You are not logged in.
Verinen viikonloppu
Korkean tason näyttelijöiden ja ohjaajan tuottama mahtava psykedeelisyyteen taipuva exploitatiivinen paranoiasekoilutrilleri.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Verinen viikonloppu
Korkean tason näyttelijöiden ja ohjaajan tuottama mahtava psykedeelisyyteen taipuva exploitatiivinen paranoiasekoilutrilleri.
Aivan upea elokuva.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Väkivallan vihulainen 4 - just sitä mitä kaipasinkin. Ei tietenkään ekan tasoa, mutta muuten. Pitäs varmaan noi 2 ja 3 tsekata myös.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Once Upon a Time in Hollywood
Ihan tyylikäs ja viihdyttävä elokuva, ja DiCaprio on kyllä ihan suosikkinykynäyttelijöitäni. Ei tää kuitenkaan sen kummempia tunteita aiheuttanut. 3/5.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Parasite
Riemastuttava elokuva huijariperheestä, joka ujuttautuu rikkaan perheen vaivoiksi. Paljon kiusallisuutta ja komediaa. Sopivina annoksina myös lempeyttä ja elämänviisauksia. Parhaita elokuvia tänä vuonna. Ohjaajana mulle entuudestaan tuntematon eteläkorealainen Joon-ho Bong *****
Once Upon A Time In Hollywood
Hieman liikaa nostalgialla fiilistelyä. Brad ja Leo ovat erinomainen parivaljakko. Yhtenä isona teemana on näiden ukkeleiden vanheneminen, mutta siitä ei lopulta saada mitään kiinnostavaa irti. Loppu ei säväyttänyt. Hymähtelin muutaman kerran, mutta eipä tätä katsoessa paljon mikään tuntunut missään. Hyvää perus-Tarantinoa ***
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Parasite
Riemastuttava elokuva huijariperheestä, joka ujuttautuu rikkaan perheen vaivoiksi. Paljon kiusallisuutta ja komediaa. Sopivina annoksina myös lempeyttä ja elämänviisauksia. Parhaita elokuvia tänä vuonna. Ohjaajana mulle entuudestaan tuntematon eteläkorealainen Joon-ho Bong *****
Olen nähnyt neljä (Snowpiercer ***1/2, Okja *****, Memories of Murder **** ja The Host ****) ton leffaa. Kaikki erittäin hyviä. Ehkä eniten odottamani leffa tänä vuonna. Tyypin huumori toimii mulle.
Once Upon Time In Hollywood
Melko tyhjä elokuva, mutta toisaalta mahtavan sujuvaa ja miellyttävää elokuvakerrontaa. ***½
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
The Wonders
Alice Rohrwacher on nuori italialainen ohjaaja, joka meni juuri kiinnostavien elokuvantekijöiden listani kärkeen. Hyvässä elokuvassa voi olla yksi, kaksikin taianomaista elokuvahetkeä, jolloin kuva ja teksti kietoutuvat toisiinsa tavalla, joka raapaisee sisuskaluja. Wondersissa näitä hetkiä on niin monta, että en pysynyt laskuissa. Upeaa. Ah. Olen ihan hämilläni. *****
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
The Dead Don't Die
Tää oli musta ihan hyvää jumitusta ja hassuttelua. 3/5.
how they run this show.
The Net
Aijai, kunnon ysärihömppätrilleri
how they run this show.
Downsizing
Alkoi paremmin kuin loppui. Silti ihan ok.
Ännaihileissön - visuaalisesti kiva
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
Under Suspicion (2000)
Aika tylsä trilleri missä Gene Hackman yritetään saada poseen murhasta.
Sweet Smell of Success
En tajua tän hehkutusta, lehtimiesmaailman kieroilusta siirrytään jonkinlaiseen yhteiskunnaliseen draamaan.
Hammett
Kohtalainen neo-noir, mutta noir väreissä toimii harvoin.
Duck, You Sucker
Tässä olisi ollut paljon potentiaalia, mutta jossain on menty pieleen, leffassa oli mm. parikin kohtausta jossa joko käsiksestä oli hukkunut sivuja tai filmiä oli unohtunut editointikopin lattialle - ensin ratsastetaan kiskoja pitkin ja seuraavassa kuvassa istutaan junassa. Tällaisia epäloogisuuksia oli parikin. Leffa sijoittuu vuoteen 1913, ja väistämättä tuli mieleen että oliko tuohon aikaan jo panssaroituja ajoneuvoja (ylipäänsä tai Meksikon armeijalla) - "The first effective use of an armored vehicle in combat was achieved by the Belgian Army in AugustSeptember 1914. ", Armored car Wikipediassa.
