You are not logged in.
Stalker oli loppuunmyyty ! ! !
Stalker on useimmiten Helsingissä loppuunmyyty. Menneinä vuosina olen itse jäänyt kaksi kertaa ilman lippua.
Lisänäytös tulossa Orioniin joulukuussa...
Last edited by Varvi H. Einstein (30.11.2019 20:23)
Ens kerralla mentävä, kiitos tiedosta Varvi H.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Laatu wrote:Stalker oli loppuunmyyty ! ! !
Stalker on useimmiten Helsingissä loppuunmyyty. Menneinä vuosina olen itse jäänyt kaksi kertaa ilman lippua.
Lisänäytös tulossa Orioniin joulukuussa...
Uusintanäytös joulun välipäivinä PE 27.12. klo 18.30:
https://cinemaorion.fi/elokuvat/stalker/
Kuvakukkoa peukutan taas. Kuljin tuossa yks päivä ohi ja hienoa oli katsella sisään ja miettiä, et täällähän sitä on käynyt isoisäkin sinkkumiehenä katsomassa leffoja.
bzort glorf bööth
Kohta katsomaan Apocalypse Now - Final Cut.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Laatu wrote:Lauantaina olisi Stalker Orionissa.
Pitäisköhän sitä. Olen joskus yrittänyt kotona katsoa, mutta ei ollut kärsivällisyyttä urakointiin. Leffassa onnistuisi varmasti helpommin.
Jos ton missaa, niin loppiaisen tienoilla menee whs teatterissa koko Tarkovskin tuotanto. En nyt muista oliko filmiltä vai digi. Orionissa tietty mukavampi penkki-experience!
Räjäytä tajuntasi heti elokuvavuoden kärkeen: koe neuvostomestari Andrei Tarkovskin kaikki pitkät elokuvat neljän päivän aikana alkuperäisinä filmikopioina!
pe 3.1.
21.15 EI PALUUTA (1962/35mm) K-16 tekstit: suom./ruots.la 4.1.
15.00 ANDREI RUBLEV (1966/35mm) K-12 tekstit: suom./ruots.
19.15 SOLARIS (1972/35mm) K-12 tekstit: suom.su 5.1.
15.00 PEILI (1972/35mm) K-12 tekstit: suom./ruots.
18.00 STALKER (1979/35mm) K-12 tekstit: eng.ma 6.1
15.00 NOSTALGIA (1981/35mm) K-12 tekstit: suom./ruots.
18.00 UHRI (1986/35mm) K-12 tekstit: suom.liput 9 /// yhteislippu kaikkiin elokuviin 50
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Solariksen vois ainakin mennä kattoo, upea leffa.
Onko tossa listassa muita ehdottomia helmiä, jotka pitäisi nähdä? Stalkeria oon menossa kattoo sinne Orionin lisänäytökseen.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Hyvä tietää. Voisin yrittää ottaa haltuun näitä, etenkin niitä mitä en ole nähnyt. Peili, Stalker ja Solaris on tuttuja. Stalkerin näkisin mielelläni uudelleen teatterissa, Peilin olen nähnyt varmaan jo kolmesti.
Stalkerissa on todella paljon asiaa siihen nähden, miten vähän itse elokuvassa tapahtuu. Mut upea elokuva joka tapauksessa.
Eihän se Tarkovski juuri tainnut paskaa tehdä. Ite ajattelin ainakin lauantain ja maanantain setit käydä istumassa. Sunnuntainakin Peili on pakko käydä tsekkaamassa, jos mummon 95-v synttäreiltä kerkeän.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Kauhuelokuvatko uhka joulunvietolle? USA:ssa järjestettiin mielenosoituksia SILENT NIGHT, DEADLY NIGHT (Jouluyö murhayö) -elokuvaa esittävien teatterien edustalla joulukuussa 1984. Tänään aatonaatonaattona SU 22.12. klo 20.30 tämä joulupukkikauhun kasariklassikko nähdään Orionissa restauroituna leikkaamattomana versiona ainoa näytös!
