You are not logged in.
^ jos Madvillain toimii niin kannattaa kokeilla myös MF Doomin ja Madlibin muuta tuotantoa, täällä on ketjukin aiheesta. Doomin levyistä esim. Mm.. Food hyvä valinta ja Madlibiltä löytyy vaikka mitä instrulevyjä, mutta sellainen helppo alkuun esim. Sound Directions - The Funky Side of Life.
Mä en taas MF Doomin ja Madlibin soololevyistä tai muistakaan ole suuremmin päässyt jyvälle. Yhteistöistä on mainittava Freddie Gibbsin ja Madlibin Piñata - joka on suoraa neroutta. Ehkä enemmän sitä uhoa mitä marjis kaipaili?
Freddie Gibbsin Shadow of a Doubt ois astetta suorempaa (uho?)räppiä marjikselle. Itsehän en paljon räpäytystä jaksa mutta Freddie Gibbs jostain syystä toimii.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Vielä ei olla tässä topicissa kovin kauas mukavuusalueelta päästy. Mutta tilanne on varmaan toinen kun hyppään Wiskarin uuden levyn ääreen.
Kuulin jonku verran tota Artun levyä viikonloppuna ja en taida jaksaa tätä haastetta. Kun ei siinä musassa ole mitään. Hömppäviihdettä kansalle.
Tuanoi saatana.
En oo itseasias tainnu koskaan kuunnella Lulua kokonaan. Haastan itseni siihen. Vaikkei mulla mitään negatiivisia näkiksiä oo siitä.
Tuanoi saatana.
En oo itseasias tainnu koskaan kuunnella Lulua kokonaan. Haastan itseni siihen. Vaikkei mulla mitään negatiivisia näkiksiä oo siitä.
en oo kyllä itsekään, pitäis varmaan, mutta älkää pidätelkö henkeänne raporttia odotellessa...
marjapoimuri wrote:En oo itseasias tainnu koskaan kuunnella Lulua kokonaan. Haastan itseni siihen. Vaikkei mulla mitään negatiivisia näkiksiä oo siitä.
en oo kyllä itsekään, pitäis varmaan, mutta älkää pidätelkö henkeänne raporttia odotellessa...
Hyvä levy Vähän ylipitkä kylläkin!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
No jos mä kuuntelen yhen Sufjan Stevensin levyn kokonaan. Minkä mä valitsen?
Tuanoi saatana.
gray charlie wrote:ydis wrote:Raju meno
Itse en halua kuunnella esim. grindcorea ja siksi jätän tämän geimin väliinpistäs vaikka ydis tänne päin yksi haaste niin laitan jotain hyvää takasinpäin
Jaa-a
Jotain rajoja tälle melkein pitäis asettaa. Sano genre tai vaikka vuosikymmen jolta toivot levyn olevan niin katotaan
ai niin tämä. no pistä vaikka ysäriltä jotain kovaa
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
ydis wrote:gray charlie wrote:pistäs vaikka ydis tänne päin yksi haaste niin laitan jotain hyvää takasinpäin
Jaa-a
Jotain rajoja tälle melkein pitäis asettaa. Sano genre tai vaikka vuosikymmen jolta toivot levyn olevan niin katotaanai niin tämä. no pistä vaikka ysäriltä jotain kovaa
Hmm, mites vaikka Papa M - Live from a Shark Cage, onko tuttu levy? Nättiä kitaramusaa. Levyn 2 viimeistä raitaa maailman parhaiden kappaleiden joukossa itseni mielestä
herkko wrote:ydis wrote:Jaa-a
Jotain rajoja tälle melkein pitäis asettaa. Sano genre tai vaikka vuosikymmen jolta toivot levyn olevan niin katotaanai niin tämä. no pistä vaikka ysäriltä jotain kovaa
Hmm, mites vaikka Papa M - Live from a Shark Cage, onko tuttu levy? Nättiä kitaramusaa. Levyn 2 viimeistä raitaa maailman parhaiden kappaleiden joukossa itseni mielestä
