You are not logged in.
Tom of Finland
Oisin kovasti halunnut, että tää ois ollu vähän parempi. Sellanen 3/5 kokemus kaikin puolin.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Cabin Boy - Kammottava merimatka
Heh heh hassuttelua Chris Elliott huumori ns rulettaa
Day of the Jackal - Shakaali
Luulin että oisin nähnyt tän aiemmin mut enpä ollukkaan. Iha citun hyvä
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Mulholland Drive
Ties kuinka monennen kerran, eka (ja vika) kerta orionissa tosin. Täydellinen elokuvahan tuo.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Solo: A Star Wars Story
Ihan ok kai. Vähän niin ku Rogue One, että en saanu oikein otetta. Häiritsi katselua myös, että vikat puoli tuntia oli mieletön kusihätä.
how they run this show.
Miles Ahead
tykkäsin
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Hidden Figures
Tykkään historiallisista draamoista. Tätä katsoessa tuli parikin kertaa mieleen, että onkohan tarinaa paljon muutettu elokuvaa varten. Elokuva perustuu siis kirjaan näistä tapahtumista. Olihan tuota muutettu, parissa kohtaa aika typerästikin. Elokuva ei oikein mun mielestä osannut päättää miten suhtautua rotuun liittyviin kysymyksiin. Osaksi ne on aika vahvasti leffan ytimessä, toisaalta siihen suhtauduttiin aika silotellen. Sujuva elokuva kuitenkin.
Mad Detective
noisis katsoo Johnnie Ton elokuvia -sarja jatkuu, nyt liikutaan kevyesti (ei siis mikään kevytelokuva ) yliluonnollisen ja psykologisen puolella. Tolla on jännä tapa, eli tarinassa hypätään vähien omien kokemusteni mukaan kuin liikkuvaan junaan, kestää tovi päästä hihnalle että kuka on kuka ja kuka tekee mitä. Tää pitää katsoa uusiksi, on siis blu-ray hyllyssä.
Sexy Beast
Helvetin naseva rikosdraama. Tässä oli hyvä ja voimakas oma fiilis ja tunnelma. Tajusi myös olla tarpeeksi lyhyt että sanoma pysyy tiiviinä.
Exiled
Johnnie To in da house! Nyt ehkä vähän perinteisempää gangsteritouhua. Suomitekstit meni myös epäsynkassa, joten katsoin ruotsiksi. Tämä hankaloitti.
Force 10 from Navarone
Jaa en tiedä miksi katsoin tän paskakasan uudelleen. Vartin jälkeen tajusin että oonhan mä tän nähnyt, mutta en jaksanut nousta vaihtamaan leffaa.
The Girl with All the Gifts
Hyvä dyztopiazombeilu
The Killing of a Sacred Deer
Juu todella omassa maailmassa liikkuva, en ole Kubrickin asiantuntija, mutta osaksi ne kuvan käyttö toi Kubrickin mieleen - börjelle kans näköjään. Tykkäsin 3+:peuk::peuk:/5
36 Quai des Orfèvres (36th Precinct)
Nyyhkis miten paska. "Ranskan Heat"? - heat my ass. Stoori olisi varmaan pedannut paikkaa hyvälle tai ainakin siedettävälle ran(s)kanpuoleiselle rikosdraamalle, mutta kaikki toteutus oli ihan vitusta. Jäi kuva, että kuvausten jälkeen ohjaaja ja editoija on impanneet Tolua ja menneet pistämään paketin kasaan. Vältä tätä.
Last edited by noiseidea (13.07.2018 14:26)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Lucky
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
The Firm
Kova
Once Upon a Time in the West
Vielä kovempi
Mission Impossible : Ghost Protocol
Sielutonta toimintaa, mut ok hömppää,
Last edited by Hassuttelija (16.07.2018 02:37)
how they run this show.
Force 10 from Navarone
Jaa en tiedä miksi katsoin tän paskakasan uudelleen. Vartin jälkeen tajusin että oonhan mä tän nähnyt, mutta en jaksanut nousta vaihtamaan leffaa.
Dunkirk
Ihan hyvä leffa, mutta ei Nolanin parhaimpia mielestäni. Tapahtumat oli tarkoituksella etusijalla ja henkilöhahmot oli lähinnä statisteja ja sen takia ei hirveästi herättänyt tunteita.
