You are not logged in.
jooxa lukee kirjaa jota Lehtisalo suosittelu muinoin jossain haastattelussa. Luin kirjan ja hyvä oli.
Tuanoi saatana.
Jos täällä nyt sattuu olemaan joku joka ei tiedä Lehtisalon suosikkikirjoja niin kyseessä siis Flann O’Brienin Kolmas konstaapeli.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Tuon lisäksi Lehtisalo on suositellut mulle kolmea kirjaa: spektaakkelin kritiikki, matka aamun maahan ja Alpo Suhosen elämäkerta
Alpo Suhosen elämäkerta
Täytyy sanoo kyl et kiinnostaa aika vähän
Tuanoi saatana.
Oletteko lukeneet James Redfieldin Yhdeksän oivalluksen tie ?
Tuanoi saatana.
Nii onks tääl ketää joka olis lukenu yhtään Coelhon kirjaa? Mp?
Tuanoi saatana.
Maria Nordin suositteli tätä. Pitää varmaan lukee. Kirjoittaja on FYSIIKAN TOHTORI.
Tuanoi saatana.
^ vai pitäskö kuitenki lukea Carlo Rovellin esitys aiheesta?
Tuanoi saatana.
Rovellin kirja on ihan jeba.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Maria Nordin suositteli tätä. Pitää varmaan lukee. Kirjoittaja on FYSIIKAN TOHTORI.
Vahvat suosittelijat.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Joku edellinen lainaaja oli kirjottanu lyijykynällä Sam Harrisin Kirje kristitylle kansalle lätyskään paljon kriittisiä kommentteja
Kirja oli aika turha vaikka viestissä ei ollutkaan vikaa. Luin nyt kuitenki ku niin ohut nivaska.
Tuanoi saatana.
Nyt on tullu lainailtua vähän mitä sattuu ja tällä viikolla jättänyt kolme kirjaa kesken, vaikka yleensä en jättele kirjoja kesken.
1. Stoalaisuus. Tätä luinkin useamman kymmentä sivua. Alku olis ihan mielenkintoinen missä kerrottiin historiasta ja niistä ihmisistä. Sitten kun ruvettiin sukeltamaan itse oppeihin alkoi tökkimään. Kun filosofiassa mennään sinne metatasolle niin mun mielestä ne jutut mitä siinä pohditaan ei vaan ole ihan hirveen merkityksellisiä tai kiinnostavia. Ja jotkut kirjat vaatii jonkinlaista opppipohjaa filosofiasta, että sais jotain paremmin irti.
2. Jaakko Heinimäki & Jussi K. Niemelä - Kamppailu jumalasta. Kirjeenvaihtokirja uskonnosta. Olen jo lukenut kolme tämmöstä kirjaa, että en teidä miks ees lainasin tämän. Ja tämä vaikuttaa vähän keposemmalta. Pidän kyllä tästä kirjeenvaihto formaatista, onko jollakin suositella jotain tämmöstä asiaosastolta?
3. Tommy Hellsten - Tähän olen tullut. Tässä puhutaan liikaa jumalasta ja omasta henkilökohtaisesta suhteesta jumalaan, niin tämä ei oikein kosketa mua, ei pysty samaistumaan siihen mistä hän puhuu. Eikä tämä taida olla muutenkaan ihan sitä mitä odotin otsikon ja alaotsikon perusteella.
Tuanoi saatana.
Tässä puhutaan liikaa jumalasta ja omasta henkilökohtaisesta suhteesta jumalaan, niin tämä ei oikein kosketa mua, ei pysty samaistumaan siihen mistä hän puhuu.
Tämä lausunto oli nyt ehkä vähän ristiriidassa sen kanssa että luen aina uskonto aiheisia kirjoja, mutta en jaksa nyt yrittää muotoilla mitä tarkoitin.
Tuanoi saatana.
Nyt on tullu lainailtua vähän mitä sattuu ja tällä viikolla jättänyt kolme kirjaa kesken, vaikka yleensä en jättele kirjoja kesken.
1. Stoalaisuus. Tätä luinkin useamman kymmentä sivua. Alku olis ihan mielenkintoinen missä kerrottiin historiasta ja niistä ihmisistä. Sitten kun ruvettiin sukeltamaan itse oppeihin alkoi tökkimään. Kun filosofiassa mennään sinne metatasolle niin mun mielestä ne jutut mitä siinä pohditaan ei vaan ole ihan hirveen merkityksellisiä tai kiinnostavia. Ja jotkut kirjat vaatii jonkinlaista opppipohjaa filosofiasta, että sais jotain paremmin irti.
Oliks tää se Teija Kaarakaisen toimittama kirja? Muistaakseni toi oli aika kuivakka, melkoista taistelua että jaksoin loppuun asti. Stoalaiset rokkaa kyl muuten. Tsekkaa Senecan Elämän lyhyydestä -teos.
