You are not logged in.
herkko wrote:dadadrlrl wrote:Enpä tiedä onko kauheasti varaa valittaa, jos oma kirjallinen anti yleisestä aiheesta on melko lailla samaa luokkaa.
maksaisipa joku musamedia marjikselle siitä, että foorumianalyysit julkaistaisiin arvioiden lomassa :prayer:
Kamala ajatus, ei sotketa musafoorumilässytyksiä musiikkijournalismiin ja laitetaan tämmöset ns. arvostelut twitteriin jatkossa jooko.
Jookchan musiikkikritiikkiin kohdistuvan pika-analyysin perusteella en oikeasti näe kovinkaan suurta eroa näiden kahden välillä.
Last edited by dadadrlrl (25.09.2020 06:05)
Markku wrote:marjapoimuri wrote:Tässä teki kyllä Soundi itsestään täys pellen. Niin hiirveetä keksittyä sössötyspaska-analyysia, että vaaditaan jo pokkaa että tämmösiä juttuja julkastaan. Antakaa ne levyt arvioitavaksi jollekin jolla ei ole noin ilmiselviä negatiivisia asenteita artistia/artisteja kohtaan
Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Taitaa olla entinen foorumisti myös. Tänne vaan kunnon uncut versio arvostelustaNo sitten ihmettelen Mutta levyarvosteluna se oli paska.
Consternation, uproar. Joku fani saattaakin olla pitämättä fanittamansa artistin jostain tekeleestä! Cthulhu nousee.
Markku wrote:marjapoimuri wrote:Tässä teki kyllä Soundi itsestään täys pellen. Niin hiirveetä keksittyä sössötyspaska-analyysia, että vaaditaan jo pokkaa että tämmösiä juttuja julkastaan. Antakaa ne levyt arvioitavaksi jollekin jolla ei ole noin ilmiselviä negatiivisia asenteita artistia/artisteja kohtaan
Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Taitaa olla entinen foorumisti myös. Tänne vaan kunnon uncut versio arvostelustaNo sitten ihmettelen Mutta levyarvosteluna se oli paska.
Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
marjapoimuri wrote:Markku wrote:Arvion kirjoittanut Niko Peltonen on avoimesti suomen kovimpia Kake faneja, kuten esim. Soundin aiemmasta Minun tähteni jutusta huomaa.
Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.
Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".
Tuanoi saatana.
Kalossimies wrote:marjapoimuri wrote:No sitten ihmettelen Mutta levyarvosteluna se oli paska.
Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".
No ainakin mulle on tullut tosta levystä (sekä Soundin todella vituttavasta haastattelusta) juurikin toi MATSO SETÄ fiilis. Ei se johdu tekijöistä an sich vaan siitä, miten he ovat itseään tän projektin ympärillä performoineet. Todella tunkkaista lerssinheiluttelua.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Ongelma varmaan on se, että (musa)journalismista ei haluta maksaa eikä ketään kiinnosta. Mulle tuli yllätyksenä että Soundi ilmestyy vielä paperimuodossa.
Tässä vertailun vuoksi tilasto Soundin sivuilla julkaistujen 10 tuoreimman levyarvion pituudesta:
Marilyn Manson 128 sanaa
Idles 418 sanaa
Kauko Röyhkä & S.A. Hynninen 132 sanaa
Rosita Luu 134 sanaa
Behm 249 sanaa
Zakk Sabbath 145 sanaa
Tohtori Koira 114 sanaa
Kaitlyn Aurelia Smith 141 sanaa
Bob Dylan 445 sanaa
Amuri 390 sanaa
En tiä onko kaikki lehdessä julkaistut arviot noin lyhyitä, mutta eihän tossa oikein merkkimäärillä pääse herkuttelemaan.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
marjapoimuri wrote:Kalossimies wrote:Eihän sen, että on fani, tarvitse vaikuttaa siihen, mitä mieltä on jostain uudesta levystä? Faniutta parhaimmillaan on voida suhtautua myös kriittisesti fanituksensa kohteeseen.
No ainakin mulle on tullut tosta levystä (sekä Soundin todella vituttavasta haastattelusta) juurikin toi MATSO SETÄ fiilis. Ei se johdu tekijöistä an sich vaan siitä, miten he ovat itseään tän projektin ympärillä performoineet. Todella tunkkaista lerssinheiluttelua.
Okei no minä en allekirjoita tällasia viboja eikä mua oikeen kiinnosta tämmöset kritiikit. Ja epäilen vahvasti että tekijöilläkään on intressejä macholerssiheilutukseen.
Tuanoi saatana.
Mutta kyllähän tuo yhden tähden (jallu) arvostelu käy jonkinlaisena mainoksena.
Tuanoi saatana.
Kalossimies wrote:marjapoimuri wrote:Sehän on selvä. Mutta jos nyt unohdetaan se kenen levy on kyseessä niin onko tämä sitä musajournalismia mitä halutaan? Muutaman virkkeen teksti jonka sisältö on tiivistettynä:"vitun matso sedät".
Okei no minä en allekirjoita tällasia viboja eikä mua oikeen kiinnosta tämmöset kritiikit. Ja epäilen vahvasti että tekijöilläkään on intressejä macholerssiheilutukseen.
Eikös kaken koko ura perustu macholerssiheilutukseen.