Videodrome ****- [Blu-ray]
Katoin tän joskus vuosia sitten tosi väsyneenä enkä ihan älynnyt neroutta, mutta nyt älysin
Critters ***+ [Blu-ray]
Klassikko
Critters 2 **+ [Blu-ray]
Mitä helvettiä.
Last edited by E (19.07.2018 22:00)
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Olin pari päivää yksin kotona ja kattelin vähe klassikkoelokuvia:
Hitchcock, North by Northwest (silkkaa seksiähän tämä yhä )
Ozu, 大人の見る絵本 生れてはみたけれど (Alussa tuntui tylsältä, mutta puolen välin jälkeen lähti iso pyörä pyörimään. Tosi koskettava, ehkei silti ihan Ozun parhaimmistoa. Tätä ei varmaan kymmenen vuotta sitten olisi osannut arvostaa tarpeeksi)
Kubrick, 2001: A Space Odyssey (Ymmärrän hyvin elokuvan arvon ja aseman, mutta ei lähde ei. HAL:n kuolinkohtaus toki )
Kelly & Donen, Singin' in the Rain (Aivan ihastuttava :sydan::sydan::sydan::sydan:)
Welles, Touch of Evil (Tykkään kovasti, mutta ei Wellesin kahden ensimmäisen elokuvan tasoa)
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Mamma Mia! Here We Go Again
Häpeilemätöntä hömppää
how they run this show.
Three Days of the Condor
Tuli tämä ostettua omaksi (voisin joskus palauttaa Uudet housut ja paita äiän dvd:n ), lajissaan ehdoton klassikko.
Ghost in the Shell 2: Innocence
Ehkä näyttävin anime mitä olen nähnyt (en montaa), mutta tarina oli valitettavan köykäinen johon oli sotkettu liikaa lukion filosofian kurssin käyneen metailua.
Point Blank
Saatanan jämäkkä rikostrilleri.
A Better Tomorrow
Hei John Woo onkin tehnyt enemmän kuin kaksi hyvää leffaa. Tässä stoorikin oli kelvollinen. Musat näissä Woon leffoissa on aina kamalia.
Tropa de Elite
Hieman sekava, eli ei osannut päättää mikä leffa on ja tästä tulee sellainen kaksijakoinen fiilis - ollaanko actionia vai draamaa missä yhteiskunnallista aspektia. Nyt oli blenderissä liikaa, mutta tykkäsin vioista huolimatta.
Tropa de Elite 2
Edellistä vielä häilyvämpi, löysä ote, löysä leffa.
Monte Rosso
2008 tehty lyhäri kai sitten rakkaudesta Helsinkiin. Kyllähän tuon katsoi, 38 minuuttia kesti sopivasti. Kiva bongailla vanhoja paikkoja, vika kohtaus Bali-Haissa (nykyinen Deli Cafe Maya) Punavuorenkadulla, vanha Sandron kulma kun se oli vielä elintarvikekioski ja muita. Tarkkasilmäinen tosin huomaa, että Eki menee sisään We Got Beefiin Roballa ja tulee ulos Ateljé Finnestä Arkadiankadulla.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Wind River
Varsin hyvä. Odotin jotain Bourne-tyylistä toimintaa, mutta olikin vähän toisenlainen.
how they run this show.
A Few Good Men
Ihan viihdyttävä. Demi Moore
Taxi Driver
Onhan tämä hyvä, mutta yksi kaikkien aikojen parhaista? Mene ja tiedä
how they run this show.
Prisoners
Sairaan kova.
how they run this show.
Se7en **+ [Netflix]
Sama reaktio kuin ekalla kerralla, ihan jees jännäri, mutta loppu ihan paska.
Raiders of the Lost Ark **½ [Amazon Prime Video]
Eka Indiana Jones mulle. En tiedä jaksaako niitä loppuja katsoa, kun enemmistö tuntuu pitävän tätä sarjan parhaana eikä tää oikein lähtenyt. Skidinä kyllä varmasti olisi tullut katsottua VHS puhki
Jaws ****- [Amazon Prime Video]
En muistanut, että tää on näin huikea Musat ois ehkä voinut olla vähän paremmat, mutta muuten Kantsiiko jatko-osiin perehtyä?
Close Encounters of the Third Kind **½ [Amazon Prime Video]
Eka puolisko oli about Jaws/Jurassic Park -tason tykitystä, mutta loppu melkoista tervan juontia
Airplane! ** [Amazon Prime Video]
Olihan siinä toki pari hauskaakin juttua.
