You are not logged in.
Loirin kaltaisten kovien sonnien muisteluissa aina hämmentää, miten päihteitä on käytetty ja pää on ollut vuosikymmeniä sekaisin, mutta kaikki panot pienine yksityiskohtineenkin ovat silti kirkkaana mielessä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
loirilta en tsiigannut edes loirinuotiolla-ohjelmaa, vaikka varmaan paras tv-sarjan nimi ikinä. varhaisempi musa ja eino leino -tulkinnat lähtee, mutta ei kyllä innosta ajatus tervon kirjoittamasta loiri-kirjasta. tosin ei se varmaan voi paskempi olla kuin jyrki lehtolan kamala kolumni siihen liittyen: Lehtola: Jari Tervo ja ÄIJÄ. ei jessus mitä sontaa
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
"Toi(kin) leposin juttu kuulostaa ihan kuin olisi napattu suoraan Ossi Nymanin Röyhkeys kirjasta.", kirjoitti eräs vähän spämmivä foorumisti tuossa reilu viikko sitten. Pakkohan tuo kirja on lukea. Haalin sen juuri kirjastosta, että jos vaikka tässä joku päivä jaksaisi aloitella.
Tähän WhatsApp-spämmiini hän viittasi: "Heilutin ennen matsia Suomen lippua. Se oli siinä edessä. Iso Suomen lippu. Pidin kulmasta kiinni ja heilutin. Olin osa jotain suurempaa sen hetken."
Että sellaista. Odotan jännityksellä lukukokemusta.
Röyhkeys pistin just Nymanin uuden romaanin Patriarkaatti varaukseen.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
"Toi(kin) leposin juttu kuulostaa ihan kuin olisi napattu suoraan Ossi Nymanin Röyhkeys kirjasta.", kirjoitti eräs vähän spämmivä foorumisti tuossa reilu viikko sitten. Pakkohan tuo kirja on lukea. Haalin sen juuri kirjastosta, että jos vaikka tässä joku päivä jaksaisi aloitella.
Tähän WhatsApp-spämmiini hän viittasi: "Heilutin ennen matsia Suomen lippua. Se oli siinä edessä. Iso Suomen lippu. Pidin kulmasta kiinni ja heilutin. Olin osa jotain suurempaa sen hetken."
Että sellaista. Odotan jännityksellä lukukokemusta.
tunnistan kyllä leposi-spämmissä ja nymanissa yhtäläisyyksiä
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Olen tänä vuonna lukenut hämmentävän paljon tuoretta kotimaista kaunokirjallisuutta. Mitähän tässä on tapahtunut, tuntuu että kiinnostavaa tavaraa tulee nyt monelta suunnalta. Runoudessahan lähes koko 2000-luvun on mennyt aika lujaa, mutta nyt tuntuu että proosankin puolella alkaa tapahtumaan. Kosmos-kustantamo yksi ihan piristävä uusi toimija.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Olen tänä vuonna lukenut hämmentävän paljon tuoretta kotimaista kaunokirjallisuutta. Mitähän tässä on tapahtunut, tuntuu että kiinnostavaa tavaraa tulee nyt monelta suunnalta. Runoudessahan lähes koko 2000-luvun on mennyt aika lujaa, mutta nyt tuntuu että proosankin puolella alkaa tapahtumaan. Kosmos-kustantamo yksi ihan piristävä uusi toimija.
sama
sama
sama
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Aijai tää on hieno. Paras kommentti ThunbergTrumpiiin tähän mennessä. Bravo @poesia_fi pic.twitter.com/qiheir905Z
— "Mikko Aarne" (@mikkoaarne) September 25, 2019
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Aijai tää on hieno. Paras kommentti ThunbergTrumpiiin tähän mennessä. Bravo @poesia_fi pic.twitter.com/qiheir905Z
— "Mikko Aarne" (@mikkoaarne) September 25, 2019
En ostakaan. Enkä Tervon Loiri kirjaakaan, en sen jälkeen kun muusikkona ennen arvostamani Loiri paljastuikin pervoksi elostelijaksi. Vaikka olisihan se pitänyt arvata Turhapurosta - itseään ilmeisesti näytteli.
Tuanoi saatana.