Last edited by jookcha (11.11.2020 14:01)
marjapoimuri wrote:Nyt on tullu lainailtua vähän mitä sattuu ja tällä viikolla jättänyt kolme kirjaa kesken, vaikka yleensä en jättele kirjoja kesken.
Oliks tää se Teija Kaarakaisen toimittama kirja? Muistaakseni toi oli aika kuivakka, melkoista taistelua että jaksoin loppuun asti. Stoalaiset rokkaa kyl muuten. Tsekkaa Senecan Elämän lyhyydestä -teos.
En muista kenen kirja mutta kokooma eri kirjottajien juttuja. Seneca on luettu ja hyväksi havaittu muttei kovin ratkaisuhenkinen kaveri niinku ei kyynikot yleensä olekaan.
Tuanoi saatana.
Pidän kyllä tästä kirjeenvaihto formaatista, onko jollakin suositella jotain tämmöstä asiaosastolta?
Kirjastossa olisi ollut tyrkyllä Iiro Viinasen ja Esko Seppäsen kirjeenvaihtokirja
Tuanoi saatana.
jookcha wrote:marjapoimuri wrote:Nyt on tullu lainailtua vähän mitä sattuu ja tällä viikolla jättänyt kolme kirjaa kesken, vaikka yleensä en jättele kirjoja kesken.
En muista kenen kirja mutta kokooma eri kirjottajien juttuja. Seneca on luettu ja hyväksi havaittu muttei kovin ratkaisuhenkinen kaveri niinku ei kyynikot yleensä olekaan.
Tästä voimme johtaa ns. marjiksen Feuerbach-teesin: "Filosofit ovat vain eri tavoin selittäneet maailmaa, mutta tehtävänä on olla ratkaisuhenkinen kaveri."
Last edited by jookcha (12.11.2020 09:53)
Farrar, Straus and Giroux will publish Jonathan Franzen’s CROSSROADS, the first novel in his trilogy A KEY TO ALL MYTHOLOGIES. The trilogy tells the story of a Midwestern family across three generations, mirroring the preoccupations and dilemmas of the United States from the Vietnam War to the 2020s. Crossroads is scheduled to be published in October 2021.
Crossroads is the beginning of a story that encompasses all the “mythologies”—the political, religious, and intellectual crosscurrents—that have animated and troubled American life in recent decades. Not since The Corrections has an American novel explored how we live now with such intimacy, insight, and humor.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Freedom ja Pyrity, onko kovaa kamaa?
Voisi lukea jonkin oikeasti hyvän kirjan kunhan saan ton 1/5 kirjan taisteltua.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Molemmat on tosi hyviä. Veikkaisin että tykkäisit enemmän Puritysta. On Itä-Saksaa, on Stasia ja vakoilua, eli noisis-kräkkiä.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Molemmat on tosi hyviä. Veikkaisin että tykkäisit enemmän Puritysta. On Itä-Saksaa, on Stasia ja vakoilua, eli noisis-kräkkiä.
Vähän pelottavaa miten hyvin mun kräkit täällä tunnetaan, mutta otetaan Purity listoille
Filosofi Georges Bataille - uhraus, ekstaasi ja äärimmäisyys
"Aikamme terävimmät aivot”. Näin on sanottu filosofi Georges Bataillesta (1897-1962) .
Kulttuuriykkönen esittelee ranskalaisfilosofi Bataillen, jonka ajattelun teemoja ovat muun muassa uhraaminen ja tuhlaus. Suomalaisia hemmotellaan nyt Bataille-käännöksellä "Sisäinen kokemus".
Studiovieraina kirjan suomentaneet Anna Nurminen ja Viljami Hukka.
Jakke Holvas juontaa.
Last edited by jookcha (17.11.2020 15:21)
Nordiinillahan käy kauppa kuumana, toinen painos jo ennakkotilattavana.
Tuanoi saatana.
Nordiinillahan käy kauppa kuumana, toinen painos jo ennakkotilattavana.
Monta oot jo tilannut?
marjapoimuri wrote:Nordiinillahan käy kauppa kuumana, toinen painos jo ennakkotilattavana.
Monta oot jo tilannut?
Viisi. Koska menetelmän mukaan kirja pitää lukea viisi kertaa.
Menetelmällinen OuLiPo-Nordin
noiseidea wrote:marjapoimuri wrote:Nordiinillahan käy kauppa kuumana, toinen painos jo ennakkotilattavana.
Monta oot jo tilannut?
Viisi. Koska menetelmän mukaan kirja pitää lukea viisi kertaa.
Poltat kirjan joka lukukerran jälkeen? Itse kyllä polttaisin ennen lukemista.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Esko Valtaojalta ja Juha Pihkalalta on tullut kolmas keskustelukirjekirja. Varaan nyt kuitenkin vaika aiemmin sanoin että eiköhän nämä jumala-aiheiset keskustelukirjat ole jo kahlattu.
Päästäisivät nyt sen jumalankin välillä ääneen