High Noon
Ehdoton lännenelokuvien klassikko.
Armomurhaaja
PIrun hyvä kotimainen musta komedia, kyläuunatsien osa stoorissa oli ehkä vähän heikosti kirjoitettu (aika paljon niihin käytettiin aikaa, aika vähän ne sitten teki mitään), mutta hyvä leffa anyway.
Robbery (1967)
Pirun kova rikosleffa suuresta junaryöstöstä.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
A Most Wanted Man
John Le Carren kirjaan perustuva, Anton Corbijnin ohjaama ja Philip Seymour Hoffmanin viimeiseksi jäänyt elokuva. Hyvä vakoilujännäri. Kylmän sodan henkeä, vaikka nykyaikoihin sijoittui. Hesarissa sanottiin laimeaksi, mutta mun mielestä oli ennemminkin cool.
A Most Wanted Man
John Le Carren kirjaan perustuva, Anton Corbijnin ohjaama ja Philip Seymour Hoffmanin viimeiseksi jäänyt elokuva. Hyvä vakoilujännäri. Kylmän sodan henkeä, vaikka nykyaikoihin sijoittui. Hesarissa sanottiin laimeaksi, mutta mun mielestä oli ennemminkin cool.
Mä tykkäsin kanssa, omaan hermoon osui se kaunistelemattomuus.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Les hautes solitudes
80 minuuttia lähikuvaa Nicon, Jean Sebergin ja Tina Aumontin kasvoista, oli siinä joku äijäkin välillä. Itketään ja tuijotellaan tyhjyyteen. Röökiä menee paljon, välillä vedetään pillereitä ja viinaa. Aika hyvä.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
The Sixth Sense **1/2
En edelleenkään ymmärrä tämän elokuvan ylistäviä arvioita. Näin tämän silloin ilmestyessään suht tuoreeltaan enkä pitänyt yhtään. Eikä tämä nytkään lähtenyt.
Käytiin bändikaverin kanssa katsomassa Borley Rectory. Kaveri kritisoi täysin aiheellisesti elokuvan naiskuvaa joka onnistui välillä rikkomaan tunnelman aika tehokkaasti, mut muuten oli aika hieno ja omalaatuinen tapaus.
Les hautes solitudes
80 minuuttia lähikuvaa Nicon, Jean Sebergin ja Tina Aumontin kasvoista, oli siinä joku äijäkin välillä. Itketään ja tuijotellaan tyhjyyteen. Röökiä menee paljon, välillä vedetään pillereitä ja viinaa. Aika hyvä.
Mistä sä katoit tän?
en ole kolmekybänen emoboy
börjeslandet wrote:jookcha wrote:Les hautes solitudes
Mistä sä katoit tän?
Reginassahan tuo pyörii.
Jebou Reginassa digikopsu, syksyllähän toi meni filmiltä Orionissa.
Kärsimys ja kunnia
Ihan mukav.
how they run this show.
Body and Soul
Ihan hyvä nyrkkeilydraama.
The Cat o Nine Tails
Argenton toinen leffa, ei mitenkään mullistava, ei toiminut jännityksen saralla, eikä vielä oltu pistetty todella kovaa vaihdetta päälle.
Vera Cruz
Taas Meksikon vallankumouksen syövereissä, kovasti jahdataan kultaa Cooperin ja Lancasterin voimin.
Échappement libre
Tietynlaisella mannermaisella tatsilla tehty 60-lukulainen jonkin verran vauhtia sisältävä välillä toiminnallinen elokuva.
Deep Blue Sea
Mitä sä Renny oikein menit tekemään.
The Shootist
John Waynen vika leffa kuolemansairaasta pyssysankarista.
Westerplatte
Yksitotisen toteava sotaleffa toisen maailmansodan alkuvaiheista.
Spider-Man
Äärimmäisen hyvin sarjakuvan (vaikka en olekaan näitä paljon lukenut) tunnelman vangitseva elokuva.
Spider-Man 2
Sama jatkuu...
Spider-Man 3
...kunnes Raimit (Ivan Raimi ollut kirjoittamassa käsistä) päästävät märän pierun. Jees, ehkä ei voinut jatkaa samaa rataa, vaikka osaksi samat radat tässä on kuin kahdessa ekassa (Osbornet, MJ tietty, Uncle Ben...), ja douchebag-emo-Peter on aikamoinen hahmo. Ehkä kuitenkin mainettaan parempi, en ollut ihan varma olinko nähnyt ja hetki meni tajuta että olen. Thomas Haden Church, Topher Grace ja Bryce Dallas Howard aika paskoja kaikki.
