You are not logged in.
Django unchained - taattua tarantinoa, mulle pelkästään hyvässä
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Terminator 2: Judgment Day
Kylmät väreet meni jo alkutekstien aikana eihän tätä voi kuin rakastaa. hashtag 70mm.
The Post
Jotenkin oudosti rytmitetty leffa ja Tom Hanks tietty tökkii aina. Ei tää nyt oikein lähteny.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Joker - ilmeisesti Gothamin saastaisessa kaupungissa kukaan ei lukitse oviaan. Dorka elokuva, mutta viihdyin pääosin.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Haneke, Caché (Pirun kova. Näin tämän viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten ja nyt elokuvan teemat avautuivat ihan eri tavalla)
von Stroheim, Greed (Tämä oli vähän tuskallinen kokemus suurelta osin johtuen paskasta kuvanlaadusta. Elokuva itsessään tuntui olevan täyttä timanttia. Isolta kankaalta tämä pitäisi nähdä.)
Lasseter, Toy Story (Ihana, kaikin puolin täydellinen lastenelokuva)
Laughton, The Night of the Hunter (Näin tämän ensimmäistä kertaa yläasteella, kun äidinkielenopettaja meille sen näytti. Sen jälkeen olen nähnyt elokuvan yli kymmenen kertaa. Pelottava, kaunis, outo. Yksi parhaista)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Eilen kattelin Death of Stalin. Aluks ihan kiva, mutta edetessään tylsähkö. Aika seiggelimeininki muttei kuitenkaan järin hauska. Kova näyttelijäkattaus vanhoja patuja.
Tuanoi saatana.
Joker
Puuduttava elokuva, jossa sama mollisointu vihmoo koko leffan läpi. Joaquin Phoenixin erinomainen rooli nostaa tämän juuri ja juuri ***
Terminator 2
Robert Patrickin T-1000 on kaikkien aikojen pahis, Arska on mainio robotti ja iskän korvike, jännitteen rakentaminen ja ylläpito ensiluokkaista ja erikoisefektit näyttävät paremmilta kuin missään tämän päivän cgi-virityksessä. Täydellinen toimintaelokuva *****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Uus tarantino - ihan jees ja hienokin tavallaan, mut joku eeppisyys jäi puuttumaan. Ehkei ollu tarkotuskaan. Ja varmasti herättää keskustelua motiiveista ym.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
Extreme prejudice - Walter Hillin ohjaus ja Milius ollu käsikirjottamassa. Ihan jees, mut ei mitään legendaarista.
Container - Kunnon potku alapäähän
Viime torstaina Kino Reginassa: Jan Svankmajer: Lunacy
Ihan ok. Odotin ehkä enemmän.
Firestarter
En muistanu että se on näin kehno
A star is born
Hih, semmone
The King of Comedy
ihan jees tossaja. Taisin tajuta, että en erityisemmin pidä Robert De Nirosta.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Dreyer, Gertrud (Kunnon menoa, näennäisen kuivakka kamaridraama, joka lopulta koskettaa syvästi, loisteliaasti toteutettuja kohtauksia. 5/5)
Docter, Monsters, Inc. (Hemmetin hyvä tämäkin. Ehkei ihan jonkun Ihmeperheen tai Toy Story 2:n tasoinen silti)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Jahti
Oli tullut netflixiin, niin vihdoin pääsi näkemään. Hyvvää ruammaa jne.
Mistähän sen Juhlat näkis? Kirjastosta vastaa noisis varmaan.
how they run this show.
Koirat eivät käytä housuja
Treffikumppanin ehdotuksesta. Lähdin avoimin mielin. Oli paskinta mitä olen nähnyt pitkään aikaan. Onneksi treffikumppani oli samaa mieltä. Aivan käsittämättömän huono elokuva. En suosittele kenellekään.
The Wasp Woman
Ihan ok Cormanin b-monsterikauhuleffa, monsterin maskeerauksessa oli säästelty.
Star Trek Beyond
Käsittämättömän turha Star Trek -leffa, tuossa maailmassa olisi vaikka mistä ammentaa (muutakin kuin klingoneja), mutta sitten tehdään tällainen.
The Long Good Friday
Uusi mahdollisuus tälle, mutta en mä niin kovasti tykännyt vieläkään (kuin kai pitäisi )
Prospect
Käsittämättömän kova scifileffa, "likaista scifiä", menee ehdottomasti viime vuosien kovimpien leffojen kastiin ja kermaan.
Train to Busan
Nopeita zombeja junassa Etelä-Koreassa.
Terminator Salvation (eikö tossa ja Star Trekin nimessä voisi joku välimerkki olla pliide?)
