You are not logged in.
Firon wrote:Jes, seuraavaksi sitten Madvillainy (meinasin sitä itsekin ensin tyrkyttää).
Tässä päästään luultavasti kauimmas comfort zonesta.
Toi levyhän on siis nerokas mestariteos. Tietty jos ei räppiä kestä ylipäätään niin turha varmaan edes kuunnella
marjapoimuri wrote:Firon wrote:Jes, seuraavaksi sitten Madvillainy (meinasin sitä itsekin ensin tyrkyttää).
Toi levyhän on siis nerokas mestariteos. Tietty jos ei räppiä kestä ylipäätään niin turha varmaan edes kuunnella
Kestän kyllä.
Ja kuuntelisin vaikken kestäisikään koska thats the name of the game.
Last edited by marjapoimuri (25.08.2020 18:35)
Tuanoi saatana.
ydis wrote:marjapoimuri wrote:Firon wrote:Jes, seuraavaksi sitten Madvillainy (meinasin sitä itsekin ensin tyrkyttää).
Kestän kyllä.
Ja kuuntelisin vaikken kestäisikään koska thats the name of the game.
Raju meno
Itse en halua kuunnella esim. grindcorea ja siksi jätän tämän geimin väliin
Ihmettelin kans miksi edes lähdin tähän mitään kirjoittamaan koska aika vähän intoa kuunnella lähtökohtaisesti mitään itseäni karmaisevaa.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kato avoimin mielin vähä toista näkökulmaa. Open your spirit healing love wisdom energy heart supraego.
Tuanoi saatana.
marjapoimuri wrote:ydis wrote:marjapoimuri wrote:Firon wrote:Jes, seuraavaksi sitten Madvillainy (meinasin sitä itsekin ensin tyrkyttää).
Kestän kyllä.
Ja kuuntelisin vaikken kestäisikään koska thats the name of the game.Raju meno
Itse en halua kuunnella esim. grindcorea ja siksi jätän tämän geimin väliin
pistäs vaikka ydis tänne päin yksi haaste niin laitan jotain hyvää takasinpäin
tttttttttthhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrrrrrrrsssst
ydis wrote:marjapoimuri wrote:ydis wrote:marjapoimuri wrote:Firon wrote:Jes, seuraavaksi sitten Madvillainy (meinasin sitä itsekin ensin tyrkyttää).
Kestän kyllä.
Ja kuuntelisin vaikken kestäisikään koska thats the name of the game.Raju meno
Itse en halua kuunnella esim. grindcorea ja siksi jätän tämän geimin väliinpistäs vaikka ydis tänne päin yksi haaste niin laitan jotain hyvää takasinpäin
Jaa-a
Jotain rajoja tälle melkein pitäis asettaa. Sano genre tai vaikka vuosikymmen jolta toivot levyn olevan niin katotaan
Ja siis ite en ala kuuntelemaan grindcorea, noisea tai jotain asmr kuiskailua tyyliin karina
Kuka lähtee mukaan haasteeseen missä kuunnellaan Wiskarin tuleva levy? Alusta loppuun.
Tuanoi saatana.
Grindcore-inho yllätti
Omat kipupisteet ois varmaan ska punk, dancehall, garage rock. Wiskariahan kuuntelee ihan mielellään.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Pitäsköhän kuunnella kävelyllä uus nightwish.
Tuanoi saatana.
Grindcore-inho yllätti
Inho ehkä liioittelua, mut en mä jaksa kuunnella mitään kovin nopeatempoista musaa ainakaan kotona, baarissa kännissä voi mennäkin
jookcha wrote:Grindcore-inho yllätti
Inho ehkä liioittelua, mut en mä jaksa kuunnella mitään kovin nopeatempoista musaa ainakaan kotona, baarissa kännissä voi mennäkin
kai nyt sentään nappiksen scum putoaa?
ydis wrote:jookcha wrote:Grindcore-inho yllätti
kai nyt sentään nappiksen scum putoaa?
Ei jaksa scumiakaan kuunnella. En minä saa mitään irti jostain puolen minuutin aggressiivisista rykäyksistä. Ilmainen vinkki nopeatempoisen musan tekijöille: Jos sulla on hyvä riffi, niin soita sitä mieluummin 20 kertaa kuin 2 kertaa ja pidä tempo semmosena että riffistä saa jotain selvää
Kuka lähtee mukaan haasteeseen missä kuunnellaan Wiskarin tuleva levy? Alusta loppuun.
Kuunneltu jo!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
marjapoimuri wrote:Kuka lähtee mukaan haasteeseen missä kuunnellaan Wiskarin tuleva levy? Alusta loppuun.
Kuunneltu jo!
Rapsaa forkalle vai tuleeko virallinen arvostelu jonnekin?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Kalossimies wrote:marjapoimuri wrote:Kuka lähtee mukaan haasteeseen missä kuunnellaan Wiskarin tuleva levy? Alusta loppuun.
