You are not logged in.
oisit tullu mun viereen kolmannelle riville
paitsi et se kahdella paikalla istunut tyyppi ois voinu alkaa valittaan
En kyl bongannu psykon tuntomerkkeihin sopivaa henkilöä mestoilla, mut Esko Valtaoja tais olla paikalla. Tai sit joku kaksoisolentonsa.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Joo Valtaojan bongasin kans
Vashtin välispiikit sai mut melkein ulvomaan, etenkin tää legendaarinen hevosvankkurimatka: "I wrote this next song a long time ago, when I was very young and on a journey from the very south of England to the very north of the Great Britain. With a horse, and a cart, and a dog. And a boyfriend."
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
Eturivissä olin. Alussa uppouduin niin voimakkaasti Vashtin tuijottamiseen, että pelkäsin pyörtyväni. Piti hieman himmata.
Parhaita keikkoja ikinä.
Ja vaikkei tällä nyt ole mitään varsinaista merkitystä, niin vaikutti ihanimmalta tyypiltä ikinä.
Pilke!
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Jonotin narikassa Esko Valtaojan kanssa. Ei ollut kaksoisolento.
Oon muuten ollu ennenki Valtaojan kanssa samalla keikalla, Fairport Convention Turussa joskus vuonna käpy.
Sillä taitaa olla noissa klipeissä samat kengät kuin eilen. Niin läheltä seurasin tilannetta.
Paljon kyllä harmittaa että Vashti jäi multa näkemättä (ehkä joskus vielä ). En mitenkään hirvittävästi ole niitä levyjä jaksanut kuunnella, mutta silloin tällöin ja olisi varmaan yks niistä artisteista mitä eniten haluaisin livenä nähdä esiintyvän. Ei kuiteskaan miulla onnistunut tällä kertaa, mut hienoa et moni muu pääsi paikalle
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Mykistävä keikka. Vähän aluksi jännitti että miten livenä toimii, kun Vashtin levyt kuuluu mun kirjoissa kuitenkin sinne parasta ikinä -kategoriaan. Toimihan se ja odotukset ylittyikin. Uudet biisit kuulosti hyviltä (millos seuraava levy?) ja ääni helähti yhtä hienosti ku 60-luvulla. Diamond dayn soittaminen tokana biisinä tuli aika puun takaa ja lähti muutenki täysillä liikkeelle. Jotku Lookafteringin biisit, jotka levyllä jää ehkä hieman varjoon, toimi tuolla ihan kybällä. Erityispeukku vielä sovituksille, oli sopivasti uutta vanhoissa biiseissä. Esimerkiksi Wishwandererissa oli muistaakseni tosi hyvin puhallettu uutta eloa. Ei mua haittais vaikka livelevyn pyöräyttäisivät tuolla porukalla. Koko keikka oli yhtä kylmää värettä.
Ihanaa oli. Haluaisin tähdentää, että myös Janne Westerlund panosti tähän tilaisuuteen ja soitti yhden parhaista keikoistaan ikinä. Olin liikuttunut.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Joo, Westerlundin lyhyt setti oli kyl oikein hyvä, varsinkin sitte ku vaihtoi banjoon. "Evelyn Rose" (vai mikä se ny on) oli aika häikäisevän hieno.
hesarin arvostelu:
Oli kyllä tosi herttaista, aina kun tuli aplodit, niin Vashti näytti tosi hämmästyneeltä, että "ohhoh, mitenkäs tässä nyt näin kävi"
Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!
hummm. olipa se keikka... ja soundcheck! ehkä yksi elämäni hienoimmista hetkistä ikinä kun checkissä soittivat diamond dayn. olin yhtä hymyä ja kyyneliä... ikionnellinen siitä että sain miksata keikan.
ja äärimmäisen mukavia ihmisiä kaikki manageria myöten...
tässä settilista:
wow, kiitoksia
uudet biisit oli siis across the water ja here. tosta puuttuu diamond day mut sehän tuli tokana.
Oh my, olipas upea konsertti. Olin eturivissä. Mulla oli fyysisesti tosi huono olo ennen keikkaa, mutta Vashtin alkaessa laulamaan, kipuni ja murheeni katosivat. Olin aivan lumoutunut, katosin johonkin ihan toiseen maailmaan. Vain tuijotin ja kuuntelin upeaa Vashtia. Oli ehdottomasti yksi parhaista keikoista, joilla olen koskaan ollut. Oikeastaan voisin sanoa, että jakaa Leonard Cohenin viime Suomen keikan kanssa ykkössijan.
