You are not logged in.
Interpolissa vituttaa sellainen laskelmoitu viileys ja kaiken tunteen eliminointi/puuttuminen soitannassa. Keikkatilanteessa tämä kokee huippunsa, mutta levylläkin kuulostaa niin flegmaattiselta ja laiskalta. Hienoja biisejä toki, mutta toteutus on masentavaa. Tämän takia Joy Division-vertaukset tuntuvat aina kovin oudoilta, ko.bändihän oli parhaimmillaan silloin kun tunteen palo iskee läpi oikein kunnolla.
Esimerkiksi Wiren kappaleessa Agfers of Kodack taikka My Dad Is Deadin useissa biiseissä JD-tyylinen palo kuuluu paljon selkeämmin läpi. Eihän tässä tietenkään yritetäkään kilpailla eikä välttämättä edes kuulostaa JDltä, ihmettelenkin vain tämän interpol-jd-vertauksen läpitunkevuutta joka nurkasta.
Elikä interpol-suhteeni on aika kimurantti. Hienoja biisejä, mutta vituttaa kun kuulee niitä, unohtakaa nyt ne suunnitellut uraputket ja opetellut maneerit ja antakaa palaa saakeli!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Emmä tajuu, kyllä mulle välittyy debyytiltä suuria tunteita aika monessakin kohdassa. Ehkä Antics on jotenkin kliinisempi, hieno levy mutta ei se missään vaiheessa ole niin lähelle päässyt. Mutta vaikka se PDA:n viimeinen minuutti...
Interpolissa vituttaa sellainen laskelmoitu viileys ja kaiken tunteen eliminointi/puuttuminen soitannassa. Keikkatilanteessa tämä kokee huippunsa, mutta levylläkin kuulostaa niin flegmaattiselta ja laiskalta.
En myöskään tajua tätä! Sen voin vielä myöntää että muusta bändistä ehkä saattoi kuvastua hieman tätä laskelmoitua viileyttä, mutta ainakin Roskildessa laulaja otti kontaktia yleisöön, hymyili ja osoitti muutenkin tunteita. Not Even Jailin viimeiset minuutit viimeistään todistivat minulle että kyllä tässä sitä tunnettakin on mukana.
Ja toisaalta nimenomaan se tietty viileys ja tylyys, mikä levyltä kuuluu on ominaan herättämään minussa tunteita. Sitä voisi vaikka hieman verrata siihen, miten jonkun kirjailijan tyly ja tunteettoman toteava tyyli herättää lukijassa (ainkin minussa) paljon enemmän tunteita (myötätuntoa) kuin päähenkilöä säälivä ja surkutteleva kirjoittaja.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
no herättäähän se tyyli minussakin vittuuntuneisuuden, välinpitämättömyyden, tylsistyneisyyden ja/tai turhautuneisuuden tunnetta...
mielestäin pystyisivät paljon parempaankin, etenkin noilla biiseillä. luulen kuitenkin ymmärtäväni miksi näistä niin paljon pidetään, ja näin olkoon hyvä
ja nyt joku näitten piisi alko soimaan päässä tietty
ën ees muista mikä kun kuulostavat niin samalta. ja tää on muuten seurausta just siitä toteutuksen kuilusta mitä mä oon tässä ajanut takaa. vaikkei sitä kukaan muu ymmärtäiskään. ei niitä erota enää, mut jos ne toteuttais vähän mielikuvituksellisemmin niin joo
Itsekään en vieläkään erota monia Anticsin biisejä toisistaan...
This must be what jail / I will scratch
Aika lailla Alxityn ja lintumiehen linjoilla mutta tuosta Roskilden keikasta sain aika erilaisen kuvan. Mielestäni laulaja ei ottanut oikeastaan mitenkään kontaktia yleisöön, hymyilyä en ainakaan huomannut. Tai sitte mulla on vaan huono näkö. Sellainen pieni ylimielisyys ja aivan mahtava lauluääni ( joka siis oli vielä mahtavampi livenä) tekivät laulajasta mielestäni tyylikkään.
ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!
Tukholmassa ainakin kommunikoitiin yleisön kanssa.
Yleisö: Paul, say something!
Paul: No.
C) se on kuuntelijaystävällisempi, ts. helpompi ja "hitimpi" levy - TOTBL toimii parhaiten kuulokekuuntelussa.
Samaa mieltä olen. Turn on the Bright Lights ei jostain syystä ole vieläkään kokonaisuutena iskenyt kovinkaan. Silti Leif Erikson on yksi parhaista biiseistä ikinä.