Ajatus sodasta judgment dayn jälkeen on todella kiehtova, kyllähän ne ykkösen ja kakkosen lyhyet tulevaisuussotakuvaukset on laittaneet puntiin vilskettä. Luultavasti elokuva siitä sodasta ei tule kuitenkaan olemaan vilskettä aiheuttavaa oli toteutus minkälainen tahansa, ja ei ainakaan jos tekijä on nimeltään McG.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Prospect
Käsittämättömän kova scifileffa, "likaista scifiä", menee ehdottomasti viime vuosien kovimpien leffojen kastiin ja kermaan.
Ai tämä: https://www.imdb.com/title/tt7946422/
Perustele vähän jos viitsit miksi tuo on "likaista scifiä" ja miksi "käsittämättömän kova"? Itseni mielestä todella keskinkertainen ja laimea coming of age -tarina joka vaan sattui sijoittumaan avaruuteen
noiseidea wrote:Prospect
Ai tämä: https://www.imdb.com/title/tt7946422/
Perustele vähän jos viitsit miksi tuo on "likaista scifiä" ja miksi "käsittämättömän kova"? Itseni mielestä todella keskinkertainen ja laimea coming of age -tarina joka vaan sattui sijoittumaan avaruuteen
No se vähä avaruudessa lentäminen ja toimiminen oli perusscifiin verrattuna tavallaan alkeellista, ja oikeastaan sama homma planeetalla, eli mikään ei oikein toimi ja on hankalaa. Ei siis sellaista että istutaan tuolissa, osoitetaan tähteä ja lennetään sinne nappia painamalla. Tuossa oli kypärät ja radiot ja radioissa eri kanavat mistä sovittiin käsimerkein.
En osaa sanoa miksi toi kolisi niin kovaa, kai vaan toi maailma ja muut oli hyvin rakennettu, ei ollut mitään tuttua huttua. Tykkäsin stooristakin, en mieltänyt sitä oikeastaan coming of age -stooriksi, vaikka onhan se sitäkin. "Coming of age" on genre joka ei mulla mitenkään rekisteröidy.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Koirat eivät käytä housuja
Treffikumppanin ehdotuksesta. Lähdin avoimin mielin. Oli paskinta mitä olen nähnyt pitkään aikaan. Onneksi treffikumppani oli samaa mieltä. Aivan käsittämättömän huono elokuva. En suosittele kenellekään.
Mikä tässä otti päähän? En ole nähnyt vielä, mutta monet kaverit ovat olleet oikein innostuneita. Ns. parasta kotimaista x aikaan - fraasia on käytetty monta kertaa.
Varmaan ensi viikolla menossa katsomaan.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Niinjoo, katoin Dolemiten Netflixistä.
Ihan ok, parasta oli Eddie Murphyn suht vivahteikas lähestyminen rooliin, ilman yliampuvuutta ja pakollista kreiseilyä. Elokuva oli itsessään aika valju kerronnaltaan, selkeästi tehty kunniottava kertomus menestyksen löytävästä luuserista, joka samalla toi kulttuurin uutta. Mutta kaiken kaikkiaan käsittely oli valjua ja kaikki se mitä haluttiin sanoa väännettiin todella rautalangasta. Ottaen huomioon miten värikkäästä hahmosta oli kyse, olisi voinut ajatella tekevän jännemmän kokonaisuuden.
Kuitenkin, ihan ok leffa.
dadadrlrl wrote:Koirat eivät käytä housuja
Mikä tässä otti päähän? En ole nähnyt vielä, mutta monet kaverit ovat olleet oikein innostuneita. Ns. parasta kotimaista x aikaan - fraasia on käytetty monta kertaa.
Varmaan ensi viikolla menossa katsomaan.
Ite tykkäsin kyl erittäin paljon. Toki oon tykänny kaikista Valkeapään leffoista.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Crimson Peak
Melko pliisu.
how they run this show.
Leviathan
Olihan se hyvä
Leviathan
Olihan se hyvä
Sama.
Sama.
Sent from my iPhone 16
Call Me by Your Name
Herra jestas
Last edited by Tomsk (09.11.2019 15:49)
Sent from my iPhone 16
Roma
Olihan se hyvä
The Birth of a Nation (1915)
Onhan tää aika hätkähdyttävä. Lievästi sanottuna problemaattinen.
Birth of a Nation (1997)
Jean-Babtiste wrote:Leviathan
Olihan se hyvä
Sama.
Sama.
Jep, kumpaakohan j-b tarkotti? Sama silti molempiin.
en ole kolmekybänen emoboy
Paterson
how they run this show.
Tomsk wrote:Jean-Babtiste wrote:Leviathan
Olihan se hyvä
Sama.
Sama.
Jep, kumpaakohan j-b tarkotti? Sama silti molempiin.
En kerro