#1 21.07.2005 17:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005

The Pipettes

Musta pallot pomppii ja leposi tanssii.

Paras uusi yhtye viimeiseen vuoteen! Kaksi jo loppuunmyytyä seiskaa julkaistu. Kolmas tulossa Amerikassa kohta. Levy tulossa ens vuoden alussa ja joku cd-sinkku kai vielä tämän vuoden aikana. En nyt tarkalleen muista. Plush kerto tästä mulle vuosi sitten ja oitis rakastuin. Kiitos.

Reilut 20 päivää ja nähdään keikalla sydan

KAIKKI TYKKÄÄ ees vähän! Paitsi ainakin yksi mun tuttu ei tykkää.

http://www.thepipettes.co.uk

#2 21.07.2005 17:32

Plush
Member
From: Turku
Registered: 19.06.2005

Re: The Pipettes

Jos joku ei tykkää niin sit se valehtelee! :x

#3 21.07.2005 17:37

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005

Minä en taida olla kyseinen, edellä mainittu, tuttu, ja myönnän kuulleeni hyvin vähän ja kenties humalatilassa, mutta silti suhtaudun hyvin varauksellisesti. Tuntuu noin äkkiseltään ihan ok -versiolta kuuskytluvun tyttökokoonpanoista.

Mutta miksi tyytyä maitoon, jos on piimää tarjolla? Vesitetty vaihtoehto ei iske, vaikka sitä tarjoaisi tiedostavaan indieironiaan puettuna.

Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

#4 21.07.2005 17:48

Plush
Member

ex-kolja wrote:

Mutta miksi tyytyä maitoon, jos on piimää tarjolla? Vesitetty vaihtoehto ei iske, vaikka sitä tarjoaisi tiedostavaan indieironiaan puettuna.

Ja pöh, samaa voisi sanoa melkein kaikesta musiikista mitä on tehty viimeisen 40-vuoden aikana.

#5 21.07.2005 17:54

leposi
Viini-illan Göbbels

Ja ehkä se on sitä kun on aika vaikea kokea tuoreeltaan noita 40 vuotta vanhoja bändejä. Se että innostuu jostain pienestä. Saa seurata kuinka suosio kasvaa. Olla jollain tasolla mukana. Rakastua vilpittömästi musiikin iloisuuteen.

#6 21.07.2005 17:54

ex-kolja
Sexy MF Doom

Ei voisi, en tarkoita nyt retroilua vaan suoranaista apinointia, huonommilla vokaaleilla ja niin edelleen. Tyttöjen imago yms. ei ole mitään Oasis-retroilua vaan tietyn perinteen suoranaista uudelleenkäyttöä, tietyllä indiemeinigillä kuorutettuna.

Miten tämä eroaa edukseen mainitsemistani kuuskytluvun yhtyeistä? Tiedän, että tiedät mistä puhun.

Tarkoitukseni ei ole nyt missään nimessä väitellä väittelemisen takia tai loukata kenenkään makua, mutta kun en vaan ymmärrä, mikä tekee tästä niin hienon.

#7 21.07.2005 19:07

Plush
Member

En tarkoittanu edes apinointia tai retroilua. Tarkoitin sitä, että musiikkia on tehty kautta aikojen matkimalla ja jäljittelemällä olemassa olevaa musiikkia, sehän on tietääkseni kaikille ihan selvää. Kysyit keneltä muusikolta hyvänsä, niin ei kukaan rehellisesti voi väittää vain yhtäkkiä temmanneensa ideaa tyhjästä, vaan kyseessähän on henkilön koko siihen astisen elämän läpi kertyneiden vaikutteiden ja ajatusten kulminoituminen. Ja otat minkä tahansa todella omaperäisen levyn joka on julkaistu viimeisen 40 vuoden aikana (tai ehkäpä vaikka 100 vuoden, mutta siihen oma tietouteni ei ainakaan riitä,) niin voit varmasti jäljittää jokaisen idean ja melodian johonkin jo-nauhoitettuun musiikin palaseen. Eli en siis puhunut suoranaisesta plagioimisesta josta mainitsit.