I would like to hear the filmmakers explain to their children and their grandchildren that its only a movie
- Roger Eberthttps://cinemaorion.fi/elokuvat/jouluyo-murhayo/
Suomalaisen 1980-luvun videojulkaisun takakansiteksti (lieviä spoilereita):
On joulu vuonna 1971. Maassa on rauha ja melkein kaikilla ihmisillä hyvä tahto...Nuori poika katsoo kuinka hänen vanhempansa teurastetaan. Pojan isä pääsee hengestään nopeasti ja kivuttomasti pistoolin luodin tunkeutuessa hänen päähänsä. Pojan äiti sitävastoin on vähemmän onnekas. Ennen kuolemaansa hänet raiskataan, kidutetaan ja lopuksi silvotaan veitsellä. Poika katsoo koko ajan veritekoa, muttei ymmärrä. Ovathan hänen vanhempansa olleet kilttejä koko vuoden, miksi sitten joulupukki rankaisee heitä ja ennen kaikkea miksi näin raa'asti?
On jälleen joulu, ja poika on nyt nuori täysikasvuinen. Hänen hyvä käytös herättää ihmisissä luottamusta. Myös lapset pitävät hänestä. Hän saa luottamustehtäväkseen olla joulupukki töissään. Hän naamioituu siis kiltiksi joulupukiksi, ja samalla hänen päässään naksahtaa...
Harmi kun Orionissa on usein tän sortin leffoista vain yksi näytös, kiireiselle pahvimukikansalaiselle vaikea rako.
Last edited by noiseidea (23.12.2019 12:29)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Harmi kun Orionissa on usein tän sortin leffoista vain yksi näytös, kiireiselle pahvimukikansalaiselle vaikea rako.
35mm-filminäytökset tulevat sen verran kalliiksi, ettei yleensä voi esittää kuin kerran. Silent Night taas oli digidigi mutta tuli mukaan kuvioihin niin myöhäisessä vaiheessa, ettei joulunajan ohjelmistoon enää mahtunut kuin yksi näytös.
Last edited by Varvi H. Einstein (24.12.2019 00:14)
Solariksen vois ainakin mennä kattoo, upea leffa.
Onko tossa listassa muita ehdottomia helmiä, jotka pitäisi nähdä? Stalkeria oon menossa kattoo sinne Orionin lisänäytökseen.
Kyllähän ne on kaikki todella hyviä. Etenkin Gotlannissa kuvattu Uhri.
Ehkä vähiten kiinnostava on toi ensimmäinen Ei paluuta. Näin ehkä rankkaisin:
Uhri
Peili
Andrei Rublev
Solaris
Nostalgia
Stalker
Ei paluuta
en ole kolmekybänen emoboy
Stalkerin loppuunmyynti pääsi taas yllättämään.
Stalkerin loppuunmyynti pääsi taas yllättämään.
Vitun ihmiset, menisivät katsomaan vaikka Frozen kakkosta eikä koko ajan pilaa muiden elämää
jookcha wrote:Stalkerin loppuunmyynti pääsi taas yllättämään.
Vitun ihmiset, menisivät katsomaan vaikka Frozen kakkosta eikä koko ajan pilaa muiden elämää
Eijole vielä loppuunmyyty, ainoastaan loppuunvarattu. Varauksia todennäköisesti vapautuu!
Monista Tarkovskeista oli mun nuoruudessa aina kolme näytöstä Orionissa, joten ei mikään ihme jos myy edelleen loppuun vähemmillä näytöksillä ja paremmalla markkinoinnilla.
en ole kolmekybänen emoboy
Tammikuussa 2020 aloittava Laatukino tuo aivan uudenlaisen konseptin pääkaupunkiseudun elokuvatarjontaan. Kahdeksan elokuvasalia käsittävä kokonaisuus pyörii ympäri vuorokauden keskittyen näyttämään vain yhtä elokuvaa, Tarkovskin Stalkeria. Uusi toimitusjohtaja iloitsee siitä, että kaikki näytökset on myyty loppuun koko vuosikymmeneksi eteenpäin.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Tammikuussa 2020 aloittava Laatukino tuo aivan uudenlaisen konseptin pääkaupunkiseudun elokuvatarjontaan. Kahdeksan elokuvasalia käsittävä kokonaisuus pyörii ympäri vuorokauden keskittyen näyttämään vain yhtä elokuvaa, Tarkovskin Stalkeria. Uusi toimitusjohtaja iloitsee siitä, että kaikki näytökset on myyty loppuun koko vuosikymmeneksi eteenpäin.
