You are not logged in.
ei muuten kellään ois ilomantsia mp3-muodossa, mulle saa lähettää, en nyt löydä mistään (paitsi vinyyliltä)
no ostin jonkun halpis-juice-kokoelman joten homma hoidossa, kiitti vaan
en muista olenko tätä asiaa täällä ennen ihmetellyt (luultavasti), mutta mikähän ihme siinä on, että tuuliajolla-soundtrackilta löytyy pilvee-biisistä ihan väärä versio, leffassahan on nimenomaan tämä savonkielinen pläjäys:
jonka muistan kuulleeni joskus radiostakin, ja aikanaan äänitin kasetille. kun sitten ostin soundtrackin, oli pettymys suuri. onkohan tuota koskaan julkaistu levyllä millään painoksella tai jollain kokoelmalla tms, ja jos ei, niin miksi ihmeessä ei? ehdottomasti paras versio
Bluesia Pieksämäen asemalla (18 min.)
Aki Kaurismäen lyhytelokuva Juice Leskisen kappaleesta Bluesia Pieksämäen asemalla. Kaurismäki on viimeistellyt 18-minuuttiseksi elokuvaksi tallenteen Juice Leskisen yhtyeen keikasta Tampereella 1988. Lavalla piipahtavat myös Dave Lindholm ja Pantse Syrjä sekä Matti Pellonpää instrumenttinaan tanskan kieli.
Täältä "sitä" saa:
Mä arvostan näitä ihmisiä, mutta niiden pitäis ymmärtää, että ne on vaan ihmisiä. Juice Leskisen poliittinen toimijuus 1980-luvun Suomessa esteettisen politiikan näkökulmasta
Kommentteja otetaan vastaan!
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Tällaista tänään: Tutkija: Juicen suosikkikappaleissa on poliittinen viesti.
Iltalehti ja nyt tämä, pikkuhiljaa eteenpäin... 23.3. pitäisi myös mennä Juicen kirjastoon luennoimaan omasta gradusta.
"Joo, meille tehään tästä bootleg-albumi."
Tässäpä teille harvinainen, tosin jo jonkin aikaa netissä pyörinyt Coitus Intin "bootleg" konserttitaltiointi kokonaisuudessaan. Bändin keikka on taltioitu 17. syyskuuta 1974 Myyrmäen yhteiskoululla, eli ajalta jolloin Juicen ensimmäinen levy sekä Marilyn-sinkku olivat ilmestyneet, mutta Jyrki Boy ja Per Vers olivat vasta tuloillaan. Keikan materiaali on varsin monipuolista: mukaan mahtuu puolet Coitus Int-albumin biiseistä, lukuisia tulevia Juice-helmiä, julkaisemattomaksi jääneitä kappaleita sekä cover-vetoja.
Tuohon aikaan Coitus Intin muodostivat: Juice Leskinen (laulu, kitara), Eetu Tuominen (laulu, kitara), Pentti Penninkilampi (laulu, koskettimet), Juuso Nordlund (basso) sekä Juke Aronen (rummut). Biisilista on seuraavanlainen:
01. Rokkaan 00:25
02. Roll over Beethoven 03:05
03. Juankoski, here I come 06:21
04. Imeläkivi 09:26
05. Twist & Shout 13:46
06. Nuoren Vertterin kärsimykset 17:27
07. Tango Pelargonia 19:54
08. Kehtolaulu hirtetylle 23:05
09. Jeesus pelastaa 27:56
10. Kerätkäämme kolehti 31:00
11. Lepattaa 32:28
12. Bill Haleyn minä Karjalasta löysin 34:50
13. Meni bänks, Many Thanks 37:27
14. Panomies 40:03
15. Einarin polkupyörä 44:34
16. Seminoloogie boogie woogie 47:51
17. Tappi pilluun 52:10
18. Talonmiehen muijan yöpukurock 55:12
19. Elämässä pitää olla runkkua 57:48
20. Pappi 1:01:20
21. Kuopio tanssii ja soi 1:07:00
22. Heinolassa jyrää 1:10:57
23. Oo! Raili 1:15:03
24. Mari (savun kuningatar) 1:18:58
25. Skorpioninainen 1:24:55
26. Tulppaani 1:31:16
27. Keikkatyttö 1:34:41
28. Long Tall Sally 1:39:18
29. Marilyn 1:42:33
30. Keep on Knocking 1:46:41
31. Einarin polkupyörä (encore) 1:51:10
32. Tappi pilluun (encore) 1:55:08
33. Marilyn (encore) 2:00:13Alunperin c-kasetille tehty nauhoitus ei ole laadultaan huippuluokkaa, mutta sen harvinaisuusarvo korvannee tämän puutteen. Lisäksi "Jeesus-laulu", "Runkku-laulu" ja "Encore-Marilyn" ovat syystä tai toisesta jääneet kesken, joten alkuperäinen laataaja (/äänittäjä?) on korvannut kappaleiden loput studioversioilla. Nauttikaa toki!