Otetaan esimerkiksi The Beatles jota pidettiin aikoinaan hyvin uudistuksellisena yhtyeenä, mutta asiahan on niin, että eiväthän hekään tehneet muuta, kuin uudellen-järjestivät lempikappaleidensa parhaat ideat ja sitten valikoivat ne omalaatuiseen järjestykseen levylle, kuten vaikka Sgt. Peppers Lonely Heart's Club Band, jota kutsuttiin omalaatuiseksi, mutta eihän kyseisellä albumilla itseasiassa ollut yhtään omalaatuista biisiä, vaan se mikä siitä teki omalaatuisen oli se miten niin erilaiset kappaleet sovitettiin yhdelle ja samalle levylle toimivaan järjestykseen pop-bändin toimesta, ja kaikenlisäksi vielä pop-muotoon. Tämä kaikki oli varmasti sinulle jo ennastaan selvää, joten nyt siihen itse kysymykseen ja koko homman pointtiin...

Siis miten The Pipettes eroaa edukseen mainitsemistasi kuusikymmentäluvun yhtyeistä? Mietitäänpä nyt vielä vähän. Mehän puhumme tässä pop-musiikista, jota on tehty ties kuinka monta vuosikymmentä, Phil Spector teki ensimmäiset hittinsä 50-luvulla, eikö? Ja sama tahti on jatkunut, ellei jopa kiihtynyt tähän päivään saakka. Nuottejahan on vain rajallinen määrä, ja näitä nuotteja voi järjestää uudestaan vain rajallisen määrän, ja vain pienestä prosentista saattaa syntyä tarttuva, pop-kappaleeseen sopiva koukku. Pop-musiikki on vielä siitä syystä vähän harmillinen formaatti, että siinä on niin rajattu struktuuri, ja rehellisesti sanottuna nykypäivänä musiikki ei ole muuta, kuin kopio-kopion-kopiosta, koska niin monet nuoret bändit ottavat vaikutteita bändeiltä jotka ovat ottaneet vaikutteita vanhemmilta bändeiltä, jotka ovat taaskin ottaneet vaikutteita vielä vanhemmilta bändeiltä. Tämä on mielestäni syy miksi suurin osa musiikista on nykysin niin ala-arvoista.

Ja mitä meille jää? The Pipettes tietenkin, joka on niin piristävä yhtye tällä vuosikymmenellä. He tekevät juuri sitä mitä kaikki pop-yhtyeet ovat tehneet kautta aikojen (kuten edellämainitsemani The Beatles.) He heittävät hyvänä pitämänsä ideat (jotka sattuvat olevaan myös minun mielestäni hyviä ideoita) tehosekoittimeen, jossa sattuu olemaan vähän tyttöbändi-mössöä pohjalla, ja tekevät siitä jotain tuoretta. Niinhän se on ollut kautta aikojen, eikö? Ja sitähän minä ainakin tässä henkilökohtaisesti diggailen, että joku bändi osaa vielä ottaa pääraaka-aineksensa musiikkiaikakaudelta jolloin musiikki oli vielä hyvää ja minä pääsen tänä päivänä, tässä ajassa, kun olen jo syntynyt, kuuntelemaan ja ostamaan musiikkia josta voin tykätä ja josta voin innostua.

Tuossa oli ehkä muutama palsta turhaa jorinaa ja parikymmentä kirjotusvirhettä, mutta toivottavasti pointti tuli selväksi. icon_razz

#8 22.07.2005 01:59

ex-kolja
Sexy MF Doom

peuk , kirjoituksellesi.

