You are not logged in.
Kyllä se näin on että taidemusiikki on parempaa ku poppi.
riippuu popista/taidemusasta
riippuu popista/taidemusasta
Circle livenä vs tyler the creator
Vai oliks se igor jotain creator.
Se jonka nimeä ei mainita vs. arttu wiskari.
molempi parempi, taidetta tosin molemmat
molempi parempi, taidetta tosin molemmat
Mutta toinen on taidetta, toinen on viihdettä kansalle.
Terveisin elitisti alternativerinkirunkkari
On kyl pahaa viskikola et sori jos mielipiteet on kans pahoi.
aika paha, mutta kieltämättä circle viihdyttää kansaa, ihan hyvä show niillä silti.
Taidemusiikki 4eva.
Battles on hyvää taidemusiikkia mihin tarvitaan sekä taitoa että näkemystä.
Offtopic mutta ei ole Battles koskaan erityisemmin maistunut. Varmaankin liian taiteellista.
bzort glorf bööth
Offtopic mutta ei ole Battles koskaan erityisemmin maistunut. Varmaankin liian taiteellista.
tsekkaile tää, parasta ikinä
no okei, studioversio vielä kovempi mut jos tykkää livejutskista
No tää oli hauska. Olikohan mulla mennyt sekaisin nämä sekaisin jonkun ryppyotsaisen bändin kanssa.
bzort glorf bööth
^ on noilla ehkä ryppyotsaisempaakin kamaa, mutta ainakin toi uusin (eli viimevuotinen juice b. crypts) levy on ihan huippu, kannattaa tsekkailla.
Hyviä havaintoja Liimatan podcastin suomirock jaksossa. Mutta aina kun puhutaan siitä että onko rock kuollut ja miksei enää ole kitarabändejä niin unohdetaan, että esim stoner/doom/psyke rock on aika suosittua nykyään ja metallimusiikki on edelleen suosittua, että kyllä kitaramusaa edelleen fanitetaan. Tosin ei stadiontasolla enää paitsi jotku pari vanhaa dinosaurusbändiä.
^ on noilla ehkä ryppyotsaisempaakin kamaa
Esimerkkejä ryppyotsaisesta musiikista
Keep rock'n'roll alive ja taistelu jiveä vastaan pitää.
bzort glorf bööth
psykokarkki wrote:riippuu popista/taidemusasta
Circle livenä vs tyler the creator
Mielekkäät vertailut hermanni
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Battles on kyllä usein ollut sen osaston musaa että jos kärsisin vaikka paniikkioireista niin en kuuntelis. Harvan musan suhteen tulee sellaista "tää on ihan liikaa" -oloa, etenkin kun noiset sun muut uppoo, mut Battles ja ehkä kans Lightning Bolt on vaan ihan todella ahdistavan kuuloista, tarpeettoman täyteen ahdettua pauketta. En tiä.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
+ tommoset "mikä on taidetta" -keskustelut koen itse vähän semmoisiksi "onko jumalaa olemassa/lol vähänks tyhmää ku ihmiset uskoo satukirjaan" -osaston melko turhanpäiväiseksi vääntämiseksi. Tai tuntuu että niihin kyllästyi viimeistään lukiossa.
Tai niinku että kun se on keskustelu, joka tarjoaa lähinnä huonoja kehäpäätelmiä ja umpikujia: jos joku sukkahousuhevi on yhtäkkiä "taidetta" ku sen tekee Lehtisalo niin silloinhan se tulee taiteeksi vain jonkun auktoriteetin ja tekijän määrittämän raamin kautta, eikä sisältönä itsessään. Ja sivuhuomiona, tällaisesta Lehtisalo itse tuskin hirveästi tykkäisi, kun eikös se vierasta kaikkea taiteilijanpalvontaa muutenkin ja haluaisi irrottaa teokset tekijöistään jne jne... Totta kai jokainen ihminen kokee muita kokemuksia ylevämpiä fiiliksiä jonkun tietyn asian äärellä (niinku että kyllä minulle Laila Pullisen pronssiveistokset on merkityksellisempiä kuin Ariana Granden musiikki), mutta sehän määrittyy vain sen kokijan maun mukaan ja ääähhh rasittaa ees ruveta horisemaan tämmösiä kun nää kuulostaa aina tämmöiseltä vitun pseudosyvälliseltä hattu päässä pätemiseltä
+ tommoset "mikä on taidetta" -keskustelut koen itse vähän semmoisiksi "onko jumalaa olemassa/lol vähänks tyhmää ku ihmiset uskoo satukirjaan" -osaston melko turhanpäiväiseksi vääntämiseksi. Tai tuntuu että niihin kyllästyi viimeistään lukiossa.
