You are not logged in.
Pink Moon. Tällä hetkellä kuuluu minun top5 levyihin. Eka levy on melkein yhtä hyvä, ja jotkut kappaleet ehkä parempiakin kun viimeisessä, mutta Moonin tunnelma kokonaisuudessaan on melkein täydellinen.
Tykkään paljon Bryter Layteristäkin, mutta minusta tuollainen musiikki ei sopinut Drakelle.
Vielä en oo muuten saanut kuunnella niitä muita kappaleita joita ei noilla kolmella levyllä ole, pitäisi alkaa etsimään.
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
Pink Moonia minäkin olen äänestänyt, vaikka vaikeahan noista on parasta sanoa. Loistavia levyjä kaikki kolme.
Sama kuin edellisellä kirjoittajalla siinä, etten minäkään ole kuullut mitään ylijäämäbiisejä tai harvinaisuuksia, eikä minua välttämättä edes kiinnosta. Kyllä noilla kolmella levyllä hyvin pärjäilee.
[quote:f71bb9c2de="jn85"]Pink Moonia minäkin olen äänestänyt, vaikka vaikeahan noista on parasta sanoa. Loistavia levyjä kaikki kolme.
Sama kuin edellisellä kirjoittajalla siinä, etten minäkään ole kuullut mitään ylijäämäbiisejä tai harvinaisuuksia, eikä minua välttämättä edes kiinnosta. Kyllä noilla kolmella levyllä hyvin pärjäilee.[/quote:f71bb9c2de]
time of no reply on kyllä muistaakseni kuulemisen arvoinen, eri asia mistä sitä nykyään löytää (itsekin haluisin "oikean" kopion).
[quote:f32a88e7de="psykokarkki"][quote:f32a88e7de="jn85"]Pink Moonia minäkin olen äänestänyt, vaikka vaikeahan noista on parasta sanoa. Loistavia levyjä kaikki kolme.
Sama kuin edellisellä kirjoittajalla siinä, etten minäkään ole kuullut mitään ylijäämäbiisejä tai harvinaisuuksia, eikä minua välttämättä edes kiinnosta. Kyllä noilla kolmella levyllä hyvin pärjäilee.[/quote:f32a88e7de]
time of no reply on kyllä muistaakseni kuulemisen arvoinen, eri asia mistä sitä nykyään löytää (itsekin haluisin "oikean" kopion).[/quote:f32a88e7de]
Jep, ei sitä nykyään enää löydä mistään. Käsittääkseni levy-yhtiö ei aio ottaakaan siitä tulevaisuudessa uusintapainoksia.
Made To Love Magic on vähän vaikeampi tapaus. Kuulostaa periaatteessa ihan ehjältä levyltä, mutta se jälkeenpäin biisiensorkkiminen on vähän epäilyttävää. Ei se tosin ole kokonaisuutena muutenkaan samaa tasoa kuin kolme Draken "varsinaista" levyä.
Ja niitä bootleg-levyjä ei nyt jaksa kuunnella kukaan, ellei tykkää suhisevista äänistä ja ole fanaattinen Draken suhteen. Tosin sellaisiakin taitaa olla ihan yllättävän paljon.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
[quote:75be3c7f63="sheino"]Jep, ei sitä nykyään enää löydä mistään. Käsittääkseni levy-yhtiö ei aio ottakaan siitä tulevaisuudessa uusintapainoksia.
Ja niitä bootleg-levyjä ei nyt jaksa kuunnella kukaan, ellei tykkää suhisevista äänistä ja ole fanaattinen Draken suhteen. Tosin sellaisiakin taitaa olla ihan yllättävän paljon.[/quote:75be3c7f63]
höh, miksei?
ja noita buutsejahan löytyy netistä, varmaan tän topicin ykkössivulla on se linkki sinne arkistosivulle tai sit ei... onhan sielläkin jotain ihan jänniä juttuja, mut lähinnä kompletisteille sit joo.
[quote:f3d1a6ac90="psykokarkki"][quote:f3d1a6ac90="sheino"]Jep, ei sitä nykyään enää löydä mistään. Käsittääkseni levy-yhtiö ei aio ottaakaan siitä tulevaisuudessa uusintapainoksia.
Ja niitä bootleg-levyjä ei nyt jaksa kuunnella kukaan, ellei tykkää suhisevista äänistä ja ole fanaattinen Draken suhteen. Tosin sellaisiakin taitaa olla ihan yllättävän paljon.[/quote:f3d1a6ac90]
höh, miksei?
ja noita buutsejahan löytyy netistä, varmaan tän topicin ykkössivulla on se linkki sinne arkistosivulle tai sit ei... onhan sielläkin jotain ihan jänniä juttuja, mut lähinnä kompletisteille sit joo.[/quote:f3d1a6ac90]
Näköjään typotti tuossa yllä.
En nyt muista tarkalleen sitä syytä miksi Time of No Replysta ei aiota ottaa uusintapainoksia. Saatan olla väärässäkin, mutta mulla on sellainen muistikuva, että olisin lukenut jostain noin.
Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla, kertoo Juha K. Korento.
Vaikken ole koskaan innostunut luokittelemaan levyjä syys- tai vaikkapa kesälevyiksi, niin Nick Drake iskee (kuten Alxity jo totesi) ehkä parhaiten juuri syksyllä. Pink Moon on täydellinen soundtrack marraskuun kuolemalla.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
PASKAA
PASKAA
äläs ny
tekemisen puutetta lapinjärvellä?