Kuunneltu jo!
Rapsaa forkalle vai tuleeko virallinen arvostelu jonnekin?
Virallista tulee.
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Grindcore-inho yllätti
Omat kipupisteet ois varmaan ska punk, dancehall, garage rock.
Garage rock Tarkoitetaanko tällä 60-luvun bändejä vai jotain revival meininkejä?
jookcha wrote:Grindcore-inho yllätti
Garage rock Tarkoitetaanko tällä 60-luvun bändejä vai jotain revival meininkejä?
Ehkä enempi revival-hommelit, mut en mä oikein mitään Sonicsiakaan tms. jaksa.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Firon wrote:jookcha wrote:Grindcore-inho yllätti
Ehkä enempi revival-hommelit, mut en mä oikein mitään Sonicsiakaan tms. jaksa.
Ok. Tyyppi kuitenkin kuuntelee Hot Snakesia joka on aika lähellä garagea mielestäni, vaikka onkin post-hardcore juuret ja kitaroissa surf soundia. Mites joku Thee Oh Sees lähtee?
Itelle hankalimpia genrejä on reggae, tosi monet koneempaa jutut, liian "free" ja "abstrakti" musiikki, valtaosa suomiräpistä, trap ynnä muu "nuorisoräppimusa". Sama ku marjiksella liian minimalistisen musan suhteen. Metalligenreistä doom on itelleni kaikista vaikein. Ei vaan jaksa jos riffissä on joku kolme nuottia joiden soittamiseen menee minuutti. Toisaalta jatkuva kaoottinen blästäys aika puuduttavaa myös. Math-core ja muut itsetarkoituksellinen riffisalaatti ja nyplääminen enimmäkseen paskaa. Samoin neo-proge. Alcest ja muut blackgazet myös paskaa. Yksittäisistä artisteista Kanye West sellainen jonka suosio ei vaan aukea millään, vaikka yritetty on, tietty bonarina että Kanye on ihan vitun ankea tyyppi noin yleisesti.
Last edited by Firon (27.08.2020 10:44)
Mikäs musafoorumi tää on kun jengi ei tee täällä muuta ku vihaa kaikkea musiikkia
Ei vaan jaksa jos riffissä on joku kolme nuottia joiden soittamiseen menee minuutti.
you need to smoke more, bredren
Metalligenreistä doom on itelleni kaikista vaikein.
Kato imaset piipusta kunnon hitit ja pistät deebeeärrää soimaan niin muuttuu mieli melko nopeasti.
Tuanoi saatana.
dark buddha rising?
dark buddha rising
Tuanoi saatana.
Mullahan onkin tässä nyt sopivasti aikaa kattella toi Madvillain pois alta.
Tuanoi saatana.
marjapoimuri wrote:Haasteita otetaan vastaan. Omat mukavuusalueen ulkopuoliset genret ainakin pop/rap/rnb, klassinen, liian pieni minimalismi, slovarijazz.
Räpäytystä:
Madvillain - Madvillainy
Tämähän ei ollutkaan ihan perus räppiä vaan enempi omaan makuuni sopivaa täiteellisempää abstract hiphoppia. Ilmeisesti tämä on ainoo levy. Four tet tehny remixin Perusongelma mulla yleisesti räpin suhteen on ollu se uhoava tyyli miten räppiä suolletaan. Sillä ei ole väliä mitä sanotaan, mutta se ulosanti vaan näyttäytyy mulle semmoselta ärsyttävän uhoavalta. Tässä Madvillainissa ei sitä ongelmaa kauheesti ollut, räppiosuus ihan ok. Musathan tässä on päräyttävät ja monipuoliset. Ehkä vähän liiankin tiiviiseen tahtiin poukkoileva. Gentle giantiakin sämplättiin.
Hyvä räp levy, pitäsköhän joskus hankkia, vai pitäskö hankkia instrumentals ja toi four tet rmx?
Vielä ei olla tässä topicissa kovin kauas mukavuusalueelta päästy. Mutta tilanne on varmaan toinen kun hyppään Wiskarin uuden levyn ääreen.
Tuanoi saatana.
^ jos Madvillain toimii niin kannattaa kokeilla myös MF Doomin ja Madlibin muuta tuotantoa, täällä on ketjukin aiheesta. Doomin levyistä esim. Mm.. Food hyvä valinta ja Madlibiltä löytyy vaikka mitä instrulevyjä, mutta sellainen helppo alkuun esim. Sound Directions - The Funky Side of Life.
DBR:n oon nähny joskus livenä (olikohan Neurosiksen lämppärinä) ja ei se muistaakseni ihan huono ollut. Waste of Space yhteistyölevy Oranssi Pazuzun kanssa ei oikein lähtenyt, toki se ilmestyi just niihin aikoihin kun oma pääkoppa alkoi hajota, joten nyt vois olla hyvä hetki palata siihen.