan cd-soittimen myös.
Millasia ja mistä jookcha tilasit cd-pussukoiksi? Pitäisi itse kans tehdä samanlainen projekti, jotta sais levyt kellarista pois. Kämppään ei oikein mahdu cd:t tavallisessa muodossa. Tollanen laatikkoon ja lärpykät vois toimia. Ja sitten toki jos joskus sais ostettua toimivan cd-soittimen myös.
Tais olla tämä: https://cdon.fi/toimistotarvikkeet/cd-t … -p42731835
leposi wrote:Millasia ja mistä jookcha tilasit cd-pussukoiksi? Pitäisi itse kans tehdä samanlainen projekti, jotta sais levyt kellarista pois. Kämppään ei oikein mahdu cd:t tavallisessa muodossa. Tollanen laatikkoon ja lärpykät vois toimia. Ja sitten toki jos joskus sais ostettua toimivan cd-soittimen myös.
Tais olla tämä: https://cdon.fi/toimistotarvikkeet/cd-t … -p42731835
Kiitos.
Onko suositella hyvää cd-soitinta? Maranz, Denon, Yamaha?!? Mitä näitä nyt on.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Sellon kirjastossa oli yks päivä kärryllinen poistolevyjä. Sen ympärillähän kävi kuhina. Toisena päivänä se olikin jo lähes tyhjä. Ceedeet rockettaa.