>:{/
En ymmärrä tuota Leif Eriksonin suitsutusta. Ihan ok piisi, vähän pliisu vaan ja melodialtaan keskinkertainen. Kohta "She feels that my sentimental side should be held with kid gloves" on tosin musiikillisesti hieno. Kappaleessa on varmaan yritetty hakea jotain JD:n Eternalin tyylistä juttua, mutta ajauduttu yrittämään liikaa. Minusta. Anteeksi.
[quote:03687beb26]En ymmärrä tuota Leif Eriksonin suitsutusta.[/quote:03687beb26]
[quote:03687beb26]Kohta "She feels that my sentimental side should be held with kid gloves" on tosin musiikillisesti hieno.[/quote:03687beb26]
Uuh.
"A repo man's always intense"
Minustakaan Leif Erikson ei ole maailman (tai edes Interpolin) paras biisi.
smaa
This must be what jail / I will scratch
eri
Minustakaan Leif Erikson ei ole maailman (tai edes Interpolin) paras biisi.
Samaa mieltä, debyyttiä olen kuunnellut kohtalaisen monta kertaa, eikä tuo Leif-biisi ole edes tarttunut mieleen.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
[quote:7dec9e54d1="anzut"]Minustakaan Leif Erikson ei ole maailman (tai edes Interpolin) paras biisi.
Samaa mieltä, debyyttiä olen kuunnellut kohtalaisen monta kertaa, eikä tuo Leif-biisi ole edes tarttunut mieleen.[/quote:7dec9e54d1]
Kuuntelin sen nyt tässä uudestaan eikä se kovin kummoinen ollut. Aivan kuten muistelinkin.
Leif Erikson on erinomainen päätös erinomaiselle levylle, mutta en pidä sitä yhtyeen parhaimpana irrallisena biisinä.
Interpolissa vituttaa sellainen laskelmoitu viileys ja kaiken tunteen eliminointi/puuttuminen soitannassa.
Onhan tuossa perää. Anticsiahan voisi pitää melkein ylimielisenä levynä tai ainakin täydellisesti bändin vahvuuksia alleviivaavana - joskin minua se ei ole ainakaan vielä alkanut ahdistamaan.
Mutta Lenght of love?
'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."
Leif Erikson on erinomainen päätös erinomaiselle levylle, mutta en pidä sitä yhtyeen parhaimpana irrallisena biisinä.
Täysin samaa mieltä. Kuuntelin tänään levyn pitkästä aikaa, ja kiinnitin huomiota juuri tuohon...
Interpolissa vituttaa sellainen laskelmoitu viileys ja kaiken tunteen eliminointi/puuttuminen soitannassa.
Minulle tuo on juuri yhtyeen tärkein ja paras piirre. Vielä kun ainoa omistamani tuotos, eli tuo debyyttilevy, liittyy aina tuollaisiin hetkiin elämässä, niin en voi sanoa toivovani yhtyeen lämpenevän. Laskelmoitu kylmyys ei välttämättä ole huono asia.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Eipä tässä muutakaan jaksa tehdä niin listataan Interpolin parhaat biisit:
1. Leif Erikson
2. A Time to be so Small
3. Not Even Jail
4. Hands Away
5. Take You on a Cruise
6. Obstacle 1
7. The New
8. Next Exit
9. Public Pervert
10. Untitled
Ostin Interpol-debyytin melkein ensimmäisellä viikolla, kun sitä Suomesta sai, mutta vasta parin viime viikon aikana olen tykännyt koko levystä. En oikein ymmärrä, miksi vasta nyt. Aiemmin toki irtobiisitkin ovat maistuneet.
turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.
Ostin Interpol-debyytin melkein ensimmäisellä viikolla, kun sitä Suomesta sai, mutta vasta parin viime viikon aikana olen tykännyt koko levystä.
Olen aavistuksen ylpeä siitä, että löysin bändin ihan itse (no, Uncutin levyllä oli vähän osuutta asiaan), ostin levyn heti ja jopa tykkäsinkin siitä. Vaikka myönnettäköön, että levyn loppupuolella kaikki ei heti toiminut yhtä hyvin.
Koskas näiltä tulee uutta matskuu?