Jos vihdoin alkaisin sivistää itseäni Juicella niin mistä kannattaisi aloittaa? Onko jotain järkevän hintaista boxia tai kokoelmaa tai ihan vain albumikokonaisuutta mistä lähtisin eteenpäin?
Jos vihdoin alkaisin sivistää itseäni Juicella niin mistä kannattaisi aloittaa? Onko jotain järkevän hintaista boxia tai kokoelmaa tai ihan vain albumikokonaisuutta mistä lähtisin eteenpäin?
paras albumi on tauko III / XV yö, kokoelmista ainakin tupla-cd:t kautta aikain 1 & 2 on aika hyviä ja pitäisi löytyä edullisesti.
leposi wrote:Jos vihdoin alkaisin sivistää itseäni Juicella niin mistä kannattaisi aloittaa? Onko jotain järkevän hintaista boxia tai kokoelmaa tai ihan vain albumikokonaisuutta mistä lähtisin eteenpäin?
paras albumi on tauko III / XV yö, kokoelmista ainakin tupla-cd:t kautta aikain 1 & 2 on aika hyviä ja pitäisi löytyä edullisesti.
Joo smaa, ehkä noi Kautta aikain -kokikset on hyvä aloitus. Oma suosikkilevy on toki Dokumentti.
Mä kuuntelin joskus aqzun paasauksen (lehtijutun) vuoksi Dokumentilta löytyvän EPäile vain biisin ja hyvin toimi.
tamperelaiset huomio
Juice-elokuvaan etsitään "humalaisia" avustajia
Jos olet 30-60-vuotias, osaat esittää humalaista ja satut olemaan Tampereella heinäkuussa, paikka voi olla sinun
Byää ollaan Tallinnassa...
Mut joo Juice on hot ja siinä syy linkata tääkin tänne.
itselle se olis varmaankin myrkytyksen oireet.
Outoon valoon
Varikset komentavat
ylös!
koska juice on paras
edestakaisin...
ylös!
koska juice on paras
Ei kaikkien mielestä
Jopa Mikko Alatalon Puuhamaa on monitasoisempi kappale kuin yksikään Juicen sanoitus.
— Tuomas Enbuske (@TuomasEnbuske) 16. elokuuta 2018
psykokarkki wrote:ylös!
koska juice on paras
Ei kaikkien mielestä
Jopa Mikko Alatalon Puuhamaa on monitasoisempi kappale kuin yksikään Juicen sanoitus.
— Tuomas Enbuske (@TuomasEnbuske) 16. elokuuta 2018
Kerrankin Enbusken kanssa samaa mieltä
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
KZ wrote:psykokarkki wrote:ylös!
koska juice on paras
Ei kaikkien mielestä
— Tuomas Enbuske (@TuomasEnbuske) 16. elokuuta 2018Kerrankin Enbusken kanssa samaa mieltä
surkeaa provoilua jopa enpaskan mittapuulla
Juice "juice" leskinen
Ostin hiljan viimeinkin yölento dabl älpiin
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
tuolla joku 40-osainen pläjäys juice-haastiksia vuodelta 1990:
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
hölmö otsikko, mutta juttu kertoo siis uudesta kirjasta Juice puhuu Kootut muistelmat Vol 1. Toim. Kaj Lipponen, Harri Tuominen ja Waldemar Wallenius. Into. 247 s., jossa juice käy läpi kaikki tekemänsä biisit viidestoista yö -levyyn asti massiivisessa 40-vuotishaastattelussaan, joka kuultiin alunperin jonain massiivisena radiosarjana tampereella, ja loput tulee sitten kakkososassa syssymmällä. pitänee hankkia.
juice täyttäisi tänään 70 v.
sen kunniaksi kai soitin arpoi tän biisin aamulla työmatkalla
Miten hyvin tunnet Juicen? Tee 20 kysymyksen tietovisa
Tuloksesi: 15 / 20
Ei elämästä selviä ilman Juicea!Hyvin tiedetty!
no jaa, paremminkin voisi mennä