Niin, tiedän toki ettei omaperäisyys ole missään muodossa mahdollista, ja olen kanssasi täysin samaa mieltä monessa esiin ottamassasi kohdassa. Kaksi ensimmäistä kappaletta ovat hyvin kirjoitettua asiaa, josta olen lähes täysin samaa mieltä. Tiedostan myös ongelman mikä liittyy Motown-levyjään halailevien Idols-kriitikoiden ulosantiin, mitä tulee asioiden tuotteistamiseen ja svengalien kokoamiin poikabändeihin - ihan samanlaistahan tuo oli aikoina, joihin viittasin. En minä sellaisesta välitä, kasvoinhan NKOTB:n musiikin tahdissa ja pidän huolestuttavissa määrin Justin Timberlaken soololevystä.

Olen myös samaa mieltä kanssasi siitä, että P:n tapa toimia yhtyeenä on sinänsä hyvä, mutta kun minusta heidän musiikkinsa ja imagonsa (sekä se että ovat pukeutumisellaan kuin yhdistelmä kuuskytlukujen tyttöbändi ja jotain indiekokoonpanoa) lähestyvät liikaa tuollaista pastissin omaisuutta. Eikös heillekin joku tee kappaleensa, niin kuin "vanhoina hyvinä aikoina"? Tulee mieleen, että tämä lähtee juuri siitä palojen yhdistelemisestä (kokonaisuudessaan), eikä ilosta tehdä musiikkia joka tuntee juurensa ja luo niistä jotain "omaa".

Ehkä minä katson tätä liian paljon yllä kuvaillusta vinkkelistä, liian suorassa yhteydessä tuohon jatkumoon. Jos näin teen, se johtuu siitä välittömästä mielikuvasta, joka syntyy kun kuulen tai näen näiden musisoivan tai poseeraavan. Ehkä minun tulisi asennoitua eri tavalla, en tiedä. Ehkä minun tulisi asennoitua tähän hieman söpömmin, eikä haikailla menneisyyteen, mutta....

Niin. Myönsin pitäväni Justified-levystä, joka sekin lähenee välillä Michael Jackson -pastissia. Ehkä kyse on siitä, että tuosta on karsittu ne asiat pois, joista en pidä Michael Jacksonin tuotannossa (eli laulumaneerit). Pipettesin kohdalla taas tuntuu, että juuri ne asiat joista pidän heidän esikuvissaan ovat heikompia P:n tuotannossa. Ehkä.

Noh, kauneus on kuulijan korvassa. Ja niin edelleen.

#9 22.07.2005 02:16

Plush
Member

ex-kolja wrote:

Noh, kauneus on kuulijan korvassa. Ja niin edelleen.

Tuohonhan nämä asiat usein päätyvät varmaankin ihan syystä. Yllättävää kyllä kuulla, että kasvoit New Kids On the Blockin musiikkia kuunnellen. Minulla kun oli sellainen kuva, että sinut kolja nukutettiin vauvana aina uneen John Calen violan vingutuksella. icon_lol

#10 22.07.2005 02:32

ex-kolja
Sexy MF Doom

icon_lol x hyvin monta.

#11 23.07.2005 10:10

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Website

Enpä osaa tähän keskusteluun kummemmin kantaa ottaa, kun 60-luvun musiikin tuntemus on heikohko. En minä kyllä silti Pipettesiä ikinä yhdistänyt millään tavalla retroiluun tai 60-luvulle. Ihan kivaa Pipettes välillä on, mutta aika lailla yhdentekevää noin yleensä ottaen.

#12 25.07.2005 22:26

leposi
Viini-illan Göbbels

Kolmatta seiskaa saa ennakkotilata nyt viikon verran osoitteessa http://www.totalgaylordrecords.com/. Tilasin!!

#13 26.07.2005 00:49

Plush
Member

leposi wrote:

Tilasin!!

Samoin! peuk En malta odottaa, että pääsen kokeilemaan Pipettes pallomekkoa joka tulee seiskan mukana.  icon_eek

#14 15.08.2005 18:37

leposi
Viini-illan Göbbels

Nähty, kosketeltu, otettu sydämiä kirjaan ja muutenkin ihastuttu Becstaan enemmän! Soittivat käytännössä kaikki biisit mitä niillä on, mukana oli myös pari uuttakin. Niistä ehdottomasti parhain oli She Don't Know. Ehkä yhden kuuleman perusteella yksi parhaista ikinä!

