You are not logged in.
RIP Matti Nykänen
ootas ku veikkaan seuraavalle levylle piisit tony halmeesta, ilmais ämpäreistä, jari litmasesta, kiroilevasta siilistä, lihamukista, runebergin tortusta, aalto maljakosta, spede pasasesta, keskusta puolueesta, hannu karposta, potkukelkoista, seppo rädystä, mauno koivistosta.
torilla kakataan
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Olis hienoa jos Seppo Räty olisi seuraavan Saimaa levyn laulaja.
Jännää et kirjoitetaan pitkä haastattelu, jossa käydään läpi Saimaan historiaa, mut ei mainita Steen1:n kanssa tehtyä biisiä, siis siltä kannalta et ei oo eka räppäriyhteistyö.
"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"
ootas ku veikkaan seuraavalle levylle piisit tony halmeesta, ilmais ämpäreistä, jari litmasesta, kiroilevasta siilistä, lihamukista, runebergin tortusta, aalto maljakosta, spede pasasesta, keskusta puolueesta, hannu karposta, potkukelkoista, seppo rädystä, mauno koivistosta.
torilla kakataan
ja silti ne lyriikat on paljo parempia ku suurimmalla osalla suomen indibändeistä, saati sit punkkibändeistä
kuulostaa pöhöttyneimmältä ja tylsimmältä yhteistyöltä ikinä
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
Paskaa!
Tuosta lauluraita pois niin katellaan uudelleen.
odottelinkin jo että missä vaiheessa vaaditaan instru-versiota kuin paavoharju-topikissa aikanaan
joo ei. tää kuulostaa sellaselta mainosradion soittolistojen siedettävimmästä päästä olevalta renkutukselta, mikä ei kyllä riitä siihen että ikinä jaksais tämmöstä ihan varta vasten laittaa soimaan. ja varmaan toi edellä mainittu mielessä noita kappaleita on tehtykin.
katsottiin äijien kanssa leffa, äijät lähtivät maustetyttöjen keikalle, itse jäin kotiin kuuntelemaan darkthronea.
torilla kakataan
Arttu Wiskarilla nämä
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
pyhimys & saimaa: olisitpa täällä
tänään ilmestyy olisinpa täällä, mutta äxästä ilmoittivat että vielä on matkalla kun ranskassa oli joku kuljetuslakko tms.
no ei tää kyllä vuoden odotetuin levy ollut, mutta olis viikonloppuna ollut aikaa kuunnella ja tilasin vielä sen special värivinskaversion, tietysti
PASKAA!
moi oskari onninen
Pyhimys ja Saimaa tekivät nostalgis-ilottoman rocklevyn, joka ei tunnu etäisestikään kiinnostavalta
Rockismin kosto! Juice elää!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Jos on paska levy, niin vielä paskempi on toi arvostelu. Niin full hd kriitikkolässytystä, missä itse levystä ei kauheesti edes puhuta. Taitaa Oskari päätyä mustalle listalle!!!
jeppis, toi on kyl oskarin tyyli ja vissiin aika monenkin nykyään. en tiedä onko hassuttelua, ironiaa vai jotain että "arvioidaan pop-ilmiöitä eikä musiikkia", mutta hyvin useinhan se menee noihin elämänstooreihin ja henkilön purkamiseen minkään olennaisen sijaan. onnisen saamaan mediatilaan nähden se kirjottaa helvetin harvoin mitään lukemisen arvoista. pyhimys ja saimaa on muuten paskaa eli en ole pyhimyksen ja saimaan jäsen.
nostalgis-iloton on kyllä hyvin sanottu. keikalla tuli mieleen että Mitä Missä Milloin kirjat tulee tästä bändistä mieleen eniten
linkkiä en klikannut
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
en tiedä onko hassuttelua, ironiaa vai jotain että "arvioidaan pop-ilmiöitä eikä musiikkia"
ammattitaidottomuutta
Arvostelu oli kyllä erikoinen. Mitä pidemmälle sitä luki, sitä syvemmälle Onninen kietoutui omiin raapustuksiinsa. Mun mielestä toi Pyhimys&Saimaa -kollaboraatio on kuitenkin yllättävänkin onnistunut. Pyhimyksen räpäytyksestä en ihan hirveästi edelleenkään innostu, mutta riimittelijän taidot kyllä hieman yllättivät.
Eli jos halutaan Forumin geneerisin musanörtti nimetä niin tässä on yksi vahva ehdokas.
