You are not logged in.
Yle Puheella on uusi ohjelma "Diginen iltapäivä". Tämä jakso käsitteli musiikkia. Ihan hyvä keskustelu, mutta oli siinä hölmöjäkin päästöjä. Vaikka näissä keskusteluissa yleensä on musiikkialan vaikuttajia mukana, puuttuu varsinaisten musadiggarien läsnäolo. Tällöin keskustelu pyörii lähinnä sen ympärillä, mitä radiosuosikki-mainstream-rintamalla tapahtuu. Näin ollen sitten päädytään johtopäätöksiin kuten "ceedeet on nykyään ihan jätettä" tai "ei nykymusassa mitään kitaroita enää soiteta".
Yks minulle uusi asia oli semmonen tieto, että kun levymyynnistä ei enää tule niin paljon hilloa, niin kun artisti tekee diilin levy-yhtiön kanssa, sopimukseen sisältyy, että levy-yhtiö ottaa siivun myös keikoista ja merchandisesta. Ennen nämä on ollut (kuulemma) artistin omaa tienestiä.
Tuon esimerkin takia en kuunnellut, koska tiesin moisista sopimuksista musalehtien ja sen Maren Radio Helsingin vastaavan ohjelman kautta. Pitää ehkä joskus kuunnella, jos tulee mieleen kännykällä ollessa.
bzort glorf bööth
Keikkojen nauhoittaminen ja niitten jälkikäsittely on työlästä puuhaa. Välillä ihan vitun työlästä. Äänitteet saattavat erinäisistä syistä epäonnistua.
Esim. vuosien takaisen Neue Haas Grotesk feat. Teemu Tanner plays suomirock-lempparit keikan äänitys meni niin päin helvettiä, että vieläkin vituttaa. Se oli hauska keikka. Idea tuli jollain jatkoila kun mietittiin et miltä kuulostaisi jos Circle coveroisi J. Karjalaisen Humanoidien Järven.
Silloin ei vielä mitään Kynsiä tai Hopeajärviä ollutkaan
Last edited by dadadrlrl (28.03.2018 15:21)
sivistymättömyys kuuluu rock musiikkiin joten yhtälön oikealta puolelta löytyy ne "paremmat" lainat
ei siinä etteikö paskaa rokkispedeilyäkin ole tarpeeksi
mutta semmoset lainaukset jotka itse leimaavat itsensä "sivistyneiksi" ovat ankeanröyhkeitä mielestäni. tulee mieleen post punk bändit jotka välttivät viimeiseen asti sitä ettei kuulosteta rock bändiltä. napaantuijottelua ja samallaista "rockismiä" kun se että hehkutetaan OIKEITA soittimia, KUNNON sanoituksia tai painotetaan jotain utopiaa rock musiikista jonain taitopohjaisena urheilulajina
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
sivistymättömyys kuuluu rock musiikkiin
Tää meinaa itseltä kyllä unohtua aika turhan usein.
mutta semmoset lainaukset jotka itse leimaavat itsensä "sivistyneiksi" ovat ankeanröyhkeitä mielestäni. tulee mieleen post punk bändit jotka välttivät viimeiseen asti sitä ettei kuulosteta rock bändiltä. napaantuijottelua ja samallaista "rockismiä" kun se että hehkutetaan OIKEITA soittimia, KUNNON sanoituksia tai painotetaan jotain utopiaa rock musiikista jonain taitopohjaisena urheilulajina
Tässä on kyllä niin käsittämättömän monta tasoa ja ilmiö rönsyilee kovasti myös eri tyylilajeissa eri tavoin.
Yhtä juttua varten tutkiessa tuli vastaan vuodelta 2010 arvioita, joissa erästä bändiä parjattiin liiallisesta vaikutteiden esilläpitämisestä. Siitä toi ajatus kai lähti alun perin liikkeelle. Tässä tapauksessa yhtye hoiti referoimisensa mun mielestä suhteellisen asiallisesti, hillitysti ja tyylilajilleen uskollisesti, niin en oikein näe sitä ongelmaa, mitä näissä arvioissa ajettiin takaa. Etenkin kun ottaa huomioon, miten paljon ja hartaasti paikallisissa kuvioissa edelleen jaksetaan harrastaa genreuskollista esiintymistä sekä lavalla että yleisössä.
kattelin tossa Tescon kataloogia Disogsissa ja siel tällästä levyä ja kantta:
seuraavaksi klikkasin ylen uutissivulle, ja siel oli heti tällänen kuva:
pitäisköhän jo hakea oma naamari jostain... kaiken varalta. jotain säilykkeitä kellarikoppiin kans varalle.
Älä unohda täyttää saunaasi sokerilla.
bzort glorf bööth
tässä varsin mainio juttu:
Romukaupasta listojen kärkeen 1990-luvun postmodernin kirpputorimusiikin jäljillä
Kappaleista, joissa oli korkea niin sanottu onnellisuusindeksi ovat esimerkiksi Bruce Springsteenin Glory Days, Wham!-yhtyeen Freedom sekä Would I Lie to You Eurythmicsiltä.
ei vittu
joo elikkäs sanoituksia ei ole huomioitu tossa analyysissä: "In this paper we focus on songs success, and study how this depends on the musical characteristics of the hits." olis tietty ton kokoisella datalla vähän hankalaaki tai en tiiä.
http://rsos.royalsocietypublishing.org/ … 5/5/171274
Last edited by jookcha (17.05.2018 12:09)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Pistetään nyt tänne, että toi Utön täyspitkä on aika hyvä. Sopivasti melodiantajua mutta myös nukkavierua feedbackia. Just mun musaa.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Tää oli viime näkemällä tosi jees. Leyvn vois hommata. Nyt vaan sitten uhkailtiin että ei vältsiin sitten jatkoa.
No ton saman kuulin tänään. Höh jos.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Olipas kovin Tangerine Dreamia tämä biisi
itse asiassa atonaalisella. pääsispä tonne vetää huumeita
Hyi hitto! Ihan näin streittänikän hirvittää jo etukäteen et jos joutus kuuntelee täydessä junassa jotain pianoa.
bzort glorf bööth