tätä en olekaan aiemmin kuullut, tortoisen (ja tortoisen kaltaisesta) kamasta tykkään kyllä. kuuntelin "lätyn" kertaalleen viimeisenä illalla kirjan lukemisen ohessa ja toisen kerran aamulla heti herättyäni, jolloin on mielestäni optimaalista kuunnella tällaista rauhallisempaa työstöä. annoin itseni ymmärtää etukäteen, että kyse olisi john faheymaisesta kitarannypläyksestä - minkälaista tästä toki löytyykin, mutta alkupuolella on myös jännää, elektronisempaa, perkussiota tarjolla. keskivaiheen drunk spreellä viimeistään alkaa miltei dronettelu, johon uppoaa sen verran, ettei tajuakaan biisiä kuluneen lähes kymmenen minuuttia. väliin minuutin piano-interlude, jonka jälkeen takaisin kitaradroneihin joita säestää tuttu (ja toimiva) puhelinvastaajatrikki. noi kaks vikaa biisiä on kyllä erittäin komeita ja meditatiivisia, paremman puoleisia näistä ehkä "post rock" -leiman saavista kappaleista, mitä olen kuullut. tykkään tuollaisesta maltilla rakentelusta ja livemäisestä tunnelmasta. soittamisen teknisiä seikkoja en osaa oikein analysoida omalla tietämyksellä, mutta arvelisin, että taitoa löytyy, jos fahey tulee kepityksestä mieleen. tää levy kyllä jatkoon ehdottomasti pitääpä keksiä jotain jännää vastapalloon tässä.
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
Hyvä rapsa. Laitappa haastetta tulemaan. Tässä olis koko ilta aikaa kuunnella ny
Hyvä rapsa. Laitappa haastetta tulemaan. Tässä olis koko ilta aikaa kuunnella ny
otas vaikka tämmönen haltuun eli ᕦ(ò_óˇ)ᕤ - High School Blues : https://motionward.bandcamp.com/album/high-school-blues
kun jossain topicissa konemusaa toivoit tältä vuodelta. 17-vuotias venäläinen kaveri, joka tuottaa jo nyt aikas vakuuttavaa ambient-maisemaa (idm-tyyppisillä nakutuksilla).
kun tuo on niin lyhyt levy niin pannaan vielä bonukseksi eri tunnelman konemeininkiä,
death kneel - adaptive emotional use (2019): https://totalblack.bandcamp.com/album/a … tional-use
harsh noisea, industrial teknoo ja dronetusta kyllästettynä ambientpätkillä joiden aikana homma pääsee vähän hengittämään. mielestäni jännä levy.
Last edited by herkko (12.09.2020 16:00)
ydis wrote:Hyvä rapsa. Laitappa haastetta tulemaan. Tässä olis koko ilta aikaa kuunnella ny
otas vaikka tämmönen haltuun eli ᕦ(ò_óˇ)ᕤ - High School Blues : https://motionward.bandcamp.com/album/high-school-blues
kun jossain topicissa konemusaa toivoit tältä vuodelta. 17-vuotias venäläinen kaveri, joka tuottaa jo nyt aikas vakuuttavaa ambient-maisemaa (idm-tyyppisillä nakutuksilla).
kun tuo on niin lyhyt levy niin pannaan vielä bonukseksi eri tunnelman konemeininkiä,
death kneel - adaptive emotional use (2019): https://totalblack.bandcamp.com/album/a … tional-use
harsh noisea, industrial teknoo ja dronetusta kyllästettynä ambientpätkillä joiden aikana homma pääsee vähän hengittämään. mielestäni jännä levy.
No niin pyöräytin heti molemmat Norwichin peliä katsellessa. Toi High school blues jäi kyllä aika vaisuksi, ihan ok taustamusaa mut ei kyllä mun mielestä sen kummempaa. Ei se huono missään vaiheessa ollut. 2 viimeistä raitaa tais olla parhaat. Death kneel taas selvästi jännempää, mukava istua micro ipa kourassa kotisohvalla sadepäivänä, katsella futista ja kuunnella kunnon kirskuntaa. Syna- ja pianokohdissa oli myös vähän semmosta Deaf Center -vibaa mistä plussaa.
