You are not logged in.
Rivers Solomonin Menneisyyden kaiku on meneillään. Tätä on kai kehuttu. Enpä oikein tiedä. Tämä muistuttaa vähän liikaa useita dystooppisia seikkailuja, joita on tullut 10-15 vuoden aikana. Kovin kaukana ei olla esimerkiksi Hugh Howeyn lopulta suhteellisen mitäänsanomattomaksi osoittautuneesta Siilosta, jonka luin äskettäin. Toivottavasti tässä ei päädytä vastaavaan antikliimaksiin.
Hans Fallada: Mikä nyt eteen, Pinneberg
Katselin jotain juttua kirjoista, jotka kertovat Weimarin tasavallan ajan Berliinistä. Se aikakausi kun kiinnostaa minua tällä hetkellä. Sitten huomasin tämän kirjan jossain vaihtohyllyssä, joten otin sen. Kirja edustaa tyyliä, joka harvemmin vetoaa minuun: elämän perusasioita käsittelevää arkirealismia. Täytyy silti sanoa, että tämä on hyvä kirja. Se arkirealistisuuskin on tällä kertaa oikein viihdyttävää. Pitäisi ehkä lukea Falladan myöhempi kirja Yksin Berliinissä, joka nousi kymmenisen vuotta sitten uuteen suosioon.
Katselin jotain juttua kirjoista, jotka kertovat Weimarin tasavallan ajan Berliinistä. Se aikakausi kun kiinnostaa minua tällä hetkellä.
Onko väliä tyylilajilla, voiko olla myöhemmin 30-luvulla?
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
EndloseAngst wrote:Katselin jotain juttua kirjoista, jotka kertovat Weimarin tasavallan ajan Berliinistä. Se aikakausi kun kiinnostaa minua tällä hetkellä.
Otto Friedrichin Before the Deluge on erittäin kova. Vai haettiinks tässä fiktiota?
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
noiseidea wrote:EndloseAngst wrote:Katselin jotain juttua kirjoista, jotka kertovat Weimarin tasavallan ajan Berliinistä. Se aikakausi kun kiinnostaa minua tällä hetkellä.
Otto Friedrichin Before the Deluge on erittäin kova. Vai haettiinks tässä fiktiota?
Philip Kerrin Berlin Noir -trilogia alkaa vuodesta 1936, on siis historiallista jännityskirjallisuutta. Eka osa on aika heikko (Kerrin eka kirja), mutta toinen huomattavasti sujuvampaa. Kolmas osa vielä lukematta.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Pariisista ostetussa pehmeäkantisessani ei ollut ihan tuollainen kansi, hakaisa risti oli muuttunut punaisiksi nuoliksi.
Vaikuttaa paremmalta kuin trilogian eka osa Perfidia. Voisinkin tässä joku päivä repäistä, perustaa topsun ja kirjoitella Ellroyn tuotannosta vähän enemmän.
mukavan kevyttä kesälukemista. usein tsernobylista tulee mieleen vaan savuavat rauniot ja pripyatin kaupunki. tässä tulee kyllä hyvin esille se, miten vitun laaja katastrofi toi oli. harvoin puhutaan esim siitä miten valko-venäjä otti myös ihan kunnolla (radioaktiivista) paskaa niskaan. hienoja stooreja myös esim. saastuneen karjan aiheuttamista "logistisista haasteista". radioaktiivista lihaa kärräiltiin vuosikaupalla paikasta toiseen, osa pistettiin markkinoille ihan pokkana jne. helvetin kuumottavaa tavaraa.
Last edited by jookcha (03.08.2019 12:18)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Sain juuri luettua Bill Brysonin kirjan Lyhyt historia lähes kaikesta, mielenkiintoista juttua ja hauskasti kirjoitettu. Mitähän seuraavaksi?
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
M. R. Jamesin kummitusjuttuja. Parasta nyt. :peuk:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Pari teosta kesken:
Homeros - Ilias ja Odysseia
Ihan ok, mutta kiinnostavinta antia on tähän asti ollut esipuhe, jossa jäljitettiin sitä, kirjoittiko tämän nyt sitten yksi runoilija vai useampi. Ja oliko tänä ensin puhuttuna ja vasta sukupolvia myöhemmin kirjattuna ylös. Ei antanut vastausta, eikä sitä saada kaiketi koskaan, mutta esipuheen kirjoittajan vahvimmaksi teoriaksi nousi se, että kyllä se Homeros osasi kirjoittaa, sillä oli välineetkin noin 700-800 eaa ja taisipa se koko homman kirjoittaakin. Perusteluna mm. se, että läpi näiden kahden kirjan toistuu samoja omintakeisia ilmauksia.