Tai niinku että kun se on keskustelu, joka tarjoaa lähinnä huonoja kehäpäätelmiä ja umpikujia: jos joku sukkahousuhevi on yhtäkkiä "taidetta" ku sen tekee Lehtisalo niin silloinhan se tulee taiteeksi vain jonkun auktoriteetin ja tekijän määrittämän raamin kautta, eikä sisältönä itsessään. Ja sivuhuomiona, tällaisesta Lehtisalo itse tuskin hirveästi tykkäisi, kun eikös se vierasta kaikkea taiteilijanpalvontaa muutenkin ja haluaisi irrottaa teokset tekijöistään jne jne... Totta kai jokainen ihminen kokee muita kokemuksia ylevämpiä fiiliksiä jonkun tietyn asian äärellä (niinku että kyllä minulle Laila Pullisen pronssiveistokset on merkityksellisempiä kuin Ariana Granden musiikki), mutta sehän määrittyy vain sen kokijan maun mukaan ja ääähhh rasittaa ees ruveta horisemaan tämmösiä kun nää kuulostaa aina tämmöiseltä vitun pseudosyvälliseltä hattu päässä pätemiseltä
Ettei johtuisi siitä, että kaikenlainen taide vs. viihde-vääntö nyt on aika turhaa noin niinku lähtökohtaisesti? Popmusiikin taiteellisesta arvosta ei mun mielestä tarvis tehdä enää vuonna 2020 minkään valtakunnan julistuksia tai arvoladattuja puolesta-vastaan lausuntoja. Popmusiikki laajassa mittakaavassa on kuitenkin jo aika kanonisoitua, minkä lisäksi kaiken musiikin diversiteetti on käytännössä levinnyt niin totaalisesti käsiin, ettei mitään yleisiä totuuksia oikein ole mahdollista edes määrittää.
Itse olen aika lailla kyllästynyt kaikkeen vastakkainasetteluun, etenkin kun yhteiskunnassa monien mielestä sitä pitäisi vissiin olla koko ajan enemmän. Mun mielestä se on ajanhukkaa, koska maailma ei ole niin yksinkertainen ja lähtökohtaisesti se, että jotkut eivät suostu sisäistämään maailman monimutkaisuutta, saati diilaamaan sen kanssa, on epäreilua niitä kohtaan, jotka hyväksyvät maailman monimutkaisuuden. Joillakuilla meistä ei ole edes sellaista vaihtoehtoa.
Joo, tulipa tehtyä taas kärpäsestä härkänen. Kiitos, anteeksi. Jatkakaa.
Parempi ku kukaan ei tykkää mistään tai ei ainaskaan kerro sitä
Muistatteko vielä kun Marzi Nymania sanottiin Suome Zapaksi?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Muistatteko vielä kun Marzi Nymania sanottiin Suome Zapaksi?
Tämmöne on.
Miks Maija Vilkkumaa ei oo tehny uutta musaa. Siitäkin on tullu tv-esiintyjä. Ryönä saa monista vallan.
Musazuurnalisteja/kriitikoita ei kannata seurata. Ne seuraa trendejä. Kriitikot ovat uuden luomisen jarruttajia. Samojen normien mukaan tanssii musakriitikotkin.
Musazuurnalisteja/kriitikoita ei kannata seurata. Ne seuraa trendejä. Kriitikot ovat uuden luomisen jarruttajia. Samojen normien mukaan tanssii musakriitikotkin.
Ajatelkaa nyt jos taiteilijat ottais tosissaan/neuvona sen märmätyksen mitä jossain soundin tai rumban arvosteluissa sanotaan. Kriitikoiden kuunteleminen uuden tekemisessä on viimenen asia.
Foorumistin top10 lista on mielenkiintoisempi kuin musajournalistin lista.