Lisää haasteita otetaan vastaan
herkko wrote:ydis wrote:Hyvä rapsa. Laitappa haastetta tulemaan. Tässä olis koko ilta aikaa kuunnella ny
harsh noisea, industrial teknoo ja dronetusta kyllästettynä ambientpätkillä joiden aikana homma pääsee vähän hengittämään. mielestäni jännä levy.No niin pyöräytin heti molemmat Norwichin peliä katsellessa. Toi High school blues jäi kyllä aika vaisuksi, ihan ok taustamusaa mut ei kyllä mun mielestä sen kummempaa. Ei se huono missään vaiheessa ollut. 2 viimeistä raitaa tais olla parhaat. Death kneel taas selvästi jännempää, mukava istua micro ipa kourassa kotisohvalla sadepäivänä, katsella futista ja kuunnella kunnon kirskuntaa. Syna- ja pianokohdissa oli myös vähän semmosta Deaf Center -vibaa mistä plussaa.
Lisää haasteita otetaan vastaan
osuvaa kuvausta. vois laitella jotain erikoisuuksia, minkä tyylilajin musaa etsinnässä? tuli mieleen ohimennen, ei haasteena vaan suosituksena, että ross from friends -jäbän you'll understand ep toimisi varmaan ydikselle. nimi lienee tuttu, mutta saattanut toi kolmen biisin setti mennä ohitse. etenkin vika biisi on omaan mieleen.
Voin ottaa vastaan klasarihaasteen. Siis jotain klassista klassista niinku mozart, chopan, de pussy, sippelius ja mitä näitä nyt on.
Tuanoi saatana.
Voisin ydikselle jonkun metalcore levyn laittaa haasteena, ei ole sun mukavuusaluetta ainakaan
Ei kiitos
Valitse Illinois.
Joopajöö. Laulajana tämä ei ole oikein minun tyyliäni, mutta ymmärrän jos jengi on lääpällään. Ja eipä niitä melodioitakaan hirveesti tästä tarttunu. Chicago kyllä vähän kostutti silmiä. Come on, Jacksonville, Tallest man ihan ok. En nyt lähe tuosta pituudesta nillittämään kun ei tämä karsittunakaan taida hankittavien osastoon yltää. Ärsyttävä tai huono ei ollut. Varmaan monelle hienoa chamber indie folkkia, mutta minua tämä kauneus ei samalla tavalla tavoittanut.
Tuanoi saatana.
Beyoncen Lemonadella nyt ainakin päästäisiin sinne peräänkuulutetulle epämukavuusaluelle. Täytyy kattoo jos jaksais.
Tuanoi saatana.
Ui juma meil samat.
En kyllä oo koskaan pystynyt uskottavasti ja kattavasti pukemaan sanoiksi sitä, miksi kyseessä on jopa suosikki Papa M. Monesti oon kyllä pohtinut.
Reggae haasteen voisin joskus ottaa. Kuha ei ole Bob Marley'tä, vaan jotain enempi uugeeta.
Entäs dub?
Tuanoi saatana.
Joo samaan kategoriaan menee dub ja roots ja mitä niitä nyt on.
laitas tää soimaan: King Tubby & Soul Syndicate – Freedom Sounds In Dub
Lemonade soi
Tuanoi saatana.
Beyonce: Lemonade. Ei ihastuta tai vihastuta, ei tästä kauheesti jääny käteen. Jatkan mian kuuntelua.
Tuanoi saatana.
Firon wrote:Joo samaan kategoriaan menee dub ja roots ja mitä niitä nyt on.
En periaatteessa tykkää muiden kasaamista kokoelmalevyistä, joten mielummin kuuntelen jonkun studioalbumin. Dub From the Roots näyttää olevan tunnetuin levy RYMissä ja lähtee testiin jossain vaiheessa.
psykokarkki wrote:Firon wrote:Joo samaan kategoriaan menee dub ja roots ja mitä niitä nyt on.
En periaatteessa tykkää muiden kasaamista kokoelmalevyistä, joten mielummin kuuntelen jonkun studioalbumin. Dub From the Roots näyttää olevan tunnetuin levy RYMissä ja lähtee testiin jossain vaiheessa.
Dub from the roots tubbyn paras mielestäni