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Se7en **+ [Netflix]
Sama reaktio kuin ekalla kerralla, ihan jees jännäri, mutta loppu ihan paska.
Jotkut ovat hehkuttaneet loppua, kun se on niin raju. Juuri se on minusta se ongelma: lopusta on tehty mahdollisimman kauhea, mutta silti se ei tunnu oikein miltään.
Raiders of the Lost Ark **½ [Amazon Prime Video]
Eka Indiana Jones mulle. En tiedä jaksaako niitä loppuja katsoa, kun enemmistö tuntuu pitävän tätä sarjan parhaana eikä tää oikein lähtenyt. Skidinä kyllä varmasti olisi tullut katsottua VHS puhki
No mutta onhan tämä mestariteos, vaikka Indiana Jones ja viimeinen ristiretki onkin parempi.
Red Dragon
Eihän tämä nyt kovin hyvä ole
how they run this show.
Sicario
Olihan se ihan taattua Denis Villeneuvea.
how they run this show.
Mission Impossible
Hyvää 90-luvun toimintaviihdettä
Ikitie
Vihdoin tämä. Laadukas elokuva kiinnostavasta aiheesta.
how they run this show.
Gotti - Viimeinen kummisetä
Hyvä luoja mitä latteaa ja kädetöntä paskaa. Ainoa hyvä puoli oli, että muutama hauska kalkkunahetki sai muutaman naurahduksen aikaan.
Hahmot olivat pahvisia ja hyvien ystävien tappaminen tuntui elokuvalle ja päähenkilölle yhdentekevältä. Ajassa hyppivä kerronta oli sekava ja vaikea seurata, ja kuva oli ylipäätään heikon näköistä. Travoltan näyttely oli äärimmäisen maneerista.. Osan sekavuudesta teki se, että hahmot näyttivät melko samoilta riippumatta millä vuosikymmenellä liikuttiin.
Hämmentävällä tavalla elokuva myös kannatti mafian toimintaa. Mafian kunniakkuus ja miehekkyys, joka oli implisiittisesti annettu ymmärtää aiemmin elokuvassa tehtiin eksplisiittiseksi lopussa. Gotti olikin New Yorkin työväenluokan sankari, joka tuki paikallista yhteisöä ja piti rikollisuuden kurissa.
Kattelin tuossa eilen koneelta illan ratoksi Giulio Questin Django Kill.. If you live, Shoot.
Elokuvasta oli muistikuva erittäin väkivaltaisena ja brutaalina ja sellainen se myös ensimmäisen tunnin aikana oli. Puolessa välissä se vähän lässähti, kunnes tuli raju skalpeerauskohtaus ja räiskintä taas alkoi. Italialaiset 60-luvulla uskalsivat. Elokuvan pääosan esittäjä Tomas Milian muuten kuoli vuosi sitten keväällä, joka oli italowesternien vakiokasvo lukuun ottamatta Leonen elokuvia. Harmittavan vähän tämän hienon näyttelijän poismenoa missään täällä Suomen tiedostusvälineissä huomioitiin vai mainittiinko valtamedioissa edes ollenkaan, ei taidettu.
Lucky
Aikalailla täydellinen leffa, pidin tosi paljon. Ei tämä nyt varmaan mitään spoilaa mutta yhdessä kohtauksessa kun Harry Dean Stanton katsoo hetken suoraan kameraan niin tunteet räjähtää pirstaleiksi ja kasautuu eheytyen jotenkin uudella tavalla, ihan valtavan tehokas juttu, toi tekee leffasta näyttelijälle tosi henkilökohtaisen tuntuisen, sellainen näkemiin, kiitti ja oli kivaa olla täällä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Gotti - Viimeinen kummisetä
En ole nähnyt, mutta näyttäisi olevan haukutuin filmi vähään aikaan. Varmaan vahvoilla seuraavassa Razzie-gaalassa.
Mission: Impossible Fallout
KOWA. Taitaa olla sarjan paras.
how they run this show.
Mission: Impossible 2
Sarjan paskin elokuva ja oikeasti huono typerine hidastuksineen jne.
how they run this show.
Entrapment
Hyvää hömppää.
how they run this show.
Touch of Evil
Wellesin kuvaus ja kerronta on todella hyvää, mutta huumehommat ovat kyllä melkoista höpsöilyä. Wellesin itsensä näyttelemä viallinen poliisikapteeni on rujoudessaan vaikuttava.