Mikä on Antti Nyleenin paras kirja? Nonfiction.
Tuanoi saatana.
Viime vuonna asetin Goodreadsissa ennätyksellisen vuositavoitteen, joka ylittyikin selvästi. Koska olen kunnianhimoton antisuorittaja asetin tälle vuodelle pienemmän tavoitteen. Tämä tavoite täyttyi tänään
Tuanoi saatana.
Tutkijaliitto uudistanut kirjojensa ulkoasua
Oliskohan uhka vai mahdollisuus lukea Björn Wahlroosin kirja?
Tuanoi saatana.
Joo kyllä sinun kannattaa lukea se.
bzort glorf bööth
Joo kyllä sinun kannattaa lukea se.
Kiitos suosituksesta.
Tuanoi saatana.
en ymmärrä miksi sille idiootille annetaan palstatilaa. ai niin ymmärränpäs: raha ratkaisee
Kapiladevan opetukset, "Expected publication 1. tammikuuta 20100"
Tuanoi saatana.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Tuanoi saatana.
Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Ja usein aika paskoja.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
marjapoimuri wrote:Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Ja usein aika paskoja.
se joku ajasta kertova jonka luin alkuvuodesta oli ihan hyvä
ginimies wrote:marjapoimuri wrote:Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Ja usein aika paskoja.
Joo, vähän kärkäs ja tyhmä kommentti minulta. Kaikissa puljuissa taso vaihtelee ja kulttuurityötä he toki tekevät.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
psykokarkki wrote:ginimies wrote:marjapoimuri wrote:Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Ja usein aika paskoja.
Joo, vähän kärkäs ja tyhmä kommentti minulta. Kaikissa puljuissa taso vaihtelee ja kulttuurityötä he toki tekevät.
No nyt
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
ginimies wrote:psykokarkki wrote:ginimies wrote:marjapoimuri wrote:Hiukka on hintavia Terra Cognitan kirjat.
Ja usein aika paskoja.
No nyt
Rantala on kyllä kiinnostava hahmo.
tää oli mainio:
Rantalan mukaan hänen ajatuksiaan voitaisiin hyvin testata kokeellisesti ihmistutkimuksissa. Hän ei ole saanut psykiatreja kiinnostumaan asiastaan.
He eivät edes vastaa sähköposteihini, Rantala kertoo.
Mitä Terra Cognitaan tulee, niin nehän puskee tavaraa ihan järjettömällä tahdilla. Eikös toi ole käytännössä yhden miehen pulju? Välillä osuu, välillä ei. Täytyy kyl nostaa hattua että julkaisevat mm. Mariana Mazzucaton viimeisimmän kirjan nyt syksyllä. Nopeeta toimintaa.
Mitä Terra Cognitaan tulee, niin nehän puskee tavaraa ihan järjettömällä tahdilla. Eikös toi ole käytännössä yhden miehen pulju? Välillä osuu, välillä ei. Täytyy kyl nostaa hattua että julkaisevat mm. Mariana Mazzucaton viimeisimmän kirjan nyt syksyllä. Nopeeta toimintaa.
On siellä käsittääkseni pääjehun lisäksi myös muutama muu kääntäjä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
jookcha wrote:Mitä Terra Cognitaan tulee, niin nehän puskee tavaraa ihan järjettömällä tahdilla. Eikös toi ole käytännössä yhden miehen pulju? Välillä osuu, välillä ei. Täytyy kyl nostaa hattua että julkaisevat mm. Mariana Mazzucaton viimeisimmän kirjan nyt syksyllä. Nopeeta toimintaa.
On siellä käsittääkseni pääjehun lisäksi myös muutama muu kääntäjä.
Oon kai tästä ennenkin maininnut, mutta just sen pääjehun suomennokset ottaa aika vaikeasti, mitä pari kirjaa olen lukenut. On vaikeata hommaa, tarkoitus ei ole kääntämistä sinänsä dumata, se on enemmän "lukion enkun kokeesta kerran ysimiinus"-possen päätoimi.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Happy Halloween from the first English translation of the Communist Manifesto pic.twitter.com/vS82eqcMU7
— Maru Pabón (@Mepbon) 22. lokakuuta 2019