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Pack Drake?
NISKAA
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Noni, enköhän mä ole yrittäny tätäkin jo tarpeeksi pitkään. Annoin kaikki kolme levyä äitille, pois hyllystä viemästä arvokasta tilaa. Jossain vaiheessa jopa tuntui, että kohta lähtee, mutta sitten tajusin, että kuuntelin Drakea vaan kun tarkotuksena oli rauhottua nukkumaan. Tulin siihen tulokseen, että en tarvi näitä unilevyjä. Onhan tää HYVÄÄ, mutta en saa kiinni siitä mahtavuudesta, tylsää. Ja vituttaa Syd Barrettiin vertaaminen. Täähän on ihan laskelmoitua.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Hae ny äitiltäs takasin se Pink Moon ja kuuntele uudestaan.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Kuunnellu joku miljuuna kertaa. En jaksa tämmöstä hissuttelua. Ja varmaan ärsyttää myös se, kun jäbä ties olevansa niin hyvä "yhyy, olen väärinymmärretty nero".
*
Kuunnellu joku miljuuna kertaa. En jaksa tämmöstä hissuttelua. Ja varmaan ärsyttää myös se, kun jäbä ties olevansa niin hyvä "yhyy, olen väärinymmärretty nero".
*
Ei kai Nick itse tätä hirveästi viljellyt. Jälkisukupolvet kyllä. Nick itse oli vain depressiivinen, paniikkihäiriöinen taiteilija. Tai näin ainakin elämäkertaa lukiessa ymmärsin....
Eli jos halutaan Forumin geneerisin musanörtti nimetä niin tässä on yksi vahva ehdokas.
Parasta
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Pilke wrote:Kuunnellu joku miljuuna kertaa. En jaksa tämmöstä hissuttelua. Ja varmaan ärsyttää myös se, kun jäbä ties olevansa niin hyvä "yhyy, olen väärinymmärretty nero".
*
Ei kai Nick itse tätä hirveästi viljellyt. Jälkisukupolvet kyllä. Nick itse oli vain depressiivinen, paniikkihäiriöinen taiteilija. Tai näin ainakin elämäkertaa lukiessa ymmärsin....
En tosiaan voi sanoa olevani kauhean perehtyny aiheeseen, mutta sain tämmösen kuvan, kun käsittääkseni mies odotti kamalasti mainetta, mutta suuri yleisö ei sitten tajunnutkaan musiikin hienoutta, mikä masensi entisestään. Masennus nyt on ihan juttu erikseen, en käy väheksymään Draken henkisen tilan vakavuutta.
*
nytkyllä
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Kozelek wrote:Pilke wrote:Kuunnellu joku miljuuna kertaa. En jaksa tämmöstä hissuttelua. Ja varmaan ärsyttää myös se, kun jäbä ties olevansa niin hyvä "yhyy, olen väärinymmärretty nero".
*
En tosiaan voi sanoa olevani kauhean perehtyny aiheeseen, mutta sain tämmösen kuvan, kun käsittääkseni mies odotti kamalasti mainetta, mutta suuri yleisö ei sitten tajunnutkaan musiikin hienoutta, mikä masensi entisestään. Masennus nyt on ihan juttu erikseen, en käy väheksymään Draken henkisen tilan vakavuutta.
*
Nyt menee taas ihan mututuntumalla, mutta 60-luvun lopulla/70-luvun-alussa elettiin vielä pitkälti aikakautta, missä artistin menestys korreloi hyvin paljon keikkojen tekemisen kautta. Nick Drake artistina oli hyvin arka esiintymisen suhteen, ja tiesi sen itsekin. Post-Beatles aikana nyt muutenkaan pystynyt olemaan liian innokas oman menestyksen kanssa. Mutta, täytyy tuo elämäkerta kahlata uudestaan, jos se valottaisi asiaa paremmin. (Toki täytyy sen verran antaa myöten, että kyllähän Nick uskoi tekemisiinsä ja halusi mainetta ja arvostusta, ja pettyi, mutta "väärinymmärretty nero -ajatus"...hmmm)
Eli jos halutaan Forumin geneerisin musanörtti nimetä niin tässä on yksi vahva ehdokas.
Unheard Nick Drake song released 40 years after singer's death
Ei niin, että itseäni kiinnostaisi, mutta jos jotakuta muuta.
*
Unheard Nick Drake song released 40 years after singer's death
*
Kiitos. Sääli vaan että tuossa ei soita eikä laula Nick.
Pilke wrote:Unheard Nick Drake song released 40 years after singer's death
*
Kiitos. Sääli vaan että tuossa ei soita eikä laula Nick.
Jaksaisko tätä siis viimein kuunnella?
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Linkkaan piruuttani tämän tänne enkä coveri-topsuun:
Mielenkiintoista spämmiä siellä toisessa ketjussa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Tulipa sarkastinen hymiö valittua.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Siis yliarvostettuahan tää on, se on selvä. Pink Moon ihan pl.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Aliarvostettu nero jonka virallisista julkaisuista ei yhtään paskaa biisiä löydy.
, vaikka Poor Boy ei kyllä kovin hyvä kappale ole.
Parasta nyt:
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Folkkiartisteista yliarvostetuin lienee kuitenki Donovan
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!