You are not logged in.
muumipoimuri wrote:Elokuva ja tv-sarja on automaattisesti kiinnostavampi jos se perustuu tositapahtumille.
Fiktio on valhetta.
Miksi? Minkä lisäarvon se tuo, että jokin on tapahtunut "oikeasti"?
Fiktio on valhetta juu, entä sitten? Teokset ja niiden tuottamat merkitykset ja ajatukset ovat kuitenkin todellisia.
En tiedä mutta se nyt vaan on kiinnostavampi. Kyllä tositapahtumiin perustuvatkin voi olla paskoja, mutta lähtökohta on parempi.
Ja vähän kyllä epäilisin tuota merkityksien todellisuutta. Eikö merkitykset juuri ole keksittyjä? Tai suuri osa ainakin on.
No nää nyt on näitä mun käninöitä.
Last edited by muumipoimuri (28.01.2021 16:29)
En sanoisi automaattisesti, mutta kyllä mua on aina kiehtoneet tositapahtumiin perustuvat elokuvat. Mutta tositapahtumiin perustuvat leffat voi olla myös todella mälsiä, kuten Argo ja Bridge of Spies. Blade Runner on parempi.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
jookcha wrote:muumipoimuri wrote:Elokuva ja tv-sarja on automaattisesti kiinnostavampi jos se perustuu tositapahtumille.
Fiktio on valhetta.
Miksi? Minkä lisäarvon se tuo, että jokin on tapahtunut "oikeasti"?
Fiktio on valhetta juu, entä sitten? Teokset ja niiden tuottamat merkitykset ja ajatukset ovat kuitenkin todellisia.
En tiedä mutta se nyt vaan on kiinnostavampi. Kyllä tositapahtumiin perustuvatkin voi olla paskoja, mutta lähtökohta on parempi.
Mikä tekee siitä paremman tai kiinnostavamman? Tositapahtumiin perustuvat elokuvat tosiaan ovat usein myös fiktiota, eli siis valhetta antamasi määritelmän mukaan.
Lol ketä kiinnostaa jotkut tositapahtumat. Kiinnostava tarina voittaa sata kertaa sadasta jos taiteesta puhutaan.
muumipoimuri wrote:jookcha wrote:Miksi? Minkä lisäarvon se tuo, että jokin on tapahtunut "oikeasti"?
Mikä tekee siitä paremman tai kiinnostavamman? Tositapahtumiin perustuvat elokuvat tosiaan ovat usein myös fiktiota, eli siis valhetta antamasi määritelmän mukaan.
En osaa sitä määritellä, se nyt vaan kiinnostaa MINUA enemmän. Tieto maailmasta ja maailman tapahtumista kiinnostaa enemmän kuin tarinat. Vaikka tarinoitahan ne elokuvat joka tapauksessa on.
Lol ketä kiinnostaa jotkut tositapahtumat. Kiinnostava tarina voittaa sata kertaa sadasta jos taiteesta puhutaan.
85 sadasta eri mieltä.
Tai no jos puhutaan taiteesta ylipäänsä niin enpä sanokaan sitten.
Last edited by muumipoimuri (28.01.2021 17:09)
Tarinat
Elokuva taidemuotona ei vaan kolahda. Ei lähimaikaan samalla tavalla kuin musiikki. Taulutkin on parempia. Mutta niitä ei tarvikaan tuijottaa kahta tuntia. Dokumentit on hyviä, mutta siinä ei olekaan samalla tavalla kyse taiteesta. Vaikka onhan niitä taidedokkareita kuten kojaanisketsi.
Mr. Kukkosoos wrote:muumipoimuri wrote:En tiedä mutta se nyt vaan on kiinnostavampi. Kyllä tositapahtumiin perustuvatkin voi olla paskoja, mutta lähtökohta on parempi.
En osaa sitä määritellä, se nyt vaan kiinnostaa MINUA enemmän. Tieto maailmasta ja maailman tapahtumista kiinnostaa enemmän kuin tarinat. Vaikka tarinoitahan ne elokuvat joka tapauksessa on.
Ei varmaankaan kannata tutustua niihin aihepiireihin tarkemmin, joista olet tosipohjaista fiktiota katsonut, koska tulet aika varmasti oppimaan, että kiinnostavana yksityiskohtana pitämäsi asia oli valhetta ja keksitty, jotta fiktiivinen tarina kulkisi sutjakammin.
en ole kolmekybänen emoboy
Parhaat leffat, joissa näyttelee David Bowie? The Man Who Fell to Earth ja Merry Christmas, Mr. Lawrence blu-rayt odottelee katsomista tossa. Prestige ihan OK.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
En tiedä onko elokuva varsinaisesti hyvä, mutta paras Bowien rooleista on piipahdus Andy Warholina Basquiatissa.
Kristuksen viimeinen kiusaus. Bowien cameolla tosin ei sen filmin hyvyyden kannalta ole erityisempää merkitystä.
Twin Peaks: Fire Walk With Me
Bowien paras rooli on Tony Scottin The Hungerissa.
Näkemättä sanon The Labyrinth.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kelkkajengi just katottu tossa. Kai tää on sit 5/5 kun perustuu tositapahtumiin.
The Man Who Fell to Earthissa on kyllä oma lemppari Bowien rooli.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Kelkkajengi just katottu tossa. Kai tää on sit 5/5 kun perustuu tositapahtumiin.
Höpsö. 4/5, koska on ihan törkeen viihdyttävä leffa.
Tykkäsin tästä paljon nuorempana ja katsoin monta kertaa.
En ole nähnyt Eyes wide shuttia koskaan. Ja jos siinä on tom cruise niin en ole erityisen kiinnostunutkaan.
En ole nähnyt Eyes wide shuttia koskaan. Ja jos siinä on tom cruise niin en ole erityisen kiinnostunutkaan.
Täydellisyyttä hipova lefu.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
muumipoimuri wrote:En ole nähnyt Eyes wide shuttia koskaan. Ja jos siinä on tom cruise niin en ole erityisen kiinnostunutkaan.
Täydellisyyttä hipova lefu.
en tiedä täydellisyydestä, mutta kannattaa tsekata, ei se tomppa sitä pilaa
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Hieno leffa ja hyvä näyttelijä
Just just.
Eyes Wide Shut 5/5 taideleffa. Vannon vasen käsi leffakurssin diplomin päällä.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Ja kyllä, Tom Cruise on hyvä näyttelijä.
The Man Who Fell to Earthissa on kyllä oma lemppari Bowien rooli.
tämä ja labyrintti best
Juu Man Who Fell To Earth ja TP: Fire Walk With Me.
The Hunger näkemättä hemmetti
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Parhaat Tom Cruise -leffat?
Magnolia, Eyes Wide Shut, Top Gun, Color of Money, eka Mission Impossible
Risky Business
Collateral ja Minority Report
Top Gun on kyllä oikeasti aika skeidaa eikä edes kovin viihdyttävää sellaista...