You are not logged in.
Toinen kirjahylly tyhjennetty
Planeetta osti reilu 10, loput meni yhtenä pakettina erittäin huokeaan hintaan tori.fi kautta.
Kirjoja jätin itselleni yhden hyllyllisen verran koristeeksi. Muutaman siihen mahtuu vielä ostaa mutta muuten yritän pysyä kirjastolinjalla.
Infinite Jest tulossa suomeksi 2020:
Mahdottomana käännettävänä pidetty klassikkoromaani Infinite Jest ilmestyy suomen kielellä vuonna 2020
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Jaa näköjään Dan Brownilta tullu taas uusi kirja, Alku. Olen kyllä ajatellut ettei näitä tarvi enää lukea, vähän niinku "nähty". Vaikka ihan viihdyttäviä nuo on, helppoa luettavaa ja käsittelevät itseä kiinnostavia aihealueita.
Ketäpä nyt ei Jeesuksen veri kiinnostaisi.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Ketäpä nyt ei Jeesuksen veri kiinnostaisi.
niinpä, jesus blood never failed me yet
amerikka on hiton hyvä kirja mutta röyhkän mielipiteitä en pidä kovin merkittävinä
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
miettisen tuleva kirja joukkorahoituksessa: JUANKOSKI - Kimmo Miettisen uusi romaani
2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Tuanoi saatana.
2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Olen sijalla 400 jotain
marjapoimuri wrote:2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Olen sijalla 400 jotain
Kassis-jutut tässä kiinnostaa jos jokin ja tietenkin se mainitaanko Pekka Siitoin niissä yhteyksissä. Miten on?
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
jookcha wrote:marjapoimuri wrote:2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Olen sijalla 400 jotain
Kassis-jutut tässä kiinnostaa jos jokin ja tietenkin se mainitaanko Pekka Siitoin niissä yhteyksissä. Miten on?
Harmillisen vähän noteerattu lööpeissä ainakin jos on mainittu.
Katkennut petsari wrote:jookcha wrote:marjapoimuri wrote:2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Olen sijalla 400 jotain
Taitaa olla Creme de Kassis-hommat enemmän näille Perttuhäkkispalvojille tärkeitä, kuin keskiverto lööpienlukijoille. En jaksa uskoa että keskivertokansalainen enää edes tietää ketä Pekka Siitoin tai Aino Kassila oli.
Toi Kassilan suku kyllä yksiä kunnon häröilijöitä nykypolveen saakka, mitä nyt Matti teki hyviä elokuvia. Matin jälkeläisen Taavin ansiosta käsittääkseni Suomessa ylipäänsä harrastetaan joogaa. Suvun nuorimman kanssa joutunut kaverin kautta teinimpänä tekemisiin ja kaikista sekopäähipeistä, kehen olen joutunut elämäni aikana törmäämään, tää kyllä vie voiton.
Jottei mene liian offtopiciksi, niin lataan tähän "pientä" lukupäiväkirjaa
Elric-saagasta jäljellä käytännössä enää Stormbringer. En ole varma kiinnostaako 2000-luvun alussa julkaistut jatko-osat enää niin paljoa, että menisin niitä metskaamaan. Joka tapauksessa näitä on tullut tarvottua läpi ja berniksen neuvoa vaalien välissä on tullut aina luettua vähän jotain muuta. Joka tapauksessa ollut todella vaikuttunut tästä sarjasta. Elric of Melniboné-romaani todella koukuttava pohjustus, Fortress of the Pearl oli lievää tyhjäkäyntiä, vaikka siinäkin oli todella hienoja hetkiä (käytännössä ehkä vaan liian pitkä tarina). Sailor on the Seas of Fate taas parasta vitun kirjallista psykehulinaa. Voisin helposti sanoa, että jos joku Elric-kirja on must read, niin tämä. Aivan käsittämätön jännite alusta loppuun. The Sleeping Sorceress ehkä vähän peruskauraa, mut taisi tulla luettua vähän ohimennen, joten pitää ehkä lukaista uudestaan. Revenge of the Rose taas todella vahva teos ja paikoitellen niin kovaa kamaa, että oksat pois. Näitten väleissä olevat lyhkäisemmät tarinat pääsääntöisesti 5/5 kamaa. Stormbringeriä kohtaan nyt lievät odotukset, koska sarjan lopetus ja jengi tuntuu pitävän tätä kaikista suurimmassa arvossa.
Joka tapauksessa obsessioksi asti päässyt kehittymään tämä Michael Moorcock-innostus. Onneksi helmet palvelee pienellä valikoimalla muita muiltiverse ja eternal champion-tarinoita. Jerry Cornelius-hommat voisi kiinnostaa myös, mutta siinä ei taida helmet tulla vastaan.
