You are not logged in.
Killdozer 12 . buck kuulosti ihan hyvältä. Laulaja vetää asiallisella pieteetillä ja tässä on laulu aika pinnalla. Tulee mieleen Gilbert Gottfried oktaavia alempaa. Ehkä vähä enempi olis voinu laulaa jotain melodiaa, vaikka samaa mitä kitara soittaa. Pitää jatkaa bändin kuuntelemista.
Killdozer 12 . buck kuulosti ihan hyvältä. Laulaja vetää asiallisella pieteetillä ja tässä on laulu aika pinnalla. Tulee mieleen Gilbert Gottfried oktaavia alempaa. Ehkä vähä enempi olis voinu laulaa jotain melodiaa, vaikka samaa mitä kitara soittaa. Pitää jatkaa bändin kuuntelemista.
Ei ole noiserock hyvää musiikkia ei.
Oikein hyvää musiikkia on.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Mitä mitä mitä.
hezma wrote:Ei ole noiserock hyvää musiikkia ei.
Mitä mitä mitä.
Kuunteleppas nyt.
velvet underground - white light/white heat
Eka kerta ku olen kuullut tätä kutsuttavan noiserokiksi.
ydis wrote:velvet underground - white light/white heat
Wikipediassa sanotaan esim "An archetypal album is the Velvet Underground's White Light/White Heat (1968).[9][5]" En jaksa tarkistaa noita lähdeviitteitä. Kyllä toi vähän erikoiselta tuntuu silti. Onhan se meluisaa rokkia, mutta noiserock siten kun sen ite ymmärrän saa alkunsa vasta kasarilla.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
ydis wrote:velvet underground - white light/white heat
toisaalta olisko noiserokkia olemassa ilman tätä mestariteosta, mutta joo, vähän sama kuin stoogesin kutsuminen punkiksi tai cocteau twinsin tai jesus and mary chainin shoegazingiksi. ensin oli pioneerit ja myöhemmin niiden pohjalta kehittyi erinäisiä musiikkityylejä.
No juu varmasti on vaikuttanut genren bändeihin mut ei se silti mielestäni noiserockia ole. Stoogesin lasken kyllä punkiksi
Haluaisin soittaa ja laulaa noise rock bändissä.
En jaksa listailla, mutta Helmetin Strap It On menee ainakin omaan top femmaan. Myöhemmät Helmetit ei ole yhtä noisea, joten niitä en laske tähän genreen. Tietynlainen rupisuus tuotannossa ja pahoinvointi lyriikoissa on mulle olennainen osa noise-rockissa.
White Light/White Heat menee mun kirjoissa jonnekin kokeellisen taiderokin suuntaan, eikä mitään asiaa tähän ketjuun, vaikka mahdollisesti jonkinlainen vaikuttaja genreen on ollutkin (samoin kuin vaikka the Beatles, joka ei sekään ole noise-rockia).
Last edited by Firon (20.04.2021 11:50)
Arvasin että genrepoliiseilta tulee sanomista
Joku i heard her call my name on noiserokkia parhaimmillaan. Ei se bändin vika ole että perässähiihtäjät kerkesivät vasta 20 vuotta myöhemmin kelkkaan.
Joku i heard her call my name on noiserokkia parhaimmillaan.
Ihan poppikappalehan tuo.
ydis wrote:Joku i heard her call my name on noiserokkia parhaimmillaan.
Ihan poppikappalehan tuo.
Sovitaan sitten niin
Koko levy vähän liian melodista kamaa makuuni ollakseen noiserokkia, paitsi tietysti Sister Ray.
Bathouse, eli kai aika uusi ruotsibändi. Hyvää pauketta.
No mikä siinä nyt on vialla? Noiserock on ainoaa hyvää musiikkia, enkä itse nykyään juuri muuta musaa mielelläni kuuntele.
Jos nyt listauksia, niin rajoitan nää tohon ärjympään / meluisampaan osastoon. Joku SY tai Unwound on varmaan itelle tärkeempiä, kuin mikään näistä, mutta nehän eivät suurimmaksi osaksi olleet mitään älytöntä möykkämusaa.
Part Chimp - I am Come
Hammerhead - Duh, The Big City
Cherubs - Heroin Man
Rapeman - Two Nuns and a Pack Mule
The Jesus Lizard - Goat
Vaikka noin nyt tänään. Listalle vois päästä myös esim. Unsanee, mutta en nyt muista mikä olis paras rieska (oisko se sit Scattered, Smothered & Covered?), koska oon aina kuunnellu näitä lähinnä kokoelmalta / hajabiiseittäin.
Last edited by Phlegm (20.04.2021 16:42)
Ja VU oman aikansa noiserokkia. Bändin meininki tylyä ja vittumaista, eikä tuommoinen dissonanssin ja hälyn hyödyntäminen ollut mitenkään tyypillistä pop- ja rockmusassa noihin aikoihin. Eikös 60-luvulla ollut suurimmaksi osaksi vielä valloilla semmoinen konsensus, että kaikenlainen kamojen yliajaminen ja roiskiminen oli yksiselitteisesti väärin ja kiellettyä? Ainakin ennen Hendrixiä.
Pitää kuunnella noita mun noise rock levyjä että saa listan tehtyä, mutta kovin laajaa poolia ei mulla ole. Ja itse keskityn tässä yksinomaan pelkästään paalutusmusiikkiin ja sitä mä vähä lähin kysymäänkim. Että rajataan sonicyoutit sunmuut pois.
eihän tästä musa oikeastaan enää parane
hezma wrote:Ei ole noiserock hyvää musiikkia ei.
No mikä siinä nyt on vialla?
Usein (yleensä?) hyvin ikävää ja ÄIJÄÄ macho musaa. Ei todellakaan jaksa kovin usein.
Last edited by ydis (20.04.2021 18:23)
Phlegm wrote:hezma wrote:Ei ole noiserock hyvää musiikkia ei.
Usein (yleensä?) hyvin ikävää ja ÄIJÄÄ macho musaa. Ei todellakaan jaksa kovin usein.
Ikävää ja epäkorrektia monesti joo, mutta höpönlöpö se mitään machomiäsmusaa ole. Tuolla stonerhevailun puolella ne äijäilyt.
Phlegm wrote:hezma wrote:Ei ole noiserock hyvää musiikkia ei.
Meinaatko sanotuksia vai sitä että soitetaan raskasta/aggressiivista rokkia?
Noisehommat ylipäätään kunnon chilipää settiä. Ooh mitä rajua kirskuntaa, tämä on kyllä tylyintä ja vittumaisinta ikinä!!!
Noisehommat ylipäätään kunnon chilipää settiä. Ooh mitä rajua kirskuntaa, tämä on kyllä tylyintä ja vittumaisinta ikinä!!!
Hävettääkö edellisen bändin alkuvaiheiden surinakitarat niin paljon?
Last edited by dadadrlrl (20.04.2021 19:32)
Voihan sen noinkin ottaa, ite fiilistelen eri tavalla.
Last edited by muumipoimuri (20.04.2021 19:34)
Jesus lizardin Goat saattaa päästä top vitos listaan.