On tää parasta mikä soi radio suomipopilla
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Ottamatta nyt kantaa itse arvioon, niin oon nähnyt popkritiikin "suuren linjan" menneen koko ajan enemmän kohti ilmiöiden tarkastelua musan arvioimisen sijasta. Tätä ollaan nähdäkseni perusteltu sillä, että koska itse musiikki on joka tapauksessa kaikkialta saatavilla, ei koeta tarpeelliseksi lähteä ruotimaan sitä sinällään, vaan niitä ympäröiviä tekijöitä, jotka ovat musiikin tuottaneet. Kai se on ollut sit jokin pyrkimys yrittää taistella popkritiikille elintilaa yleismedioista, kun erityislehdet kapenevat kapenemistaan, ja ajateltu, ettei keskivertolukijaa kuitenkaan kiinnosta se soivan materiaalin arkkitehtuuri. Kyllähän tää tämmönen sosiologinen linja on munkin mielestä kiinnostavampaa kuin jatkuvien kielikuvien keksiminen sataan kertaan kuulluille pentatonisille riffeille, mut kai sitä välillä kans toivois jotain värikkäämpää ilottelua itse musiikinkin ympärillä. En tiä.
Last edited by Kalossimies (14.05.2019 15:03)
Kyllähän tää tämmönen sosiologinen linja on munkin mielestä kiinnostavampaa kuin jatkuvien kielikuvien keksiminen sataan kertaan kuulluille pentatonisille riffeille, mut kai sitä välillä kans toivois jotain värikkäämpää ilottelua itse musiikinkin ympärillä. En tiä.
Tavallaan ihan samaa mieltä, mut jos sosiologinen linja johtaa kammottavien wave-liitännäisten sanojen käyttöön, kuten tässä "konseptiwave", niin en kyllä halua sitäkään.
"Ei hätää, kunnanjohtajaa on informoitu"
Ottamatta nyt kantaa itse arvioon, niin oon nähnyt popkritiikin "suuren linjan" menneen koko ajan enemmän kohti ilmiöiden tarkastelua musan arvioimisen sijasta. Tätä ollaan nähdäkseni perusteltu sillä, että koska itse musiikki on joka tapauksessa kaikkialta saatavilla, ei koeta tarpeelliseksi lähteä ruotimaan sitä sinällään, vaan niitä ympäröiviä tekijöitä, jotka ovat musiikin tuottaneet. Kai se on ollut sit jokin pyrkimys yrittää taistella popkritiikille elintilaa yleismedioista, kun erityislehdet kapenevat kapenemistaan, ja ajateltu, ettei keskivertolukijaa kuitenkaan kiinnosta se soivan materiaalin arkkitehtuuri. Kyllähän tää tämmönen sosiologinen linja on munkin mielestä kiinnostavampaa kuin jatkuvien kielikuvien keksiminen sataan kertaan kuulluille pentatonisille riffeille, mut kai sitä välillä kans toivois jotain värikkäämpää ilottelua itse musiikinkin ympärillä. En tiä.
sinänsä tossa artistin ja musiikin taustojen selvittelyssä ei oo munkaan mielestä vikaa, mutta ne musan ulkopuoliset seikat tuntuu ohjaavan arviota siitä alkuperäisestä kohteesta, musiikkialbumista. taustat ja niiden tutkiminen voi parhaimmillaan syventää kokemusta platasta, mutta nykyään ne ovat yhä enemmän etualallla. toi vaan tuntuu älyttömältä, koska negatiivisen tai positiivisen arvion perusteluiksi ei vaivauduta kirjoittamaan juuri mitään itse musasta vaan artistin siviilielämästä. toi trendi alkoi ulkolassa väkevimmillään viime vuonna, kun pitchfork arvioi entisen lempilapsensa, kympin Kanye Westin albumeita. arviot olivat kouluarvosanalla paskoja (ainakin verrattuna entiseen hypetykseen), ja tekstit sisälsivät lähinnä tiivistelmiä viimeisimmistä juorulehtien kanye-trump-uutisoinnista. huomasi "shiftin" entisen mustan kulttuurin pelastaja westin ja uuden maga-westin musaan suhtautumisessa. tuntuu jotenkin keinotekoiselta, etenkin kun itse albumien musa- tai lyyrisestä sisällöstä ei voisi mitään johtopäätöksiä magailuun tehdä. nyt tää tuntuu rantautuneen vähän joka asiassa kritiikkiin. esimerkiksi siinä, kun hs pohti onko kevin spaceyn vanhat leffat enää niin hyviä, kun tyyppi paljastui hirviöksi. tai vasemmistolaisten fiksaatiossa palefacen musiikkiin, koska paleface on hyvä ja vasemmistolainen jätkä. ehkä mediat sit vois alkaa kutsumaan noita entisiä albumiarvioita joksikin muuksi, koska aina vähemmän niistä saa irti musiikillisista sisällöistä, jotka kiinnostavat vielä joitakuita.