The Deadly Companions
Peckinpahin eka leffa, varsin yhdentekevä länkkäri.
Devils Pass
Tämmöne vähän tuoreempi Renny tuli katseltua. Aika hengetöntä pienen budjetin meininkiä huonoilla näyttelijöillä. Ei oikein ollu viihdearvoa. 1,5/5 vopis antaa.
how they run this show.
The Lion King (2019) 1,5/5
Mies vailla menneisyyttä 4-/5
Fargo 3/5
The Meg 1,5/5
Paterson 3/5
Mad Max: Fury Road 4K 3+/5
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
The Terminator
Arskan punaista silmää pyörittää MS-DOS, ihmisjahdissa kovassa käytössä on puhelinluettelo ja luultavasti Elon Musk paskoo vielä housuunsa, mutta silti kysymys on säilynyt tismalleen ennallaan sitten kasarin toimintajärkäleen ensi-illan: milloin tekoäly päättää, että ihminen kannattaa tuhota? Hyvin tämä on kestänyt aikaa lopun robokävely-stop-motion-kohtaa lukuun ottamatta. ***
TOP5 scifi
bzort glorf bööth
VV 2
Velvet Buzzsaw 3/5
Ihan hauska taideskenesatiirikauhuleffa Losin taidepiireistä. Kyynisiä huomioita taideskenestä riitti ja ajoittain oli ihan älykästäkin juttua. Outo twisti puolivälissä teki oli ihan persoonallisen ja mielenkiintoisen, mutta ei parempaa. Tekopyhien syvällistä poseeraavien kriitikoiden ja galleristien itsekeskeisyys ja pinnallisuushan tässä oli parasta. Välillä tuntui että ohjaaja Dan Gilroy käytti tv-sarjamaisia kuvakulmia mikä häiritsi mua aika paljon.
The Dead Don't Die
Jarmuschilta laiska kässäri, ja ohjauksessa liiankin rento meininki, mutta joku pilke silmämunassa tässä kuitenkin on. Adam Driver, Tilda Swinton ja Bill Murray on kaikki niin järjettömän karismaattisia, että ne voi hengailla tällaiselle pläjäykselle juuri ja juuri ***
Night on Earth
Winona Ryder oli uransa alussa varsin kehno näyttelijä. Viiteen osaan ja viiteen kaupunkiin jaettu leffa, jonka Rooma-osuus Roberto Benignin johdolla on nerokasta viiden tähden leffaa. Hippasen nolo Suomi-osuus, mutta tunnelmaltaan tosi mainio dialogitutkielma ****
Dead End
Broadway-näytelmä siirretty lähes sellaisenaan elokuvaksi, tyypit heilui kuin olisivat näyttämöllä olleet. Tylsä elokuva.
Terminator
, edelleen jäätävän hyvin toimiva scifiactionpläjäys. Vähän Reginassa ihmetytti larppaajien parit naurut oudoissa kohdissa, mutta näillä mennään.
Europa Europa
Ihan mielenkiintoinen sotadraama toisen maailmansodan eri osapuolien leipiin joutuvasta juutalaisesta.
Man of the West
Tehokas Anthony Mannin länkkäri, Gary Cooper pääosassa.
Widows
Heist-leffaa ja Chicagon poliittista suhmurointia sekoittava trilleri, valitettavasti mulle ei toimi tällaiset identiteettikriisistä kärsivät leffat, suorana heist-leffana tämä olisi voinut toimia kovaa.
The Handmaiden
Eroottinen trilleri on vaikea laji, kun jo pelkästään trilleri on vaikea laji. Tässä kesti melkein tunti ennen kuin "jippo" paljastui, joka on mun mielestä epäonnistunut valinta ja katsojan sumutusta jopa. Pitkä, ei täyttänyt kohtalaisen kovia odotuksia.
Rebecca
Tätä kai pidetään Hitchcockin paremman pään leffana, vaikka ei nyt ehkä ihan huippuihin lasketakaan. Aika verkkaista menoa, ja ei mitenkään leimallisesti "Hitchcock-elokuva".
Filth
Paha polisi konkoilee Edinburghissa ja Hampurissakin käydään sekoilemassa. Okei.
Kissat, eiq... Inferno
Argenton märkäpaita-kauden merkkiteos, aika köyhä juonen puolesta, ei tässä ollut iskua.
Silver Lode
B-länkkäri, olin nähnyt tän joskus ennenkin.