You are not logged in.
Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
Tuanoi saatana.
Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
Onks muilla samaa? Kirjautukaa sisään ja laittakaa vaik yli 34 euron edestä tavaraa koriin ja kattokaa montako leimaa antaa.
Tuanoi saatana.
marjapoimuri wrote:Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
Onks muilla samaa? Kirjautukaa sisään ja laittakaa vaik yli 34 euron edestä tavaraa koriin ja kattokaa montako leimaa antaa.
toi on vähän sekava systeemi, kun ennen tavallaan sai leimat tilauksen yhteydessä, mutta nykyään ne kai tulee vasta kun oikeasti ostaa ja maksaa ne
Joo elikkäs leimakorttialennusta ei näy ennen ku maksutapa on valittu. Ja toi leimojen kertyminen johtuu siitä että kun kortti menee ympäri siinä jää (mun mielestä) yks leima saamatta. Eli kun 10 on täynnä, niin seuraavasta 17e ostosta ei tule leimaa siihen seuraavaan korttiin vaan vasta seuraavasta. Eli 11. leima jää limboon. Näin minä näkisin.
Tuanoi saatana.
marjapoimuri wrote:Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
Joo elikkäs leimakorttialennusta ei näy ennen ku maksutapa on valittu. Ja toi leimojen kertyminen johtuu siitä että kun kortti menee ympäri siinä jää (mun mielestä) yks leima saamatta. Eli kun 10 on täynnä, niin seuraavasta 17e ostosta ei tule leimaa siihen seuraavaan korttiin vaan vasta seuraavasta. Eli 11. leima jää limboon. Näin minä näkisin.
niin siis eihän siitä voi leimaa tienata kun käyttää sen alennuksen, eihän siinä nyt mitään epäselvää voi olla.
marjapoimuri wrote:marjapoimuri wrote:Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
niin siis eihän siitä voi leimaa tienata kun käyttää sen alennuksen, eihän siinä nyt mitään epäselvää voi olla.
Mähän oon ihan uuno kaveri. Enhän mä voi tilata äxältä en mitään, maine menny
Last edited by marjapoimuri (30.06.2020 20:28)
Tuanoi saatana.
psykokarkki wrote:marjapoimuri wrote:marjapoimuri wrote:Joo toi äxän leimakortti/kassa on jotenki solmussa mulla. Leimoja kertyy liian vähän ja leimakorttialennusta ei tule. Jos lyö levyjä koriin ilman sisäänkirjautumista niin leimoja kertyy ihan normaalisti. Kun kirjautuu kassalla sisään niin yks leima häviää. Ei ollu asiakaspalvelu auki niin lähetin sähköpostia. Josko kerkeis postikuluttoman tilauksen saada sisään.
Mähän oon ihan uuno kaveri. Enhän mä voi tilata äxältä en mitään, maine menny
tähänkö tää nyt kaatu
Heinäkuussa vein taas yli 100 levyä äxään. Lomien ja jonojen takia nyt vasta käyty läpi. Vähä vähemmän tuli massii mitä olin ajatellu tällä kertaa. Nyt on yli 200 myyty tänä vuonna. Mutta eipä se paljo hyllyssä näy.
Tuanoi saatana.
Kylläpäs muuten tulee paljon sähköpostia äxältä nykyään. Sanoisin että lisääntynyt on.
Tuanoi saatana.
hesarille näyttää ilmestyneen jokin uugeemetalliin keskittynyt pikkupulju, the other records, siinä jossain kuikan vieressä sijaitsee.
oliko tätä vielä mainittu?
Levyjä myydään pääasiassa Tampereella Kyttälänkadulla Pokon/Epe’sin entisiin tiloihin pystytettävässä pop-up kirpputorissa, joka on avoinna 30.10.-1.11. sekä 6.-8.11.. Osa kokoelmasta tulee myyntiin myös Helsingin Stupido Marketiin, jossa valikoimaa pääsee penkomaan tulevana viikonloppuna eli 31.10. ja 1.11.
”Vinyyliä on niin tolkuttomasti, että kaikki ei mahdu esille joten joka päivä tulee jotain uutta. 7″ on n. 4000 kpl, on sekä hyvää halvalla (5 kpl/10 €), että vähän harvinaisempaa keräilykamaa. Suurin osa tulee mun henkilökoht. kokoelmista. Sitten iso läjä maxeja, sekä dance että Heavy, albumeita, boxeja, musakirjoja, kultalevyjä. Muutakin tulee kunhan teette hyllyihin ensin tilaa. Videoita, tarpeettomia cd-promoja yms ja tietenkin lisää vinyyliä takahuoneesta”, Epe Helenius raottaa sosiaalisessa mediassa, mitä kaikkea myyntiin onkaan tulossa.