Keikan jälkeen ostin levyn, pyysin siihen nimmarin ja juttelin hetken Vashtin kanssa. Hän vaikutti uskomattoman ihanalta ihmiseltä. Jotenkin niin rehellisen ystävällinen ja hymyileväinen. Ei yhtään edes hermostuttanut jutella hänen kanssa, vaikka yleensä olen paniikissa tuollaisissa tilanteissa. Oon nyt keikan jälkeen ollut poikkeuksellisen onnellinen. Vashtilla on ihmeellinen vaikutus ihmiseen
Tekee mieli hehkuttaa kaikille hyvää keikkaa, mutta toverit ei oikein ymmärrä hyvän päälle.
Kyl mää vaan menin ihan lukkoon Vashtin kanssa, enkä osannu muuta ku vaan soperrella tankeroenglannilla jotain kiitoksia
nyt kyllä harmittaa ku meni ihan ohi dublinin keikka. andy irvine samalla keikalla vieläpä. mulle
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
En minäkään siinä tilanteessa mitään kovin järkevää sanottavaa keksinyt, mutta ei mua hermostuttanutkaan. Olisin luullut, että kädet tärisee ja alan änkyttämään, mutta jotenkin Vashtin olemus on tosi rauhoittava ja 'turvallinen'. Sitä kai yritin sanoa.
Harmittaa vietävästi että olin muilla mailla
Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.
No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.
^muakin harmittaa näin neljä vuotta myöhemmin että olin paitsi muilla mailla niin noilla paikkeilla kun olin katsomassa Residentsiä Hampurissa 10.5.2010, oli Vashti samana päivänä Berliinissä keikalla. Myöhemmin samalla viikolla Berliinissä olis sen Residentsinkin (josta en pitänyt) nähnyt... tilanteen tajuttuani mietin että fuck the residents, revi poika lippus ja mee kattoon Vashtia... mut tää hulluus-suunnitelma jäi. JA ansiokseni on mainittava, että vaikka asuin monta vuotta isolla kirkolla brittein saarilla, niin enpä saaanut aikaseks lähteä katsomaan vashtia johkin lähistölle vaan aina unohtui...
no, annas olla, oli sellainen vaistonvarainen fiilinki tässä hiljattain, että Vashti tekee piakkoin keikkaa pitkän tauon jälkeen. No unohdinpa tämän tunteen ja huomasin just äsken jotta tottahan tämä nyt on, UUSI LEVY JA BRITTIKIERTUE, ja yhyy, Lontoon keikat on jo loppuunmyyty (olishan tätä sinnekin siis voinut lähteä katsomaan jos ei muuten).
uutta matskua:
Taken from the forthcoming Vashti Bunyan LP, 'Heartleap', due out on 6th October via FatCat (UK / EU) and 7th October via DiCristina (N. America).
01 Across The Water
02 Holy Smoke
03 Mother
04 Jellyfish
05 Shell
06 The Boy
07 Gunpowder
08 Blue Shed
09 Here
10 Heartleap
pre-order
Menin yllä manailemaan että Lontoon keikat loppuunmyyty, mutta Birminghamiin lähdinkin sitten loppujen lopuksi! Keikka oli siis eilen ja ei sanotuksi saa miten uskomattoman hyvä keikka oli... heartbleedia en uskaltanut vinyylinä tuoda mukanani, kun reissussa rähjääntyy, joten senpä ostan myöhemmin, eli työttömyyskorvauksia odotellessa.
Erittäin hyvä levy tuo Heartleap
hiljattain pistetty jakoon näitä syd barrettin muistokonsertin juttuja, vashti bunyankin mukana
pilke, joko harmittelet keikan missausta vajaa 7 vuotta sitten?
EDIT: tulin siis postaamaan noita kahta syd barrett -coveria, mutta näköjään olin ne jo postannut pari vuotta sitten edellisessä viestissä.
vashti-dokkari, tuolla sanotaan että viikon ajan nähtävillä,sivun päivämäärä tosin 1.8. joten en tiedä kuinka kauan oikeasti...
fb muistutti että tasan 14 vuotta vashtin helsingin keikasta. mitähän vashtille kuuluu nykyään, viimeisimmästä levystä kai jo kymmenen vuotta, en tosin ole aktiivisesti seurannut asiaa.