You are not logged in.
Ei näistä kiukuttelevien taiteilijoiden väännöistä koskaan tiedä, millä puolella se "totuus" on vai onko kummalakaan...
Ks. Black Sabbath ja Bill Ward.
After weeks of speculation and rumors, the Smashing Pumpkins have finally announced their "Shiny and So Bright" tour, featuring the return of former member James Iha, joining Jimmy Chamberlin, Billy Corgan and Jeff Schroeder.
The announcement for the tour was revealed alongside a video, featuring the two girls on the cover of their 1993 album Siamese Dream all grown up and in the same outfits. The women approached the classic "SP" heart logo with a flamethrower, lighting it up as "Today" played in the background and the dates came up onstage. The description of the video says that they will be "celebrating songs from their first five albums: Gish, Siamese Dream, Mellon Collie and the Infinite Sadness, Adore, and Machina/The Machines of God."
Excluded from this reunion is original bassist D'arcy Wretzky. Recently, she has been speaking out in interviews about Billy Corgan's actions leading up to the reunion announcement. In an explosive chat, she's mentioned Corgan has "always been insufferable" and that she was systematically left out of the return.
jenkeissä kiertelevät heinäkuusta syyskuuhun ainakin.
ymmärsinkö oikein että hookyn poika jack bates on näiden uusi basisti
Siitä aamuvirkiulle tai loppuillan laskuihin
The smashing Pumpkins on ilmoittanut, että bändin 12. heinäkuuta startanneenShiny And Oh So Bright -kiertueen Seattlen-keikka striimataan livenä osana Live Nationin tarjoamaa Live Nation Concert Series -sarjaa. Konsertin on ilmoitettu alkavan perjantaina 24. elokuuta klo 20.15 paikallista aikaa (lauantaina 25. elokuuta klo 6.15 Suomen aikaa), ja se on nähtävissä kirjautumalla https://www.youtube.com/watch?v=0MiiSGFXx7E
Tykkäilen tosta Silvery Sometimes-biisistä aika tavalla. Solara ei innostanut mutta tuo on hyvä.
James Ihan merkityksen bändille kuulee noissa vähäeleisen hienoissa kitaraliideissä.
Kaipa sitä on riittämiin pohdittu että kuka soitti ja mitä esim. Siamese Dreamilla, mutta kyllä toi Ihan estetiikka on aika helppo tunnistaa monissa klassikkobiiseissä, esim Stand Inside Your Loven e-bow:t ja Muzzlen kitaralikit.
Yllättäin huomasin että Corganin uusin soololevy Ogilala sisältää varsin hyvää materiaalia. Esimerkiksi biisi "Aeronaut" on tosi hieno. Hauska huomata, että olemattomista ennakko-odotuksista huolimatta vanhan suosikin jutut ilahduttavat (toisinaan) yhä.
Vielä yks juttu. Oon tullut siihe johtopäätökseen että hetken aikaa Corgan kävi yhtä kovilla kierroksilla kuin Prince parhaimmillaan. Mellon Collien ja Aeroplane-boksin materiaali on paitsi erittäin vahvaa melodisesti, myös tyylillisesti tosi vaihtelevaa ja sovituksellisesti mielikuvituksellista. Eikä ne sanoituksetkaan huonoimmasta päästä ole, ja kai se järkeili sitä visuaalistakin puolta kuten ne hienot videot ja levynkannet. Kaiken lisäksi hittejä riitti. 1979 ja Tonight, Tonight on jo pelkästään aika kova portfolio tolta ajanjaksolta.
siinäpä melkoisen paska biisi
kävin just kävelyllä ja soitin arpoi biisin i am one, kyllä nää joskus sentään oli ihan relevantti bändi
kuuntelin näiden levyt machinaan asti kesällä ja kaikkihan ne on hyviä. just toi machina voisi olla niin paljon parempi jos pari biisiä oltaisiin jätetty pois ja levy oltaisiin miksattu jollain muulla ajatuksella kuin "kaikki täysille koko ajan"
Machina tais muutenkin olla olosuhteiden pakosta väkinäinen kompromissi siitä, mitä albumin alunperin oli tarkoitus olla. Kuulemma (Rudy juorusi) definitiivinen versio työn alla. Toivotaan että puuttuvat samalla miksaukseen.