Sekä kirppiksellä että Stupidon myymälässä huolehditaan asiakkaiden turvallisuudesta rajoittamalla kerralla sisään otettavien ihmisten määrää. Pop-up kirpputorilla jaetaan myös ilmaisia kasvomaskeja, mikäli sellaista ei omasta takaa löydy.
Alfa Antikvan Pertti jäi perjantaina eläkkeelle. Uusi omistaja jatkaa. Saa nähdä, pysyykö Alfa Antikva yhtä kaoottisena.
Mikä on ollut Suomen suurin levykauppa kautta aikojen? Muistan, että Mannerheimintiellä Free Record Shop yritti ulospäin näyttää varsinaiselta megakaupalta. Ihan sellainen se ei tainnut olla, mutta olisiko silti ollut suurimmasta päästä? Olen käynyt siellä ainakin loppuunmyynnin aikaan, mutta muistan sen huonosti.
Turussa vanhemmat sukupolvet muistelevat "Pohjoismaiden pienintä levykauppaa". Joku taisi sanoa, että sinne mahtui kerralla kolme asiakasta.
Alfa Antikvan Pertti jäi perjantaina eläkkeelle. Uusi omistaja jatkaa. Saa nähdä, pysyykö Alfa Antikva yhtä kaoottisena.
Just männä viikolla itsekseni mietinkin, että onko Alfa vielä aukikaan enää. Ei ole moneen vuoteen viitsinyt tuolla käydä, kun tuntui aina niin hankalalta siellä kun ei mahtunut liikkumaankaan. Mutta täytyy kyllä käydä tsekkaamassa miltä näyttää jahka Tuominen on saanut remontin valmiiksi. Olisi vallan nastaa jos siitä tulisi edes hitusen helpompi paikka käydä, koska kyllähän tuon paikan hyllyt ja varastot on melkoisia aarreaittoja.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Mikä on ollut Suomen suurin levykauppa kautta aikojen?
Joku Anttila Megastoreista, veikkaisin.
Ja enpä tiiä mimmonen mesta joku hesan Musiikki-Fazer on ollut joskus 60-luvulla esim?
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Manskun Free Record Shopissa tuli joskus kuunneltua joitakin levyjä ennen ostopäätöstä. Ainakin Saint Etiennen Good Humor sekä New Orderin Low-life tuolta lähti kuuntelun jälkeen mukaan, mutta enimmäkseen kannoin rahani muihin liikkeisiin.
Tein viime viikolla levykauppanostalgiani takia Facebookiin ryhmän nimeltä Entiset levykaupat: https://www.facebook.com/groups/3814314098588677
Saa liittyä jos kiinnostaa.
Milloin viimeksi kauppias on kehunut levyostoksiasi?
Jos mä olisin levykaupassa myyjänä mä kehuisin aina hyviä levyostoksia.
WeJazzilla tulee yleensä sellasta innostunutta kommenttia.
Joskus vuosia sit kun ostin Äxästä Mohelin levyn, niin myyjä kommentoi vaan: ”noisee...”
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Popparienkelissä Viiskulmassa aika usein tuli kehuja valinnoista.
Sen verran harvoin on kehuttu, että muistan luultavasti jokaisen kerran/levyn. Stupidolla, Kasiraidassa ja Äxässä tätä on tapahtunut.
Ei ole jäänyt mieleen kehuja Popparienkelistäkään, vaikka sieltä tuli aika paljon kaikenlaista ostettua.
Ainoa tapaus, jonka muistan oli New Yorkissa Washington Squaren kupeessa oleva pienehkö putiikki, jossa arviolta kuusikymppinen myyjä - varmaan omistaja - totesi ainoasta ostoksestani, käytetystä Sparksin In Outer Space -älppäristä ilmeenkään värähtämättä lakonisesti "excellent choice".
Spinefarmilta tilasin puhelimella Laughing Hyenasia joskus ysärillä ja myyjämies tykkäsi kovasti, että jotakuta tämäkin bändi kiinnostaa.
Digelius on tehnyt mahdottomasta mahdollisen ja myynyt levyjä Viiskulmassa jo 50 vuotta
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008154852.html
Olin 80-luvulla mukana kun kaveri osti Kaivopihan levykaupasta tukkabändi Rattin levyn ja myyjä kehaisi valintaa. Sittemmin tullut ajateltua että kettuilikohan setä vaan yläastejätkille.
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
iso-roban stupidossa joskus 10v sitten se ponnaripäinen myyjä kehui jokaista levyä mitä hain sieltä kunnon kummelin autokauppiastyyliin "tää on vitun hyvä, mul on tää"
Last edited by herkko (03.08.2021 14:08)
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
pieni juttu goosebumbs recordsista:
"Kun kuulen oikein tykkibiisin, niin karvat nousevat pystyyn" – Juha toteutti unelmansa ja perusti levykaupan Kallioon