Sally Rooney - Normal People
Tämä etenee todella tahmeasti. Ainakaan tähän mennessä en ymmärrä ollenkaan kirjan saamaa hehkutusta, mutta olen tahkonut läpi vasta kolmanneksen. Teiniromanssi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Aloin nyt lukemaan hararin sapiensia, ihan hyvältä vaikuttaa vaikka ihan alussa vasta olenkin
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Dacre Stokerin ja J.D. Barkerin Dracul. Eräänlainen Bram Stokerin muistiinpanoihin ja päiväkirjoihin perustuva prequel Draculalle, jossa Bram Stoker perheineen on protagonistin osassa. Ihan ok toimiva vampyyriromaani.
Alkuun ihan mielenkiintoinen, mutta pikkuhiljaa alkaa puuduttaa tää sekoilu. Aika mulkku narsissihan toi oli. Kova vuorikiipeilijä kyl.
asioita joita en olis uskonut kz:n sanovan
KZ wrote:Alkuun ihan mielenkiintoinen, mutta pikkuhiljaa alkaa puuduttaa tää sekoilu. Aika mulkku narsissihan toi oli. Kova vuorikiipeilijä kyl.
asioita joita en olis uskonut kz:n sanovan
Never stop the madness
Sally Rooney - Normal People
Tämä etenee todella tahmeasti. Ainakaan tähän mennessä en ymmärrä ollenkaan kirjan saamaa hehkutusta, mutta olen tahkonut läpi vasta kolmanneksen. Teiniromanssi.
Pitkään turhauduin siitä että tässä nyt on lähinnä kirjoitettu yksityiskohtaisesti kuinka Joey, Pacey, Jen ja Dawson kokevat feelings. Mutta suunnilleen sivulta 150 eteenpäin olinkin koukussa. Mikä siinä on kun ei saa toista ihmistä rakastaa??!?!!?!? BYÄÄÄÄÄÄÄÄHHH!
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Ben Elton: Popcorn. Nappasin kirjaston kierrätyshyllystä. Aikamoisen lesokevyttä kamaa, jossa vittuillaan Tarantinolle. Toinen kirja menossa on Robert Milesin kirja Pietarista, joka on aivan mahtava.
Laatu wrote:Sally Rooney - Normal People
Pitkään turhauduin siitä että tässä nyt on lähinnä kirjoitettu yksityiskohtaisesti kuinka Joey, Pacey, Jen ja Dawson kokevat feelings. Mutta suunnilleen sivulta 150 eteenpäin olinkin koukussa. Mikä siinä on kun ei saa toista ihmistä rakastaa??!?!!?!? BYÄÄÄÄÄÄÄÄHHH!
Kuulostaa tosi typerältä ehkä, mutta musta tässä hienointa oli se, että pääsin miehenä tosi taitavasti kirjoitetun näkökulman kautta kokemaan esim. miltä seksi saattaa tuntua naisen näkökulmasta.
edit: Rooney tuskin on kirjallisuuden ensimmäinen kirjailija, joka on tässä onnistunut, mutta sen tehokkuutta lisäsi se, että kyseessä on about saman ikäinen ihminen kuin minä
Last edited by börjeslandet (08.09.2019 13:13)
en ole kolmekybänen emoboy
Loppuvuoden pöhistyin (ja myydyin?) kirja luikahti postista.
Tuanoi saatana.
Olisi mennyt ohi tämä kirja. Ei tule luettua Auvisen twitteriä.
bzort glorf bööth
Autarktis jäi lyhyeen. En taidakaan nyt jaksaa tätä. Tai sit mua vaan vituttaa tänään
Tuanoi saatana.
Otin Autarktiksen tilalle Sofi Oksasen Norman. Siltä varalta että fiktio ei nyt vaan lähde otin myös Eero Ojasen Ajan filosofia (aikapsykoosit jatkuu )
Tuanoi saatana.
Joo eiköhän tää Norma ole ihan luettava kirja.
Tuanoi saatana.
Teosofia aiheisia juttuja on tullu aimemminkin luettua, mutta tästä saa nyt vähän paremmin ja konkreettisemmin selville, että mikä homma. Osa jutuista on kyllä vähän korkealentoista ja vaikeatajuista, lähinnä nämä syvemmän pään hengelliset/tuonpuoleiset/metafyysiset ja mitä kaikkea jutut. Mutta muutoin on Helenalla kyllä paljon viisasta sanottavaa.
Tuanoi saatana.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Vuoden viimeinen lähti käyntiin.
Tuanoi saatana.
^ olihan toi aika hc uugee trävelleri toi Rauli Virtanen. Taitaa jäädä Riku & Goavääpelikin kakkoseks
Tuanoi saatana.