Vällissä ehtinyt lukea yhtä sun toista. Kaikki ei nyt ihan tule mieleen, mutta Gary Valentine Lachmanin Tajunnan Alkemisteissa kunnon sekoilua (vitun hipit, vitun Lennon, vitun pöljät). Tekis ihan hirveän hanakasti mieli tarttua Stormbringeriin heti seuraavaksi, mutta listalla ois kaikkea muuta jännää:
Kate Bornsteinin Gender Outlaw tuntuu sattuneista syistä tässä vaiheessa vähän pakkolukemistolta. Bornsteinin omaelämäkertakin kiinnostaa. Kannoin molemmat Oodista tänään kotiin, koska sattuivat olemaan hyllyssä ja "pitäähän nää nyt". Gender Outlawta vähän aloittelin raitiovaunussa ja vaikuttaa kyllä just siltä, mitä oon tässä viime aikoina halunnutkin lukea.
Charlotte Perkins Gilmanin The Yellow Wallpaper and other storiesista ajattelin että tuo nimikkonovelli ainakin pitäisi lukea ja katsoo sitten miten paljon muut jutut kiinnostaa. Lähtökohtaisesti kiinnostaa varhaisfeminisminä ja mielenterveysongelmien kuvauksena. En odota voivani samaistua mitenkään tähän omaelämäkerralliseen tekeleeseen, mutta tavallaan novellin historiallinen merkitys kiinnostaa yhtä paljon kuin itse teksti. Toisaalta tässä käsitellään myös eristäytyneisyyttä, josta on viimeisen puolentoista vuoden ajalta suht paljon kokemusta, joten katotaas.
Varauksessa oli myös Octavia E. Butlerin Parable of the Sower. En tiedä tarvitseeko mun edes kertoa miksi tämä kiinnostaa.
Last edited by dadadrlrl (19.09.2019 21:08)
jookcha wrote:Katkennut petsari wrote:jookcha wrote:marjapoimuri wrote:2510 varausta Loiron kirjasta. Voishan ton varaa ja kattoo sit viiden vuoden päästä että jaksaako lukee. Ainakaan paljon puhutut panohistoriat ei kiinnosta pätkääkään, mutta eiköhän siinä ole paljo muutaki.
Olen sijalla 400 jotain
Taitaa olla Creme de Kassis-hommat enemmän näille Perttuhäkkispalvojille tärkeitä, kuin keskiverto lööpienlukijoille. En jaksa uskoa että keskivertokansalainen enää edes tietää ketä Pekka Siitoin tai Aino Kassila oli.
Toi Kassilan suku kyllä yksiä kunnon häröilijöitä nykypolveen saakka, mitä nyt Matti teki hyviä elokuvia. Matin jälkeläisen Taavin ansiosta käsittääkseni Suomessa ylipäänsä harrastetaan joogaa. Suvun nuorimman kanssa joutunut kaverin kautta teinimpänä tekemisiin ja kaikista sekopäähipeistä, kehen olen joutunut elämäni aikana törmäämään, tää kyllä vie voiton.
Tipuin kärryiltä, mutta nyt tais mennä Kassinen ja Kassila sekasin.
Se on Liimatta kirjottanu taas kirjan ja hyväksi jossain jo arvosteltiinkin. Taidan kyllä ottaa kirjastosta seuraavaksi Autarktiksen, en olekaan lukenu yhtään fiktiota tänä vuonna, paitsi jotku uskonnolliset jutut ja Niemi on vähä faktan ja fiktion rajalla. Tai en tiiä, kyl mä kirjakaupan pitäjänä laittaisin Niemen faktahyllyyn.
Tuanoi saatana.
No niin, Loirikirja varattu jonotusnumerolla 2655
Tuanoi saatana.
"Toi(kin) leposin juttu kuulostaa ihan kuin olisi napattu suoraan Ossi Nymanin Röyhkeys kirjasta.", kirjoitti eräs vähän spämmivä foorumisti tuossa reilu viikko sitten. Pakkohan tuo kirja on lukea. Haalin sen juuri kirjastosta, että jos vaikka tässä joku päivä jaksaisi aloitella.
Tähän WhatsApp-spämmiini hän viittasi: "Heilutin ennen matsia Suomen lippua. Se oli siinä edessä. Iso Suomen lippu. Pidin kulmasta kiinni ja heilutin. Olin osa jotain suurempaa sen hetken."
Että sellaista. Odotan jännityksellä lukukokemusta.
Last edited by leposi (23.09.2019 14:29)
Niteitäkin on muistaakseni yli 180, joten joitakin kuukausia ehkä menee.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Siis Loiria
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.