Pannan skannaten settilista jokunen päivä...

#15 03.10.2005 18:06

leposi
Viini-illan Göbbels

Jos vakoiluni pitää paikkaansa, niin The Pipettes olisi ainakin Ruotsissa 22.-26.11.

#16 10.10.2005 18:44

leposi
Viini-illan Göbbels

Tues 22.11. : Gothenburg Sticky Fingers
Weds 23.11. : Malmo Inkonst
Thurs 24.11. : Linkoping Harrgarn
Fri 25.11. : Stockholm Debaser
Sat 26.11. : Oslo Garage

Menkäähän kattomaan jos noilla seuduilla liikuskelette!

Marraskuun 14. päivä ilmestyy sinkku missä biisit Dirty Mind ja Because It's Not Love. Molemmat IHANII!!!

#17 02.11.2005 03:02

leposi
Viini-illan Göbbels

Dirty Mind -video (mpeg)

= IHANAA MUUTEN! Siinä on palloja ja ne tytöt, joista kaksi kirjoitti mun vihkoon (vois muistaa skannaa sen kiinnostuneelle yleisölle, koska siinä esiintyy myös BETTY) Ruotsissa. Pitelin myös yhden siideriä kyseisen aktin aikana.

Tekis kyllä mieli mennä keikalle marraskuun lopulla!

Joo, uus sinkku julkastaan 14.11. Ennakkotilasin tänään molemmat (cd ja 7"). On niissä eroja. Tämä on järkevää rakkautta!

#18 02.11.2005 14:37

Plush
Member

[quote:7b8001e299="leposi"]
Joo, uus sinkku julkastaan 14.11. Ennakkotilasin tänään molemmat (cd ja 7"). On niissä eroja. Tämä on järkevää rakkautta![/quote:7b8001e299]

Eikö naurettava cd-pelleily enää ärsytäkkään?  icon_surprised

Minulla menee kyllä vain pelkkä 7" ostoo. Rahan tuhlausta tuollainen tuplien osto mielestäni, kun kuitenki ne cd-version radio sessiot ei oo mitään uusia biisejä vaan mp3:nahan ne on löytyny jo pitkään.

#19 02.11.2005 17:11

leposi
Viini-illan Göbbels

Plush wrote:

Eikö naurettava cd-pelleily enää ärsytäkkään?

Enemmänkin minua ärsyttää se CDS #1 ja CDS #2 mitä nykyään harrastetaan hyvinkin paljon. Tässä tapauksessa minussa heräsi vain suuri keräilijä sisälläni, jotenka miksi ei samaan syssiin laita £1,99 ylimääräistä kun kerta 7":n joka tapauksessa olisin tilannut.

(bah)

#20 02.11.2005 17:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Website

leposi wrote:

Enemmänkin minua ärsyttää se CDS #1 ja CDS #2 mitä nykyään harrastetaan hyvinkin paljon.

toihan oli niin ysäriä...

Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

#21 02.11.2005 23:38

stratum
not tupi
Website

Tytöillä on uudistetut pallomekot videossa  eek2

Panes leposi jo skannaten se vihko! Betty on ehkä ihqin ikinä.

#22 17.01.2006 20:57

leposi
Viini-illan Göbbels

Saint Etiennestä tuttu Bob Stanley kirjoitti marraskuun lopulla jotain tällästä:

What's a nice girl like you...?
Is the era of the muscular girl bandover? The new sound is sweet, frilly and all about falling for the boy next door. Bob Stanley taps his toes to the Dansettes and the Pipettes...

KLIK KLIK for more

#23 05.04.2006 12:09

leposi
Viini-illan Göbbels

Justu tuli postista uusi sinkku.

7":n kannessa on vihreitä palloja neljä kappaletta sydan ja toinen kiekko on valkoinen ja keskiö on vihreä.