[quote:9438185591="lintumies"]
Koskas näiltä tulee uutta matskuu?[/quote:9438185591]
Kotisivuilla ei ainakaan mainita mitään uudesta materiaalista. Jonkun biisin ovat näköjään tehneet Six Feet Underin soundtrackille (biisin nimi on Direction). En tiedä mitä vuotta tuo yksi julkaisu-uutinen koskee, mutta C'mere pitäisi tulla singlenä 30. maaliskuuta. Mikäli tuo voi tarkoittaa tätä vuotta niin aika hitaasti bändi noita singlejä julkaisee... Bändi ei kuitenkaan tällä hetkellä keikkaile, joten voisi kuvitella että mikäli eivät täysin lepää niin uudet biisit olisivat valmisteilla. Viime Roskildessa ei muuten kuultu mitään uutta ja julkaisematonta materiaalia.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Mutta Lenght of love?
Jestas miten on voinut osua paska/turha biisi ihan kelvolliselle levylle. Next Exit olisi voinut myös jäädä studion lattialle.
Olen aavistuksen ylpeä siitä, että löysin bändin ihan itse (no, Uncutin levyllä oli vähän osuutta asiaan), ostin levyn heti ja jopa tykkäsinkin siitä.
Oooh... oot aika cool. Saanko mä hengata sun kanssa?
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
[quote:fc561922e3="lintumies"]Olen aavistuksen ylpeä siitä, että löysin bändin ihan itse (no, Uncutin levyllä oli vähän osuutta asiaan), ostin levyn heti ja jopa tykkäsinkin siitä.
Oooh... oot aika cool. Saanko mä hengata sun kanssa?[/quote:fc561922e3]
No koskas aloit kuunnella Interpolii?
[quote:8de275380e="noiseidea"][quote:8de275380e="lintumies"]Olen aavistuksen ylpeä siitä, että löysin bändin ihan itse (no, Uncutin levyllä oli vähän osuutta asiaan), ostin levyn heti ja jopa tykkäsinkin siitä.
Oooh... oot aika cool. Saanko mä hengata sun kanssa?[/quote:8de275380e]
No koskas aloit kuunnella Interpolii?[/quote:8de275380e]
Ai tää on joku katu-uskottavuuskisa... En nyt löytänyt salaisesta päiväkirjastani, blogistani tai myspace.comista tarkkaa päivämäärää, mutta veikkaisin talvea/kevättä 2003. Saanko tosifanipisteitä, jos sanon, että en ollut lukenut yhtään arvostelua tai haastattelua, tai kuullut yhtään biisiä radiosta ennen tutustumista bändiin?
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Mun mielestä Interpol oli tosi pitkään tosi paska, enkä mä vieläkään ymmärrä sen ekan levyn viehätystä. Anticsin kohdalla taistelin pitkään vastaan, mutta sitten jossain vaiheessa vaan annoin periksi, koska onhan se aika hiton tehokas pakkaus.
Mä en silti tajua jengin hirveää kiirettä tsekata bändejä. Hyvä musiikki kestää kyllä aikaa ja jos joku juttu menee pilalle kun sitä ei tsekkaa "ajoissa", niin ei se kai ikinä sen arvoinen sitten ollutkaan. Siksi itse ainakin yritän pitää kuumissa uusissa bändeissä ainakin 2-3 vuoden karenssia. Välttyy pettymyksiltä. Ei tarvitse tsekkailla mitään helvetin Starsailoreita ja Museja.
Tero saatana, s'olet gay!
Mä en silti tajua jengin hirveää kiirettä tsekata bändejä. Hyvä musiikki kestää kyllä aikaa ja jos joku juttu menee pilalle kun sitä ei tsekkaa "ajoissa", niin ei se kai ikinä sen arvoinen sitten ollutkaan. Siksi itse ainakin yritän pitää kuumissa uusissa bändeissä ainakin 2-3 vuoden karenssia. Välttyy pettymyksiltä. Ei tarvitse tsekkailla mitään helvetin Starsailoreita ja Museja.
Aivan!!! Veit sanat suustani!!! Ei tarvitse lukea typeriä musalehtiä, vaan luottaa siihen, että kyllä ne parhaat bändit hiffaa sitten, kun hype on mennyt ohi eikä enää ärsytä. En kuuntele juurikaan mitään uusinta uutta musaa. Ei tarvinnut tsekkailla joka helvetin electroclash-, garagerevival ja postpostpunkbändintekelettä eikä tarvitse nyt kuunnella Arctic Monkeysia eikä vittu Kaiser Chiefsiä.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Mun mielestä Interpol oli tosi pitkään tosi paska, enkä mä vieläkään ymmärrä sen ekan levyn viehätystä.
SMAA, eri.