Last edited by dadadrlrl (10.11.2018 18:00)
Uusi levy? No hitsit, aika hyvältähän se kuulostaa! Vähän kuin Machinan popimmat hetket mutta ilmavammin miksattuna.
Mun mielestä toi Knights of Malta on aika siisti kappale, mulle tulee joku 2000-luvun alun Macy Gray mieleen siitä, mutta se ei johdu taustalaulajista vaan Corganista. Solarasta en tykännyt yhtään aluksi mutta levyn kontekstissa se toimii hyvin.
Levyn mitta toimii kanssa, 8 biisiä.
Last edited by Piippola (16.11.2018 19:11)
Levyn mitta toimii kanssa, 8 biisiä.
Varovasti kiinnostaa. 8 biisin levy on aikamoinen saavutus Corganilta, ottaen huomioon, että levynsä on yleensä biiseistä tukossa ja ylijäämiä on noin kolmen pitkäsoiton verran.
Oon varovaisen yllättyny tästä uudesta. Vol.1, montahan näitä olis sit tulossa? Silvery Sometimes (ghosts) kuulostaa yhä jotennii niin raikkaalta, hyvä semmonen machina meets siamese dream klangi tai emt mut hyvä.
Pitchfork 3.4
"Shiny might contain the least imagination, the least personality, the least effort, the least love. There is nothing firm to hold onto in any of the albums mid-tempo rock songs"
Pitchfork 3.4
"Shiny might contain the least imagination, the least personality, the least effort, the least love. There is nothing firm to hold onto in any of the albums mid-tempo rock songs"
juu, ihan liikaa pisteitä. 1.4 ois ollu tarpeeks.
piti ihan tsekata itte spotifyn kautta, ja melko nopeasti huomasi että tälläistä ahdistavan tylsää ja väsyttävää radioystävällistä "vaihtoehtorokkia" tämä (samassa kastissa Foo Fighterisin ja Pearl Jamin kanssa) - ja rokkikin monesti tipotiessään.... blääh blääh.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
Ei toi William Patrick Corgan nyt ihan paskalta kuulosta.
Tuanoi saatana.
Itelle toi Pisces kuulosti aikanaan jännältä matskulta, vaikka olikin hajanainen kokis. Noisikselta oli lainassa, mutta mä kyllä palautin sen sille.
Makelle se aikanaan jäi
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
En jaksa tsekata koko topsua, ehkä tästä on puhuttu, mutta kuuntelin nyt Spotifysta Siamese Dreamin 2011 remasteroitua versiota. Aika mössöistä menoa, kukaan muu tullut samaan johtopäätökseen? Cherub Rockia ehdin kuunnella intron verran ja olin heti että mitäs mitäs.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Saakeli kun mulla on tynkäkappale tästä levystä, joka on kuitenkin tavallaan suht olennainen osa omaa musiikillista kasvua. Sain siis kaverilta orkkiksen vinyylipainoksen, josta puuttuu eka lp. Mulla on joku myöhempi painos tästä joskus ollut, mut luovuin sitten jostain syystä. Cd:kin joskus ollut, mitähän sille lie tapahtunut.
En oo tota remasteria kuunnellut. Sen perusteella miltä toi orkkis kuulostaa niin remasterille ei kyllä varsinaisesti ole tarvetta.
Pisces just hyvä kokoelma. Paljon hyviä biisuja. Plume varmaan oma suosikki. Sopivan apaattinen biisi ja hyvät surinapörinäkitarat.