Taas meni ohi, perkele.
noiseidea wrote:Harmi kun Orionissa on usein tän sortin leffoista vain yksi näytös, kiireiselle pahvimukikansalaiselle vaikea rako.
35mm-filminäytökset tulevat sen verran kalliiksi, ettei yleensä voi esittää kuin kerran. Silent Night taas oli digidigi mutta tuli mukaan kuvioihin niin myöhäisessä vaiheessa, ettei joulunajan ohjelmistoon enää mahtunut kuin yksi näytös.
Hei Varvi, voisitko vähän selittää maalliko(i)lle miten toi 35mm-filmien tai digikopioiden hankinta esim. Orioniin toimii. Onko ne maahantuojan/jakelijan omaisuutta, joita sitten voi vuokrata?
Miten toi Silent Night päätyi ohjelmistoon kuin varkain? Voisi luulla että tuollaiset olisi tiedossa ja näin leffa löytyisi ohjelmistostakin hyvissä ajoin?
Varvi H. Einstein wrote:noiseidea wrote:Harmi kun Orionissa on usein tän sortin leffoista vain yksi näytös, kiireiselle pahvimukikansalaiselle vaikea rako.
Hei Varvi, voisitko vähän selittää maalliko(i)lle miten toi 35mm-filmien tai digikopioiden hankinta esim. Orioniin toimii. Onko ne maahantuojan/jakelijan omaisuutta, joita sitten voi vuokrata?
Miten toi Silent Night päätyi ohjelmistoon kuin varkain? Voisi luulla että tuollaiset olisi tiedossa ja näin leffa löytyisi ohjelmistostakin hyvissä ajoin?
No siis levittäjien kanssa esitysoikeuksista aina säädetään, mutta 35mm-esityskopioita on saatu vuokrattua esim. KAVIlta oikeuksien klearaamisen jälkeen. Uutuusensi-iltoja suomalaiset levittäjät tietysti aina tyrkyttävät automaattisesti mutta lähes kaikki muut keissit täytyy järjestää itse (ja säätämistä niissä riittää). Silent Night -digi oli sikäli poikkeus, että eräs Saksassa vaikuttava jenkkisäätäjä poikkeuksellisesti otti itse yhteyttä ja tarjosi Orioniin. Ja 35mm-esityksissä kustannuksia kasvattaa vielä koneenkäyttäjän palkka.
Last edited by Varvi H. Einstein (30.12.2019 17:51)
noiseidea wrote:Varvi H. Einstein wrote:noiseidea wrote:Harmi kun Orionissa on usein tän sortin leffoista vain yksi näytös, kiireiselle pahvimukikansalaiselle vaikea rako.
No siis levittäjien kanssa esitysoikeuksista aina säädetään, mutta 35mm-esityskopioita on saatu vuokrattua esim. KAVIlta oikeuksien klearaamisen jälkeen. Uutuusensi-iltoja suomalaiset levittäjät tietysti aina tyrkyttävät automaattisesti mutta lähes kaikki muut keissit täytyy järjestää itse (ja säätämistä niissä riittää). Silent Night -digi oli sikäli poikkeus, että eräs Saksassa vaikuttava jenkkisäätäjä poikkeuksellisesti otti itse yhteyttä ja tarjosi Orioniin. Ja 35mm-esityksissä kustannuksia kasvattaa vielä koneenkäyttäjän palkka.
Kiitos!
#Kuhmo'n legendaarinen Pajakka-kino avaa ovensa tulevana perjantaina. Paikka suljettiin kun edellinen yrittäjä kuoli yllättäen. Nyt uusi yrittäjä ja uusi elämä.
— Tytti Määttä (@tyttimaatta) January 22, 2020
Olen niin onnellinen tästä. ❤#elokuva #kinohttps://t.co/B0eRxcnWrP