Tuanoi saatana.
eilen saapui uusi soundi postissa, täytyy yrittää illemmalla ehtiä lukea tuo haastis ja katsoa millaiset vibat löytyy. sinänsä en ole pitkään aikaan osannut ärsyyntyä kaken fb-jutuista, ja kun on monenmoista ulostuloa nähty viime vuosina erinäisiltä sankareilta, niin kokonaisuutena on helppo todeta, että kake on edelleen hyvisten puolella, mutta nykyaikana herccicset vaan loukkaantuu joka asiasta. siinä vaiheessa kun kakelta kuuluu jokin persumyönteinen lausunto niin tarkistan näkökantaani, mutta en toistaiseksi ole sellaisia kuullut. joku peitsamo sen sijaan...
mutta eihän nämä musiikkiin liity, musiikki musiikkina, eikä mulla ole edes vaikeuksia edelleenkään kuunnella morrisseytä. sen sijaan se yksi kuulemani näyte tuolta dekadenssi-levyltä oli kyllä melkoista sontaa, ainakin omaan makuuni.
Ongelma varmaan on se, että (musa)journalismista ei haluta maksaa eikä ketään kiinnosta. Mulle tuli yllätyksenä että Soundi ilmestyy vielä paperimuodossa.
Tässä vertailun vuoksi tilasto Soundin sivuilla julkaistujen 10 tuoreimman levyarvion pituudesta:
Marilyn Manson 128 sanaa
Idles 418 sanaa
Kauko Röyhkä & S.A. Hynninen 132 sanaa
Rosita Luu 134 sanaa
Behm 249 sanaa
Zakk Sabbath 145 sanaa
Tohtori Koira 114 sanaa
Kaitlyn Aurelia Smith 141 sanaa
Bob Dylan 445 sanaa
Amuri 390 sanaaEn tiä onko kaikki lehdessä julkaistut arviot noin lyhyitä, mutta eihän tossa oikein merkkimäärillä pääse herkuttelemaan.
Tällai "tiskin alta" voin ihan kertoa että lehdessä julkaistavien arvioiden merkkimitta on 1200 ja 2000 merkkiä. Eka mitta lyhyemmille "riviarvioille", toinen niille muutamalle lehden linjan mukaan tärkeämmälle julkaisulle. Tässä nyt tuskin tarvitsee erikseen selventää, miksi printtilehteä sitovat tietyt ilmaisulliset reunaehdot. Eivät kai levyarviot silloin "ennen vanhaan" tuota pidempiä juurikaan olleet. Rumbassahan ilmestyi viimeisinä aikoina vähemmän arvioita, mutta ne olivat sitten pidempiä ja syventävämpiä. Että kumpi nyt sit on parempi jaa empäs kuule tiijjö
Last edited by Kalossimies (25.09.2020 14:56)
Vuoden paskin levy nyt noukittu talteen. Aion nauttia siitä ilman machoilua ja kyrpiä.
Tuanoi saatana.
Vuoden paskin levy nyt noukittu talteen. Aion nauttia siitä ilman machoilua ja kyrpiä.
raporttia forumille sitten
Kaksi päivää ollaan Hynnisen kans annettu haastatteluja. Eilen naurettiin Soundin yhden tähden arvostelua levystämme, todettiin että yhden tähden Jallu on parempaa kuin kolmen tähden. Hyvä, että levymme herättää tunteita, siinä mielessä se kuuluu samaan sarjaan kuin Steppaillen ja Jumalan lahja, jotka saivat myös ristiriitaiset arviot omana aikanaan. Vastavirtaan nousee lohen suku, runoili Juhani Siljo.
Tällai "tiskin alta" voin ihan kertoa että lehdessä julkaistavien arvioiden merkkimitta on 1200 ja 2000 merkkiä. Eka mitta lyhyemmille "riviarvioille", toinen niille muutamalle lehden linjan mukaan tärkeämmälle julkaisulle. Tässä nyt tuskin tarvitsee erikseen selventää, miksi printtilehteä sitovat tietyt ilmaisulliset reunaehdot. Eivät kai levyarviot silloin "ennen vanhaan" tuota pidempiä juurikaan olleet.
Aiheen vierestä menee, mutta kyllähän kasarilla ja aiemmin Soundeissa arviot pitempiä oli. Waldemar Wallenius ja Juntunen pääsivät vähän enemmän revittelemään. Ysärillä taisivat tiivistyä.
Kerro mieluummin, minkä takia yhden tähden arvio on noin passiivis-aggressiivisen jurnutuksen arvoinen juttu, vaikka samalla väität ettei muka kiinnosta.
eiköhän marjis "jurnuta" ihan huumorilla, ei kaikki niin vakavaa ole. mutta marjiksen arvio levystä toki kiinnostaa, vaikken tiedö jaksanko itse ikinä tuota läpi kuunnella.
Nii, kännis ja läpällähän täällä kaikki tapahtuu.
Juuh
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Aivan paska munanheiluttelu levy.
Tuanoi saatana.
Aivan paska munanheiluttelu levy.
Tää ei sit ollu se mun arvostelu vielä.
Tuanoi saatana.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Edgeloordit edgeloordittaa, niinku sanonta kuuluu
Tuanoi saatana.
Pitihän tää uus nyt kuunnella kun spotifysta löyty, aika keskinkertainen musiikillisesti ja lyyrikat totuttua tankeroa setämiesläppää. Ei nyt ihan umpipaska, mutta ei tätä tartte varmaan heti uudestaan kuunnella.
SOSDO MASSA KOMOROSSA
Luin nyt soundista sen haastiksen, en tiedä kuka vittu toi Hynninen on, mutta sillähän on The Fall -paita päällä kuvissa ja levyllä taustoja laulaa kuulemma myös Sari Peltoniemi, joten nyt alkoi kiinnostaa...
Kuka vittu on Sari Peltoniemi?
Kuka vittu on Sari Peltoniemi?