#24 03.05.2006 00:14

leposi
Viini-illan Göbbels

Nyt on pakko sanoa, että The Pipettes taitaa olla menetetty tapaus. Pissisten menestyksen himo on liian suuri. Tuleva sinkkubiisi on aivan käsittämätön mielikuvitukseton hirvee renkutus. Tungettu jotain jousia ihan kauheella tuloksella ja sitten muutenkin yritetty ihan liikaa kaikkee sekaan. Missä se "häröily" ja sellanen riemu? Clap your hand if you want some more, EI KIITTI MULLE RIITTI!!! eiq. Ehkä jotain hyvääkin vielä tulee. Menestystä tytöille, että mun seiskojen ja pinssin arvo nousee pilvii. Ja Emmaboda-vihkosen sydämet tytöiltä voi myydä Ebayssa 200 dollarilla, jos tekee liikaa mieli viskiä.

KITCHEN SINK SEISKANA ULOS!!! orkl.

Ekat demot jne. sydan Ja kaksi parasta biisiähän on sen tytön käsistä, joka sit jätti bändin joskus vuosi sitten.

icon_redface

Ja sen Pull Shapes -biisin voi kuunnella MySpaces.

#25 03.05.2006 01:07

Laatu
Moderator
Registered: 18.07.2005
Website

[quote:091d9237e7="leposi"]Nyt on pakko sanoa, että The Pipettes taitaa olla menetetty tapaus.

Ja sen Pull Shapes -biisin voi kuunnella MySpaces.[/quote:091d9237e7]

Kuuntelin. Olihan tuo ikävä renkutus, mutta vaikea verrata kun en ole kuullut bändiltä juuri muutakaan. Mutta hei olihan tuossa yksi hauska pointti, joka saattoi olla kepeää itseironiaa. Kun ne huusi "pull shapes" kertsissä, se kuulosti aika paljon siltä kuin olisi huutanut "Bull shit".

You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

#26 01.06.2006 10:46

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005

Kuulin Pull Shapesin eilen ensimmäistä kertaa (Leena Lehtisessä) ja minusta se oli parasta The Pipettesiä mitä olen kuullut.. tuommoinen isompi tuotanto sopi biisiin minun mielestäni todella hyvin.

Vaikka olisihan se hienoa sanoa että ekan sinkun jälkeen eivät ole tehneet mitään hyvää .. (singlestähän näköjään pulitetaan eBay:ssä jopa £40..)mutta en voi.

Kiinnostukseni orkesteria kohtaan nousi takaisin 'normal'-tasolle.

Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

#27 01.06.2006 10:49

stratum
not tupi
Website

skoskima wrote:

Kuulin Pull Shapesin eilen ensimmäistä kertaa (Leena Lehtisessä) ja minusta se oli parasta The Pipettesiä mitä olen kuullut.. tuommoinen isompi tuotanto sopi biisiin minun mielestäni todella hyvin.

Kuulin kans kai ekaa kertaa ja minustakin tuo oli ehkä School Uniformin jälkeen paras Pipettes-kappale, jonka olen kuullut.

#28 06.06.2006 17:03

leposi
Viini-illan Göbbels

Minusta lähes kaikki uudet versiot vanhoista kappaleista on hirveetä kuraa, esim. levyllä oleva It Hurts 2 C U Dance So Well on ihan kauhea. Missä kaikki potku mikä oli silloin seiskalla?! uuh.

Pull Shapesiin oon jo vähän tottunut, mutta emmä silti osaa pitää.

#29 15.06.2006 00:38

leposi
Viini-illan Göbbels

rose.jpg

becky.jpg

NE RAKASTAA MUA!!!! Pakko mennä rakastamaan uudestaan elokuussa rakkaus

#30 15.06.2006 08:36

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005

[quote:203b5f92b6="leposi"]
NE RAKASTAA MUA!!!! Pakko mennä rakastamaan uudestaan elokuussa rakkaus[/quote:203b5f92b6]

Nyt olen kyllä vähän kateellinen. icon_smile

Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

Board footer